Najaarscompetitie 2018

Hier vind je informatie over de competitie
benxx
Silver Member
Silver Member

Najaarscompetitie 2018

Berichtdoor benxx » 03 Dec 2018, 14:41

Wilde al een paar maanden wat tikken maar dan nu toch (beter laat dan nooit).
Dit najaar geprobeerd om eens in de 2e klasse te blijven en zelf na 90% 3e klasse eens minsten 67% 2e te gaan halen.. Vanuit het tweede kregen we er een jeugdig talent bij en zo gingen we met z'n vieren aan de slag. Toen de rook was opgetrokken (na afgelopen zaterdag) konden we tevreden zijn. We zijn vierde geworden met 6 punten voorsprong op de nummer 5. Zelf was ik zeer te spreken over het inpassen van het jeugdig talent (30% is zeker niet slecht) en was ik stomverbaasd over m'n eigen percentage. Met 86% (18 uit 21) winst haalde ik een percentage wat ik van tevoren zeker niet voor mogelijk had gehouden. Voor komend seizoen veranderen er 3 dingen. Een speler die al jaren bij mij in het team zit wordt helaas naar team 2 teruggezet na een teleurstellend seizoen, 1 uit 21 met de nodige close calls aan verliespartijen. Jammer, ik ga zijn gezelligheid en humor missen. Positief is dan weer dat we nog een jeugdig talent erbij krijgen uit het tweede team (83% derde klasse) die toevallig ook nog mijn dochter Iris is. :) Een derde verandering gaat worden dat mijn OX noppen plaats gaan maken voor een TSP Curl P1 met 1.4-1.7mm spons. Hiermee moet ik met m'n backhand nog meer variatie in mijn spel kunnen stoppen. Het is ook een beetje opmaat om uiteindelijk weer met een backside rubber te gaan spelen op de BH. Heb nu al weer zin in VJ 2019.
Iedereen alvast een goede jaarwisseling en wellicht zie ik enkele van jullie wel weer eens.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Re: Najaarscompetitie 2018

Berichtdoor Ruben_ » 09 Dec 2018, 21:02

Dat is een prima seizoen benxx.

Zelf had ik het doel beter te doen in de 3e klasse en eindelijk eens kampioen te worden.
Het seizoen begon met de tegenslag dat onze beste speler (vorig jaar dik 90% en maar 2 partijen verloren) langdurig geblesseerd was. Dus moesten we met ons drieeën oplossen.
Tot onze eigen verbazing speelden we alle 3 ons beste seizoen in de 3e klasse ooit. De één ging van 33 naar 78%, de ander van 50 naar 67% en ik zelf ging van 63% naar 94% (34/36)..

Toch hadden we geduchte concurrentie van een ander team dat elke wedstrijd net wat dikker won dan ons en onderling was het de eerste keer 5-5.
Het kwam erop neer dat we de laatste wedstrijd met 7-3 moesten winnen. Ons geluk was dat onze beste speler weer fit was en op training leek hij wel het juiste niveau weer te hebben. Dus namen we de gok met hem te spelen.
Dat pakte echter niet goed uit, hij had z'n dag niet en verloor alle drie de partijen. Alle druk kwam dus volledig op mij en mijn andere teamgenoot. Na de nodige vijfsetters stond het 6-3, maar het hing nu nog af van mijn teamgenoot, die eigenlijk onze '5e' man / vaste invaller is als we met ons vieren niemand anders op de been kunnen brengen. Hij is echter wel ongeveer van mijn niveau dus niet ongunstig.
Hoe dan ook, ook hij speelde een vijfsetter op het einde. Zenuwslopend was het, vooral omdat hij 3x een matchpoint tegen had. Die hij vervlgens wegwerkte door op de service van de tegenstander te durven topspinnen met zijn FH (enorm goede bolle en snelle topspin). Daarna maakte hij het vakkundig af bij 14-13... En zijn we dus met 1 punt verschil kampioen geworden.

Zelf heeft voor mij de switch van curl p1r 1mm naar dtecs 1mm en nu naar dtecs OX goed uitgepakt, beetje de omgekeerde weg van jou dus benxx. Ik ben me meer gaan ontwikkelen op storen dicht bij de tafel om dan een punt uit te kiezen om om te lopen op mijn FH. Ipv meer kappen/variëren achter de tafel wat ik met de curlp1r 1mm deed. Deze omschakeling van speltype heeft me gewoon 30% winst opgeleverd.. <:o)
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Yasaka Rakza X 1.8mm
BH: Grass Dtecs OX