Najaarscompetitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
Jemmel
Super Member
Super Member

Najaarscompetitie 2013

Berichtdoor Jemmel » 28 Jul 2013, 14:51

Hallo allen,

In de voorjaarscompetitie van dit jaar heb ik 83% in de 4e klasse gehaald(mijn 1e seizoen na een stop van 12 jaar).
Omdat ons gemiddelde van het hele team er niet goed uitzag zijn we 5e geworden van de 6 teams en zouden we dus gedegradeerd zijn naar de 5e klasse. Omdat n aantal teamleden zijn gestopt en de 2 sterksten overbleven waaronder ikzelf, is er wat gemixed met 2e klasse spelers(welke ook waren gedegradeerd) wat resulteerde in een nieuw team welke nu 3e klasse gaat spelen!
En daar ben ik uiteraard erg blij mee <:o) :D

Weten julie al wat jullie gaan doen?
Victas Koji Matsushita
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
FH Andro Rasant PowerSponge 2.1 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Friendship Focus3 2.1 mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Re: Najaarscompetitie 2013

Berichtdoor Davey_nl » 28 Jul 2013, 15:46

Ook voor mij wordt het 3e klasse. Vorig seizoen gehandhaafd met men team. Helaas stopt 1 teamlid met competitie spelen waardoor wij en het 2e team (4e klasse, laatste plaats) samengevoegd zullen spelen. Ik zal dus af en toe op pad gaan met mensen die met alle respect niet heel veel te zoeken hebben in de 3e klasse, zal dus lastig worden om te handhaven. Ik ga in ieder geval men best doen om weer minstens 67% te spelen, na een wat mislukt laatste seizoen.
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 28 Jul 2013, 17:01

In de voorjaarscompetitie kampioen geworden in de 6e klasse en nu met een nieuw team 5e klasse gaan spelen. Twee nieuwe spelers die vroeger bij de jeugd gespeeld hebben en sinds kort weer zijn begonnen. ( 1 voormalig 3e klasse jeugdspeler (+/- 5 jaar geleden) én 1 voormalig landelijk C-speler (+/- 12 jaar geleden). Onderling zijn we erg aan elkaar gewaagd, dus ik verwacht een mooie competitie.

Ook nieuwe rubbers en een nieuw frame, aangezien m'n oude frame door een ongelukje door midden is gebroken.
In plaats van een Off- frame naar een All+ frame gegaan voor wat meer controle. Moet wel wennen aan de hardere tik, van het carbon.

Oude waren:
FH: Yasaka Mark V - 1.8mm
BH: Butterfly Sriver D13 - L
Frame: Andro SuperCore Cell Off-
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm

ELO 1-7-2017: 1516

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 29 Jul 2013, 15:02

In de vj competitie 2e geworden in de 4e klasse. Zelf 96% gespeeld (23 uit 24) en ga nu ipv iemand uit het tweede (25%) in het tweede spelen, derde klasse wordt dat dan. Ben benieuwd. Tussen de 50 en 66% in de derde klasse ben ik niet ontevreden, echt tevreden ben ik vanaf 66% en hoger.
Ben ondertussen van alles aan het uitproberen en zoals het er naar uitziet wordt het in ieder geval een Re-impact Dream frame met op de BH een Lion Claw 0,5mm. Forehand ben ik nog niet uit, alhoewel de Giant Dragon Submarine 1,5mm me verrassend goed bevalt.

*Update*

Na een aantal weken training bij ECVA (geweldige gastheer Thomas) toch maar weer terug gegrepen naar de OX noppen, mijn spel komt daarmee toch beter uit de verf. Als ik komend seizoen 5e klasse zou spelen zou ik de Claw zeker geprobeerd hebben, maar in de 3e klasse zal ik alle zeilen moeten bijzetten en geen tijd hebben voor experimenten.
Het competitie batje wordt zeer waarschijnlijk de Re-Impact Dream met VH: Butterfly Tenergy 05 FX 1,7mm en op BH: Dragon Talon OX of Sauer und Troeger Hellfire OX met folie.
En anders is er nog de gouwe ouwe Titan met de P7 1,8mm en de oude Dtecs OX

*Update 2*

Na 1 training bij onze club kreeg ik van verschillende mensen te horen dat mijn forehand (1,7mm Tenergy 05fx) lang niet zo gevaarlijk meer was als vorig seizoen. Gisterenavond een Adidas P7 2mm er opgelegd en het ging weer als vanouds. Ook de Bomb Talent op de backhand ging in 1 keer goed. de P7 2.0 mm voelde net wat beter aan dan de 1,8mm dus die blijft er wel in.
Laatst gewijzigd door benxx op 16 Aug 2013, 08:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Meppers 1
3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Barricade
BH Sauer & Tröger Super Stop 1,9mm
FH Imperial China Super Soft 1,5mm

Testvehikel:

Mank Limba MB Special :)
FH 999t 2,2mm
BH Butterfly Super Anti 1,9mm

ELO per 2-4 1409

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 29 Jul 2013, 16:22

Ik ben afgelopen voorjaar vierde geworden in de 4e klasse regio West, met zelf een percentage van 40%. Dit was alweer het vierde seizoen achter elkaar dat we vierde geworden zijn 8-), dus daar moet eigenlijk wel verbetering in komen. Dit seizoen opnieuw 4e klasse met hetzelfde team. Mijn doel is toch wel 60-70%, waar ik vooral wat stabieler voor zal moeten spelen en dan voornamelijk tegen verdedigers/prikkers. Ik ben overgestapt op korte noppen op mijn backhand, dus ik ben benieuwd of dit gaat lukken :P
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 29 Jul 2013, 21:04

Komend seizoen 1e klas Midden. Heb vorig seizoen 67 % 2e klas gespeeld. Ben benieuwd. Leg mezelf geen druk op door van te voren een percentage te zetten.Doel is zoveel mogelijk ontspannen te spelen en met plezier te spelen, dan scoor ik het meest. :)
Wapen : zie onderschrift
Let the games begin, 13 september 2013.
OSP Expert / custom Alser grip
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 30 Jul 2013, 13:00

Wij spelen volgend seizoen weer tweede klas gbtb. Klassen zijn opgedeeld naar meer klassen met minder teams en wij waren derde van onderen.
Mooie boel als je pas na afloop competitie hoort dat derde van onderen toch niet genoeg is om niet te degraderen.
Gbtb kan dat allemaal ;) .
Mijn resultaten op het eind waren nog vrij goed.
Zeker vergeleken met eerste paar wedstrijden. Heb in drie laatste wedstrijden dat ik meedeed (één inhaalwedstrijd) tegen nrs één (2x) en twee acht uit negen gespeeld. Beste resultaat sinds jaren.
Laatste twee keer tegen nrs één en twee zelfs zes uit zes.
Meest spelers die ook nttb spelen niveau tweede, eerste klas (één speler) tot (ook één speler) tussen noordelijke eerste en tweede divisie. Speelde die wedstrijden voor mijn gevoel ook wel ongeveer op mijn vroegere niveau.
Was alleen wel gesloopt na drie wedstrijden in plm een maand tijd. Vind het daarom ook wel prima om nu weer even tweede klas te spelen.

Huidige materiaal hielp ook wel. Kon mijn vertrouwde spel weer spelen zonder halverwege wedstrijden teveel vermoeid te zijn en batje is weer wat handzamer (ook wat korter blad) wat vooral mijn bh weer ten goede kwam. Het is anders - iig voor mij - heel lastig om tijdens een game de tactiek aan te moeten passen naar een ander spel (al zou ik dat eigenlijk wel meer willen kunnen). Om mijn backhand lopen moet ik ook niet doen. Controle met huidige rubbers vind ik eigenlijk verbazend goed. Komt misschien ook omdat ik wel gewend ben met hardere rubbers te spelen en de bal dan beter en scherper actief (met spin) kan controleren. Met hardere spons gaat dat bij mij beter en zelfs met minder vergevings gezindheid kan de controle dan ook beter zijn.
Maar weer mijn spel kunnen spelen en kunnen vertrouwen op intuitie was belangrijkste faktor.

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 30 Jul 2013, 14:35

Iemand toevallig een idee wanneer de voorlopige indelingen bekend worden gemaakt?

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 30 Jul 2013, 15:04

Iemand toevallig een idee wanneer de voorlopige indelingen bekend worden gemaakt?
Voor afdeling midden zijn ze inmiddels al bekend :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 30 Jul 2013, 16:13

Volgens mij meestal de eerste of tweede week van augustus voor West.

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 01 Aug 2013, 21:09

Ik ga dit seizoen voor de derde keer in de 5e klasse uitkomen. De eerste keer kwam ik tot 33% en de tweede keer tot 41% dus ik hoop nu op 50%! Weet nog niet waar ik mee ga spelen. Ik twijfel tussen mijn trouwe Darker en mijn oude Andro met oude Banda Sigma rubbers. Mijn nieuwe Joola Viva is ook nog een optie. Ik vind het wel fijn om een heel seizoen met hetzelfde batje te spelen dus ik moet wel een keus maken.
Laatst gewijzigd door Floris op 07 Jul 2015, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanwei Fextra
F.H. Yasaka Mark-V 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 05 Aug 2013, 10:13

Tot nu toe in een voorlopige 5-teams-poule.. Ik vind 10 wedstrijd al zo weinig, nu lijkt het er maar 8 te worden.. bah! Andere poule zitten ook nog eens de leukere tegenstanders in..

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 05 Aug 2013, 11:07

Zag net dat dit een ander forum is dan ik dacht ; Nieuwe competitie ipv vorige.

Overigens spelen we met vier teams per klasse maar zes wedstrijden per ronde maar wel vier rondes per jaar.
Eerste twee promoveren laatste twee degraderen. Behalve voor hoogste en laagste klas promoveert óf degradeert dus elk team. Handhaven is voor ons dus al bij voorbaat niet mogelijk.

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 05 Aug 2013, 15:52

Wij gaan weer met hetzelfde team de competitie in als vorige competitie in de 6e klasse. Zelf ben k erop gebrand Mn normale niveau weer te halen en rond de 70% te eindigen ipv 40 %. Qua team verwacht ik n top 3 plek.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

hopper
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor hopper » 06 Aug 2013, 10:15

Dit seizoen voor de derde keer 4e klasse.

De eerste keer zeer behouden gespeeld om te handhaven en 46% gehaald.
De tweede keer strategisch gespeeld door meer aanvallend met spin te (willen) spelen. De eerste helft van die competitie dus maar 30% gehaald waarna het beter ging en uiteindelijk op 40% ben gekomen.
Service/Return/Spin loopt nu allemaal stukken beter en dus hoop ik dit seizoen minimaal 60% te halen en een bevestiging te krijgen dat m'n aanvalsspel soepeler loopt. Verder meer focussen op FH en BH flip om nog meer druk te kunnen zetten.

Kortom; we hebben er weer zin in :D
TTV Rapidity
4e klasse Holland-Noord

Butterfly Timo Boll ALC
Donic Bluefire JP02 (2.0 - Forehand)
Donic Bluefire JP02 (2.0 - Backhand)

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 06 Aug 2013, 20:19

Komend seizoen, ondanks dat we net aan zijn gedegradeerd, toch weer 3e klasse regio West met hetzelfde team als de afgelopen jaren. Weer helemaal zin in! Als het weer nu eens iets minder wordt kan ik mijn nieuwe frame eens gaan proberen...
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 07 Aug 2013, 11:07

Vindt je het dan te warm om te trainen, Timo ?
Wij trainen gewoon door hoor in onze nieuwe locatie in Leek!! ;)
Je glijd dan wel uit achter de tafel van het vele zweten, :S
Victas Koji Matsushita
FH Andro Rasant PowerSponge 2.1 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Friendship Focus3 2.1 mm

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 09 Aug 2013, 13:05

Waarschijnlijk doelt Timo op de condensvorming waardoor effect geven nauwelijks mogelijk is.

Wij gaan zelf wederom eerste klasse spelen na vorig jaar tweede te zijn geworden.
Doel voor mij persoonlijk is na mijn 50% de afgelopen keer nu 60+% te spelen.
Hopelijk kunnen we als team bovenin meedoen, wellicht zelfs verrassen met het kampioenschap.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 10 Aug 2013, 08:34

Komend seizoen ga ik tweede klasse spelen. De indeling ziet er niet echt gunstig uit, en het zal een behoorlijke klus worden om niet te degraderen. Normaal gesproken zijn wij de minste van de teams, en ikzelf haal nog steeds niet mijn niveau van 1,5 jaar terug. Mijn doelstelling is om 40 procent te winnen. Na een voor mij doen lange zomerstop deze week begonnen met trainen. De zin begint langzaam aan weer te groeien, en ik heb me voorgenomen om in ieder geval tot eind van deze competitie met mijn huidige combinatie te blijven spelen. Jullie alvast allemaal veel succes toegewenst.
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 12 Aug 2013, 14:04

Zo te zien hebben wij wel een gunstige poule, zonder degradanten uit de 3e klasse.

Davey: Ik zag dat jullie poule inderdaad een team minder had. Komt misschien precies doordat ons 2e klasse team officieel was gedegradeerd, maar toch weer 2e klasse toegewezen heeft gekregen :P Lijkt me wel een nadeel van de 3e klasse trouwens, je hebt maar 2 poules, dus je komt bijna ieder jaar weer dezelfde tegenstanders tegen.