Najaarcompetitie 2020

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Super Member
Super Member

Najaarcompetitie 2020

Berichtdoor GarField000 » 28 Aug 2020, 10:05

Gelukkig mogen we weer.
We zouden in dezelfde poule terecht komen, maar uiteraard zijn er leden die stoppen, nieuwe leden, teams die stoppen, of nieuwe teams dus echt 1 op 1 gaat niet lukken.
Met ons normale 3 persoons team is de poule redelijk gelijk. 1 team is weg en een andere team is ervoor in de plaats.
Daar zit wel een hele sterke speler in met een rating over de 1200 (ik speel 4e klasse). Die staat dus bovenaan. Speelt ook Duo 2e klasse. Maar het team heeft 5 spelers. Hij komt uit team 1 dus ik denk dat er voor hem geen plaats meer was. Dat wordt dus een leuke partij. Halverwege vorig jaar stond ik in de normale en duo competitie nog op 100% dus dit wordt een leuke uitdaging (niet die 100% ... dat is geen doel).
Wij hebben er ook een 6e speler bij :D. Het is een beetje een rommeltje de laatste seizoenen. Ik speel het liefst gewoon met 3 personen. Tijdje terug is er een 4e bij gekomen ........ dus het was al wisselen ..... vind ik niks aan. De andere teamgenoot speelt dit jaar als laatste. Je ziet dat hij er minder plezier aan heeft. Tijdens het spelen wel is hij wel fanatiek, maar zijn rating zakt en zakt en zakt en is nu bijna onder de 900. Is niet te coachen. Tijdens andere wedstrijden zit hij alleen op zijn telefoon spelletjes te doen. Een 5e persoon (onze voorzitter) staat al jaren op de lijst en doet alleen de dubbels. Die heeft dus een rustig jaar dit keer ..... Dus ik heb mijn duo genoot gevraagd om bij ons in het team te komen. In ieder geval als reserve dit jaar. Want weer een andere teamgenoot zou einde van het jaar minimaal een maand naar nieuw zeeland gaan. Dat gaat niet door maar dat wisten we bij de teamindeling nog niet.
Beetje lastig zo om een verhaal te doen zonder namen te noemen :D. Misschien moet ik iedereen een nummer geven :D.
Maar we hebben nu een mooi groepje met rating 1161 tot 904 :)
Of we kampioen gaan worden weet ik niet. Ik wil wel, teamgenoot 4 wil ook wel, maar speelt geen wedstrijden anders dan vrijdag (dat zijn er dit seizoen 5). Teamgenoot 2 speelt voor de gezelligheid en hoeft geen kampioen te worden. Teamgenoot 3 (904) wint in de 4e klasse amper wat (20-33%). Maar we gaan het zien.

Duo team zit in een hele andere poule. Dus dat wordt een verrassing.
Mijn teamgenoot 1 en ik hebben de hoogste ratings. 1161 en 1069. De nummer 3 in de lijst heeft rating 1041 Teamgenoot 3 heeft rating 939.
Dus elke verliespartij gaat mij heel veel punten kosten. Vorig seizoen waren we op weg naar kampioenschap, maar we moeten het opnieuw proberen. De duo bij ons in de afdeling is net iets zwakker als de gewone competitie .. dus ik hoop dat we gewoon kampioen kunnen worden.
Ik speel nu voor het 3e seizoen duo. Ik sta tot nu toe op 100% lol. 1e seizoen met lange noppen. 2e seizoen normale rubbers, maar halverwege gestopt.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: DHS Skyline 3-60

TwoFace
Super Member
Super Member

Re: Najaarcompetitie 2020

Berichtdoor TwoFace » 10 Sep 2020, 10:20

Leuk om te lezen, ook hier wel wat chaos, maar dat was te verwachten.

Vorig seizoen is ons team namelijk onterecht in de 4de klasse geplaatst (daar waren we echt niet goed genoeg voor nog en hadden we ook eigenlijk geen recht op)... onze beste speler stond toen op 25% en ikzelf 18%, nog een speler op 14% en nog eentje op 0%

Die met 0% is helemaal gestopt met tafeltennis...
Rating beste speler 935, ik 771, teamgenoot met 14% 810.

We hadden nog een team in de 5de klasse met 2 spelers die na jaren afwezigheid weer zijn begonnen (daarvoor speelden ze 3de klasse) en zoals te verwachten deden zij het heel goed, de ene haalde een rating van 1014 en de ander 897. Nog een jeugdspeler die het niet zo best doet en een senior met een rating van 704.
Daarnaast is er een jeugdspeler die gaat ook senioren spelen die al een tijdje eerste en tweede klasse speelt.

Nu worden de teams dus door elkaar gegooid, onze beste speler en die 2 'herintreders' en de nieuwe jeugdspeler gaan een 4de klasse team vormen en de rest de 5de klasse (ik dus ook).

Maar ik vind het niet heel erg, 5de klasse is een leukere uitdaging voor mij omdat ik daar iets meer kans maak en alsmaar verliezen (ook al is het maar net) is niet erg leuk. Kortom veel zin in

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Sep 2020, 10:39

Maandag was onze eerste trio competitiewedstrijd. Dit was tegen het 'nieuwe' team wat er voor de stop niet bij zat.
Ik viel uit. Mijn team heeft 6.3 verloren :(

Dinsdag was mijn eerste DUO westrijd. Ik begon erg slecht aan mijn eerste wedstrijd. Veel getraint tegen 2e, 1e klasse spelers en zelfs hoofdklasse. Die schuiven niet .... en deze man deed niets anders en met erg veel backspin. Ik was te ongeduldig en maakte daardoor fouten. Te veel fouten. Verloren. Mijn eerste verloren wedstrijd in de duo sinds ik in de duo speel :D .......
De 2e ging beter en gewonnen. 2.2 want mijn teamgenoot had ook verloren van die schuiver.
Toen de dubbel ..... nou ja ... de 5e wedstrijd. Het wedstrijdschema weer, maar dan per game.
Moet eerlijk zeggen. Vond het niks. Maar zonder 5e wedstrijd is het wel erg mager.
Hier begon ik weer tegen de schuiver. Deze keer bleef ik wel rustig en meer terug schuiven en de goede ballen uitzoeken. 1.0 voor ons. Toen mijn teamgenoot. Waar hij de match won, verloor hij deze set. 1.1. Daarna moest hij tegen de schuiver en die won hij. 2.1 en ik won de 4e game.
Eindresultaat ... 3.2 voor ons. Niet helemaal goed. Maar we komen er wel :)

Vanavond invallen bij een trio team in de 3e klasse.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: DHS Skyline 3-60

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 14 Okt 2020, 15:36

Zelf nu 3 wedstrijden gespeeld. Ik was deze competitie begonnen met een nieuw frame wat ik vorig seizoen had aangeschaft en slechte 2 maal meegetraind heb. Van een aanvallend naar een defensief frame... een behoorlijke verandering kwam ik achter.

Ik moest ook duidelijk wennen en speelde mijn eerste wedstrijd voor mijn gevoel echt heel slecht, ik kwam niet in mijn spel en won slechts 1 wedstrijd, die won ik ook puur op motivatie aangezien de tegenstander erg arrogant en onsportief deed (jammer is dat)... motiveerde hij mij des te meer om te winnen, mijn focus werd scherper en ik was daardoor de enige die van hem heeft kunnen winnen.
We verloren met 5-4

De wedstrijd erop was ik ook nog eens niet fit (paar slechte nachten) dus dat ging niet veel beter... weer eentje gewonnen, die wel erg makkelijk gewonnen en 2 keer in een 5 setter verloren, geen schande, maar er had meer in gezeten als ik zelf iets scherper was.
We wonnen met 4-5.

Vorige week donderdag de derde wedstrijd in een compleet lege zaal gespeeld (de wedstrijd zou vrijdag gespeeld worden, maar moest vanwege corona maatregelen plots verzet worden). Ik was gemotiveerd, maar moest mijn eerste wedstrijd tegen iemand waar ik vaker tegen gespeeld had. 2 keer onderling gespeeld, beide een keer gewonnen, beide 5-setters...
Dit maal... het lukte niet, ik irriteerde me eigenlijk aan zijn spel (geeft expres nare hoge ballen met veel effect die veelal misgeslagen werden door mij en hij had vaak net -en rand balletjes... ) natuurlijk mijn eigen schuld... maar ik verloor in een 5 setter met de laatste 11-9.
Daarna kon ik me weer herpakken en mocht ik tegen de speler die onze beste speler al verslagen had en die mij in het verleden ook al eens weg heeft getikt. Dit maal was het anders, ik kwam heerlijk in mijn spel, verdedigde goed tegen deze zeer aanvallende speler en kon merken dat hij niet gewend was zijn eigen ballen zo goed terug te krijgen. FF tussendoor wel rotmomentje... ik had een enorme hypo, nog nooit eerder zo erg gehad, gelukkig had ik wat snacks mee en nam het af nadat ik wat genomen en weer een paar minuten stond te spelen. Wel verloor ik die game na de hypo. Af en toe heerlijk zelf aanvallen en dan was hij plots nergens meer. Redelijk makkelijke overwinning voor mij (3-1). De 3de speler had ik nog nooit van verloren en hoewel hij merkbaar beter was geworden pakte ik ook dit keer makkelijk met 3-0 de overwinning op hem.
We wonnen met 6-3.

We staan nu 2de met slechts 1 punt achter op nummer 1 (waar we met 5-4 van verloren) en 1 punt voor op nummer 3 (waar met 6-3 van wonnen)... maar nu is de competitie natuurlijk weer voorbij met de nieuwe aangescherpte corona regels. :-(

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2021, 09:57

En zoals verwacht is de competitie najaar 2020 nu toch 'opgeschort' en zal niet meer plaatsvinden :-( helaas ....

Nu maar afwachten of we dit jaar überhaupt nog een bepaalde competitie vorm kunnen gaan spelen (of weer kunnen gaan trainen)....