Voorjaars Competitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaars Competitie 2013

Berichtdoor Sun Tzu » 02 Mar 2013, 13:37

Succes Marc, ik zou voor het oude frame gaan, waarom hoef ik denk ik niet uit te leggen :p
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 02 Mar 2013, 18:04

Als je gewoon genoeg bier neemt voor de wedstrijd weet je niet eens meer of je bagger hebt gespeeld. Dat lees je de volgende dag wel in het wedstrijdboekje.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 02 Mar 2013, 19:25

Volgende dag : "Wet van behoud van ellende" ;) .

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 02 Mar 2013, 23:17

...

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 03 Mar 2013, 21:56

Succes morgen Marc, als het niet uitmaakt of je wat wint zou ik voor je nieuwe combi kiezen .Anders je oude,dat scheelt zoveel gewenning.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 04 Mar 2013, 12:22

Bedankt. Ik speel al langer penhouder dus (ook vroeger al voor de gein en afwisseling) en heb de slagen op zich ook redelijk op orde. Fh rubber voelt ook heel vertrouwd en topspin gaat met penhouder ook makkelijker met de noppen. Daar kan ik dus al redelijk intutief mee spelen. De bal en de tafel worden er ook niet anders van.
Twee verschillende rubbers is voor mij nu alleen te hoog gegrepen denk ik. Dat moet eerst eenvoudiger om de drempel voor zo,n overstap zo laag mogelijk te houden.
Een rode 802-40 is daarom onderweg en ik weet dus al dat dat ook sowieso makkelijker speelt voor rpb.
Nu denk ik dat ik teveel met mijn bh bezig zal zijn als die niet loopt en dat mijn spel dan rommelig wordt. Maar aangezien ik er dus toch nog verder mee wil experimenteren is het ook onzin om nu vanwege de bh eerst anders te gaan spelen. Kan met fh ook wel redelijk op bh kant spelen dus komt wel goed denk ik.
Een van de tegenstanders speelt toevallig ook nog penhouder maar dan klassiek met alleen fh. Dat wordt in ieder geval wel een leuke partij denk ik.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 05 Mar 2013, 06:54

Totaal gammel gister na de wedstrijd mijn honden nog uitgelaten. Als ik gister hun energie had gehad ..dan was het wel anders gegaan....

Helaas we verloren met tien nul. Mijn spel verder niet geheel ontevreden over. Paar games redelijk in de buurt, volgens mij geen game onder de tien (tot eenentwintig), één game gewonnen en bijna die partij.
Zo nu en dan toch wel wat rommelig met verkeerde keuzes en niet goed doseren maar niet zo dramatisch als gevreesd. Ook voor mijn gevoel goeie rallyes gespeeld.
Tegenstanders spelen twee ook Nttb en zij spelen met (veel) meer spin dan wat ik op de club gewend ben (met hyper elastico rubbers volgens mij of ze hadden gelijmd ...). Bij een jaar geen competitie en veel experimenteren (maar niet tegen zulk spel) is dat lastig en deze spelers verloor ik ook eerder al eens van.
Ga zeker nog tijdje door met dit spel omdat de fh me echt goed bevalt met 802-40. Het spelen met penhouder kan nog beter maar dat komt wel. Moet het batje nog wat meer het werk laten doen op moment van raken, ook bij smashes ...lichter spelen.

Rpb heb ik eigenlijk heel weinig gespeeld uit onzekerheid. De 729 799 op die kant staat al veel verder weg van mijn gevoel met backside rubbers en past ook gewoon niet zo bij rpb. Dit gaf ook extra onrust aan mijn spel.
Daar komt zelfde rubber als op fh of toch een backside rubber.

Nu zien hoe de spierpijn uitpakt na al die inspanning (en het extra biertje). Dat merk ik straks wel als die twee uitgelaten moeten.

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 05 Mar 2013, 11:01

Als je teamgenoten, die wel gewoon competitie spelen ook geen pot hebben kunnen pakken, hoef je je nergens voor te schamen in ieder geval!

Volgende keer gewoon meer geluk en dan ben je wellicht inmiddels zeker van je batcombinatie ;)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 05 Mar 2013, 11:11

Jammer Marc! Gelukkig was er bier. :P
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 05 Mar 2013, 11:46

Nee die hadden ook hun dag niet zo. Met mijn normale rpb erbij had ik meer kans gehad om iig één partij - denk ik - te kunnen winnen. Op serves naar mijn bh (waarop ik niet continue kan blijven omlopen) is dat nog een redelijk sterk wapen. De uitwedstrijd staat in de agenda ;) .

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 07 Mar 2013, 11:59

Nieuw op dit forum:
in 2012 begonnen met recreatief tafeltennis bij Hilversum en in de najaarscompetitie 2012 - 88% gespeeld in de 6e klasse in een qua speelsterkte wisselend 5-mansteam en in de competitie uiteindelijk als 4e geëindigd.

Nu (voorjaarscompetitie 2013) opnieuw 6e klasse: de twee relatief zwakkere spelers zijn gestopt en een sterkere speler uit een ander team is toegevoegd. Na 5 wedstrijden gespeeld te hebben sta ik nog op 100% en ligt voor team het doel
'promotie naar 5e klasse' binnen bereik.
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm

ELO 1-7-2017: 1516

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 07 Mar 2013, 16:25

Welkom op het forum!

Je percentages zijn zeer behoorlijk voor een nieuwe speler!
Hopelijk blijft jullie team zo draaien en gaan jullie komend seizoen lekker in de 5e klasse ballen.
Ben je nog jong en talentvol of heb je de sport op latere leeftijd ontdekt? Op het forum zijn mensen van beide categorieën dus je zult hier je plekje wel vinden.

Groeten Johan
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 07 Mar 2013, 17:13

Ook hier een warm welkom, ikzelf ben op m''n 45e in oktober 2010 begonnen en speel na 1 jaartje recreatie nu voor de 4e keer mee in de competitie en doe het zeker niet slecht. Ga zo verder dus.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 08 Mar 2013, 16:18

Sun Tzu & Benx bedankt.

Ik ontdekte de sport toen ik een jaar of 9 was en deed toen graag in de zomer mee aan 'rond-de-tafel' op campings en vermaakte me hier prima mee. Helaas zat ik toen op voetbal, en mocht hier niet mee stoppen -> ouders vonden tafeltennis toen nog geen sport. Bij voetbal brak ik toen ik 14 was m'n been en ben toen begonnen met tafeltennis. Ik heb toen ongeveer een half jaar recreatief getraind en vervolgens een half jaar competitie gespeeld bij de Hilversumse club UBTV. Toen werd helaas het clubhuis en de tafeltenniszaal door een brand verwoest. Sindsdien ben ik gestopt.

In de tussenliggende jaren bleef ik het spelletje altijd leuk vinden én weer elke zomer op vakantie de batjes mee en me hier veel mee vermaakt. Ruim 15 jaar later ben ik opnieuw begonnen en hoop in de komende jaren nog wat beter te kunnen worden. Probeer elke maandagavond naar de seniorentraining te gaan en regelmatig toernooien mee te pakken.

Vanavond de eerste wedstrijd van de 2e competitiehelft; heb er zin in !
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm

ELO 1-7-2017: 1516

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 09 Mar 2013, 02:01

Ook vanavond ging het weer lekker, met een invaller erbij gewonnen van Geenhoven met 6-4. Zelf 3 singles en de dubbel gewonnen dus ik ben weer zeer tevreden.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 09 Mar 2013, 10:51

Ik speel dit seizoen in de derde klasse bij Disnierats 7 in Hoorn in een voor mij nieuw, maar gezellig team. Na drie wedstrijden staan de zes ploegen nog binnen 3 punten in onze poule. Gisteravond naar Grootebroek tegen het altijd gezellige StedeBroec. Een wisselvallige avond tegen een speler met lange noppen op zijn fh, een andere met korte noppen op fh en anti op bh en de derde speler had korte noppen op zijn bh. Ik wist uiteindelijk mijn drie partijen te winnen waarbij ik steeds een vijfde game nodig had en het dubbel wonnen we ook in de vijfde game na een 10-6 achterstand in deze game. Eindstand 8-2, waarmee we nu twee puntjes voor staan op de nummer twee. Zelf gaat het redelijk met 9 uit 12. Vorig seizoen een stapje terug gedaan doordat mijn team kampioen in de tweede klasse werd en ik zelf maar 4 van de 14 won. Goed meekomen in de derde klasse moet daarom zeker mogelijk zijn, maar plezier in het spelletje is nog belangrijker.
Sanwei Dynamo 82 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

Whazzup
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Whazzup » 09 Mar 2013, 12:18

Netjes Danny! Hoe ging je hardbat toernooi trouwens? En noppen op de forehand?!?!?! Verder was het een leuke tegenstander hoop ik? :P
Gestopt momenteel
HTTC in Houten
HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Donic Bluefire M3 1,8 mm zwart
Backhand: Super Defense 40 1,3 mm rood
Back to the beginning!

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 09 Mar 2013, 14:09

Wij gister 7-3 gewonnen van de nummer 2 (wij stonden op 3).
De sterkste speler deed bij hun niet mee. Het had ook zomaar nog 8-2 of 9-1 kunnen worden.
Ik zelf 2 gewonnen in 3-0 en 1 verloren in vijf, was wisselvallig, had uiteindelijk meer punten dan hem, maar toch verloren.
Rest ook allemaal 2 kunnen pakken en de dubbel, andere teamgenoot verloor van zelfde speler als ik, en de andere verloor van een dame die nog niets had gewonnen, maar we zijn met 7-3 tevreden en staan nu op plaats 2 na 5 wedstrijden, niet verkeerd in een nieuwe klasse. De nummer 1 is echter wel al duidelijk en we moeten blijven knokken voor lijfsbehoud!
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

adil
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor adil » 09 Mar 2013, 16:33

Vandaag na een week rust een thuiswedstrijd tegen ttc uit tegelen. Wederom verloren ditmaal 3 - 7
Ikzelf 2 gewonnen en een teamgenoot er ook 1. De dubbel verloren. Na vandaag ben ik er bijna van overtuigd dat we degraderen,er zal een wonder moeten gebeuren om erin te blijven.
Duitsland

Frame: TimoBoll ALC
Backhand: ANDRO RASANT POWERSPONGE
Backhand: ANDRO RASANT GRIP

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 09 Mar 2013, 23:59

Whazzup, hardbat is echt niets voor mij, en ik speel niet met materiaal. Gezellig was het wel het wel maar de BOB moet wel aan de cola. Tweede klasse is wel leuker tafeltennisn dan de derde, maar we hebben wel een opvallend sterke en leuke poule.
Sanwei Dynamo 82 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL