Najaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
yoass
Super Member
Super Member

Re: Najaar 2023

Berichtdoor yoass » 18 Sep 2023, 11:41

Lineaire trends laten 't in dit geval beter zien:
Bijlagen
midden-lineaire-trends.png
midden-lineaire-trends.png (28.85 KiB) 4503 keer bekeken
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 11:54

Kletsen over tafeltennis is nooit te lang :)

Dus je raakte erg afgeleid van je eigen teamgenoten?

Ik heb normaal hele rustige teamgenoten die rustig kijken en af en toe kom op Marc roepen. Maar dat hoor ik amper.
Tussen de games door krijg ik van 1 normaal gesproken tips wat ik moet veranderen in tactiek. Dingen als laat hem lopen dus links rechts plaatsen, of kort serveren en dan aanvallen .. gewoon wat dingen waar ik punten mee haal om die wat vaker te doen. Dat merk ik zelf niet altijd in een wedstrijd. Hierdoor heb ik regelmatig echt wedstrijden gewonnen. De laatste jaren deed hij dat wat minder. Nu ik erover denk, sinds ik de vorige keer met noppen ben begonnen :).

Mijn nieuwe team is heel anders. 1 komt na elke set terug en geeft iedereen een high 5. De persoon die niet speelde gaf coaching (hij vind zichzelf de captain). Maar omdat ik met noppen speel en zei dit niet kennen weten ze tactisch weinig te geven. Hoe vind je dat het gaat, gaat goed toch? (1e wedstrijd). Ging inderedaad niet slecht maar kon beter. Ondanks dat achteraf bleek dat hij dus de 1414 rating was :D.
De andere 2 wedstrijden zat ik meer in mezelf. Wel terug naar de tas. Slokje water. Maar geen high 5, gewoon zelf concentratie. Achteraf ook aangegeven dat ik dat die wedstrijd nodig had. Ik heb niks aan advies als rustig aan doen of wat dan ook. Wel tactisch advies, maar dat niet. Dat gaf de captain als advies aan 1 van de andere spelers. Maar ik wist donders goed waar het fout gaat en goed ging. Rustig blijven, goed plaatsen en aanvallen daar waar het kan. Niet zelf de opening gaan forceren. Ik ga deze heren nog wel beter leren kennen en zij mij :). Nieuwe team, nieuwe gewoontes .....
Dat waren toen niet mijn eigen teamgenoten, maar wel 2 clubgenoten. Mijn teamgenoten deden helaas niet mee aan het toernooi.... ik ben sowieso een van de weinigen op de club die regelmatig met toernooien mee doet...

Ik ben snel afgeleid en alleen als het niet gaat vraag ik gewoon om advies, maar meestal zeggen ze bij mij niet teveel omdat ze weten dat dit meestal een averechts effect heeft. Want ik weet en zie meestal wel wat ik wel of niet moet doen, maar in een wedstrijd is dat altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

We hebben een trainer op de club, die bedoelt het ook goed, maar die wuif ik al van ver weg, want die man zit in mijn irritatiezone.... die zegt dingen als: je moet niet zoveel fouten maken, of je moet niet over de tafel slaan.... tja alsof ik dat zelf niet weet... en meestal baseert hij zich op die een-2 minuten die hij dan gezien heeft.

Ik hou meer van advies als: Je gaat nu mee in zijn spel, maak je eigen spel weer, dan gaat het goed. Of blijf wat langer afwachten voordat je aanvalt, val niet aan als je niet zeker van de bal bent. Want meestal is mijn ongeduld of concentratie mijn probleem...

Of gewoon tips als: ik zie dat hij moeite heeft met jou BH chopblock op zijn BH, maak daar meer gebruik van.... Je kan eerder aanvallen, waarom wacht je af? Gebruik meer je backspin etc... Tips waar je concreet wat mee kan en waar gewoon een kern van waarheid in zit.
Maar meestal liever niks zeggen en mij even boos op mijzelf laten zijn zodat ik mijn focus kan terugpakken.

Over tafeltennis praten is leuk, maar het uitvoeren is nog veel leuker ;-)
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 11:59

TwoFace:
Bijzonder wat jij zegt Ardane (maar jij speelt in Duitsland als ik het goed begrijp?).
Ik train bij drie clubs in Duitsland (totaal vijf keer per week), maar speel sinds anderhalf jaar geen competitie meer. Hooguit af en toe een toernooi.
Dat heeft alles met de wedstrijdstructuur te maken: tijdens een competitiewedstrijd zit je hier meer te wachten dan dat je speelt, terwijl ik graag twee uur aktief tafeltennis wanneer ik twee uur in een sporthal ben. Vandaar: alleen nog maar training - en dus "sporten voor mijn plezier, niet voor een bepaalde prestatie of rating".
Veel voldoening geeft mij ook het instrueren van jeugdige talenten en het feit dat ik bij die clubs als "materiaalgoeroe" word gezien (waardoor ik ook vaak de klos ben als er weer eens wat geplakt of gerepareerd moet worden).
Zo heb ik een tijdje terug voor een club "net-boxen" onder de tafels gemaakt

Afbeelding

GarField000:
Ik heb niks aan advies als rustig aan doen of wat dan ook.
Prachtig toch, hoe sommige mensen denken iets nuttigs bij te dragen? :D
"Meer bewegen!"
"Je staat niet altijd goed bij elke bal"
"Hou je koppie erbij, hoor!"
Gelukkig is het altijd goed bedoeld en is het tenminste een teken dat zulke teamgenoten het beste met je voor hebben!

Het nuttigste wat ik tijdens een wedstrijdje ooit heb gehoord, nadat ik tijdens de eerste sets veel met de backhand in het net blokte: "Maak er maar rustig vandaag een puinhoop van. Morgen gaan we samen op de training een half uurtje op die backhand oefenen."
(Y)
Jeetje 5 keer per week, mijn vrouw zou gek worden denk ik... ik doe nu max 3 keer per week, maar meestal 2 keer. Regel is meestal niet 2 avonden achter elkaar te gaan... Ik train op de woensdagavond, meestal ongeveer 1,5-2 uur (dit ligt een beetje aan de avond, soms kan het net iets langer omdat er minder jeugd is (die trainen voor ons)..

En dan op de vrijdagavond minstens 2 uur, meestal ongeveer 2,5 uur... tenzij wedstrijd of andere belangrijke privé afspraken.... Maar met wedstrijden spelen we natuurlijk 3 enkels en met een beetje mazzel ook de dubbel... dus dan ben je ook wel even zoet, tenzij het natuurlijk heel snelle partijen zijn.
Ervaring is meestal starten we om 20.00uur met wedstrijden en eindigt het ergens rond 23.30uur (soms iets eerder, soms wat later). En als ik de kans heb (ligt aan de locatie)... dan ga ik niet stilzitten tussendoor, maar vrij spelen.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 12:02

Lineaire trends laten 't in dit geval beter zien:
Dan zie je totaal langzaam afnemen, maar inderdaad DUO lijkt dan veel af te snoepen van de reguliere competitie, echt gek is dat natuurlijk niet.... het is toch vaak het een of de ander.

Ik hoor ook telkens dat veel clubs bijna geen jeugd hebben, dat probleem kennen wij dan weer niet, maar jeugd van 13+ tot bv 18.... die hebben wij weer helemaal niet.... echter onder de 13 hebben we 9 jeugdteams (op 3 seniorenteams)....
Je kan ook zeggen dat de jeugd zorgt dat het licht blijft branden bij de club.

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 18 Sep 2023, 12:23

Jeetje 5 keer per week, mijn vrouw zou gek worden denk ik...
Advies: word pensionado - en je weet meteen waarom je vrouw blij is als je niet ook nog eens de hele avond thuis rondhangt.
:$
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24, Bp24Pro
Roterende snijtafelset Bs24
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 12:56

Advies: word pensionado - en je weet meteen waarom je vrouw blij is als je niet ook nog eens de hele avond thuis rondhangt.
Haha, dat verklaart een hoop ;-)

Ik zou graag pensionado worden, maar helaas moet ik nog 23 jaar voordat ik dat mag.... al hoop ik dat wellicht nog iets te vervroegen als dat lukken gaat.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 18 Sep 2023, 13:10

Wij hebben ook wel zo onze eigenaardigheden als club en team bij competitiewedstrijden.

Als club zijnde hebben we de afspraak dat degene die niet dubbelt maar 1 wedstrijd hoeft te tellen. Dat scheelt een hoop gedoe en overleg wie, wanneer welke wedstrijd telt. Meestal is het dan vrij makkelijk wie wat dient te tellen.

Aan coaching tussen de games door doen we nauwelijks tenzij er echt iets opvallends te zien is wat je teamgenoot niet heeft gezien bij de tegenstander.

Na afloop van de wedstrijd vrijwel altijd handje klap met je teamgenoten. Of die nu heeft gewonnen of verloren.

We doen trouwens altijd een gezamenlijke rekening. Meestal ook met het bezoekende team. Hoe gaat dat bij jullie?
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Sep 2023, 14:11

Haha, dat verklaart een hoop ;-)

Ik zou graag pensionado worden, maar helaas moet ik nog 23 jaar voordat ik dat mag.... al hoop ik dat wellicht nog iets te vervroegen als dat lukken gaat.
Ik LAT de laatste 12 jaar. Werkt ook goed.
Enige nadeel is dat je elkaar alleen in het weekend ziet, en dus de weekendactiviteiten niet altijd kunnen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Sep 2023, 14:12

Wij hebben ook wel zo onze eigenaardigheden als club en team bij competitiewedstrijden.

Als club zijnde hebben we de afspraak dat degene die niet dubbelt maar 1 wedstrijd hoeft te tellen. Dat scheelt een hoop gedoe en overleg wie, wanneer welke wedstrijd telt. Meestal is het dan vrij makkelijk wie wat dient te tellen.

Aan coaching tussen de games door doen we nauwelijks tenzij er echt iets opvallends te zien is wat je teamgenoot niet heeft gezien bij de tegenstander.

Na afloop van de wedstrijd vrijwel altijd handje klap met je teamgenoten. Of die nu heeft gewonnen of verloren.

We doen trouwens altijd een gezamenlijke rekening. Meestal ook met het bezoekende team. Hoe gaat dat bij jullie?
Dan moet je mij als teamgenoot nemen. Ik tel alles was ik kan als ik niet hoef te spelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 18 Sep 2023, 14:23

@ Marc, dat is heel fijn. Hier willen de meeste personen niet heel graag tellen. Mijn voorkeur gaat daar ook niet naar uit, want ik kijk en drink liever iets aan de kant en praat dan met anderen en kijk ook de wedstrijden langs ons of van clubgenoten (loop naar die teams en vraag de tussenstand etc...)

Een LAT-relatie heb ik zo'n 2 jaar gehad op ongeveer een halfuur rijden. Ging redelijk goed, maar toch had ik het gevoel dat ik elk weekend haar moest zien vanuit haar kant (voelde als een soort van verplichting) en ik dus in het weekend niet met andere zonder haar kon afspreken of in het weekend iets voor mijzelf alleen kon doen. Dan speelde het ook nog mee dat ze een kind heeft dus eigenlijk heb ik je dan maar 1 weekend van de 2 weekenden haar alleen voor jezelf.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Sep 2023, 14:28

Bij ons werkt het erg goed, het LATten.
Maar inderdaad vind ik het niet leuk als ik dan op zaterdag ga golfen en zondag een tt toernooi doe.
Ik doe dat uiteraard wel eens, maar niet te vaak want ik wil haar dan ook zien (geen verplichting :D).

Ach ja ... we zijn allemaal anders in tafeltennis en in alles.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 14:33

Over dat tellen hebben we geen afspraken, eigenlijk gewoon de regel om en om tellen, dus thuis en uit om en om. Waarbij thuis begint met tellen. Echter ik tel graag om verschillende redenen. Ten eerste analyseer ik graag het spel van anderen zodat ik er zelf voordeel uit kan halen, maar ik dit ook als advies kan meenemen naar teamgenoten. Ten tweede, ik heb haast geen zitvlees en meestal als je niet speelt of telt, moet je op zo'n houten lage gymbank zitten en dat trekt deze jongen nauwelijks... LOL ten derde... ik houd niet van niks doen, dus niet vrij spelen of een game spelen, dan tellen... graag!

Qua coaching gaat dat bij ons zo ongeveer hetzelfde vind ik. Waarbij je echter soms wel weet dat iemand even beter niet aanspreekbaar is.

Handje klap of iets dergelijks is redelijk vanzelfsprekend inderdaad... maar niet zo strikt of structureel bij ons.
Drinken is normaal bij onze regio de gewoonte dat de thuis spelende ploeg een rondje betaald, soms nog een tweede, maar meestal houd het bij ons daarna wel op en gaan we naar huis... ander is het redelijk elkaar afwisselen hierin. Soms als het echt gezellig is, doen we als UIT ploeg ook nog een rondje, maar meestal komt dat er dus niet van. Zijn zij bij ons, dan krijgen ze van ons een rondje.

Dat levert in elk geval nooit echt wrijving op ofzo... en gaat heel natuurlijk.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 14:40

Grappig die verschillen, maar ook overeenkomsten.

Ooit een LAT relatie gehad, ik vond het toen niet goed werken, maar zij woonde op ruim 2 uur afstand rijden... ik had een lease auto toen en het was dus de gewoonte dat ik naar haar ging, maar zij ontmoette daardoor niet mijn vrienden en kende mijn leven hier nauwelijks.
Dat heeft dan ook geen jaar geduurd.

Ondertussen ben ik alweer ruim 13,5 jaar getrouwd en hebben we allebei totaal verschillende hobbies/sporten, maar geven we elkaar daarin goed de ruimte en maken we duidelijke afspraken.
Ik 'heb' 2 vaste avonden voor de tafeltennis (woensdag en vrijdag) en kan daarin wel wijzigen mits ik maar op tijd ben. Maar zij werkt bepaalde avonden, dus soms komt het even verrot uit. Gelukkig is onze zoon ondertussen 12 jaar en zelfstandig genoeg om een tijdje alleen te zijn, dit was eerder nog wel eens een belemmering natuurlijk als we beiden een avond wat hebben.

Zo ja dan gaat werk voor hobby. Zaterdags is natuurlijk een dag dat er nog wel eens toernooi gespeeld wordt ( of op de zondag) en dan moet ik gewoon op tijd genoeg inplannen.
Geven en nemen in een relatie.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 18 Sep 2023, 14:58

Echt grappig dat jullie graag willen tellen. Hier willen de tegenstanders dat vaak ook niet heel graag.
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat hier de tegenstanders gewoon met ons aan dezelfde tafel zitten en dus samen drinken en kletsen tijdens de wedstrijden... Zitten bij jullie de tegenstanders aan een andere tafel langs de kant?

Hier gelukkig bij vrijwel elke tegenstander gelukkig geen harde bank, maar normale stoelen.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 20 Sep 2023, 09:42

Echt grappig dat jullie graag willen tellen. Hier willen de tegenstanders dat vaak ook niet heel graag.
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat hier de tegenstanders gewoon met ons aan dezelfde tafel zitten en dus samen drinken en kletsen tijdens de wedstrijden... Zitten bij jullie de tegenstanders aan een andere tafel langs de kant?

Hier gelukkig bij vrijwel elke tegenstander gelukkig geen harde bank, maar normale stoelen.
Wij huren zelf een 'gymzaal' en zitten betekend in principe dat je op van die houten banken/tribune (ook houten banken maar dan in verschillende hoogtes) moet zitten, of je moet in de kantine gaan zitten, maar dan zie je niet veel van de wedstrijden. Ik wil sowieso de wedstrijden zien, er lering uit trekken dus moet ik wel of op de houten banken zitten of tellen. En als je telt kan je de wedstrijd nog beter zien, dus voor mij een win-win.

Nu moet ik ook zeggen, speelde hiervoor in het 3de team en 4de team van de club, wat betekende dat je achterin de zaal speelt, de kantine zit voorin de zaal (met uitzicht op team 1 en iets minder op team 2).... dus nu ik 'promotie' heb gemaakt naar team 2, zou ik wel vanuit de kantine ook het spel kunnen bekijken, maar of ik dat in de praktijk ga doen is een tweede.

Moet wel zeggen dat ik geloof ik de enige ben van mijn team die graag telt, maar de rest doet het wel zonder tegenzin.

Soms wordt er tussendoor wel wat gekletst, maar ja, als je zo dicht op de tafels zit, dan kan je niet veel kletsen natuurlijk. Drinken bewaren we meestal voor na de wedstrijden, soms wil een tegenstander al een kopje koffie drinken vooraf, dat moet dan wel in de kantine.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 20 Sep 2023, 10:40

Hier is het bijna altijd zo dat er na een paar wedstrijden een rondje drinken wordt gehaald voor iedereen (ook de tegenstanders).
Meestal kies ik dan voor AA (blauwe dop, wit) en aangezien die zo zoet is pak ik mijn bidon erbij en verdun ik deze met water na een paar slokjes.

Wij kletsen gewoon tijdens het spelen van anderen. Alleen tegen het einde van een game waarbij het spannend is valt een gesprek soms bewust stil. Bij ons zit tussen de tafel en het zitgedeelte alleen een afrasteringsdoek dus je kunt als speler gewoon alles horen wat er wordt gezegd.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Sep 2023, 10:59

Bij ons is de zaal gescheiden van de kantine middels grote ramen. Dus je kan in de kantine prime meekijken.
Maar vind het zelf veel leuker IN de zaal. Afhankelijk hoeveel teams er thuis spelen kun je nog goede stoelen pakken om in de zaal te kijken.

Bij de DUO spelen we met 2 teams thuis dus dan doen we geen gekke dingen. Afgelopen vrijdag waren we met 4 teams thuis (1 duo en 3 regulier) en dan wordt er verbouwd en 4 ruimtes gemaakt.

Bij de duo ben je aan het spelen of tellen. Dus daar veranderd niks.
Bij regulier vind ik dat je niet kan praten tijdens een match als je achter de tafel zit op de bank/tegen de muur. Dat is te dichtbij.
Al het onze beurt is met tellen zit je nooit bij een teamgenoot. 1 telt. 1 speelt. 1 zit aan de kant. Dan tel ik dus liever.
Afhankelijk van de tegenstander kun je daar nog mee kletsen, maar dat gebeurd zelden tijdens wedstrijden.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 20 Sep 2023, 11:04

Heel andere situatie dan bij ons dus. Natuurlijk verschil die situatie ook afhankelijk van waar we uit spelen.

Maar meestal wordt er bij ons standaard gekeken vanaf de zijlijn, zittend op de bankjes. Soms loopt er iemand even weg, veel kletsen tussendoor gebeurt niet... ligt er natuurlijk ook weer aan of je elkaar al enigzins kent of niet.
En laten we eerlijk zijn: soms zitten er ploegen tussen daar praat je liever niet mee (gelukkig komt dat zeer weinig voor, maar ze bestaan).

Wat ik ook steeds meer meemaak, is bv een pool of een andere etniciteit bij de andere ploeg, waardoor je soms (want ze spreken echt niet allemaal engels helaas) niet echt kan communiceren. Of zoals ik vorig seizoen meemaakte.... een pool die wel Engels spreekt, zij het gebrekkig... ik gooide er een kwartje in en pas toen we zeiden dat we moesten gaan... (ruim een uur later), hield hij op met kletsen... LOL
Maar ook dat was na de wedstrijd en niet tijdens.

Ik heb altijd een bidon met water bij me, net als de meesten en daar drink ik uit tijdens de wedstrijden, als het leeg is, vul ik bij.... na de wedstrijd drink ik graag een biertje of 2/3 na... de tegenstander op de BOB na meestal ook. Dan gaan de rondjes meestal zo: wij als thuisspelende ploeg eerst een rondje, dan de tegenstander en daarna nogmaals van ons.

https://drive.google.com/file/d/1ZM3F-2 ... sp=sharing

Ik heb een tekeningetje toegevoegd, hoe het bij ons afgelopen seizoenen was... dit keer ben ik nog niet aan de beurt geweest, maar we hebben nu maar 3 teams, dus achter in de zaal zal iets verandert zijn aan de opstelling. PS. de kantine is een aparte ruimte, maar heeft een glazen wand richting de zaal.

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 20 Sep 2023, 11:21

Wat een luxe, die zalen met kantines. Dat is hier wel even anders.
Er wordt doorgaans gespeeld in gymnastiekzalen van scholen of in gemeentelijke sporthallen. Beide beschikken over het algemeen niet over kantines. Mocht een vereniging al een kantine hebben, dan is die in het clubhuis op het sportcomplex bij de voetbalvelden, veelal ver-af van de plek waar de tafeltennisafdeling haar wedstrijden speelt.
Het is dan ook gebruikelijk dat het thuisspelende team na de wedstrijd een krat bier neerzet en die gezamenlijk met de tegenstander soldaat wordt gemaakt. "Rondjes geven" is hier bij gebrek aan kantine al niet mogelijk, en dat zou met zesmansteams ook aardig in de papieren lopen.

Er zijn enkele uitzonderingen, beide kanten uit:
1. Een enkele club heeft een sportzaal met een aparte ruimte - zelfs met goed gevulde koelkast - waar je na de wedstrijd even kunt zitten. Ook daar wordt niets verkocht, maar je kunt er tenminste iets comfortabeler het aangeboden drankje nuttigen.
2. Speel je uit bij bijvoorbeeld een gevangenisteam, dan word je geacht meteen na de wedstrijd te vertrekken. Een gezamenlijke consumptie of een gezellige babbel zit er dan niet in.

Op (semi-)professioneel niveau is dat natuurlijk anders, omdat dan in grote sporthallen wordt gespeeld, met honderden toeschouwers. In zulke omgevingen is de verkoop van consumpties lucratief genoeg en worden de spelers door de sponsoren voldoende voor, tijdens en na de wedstrijd in de watten gelegd.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24, Bp24Pro
Roterende snijtafelset Bs24
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 20 Sep 2023, 11:39

Die kantines zijn er hier ook niet altijd hoor, ik heb ook na afloop van de wedstrijd wel eens gezeten in soort aftands bezemhok waar inderdaad de thuisspelende ploeg wat drinken bij zich had om daarop te kunnen 'trakteren'. En ik heb wel eens van clubgenoten gehoord dat het veel slechter kan zijn (maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt.

De kantine overigens, net als de zaal moeten we wel altijd apart huren, het is van een sportfonds (wat indirect weer in handen is van gemeentes).

Ik heb ook altijd begrepen dat we als club niks verdienen aan de kantine en soms er nog geld bij moet om de huur van de kantine te kunnen bekostigen. Eerlijkheid gebied dan ook te zeggen dat ondanks een recente prijsverhoging bij ons, de prijzen van een biertje of kopje koffie nog steeds meestal 50-75 cent bij ons lager liggen dan bij de uitspelende clubs.

En bij jeugd krijgen alle ouders (uit en thuis) sowieso altijd het eerste kopje koffie/thee gratis van ons....

Maar goed, we huren die kantine zo vaak dat we ook een eigen 'hokje' hebben daar met eigen koelkast/vriezer combi en de rest van de etenswaren. Wij maken bv zelf tosti's ham kaas die altijd gretig aftrek vinden (1,50€), verder hebben we dan zakjes chips (1€) te koop, snickers/marsen etc... (1€) .

Losse snoepjes verdienen we denk ik het meeste aan. LOL van die grote bakken, 0,10€ p.stuk, 3 voor 0,25€ 6 voor 0,50€ ... die worden vooral veel door de jeugd afgenomen.

Maar we hebben geen frituur ofzo, zoals bij andere verenigingen soms wel het geval is (gehaktballen zijn veel geziene snacks bij clubs).