Voorjaars Competitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaars Competitie 2013

Berichtdoor benxx » 12 Mei 2013, 13:55

Wel grappig om te zien hoe je linkshandige tegenstander zijn rechterbeen optilt als hij een FH topspin slaat
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 12 Mei 2013, 20:30

Dat is inderdaad wat ik ermee bedoelde. Een dikker rubber heeft meer power maar niet meer controle. Nu zul je iets meer moeite moeten doen om de bal te brengen maar met veel controle. Bij een sneller rubber zal in veel gevallen die controle afnemen, maar kost het door de snelheid van het rubber weer iets minder moeite om de bal te brengen. Met een rubber als de mark v kan je echt nog wel lang door, en als je wat sneller zou willen kan je altijd nog 1 stapje dikker qua spons. Prima spul, en goed om je techniek goed aan te leren. Ik had vroeger ook sterk de neiging om steeds naar achter te lopen. Ik kreeg tijdens de training wel eens een afscheidingshekje achter me neergezet zodat ik niet naar kon lopen om zo het bij tafel blijven beter te trainen. Het staat misschien wat vreemd, maar is een prima hulpmiddel. Ik vind de uitspraak van je trainer ook correct door aan te geven dat je niet te koste van alles maar de aanval te zoeken, maar juist op te bouwen en de juiste bal aan te vallen.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 15 Mei 2013, 12:02

Hoi,

Je zou op trainingen wat meer nadruk op variatie kunnen leggen wat betreft het schuiven misschien. Nu komt vaak een serie schuifballen in één ritme en tempo op tafel. Beetje zoals bij een standaardoefening voor schuiven.

Op de training zou je hiervoor bijvoorbeeld schuifwedstrijdjes kunnen spelen met een tijdregel.
De opslager moet dan met een schuifbal het punt gemaakt hebben na bijv vijf eigen slagen. Zijspin erbij (of corkscrewspin) of met backspin smashen mag allemaal zolang het maar geen zelfgegeven topspin (of contra) is.
Een sterke backspinbal terug duwen (zodat wat van de backspin in de bal aanwezig blijft) mag ook zolang het maar geen topspin(slag) wordt.
Door ritme, vaart, spin en vooral ook raakmoment te varieren en risico te nemen moet - vooral - de opslager dan het punt zien te scoren.
Leuk om te doen en een goeie oefening omdat het leert schuiven en duwen minder als een verdedigende slag te zien in afwachting voor een aanvalsbal. Naarmate je er beter in wordt kun je je eigen aanval ook beter voorbereidden of tegenstander dwingen een mindere aanvalsbal te spelen die je goed kunt overnemen.
Eventueel kun je nog afspreken dat de bal niet van onder tafelhoogte gespeeld mag worden door de ontvanger.