Najaarscompetitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
Mark
Advanced Member
Advanced Member

Re: Najaarscompetitie 2013

Berichtdoor Mark » 19 Nov 2013, 12:16

Nu staan we dus nog 3 punten achter op de nummer 1 met nog 2 wedstrijden te gaan. Omdat zij op onderling resultaat een voorsprong hebben zou dat betekenen dat we 4 punten moeten inhalen. Aangezien hun programma gelijkwaardig is aan dat van ons, denk ik niet dat dit gaat lukken :(
En helaas is dit niet gelukt. Vrijdag hebben we 6-4 verloren en aangezien de concurrent vorige week 6-4 en gisteren 8-2 gewonnen heeft, zijn ze niet meer in te halen. Dat 6-4 verlies was wel een beetje geflatteerd. Van de 4 5-setters die er gespeeld zijn, kon de tegenstander er 3 op hun naam schrijven. Ik kon zelf maar één winstpartij noteren. Eén verloor ik in 5en en de andere wedstrijd was ik kansloos, door een tegenstander die na een waardeloze wedstrijd tegen mijn teamgenoot, tegen mij opeens echt alles raak sloeg 8-)

Morgenavond spelen we de laatste wedstrijd. Om mijn persoonlijke doel te halen (60-70%) moet ik minimaal 2 wedstrijden winnen. Nu sta ik op 59% (16 van de 27 gewonnen). In ieder geval een flinke verbetering t.o.v. mijn 40% van vorig seizoen en mijn beste seizoen tot nu toe, dus ik ben wel tevreden :)
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 19 Nov 2013, 13:05

Afgelopen weekend niet meegespeeld maar we konden toch met 6-4 winnen. Komend weekend de laatste wedstrijd tegen de nummer laatst zodat we de competitie hopelijk met een flinke klapper kunnen afsluiten. Uit tegen hen was het 8-2 voor ons, we hopen dat dit weekend minstens te evenaren. Voor de persoonlijk score zou het leuk zijn als ik er net zoals bij hen uit 3 kan winnen. Ik ben benieuwd.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 19 Nov 2013, 14:21

Jammer Mark, volgend seizoen gewoon weer volle bak en zorgen dat je promoveert!
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 20 Nov 2013, 13:06

Gisteren avond zijn we kampioen geworden! <:o)
5-5 was genodg geweest tegen onze concurrent, maar werdt 8-2 winst!
Sta zelf op 82%.
komende week de laatste pot, maar dat is meer voor de onderlinge strijd tussen mij en n teamgenoot wie de hoogste percentage haalt en er met de inleg van de weddenschap naar huis gaat!

Wij promoveren naar de 2e klasse!! <:o)
Victas Koji Matsushita
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
FH Andro Rasant PowerSponge 2.1 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 1.5mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 20 Nov 2013, 19:44

Van harte, bij ons promoveert er dit jaar niemand uit de derde klasse omdat ze de topklasse weghalen en de piramide aan de bovenkant wat breder wordt.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 20 Nov 2013, 19:55

Dankjewel.

Bij ons zijn er juist versterkte degradaties!
Ik heb er in elk geval zin in.
Victas Koji Matsushita
FH Andro Rasant PowerSponge 2.1 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 1.5mm

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 23 Nov 2013, 17:50

Bij ons is er nog een ronde te spelen. Gister een nette 5-5 tegen de koploper, en zelf mijn drie partijtjes en het dubbel gewonnen. We zijn nog niet helemaal zeker van behoud, maar hebben het zelf in de hand. Op de nummer 6 staan we 8 punten voor en op de nummer 5 4 punten. Nummer 5 moet tegen de koploper en haalt daar normaal gesproken niet meer dan 5 punten, dus als we zelf minimaal 3 punten halen blijven we in de tweede klasse. Na 3 verloren partijen in de eerste speelronde mijn eigen percentage nu toch naar de 60 procent toe gekregen. Voor mij het hoogste tot nu toe in 5 pogingen in deze klasse. Heerlijk gespeeld dit seizoen. Maar ook wel weer lekker als we weer een paar maanden even geen competitieverplichtingen. Voor degene die nog niet klaar zijn, succes tijdens jullie laatste wedstrijden.
Sanwei Fextra 86 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 24 Nov 2013, 00:32

Na vandaag is de competitie voor ons afgelopen. We zijn met 68 punten tweede geworden in de derde klasse. Het ging vandaag tegen de nummer laatst wel erg makkelijk en we wonnen dan ook met 10-0. Ikzelf ben nu op een voor mij nooit verwachte 88% geëindigd, op naar volgend seizoen. Vreemd detail, donderdag speelde ik voor geen meter met m'n standaard batje en daarom vandaag m'n test batje gebruikt en het pakte geweldig uit. Wellicht blijf ik hier mee spelen. Het was een Re-Impact Dream Perfect frame met 1,7mm Tenergy 05 FX op de FH en Der Materialspezialist LSD OX op de BH. Een onverwacht succes met deze combi.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 25 Nov 2013, 10:03

Herpen 1 - Taflan 1

A: Roy
B: Johan T
C: Albert

X: Johan E
Y: Marco
Z: Jan

De mogelijke kampioenswedstrijd, 4 punten was zeker genoeg, 3 zou genoeg zijn als Nijmegen niet met 10-0 zou winnen.
Voordat we begonnen een interview met de regio-tv, waar ik al dacht te zien/horen dat bij mijn teamgenoten de zenuwen niet onder controle waren. Ik zelf had alleen last van gezonde spanning, die heb ik voor iedere wedstrijd. Er waren ook veel mensen komen kijken en alle stoelen waren bezet.

Roy begon tegen Johan E, op papier de minste. Hij won de eerste set en alles leek redelijk te lopen. Toen hij echter de tweede set verloor, waren de zenuwen duidelijk de overhand aan het krijgen. Hij kreeg ook geen grip meer op de wedstrijd en was vooral tegen zichzelf aan het praten. 0-1.

Daarna mocht ik tegen Marco, hij stond voor deze wedstrijd nog op 12/15 en speelde vorig seizoen ongeveer 60% in de promotie hoofdklasse. Het was een spannende partij met mooie ballen over en weer. Op 2-1 en 9-6 achter stopte ik met twijfelen en vlogen de spinballen allemaal goed. Een vijfde set was nodig en ik nam mijn spel van eind 4e set mee naar deze. Marco stond de hele set tegen een achterstand aan en kon deze ook niet meer goed maken. 1-1.

Albert tegen Jan, vorige keer wonnen Albert en ik van Jan. Echter was het al snel duidelijk dat Jan iets beter aan het spelen was en Albert toch wat spanning had. Jan sloeg bijna alles raak, hoe Albert dan ook 1 set pakte was voor velen een raadsel. 1-2.

De dubbel was een tactische partij, wij maakten te veel fouten en verloren de partij ook terecht. 1-3.

Ik mocht tegen mijn naamgenoot, het was een mooie partij. Dankzij onze nieuwe teamgenoot, die mij coachte na 1-1 in sets. Had ik echter een sterk wapen tegen zijn spel, dat bleek ook uit hoe eenvoudig ik de 3e set pakte. Helaas kon hij in de vierde zijn spel toch weer iets aanpassen. In de vijfde werd het uiteindelijk een thriller waarbij ik aan het langste eind trok. 2-3.

Roy tegen Jan, Roy had wederom duidelijk last van de zenuwen. De vorige keer werd hij er heel hard afgeslagen door Jan, deze keer kon hij meer weerstand bieden maar kon hij Jan niet in de problemen brengen. 2-4.

Albert tegen Marco, die hebben elkaar al vaker getroffen en eigenlijk trekt bijna altijd Marco aan het langste eind. Echter doordat Albert weinig fouten maakte en zelf ook nog wat puntjes maakte, werd het dit keer lastig voor Marco.
Marco speelde soms fenomenale ballen, maar wisselde dit soms nog wel eens af met fouten. Uiteindelijk een zeer spannende pot en Albert kon Marco tot genoeg fouten dwingen. 3-4.

(B) (^) (G) Door dit punt waren wij de kampioenen!!! We wisten namelijk dat Nijmegen achter stond tegen DNW. (B) (^) (G)
Na alle felicitaties en foto's moesten we echter nog wat wedstrijden spelen.

Ik mocht het tegen Jan opnemen en ik kon hem gelukkig wat in bedwang houden. We hadden moeite met elkaars service en daarom werd het niet de wedstrijd zoals in Langenboom, waar we beide toch wel op hoopten. Ik speelde wellicht iets te vrij nu de spanning eraf was. Het kwam uiteindelijk neer op mijn 3e 5-setter van de dag. Het werd 15-15 en hadden beide al matchpoints gehad. Helaas kreeg ik toen een netbal tegen die via de rand van de tafel een punt voor hem opleverde, daarna een goede rally waarin ik de laatste bal mis spinde. Wedstrijd die beide kanten op kon vallen, Jan was dit keer de gelukkige en won er dus 3 vanavond. 3-5.

Albert tegen Johan, het was een partij die lang leek te duren, veel schuiven en fouten aan beide kanten. In de 4e set kon Albert echter een voorsprong opbouwen en deze ook vasthouden tot het eind, zijn muur bleek net wat sterker. 4-5.

Roy had echter nog wel iets om voor te spelen, hij moest deze competitie nog 3 partijen winnen om zijn D-licentie te behalen (70% eerste klasse). Ondanks dat we al kampioen waren, leek de spanning alleen maar groter bij Roy. Hij kon Marco soms verschalken met een mooie bal, maar het was Marco die duidelijk de controle had en deze ook niet los zou laten. 4-6.

Andere uitslagen:

MOVC 1 - Bit.nl 7 : 8-2
TT Nijmegen 5 - DNW 1 : 4-6

Aankomende wedstrijd:

MOVC 1 - Herpen 1, de laatste wedstrijd werd het geheel onverwacht 10-0 voor ons. Natuurlijk hopen we dit weer neer te zetten. Roy zal echter als enige de druk voelen om ze alle 3 te moeten winnen. Albert en ik willen ze alleen alle 3 winnen.
Harrie heeft in de tweede klasse echter een keer een opmerking gemaakt richting Roy en mij, die we ondanks de afstraffing die ze de vorige keer hebben kregen, nog niet zijn vergeten. Hij zei: "Als jullie ooit eerste klasse willen spelen, moet je nog veel leren." Zon opmerking maak je niet na een 6-4, ook niet als je er 3 wint. Diezelfde competitie verloor hij er de tweede wedstrijd namelijk al 2 tegen ons team destijds. Ik heb zelf na die eerste wedstrijd nooit meer van hem verloren, echter nemen zijn praatjes niet af. Hopelijk kan ik daarom weer winnen en zal hij dan inzien dat zijn grote mond niet op zijn plaats is.

Tussenstand:
Stand
-----------------------------------
*Herpen 1 9 - 67
xx Taflan 1 9 - 54
xx TT Nijmegen 5 9 - 50
x MOVC 1 9 - 42
xx DNW 1 9 - 38
xx Bit.nl 7 9 - 19

Persoonlijke prestatie: 21/27 - 78%
Winst dubbel: 5/9 - 56%
* = Ons team
x = tegenstanders die we hebben gehad.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 25 Nov 2013, 17:16

Wat spanning kan doen tijdens tafeltennis blijft toch heel bijzonder. Het kan je balgevoel helemaal verknallen waardoor je geen normale bal kunt slaan. Het is niet leuk als het je overkomt, maar maakt tafeltennis tot een bijzondere sport. En het stomme is dat je het soms vooraf niet verwacht en het toch zomaar op komt zetten. In ieder geval van harte met jullie kampioenschap en jou keurige percentage.
Sanwei Fextra 86 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 25 Nov 2013, 22:44

Bij ons is de competitie afgelopen dinsdag geeindigd. Team heeft nog 9-1 gewonnen tegen de nummer laatst en ik kon helaas niet mee doen vanwege werk. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op de competitie, qua percentage ben ik nog op een teleurstellende 56% (10 uit 18) geeindigd, er wel bij gezegd dat ik de thuis en uit wedstrijd tegen zowel de nummer 1 en 2 heb meegedaan dus hoofdzakelijk de sterkste spelers heb getroffen en dan vaak ook nipt ze heb verloren en mijn medespelers de zwakkere. Ondanks dat percentage was ik nog wel de beste van het team.

Voor de rest heb ik ondanks dat wel goede hoop dat ik volgende competitie over ga naar het team in de 5e klasse vanwege het wegvallen van een speler in dat team en me verder kan gaan ontwikkelen qua spel.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

TTGenius
Beginner
Beginner

Berichtdoor TTGenius » 27 Nov 2013, 20:05

Kampioen geworden met overmacht in de duo 2e klasse. Liefst met 16 punten verschil met de nummer twee! Zelf zeer tevreden met 18 ui 20 dus met90%, mijn teamgenoot had 80 %. De dubbel was ook lekker met 9 uit 10. Komend seizoen lekker 1ste klasse duo spelen dus ook tegen hoofdklassers en divisie spelers die duo spelen want de 1ste klasse is de hoogste duo klasse nog. Ben benieuwd!
Duo 1e klas,afd.West

S.up 1:
Tibhar Nimbus All
FH: Tibhar Genius Sound max zw
BH: Tibhar Genius Sound max rd
S.up 2:
Donic Persson Dotec Off
FH: Tibhar 1Q Max rd
BH: Tibhar 1Q 1.9 zw
Test combi:
Friendship Bomb
FH: Tibhar 5Q Max rd
BH: Tibhar 5Q Max zw

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 29 Nov 2013, 22:04

Gisteren verloren van HTC Hoofddorp met 7-3. Wij zijn gedegradeerd naar de zesde klasse! Ik heb echter heerlijk gespeeld en twee tegenstanders met 3-0 verslagen. Ook het dubbel gewonnen. Wij hebben dit seizoen bijna alles verloren, een gelijk gespeeld en een gewonnen. Dan liikt het mij terecht dat we degraderen. Op onze club (Tempo-Team) gaat iedereen ervanuit dat we dan een seizoen zesde spelen en dan weer terug zijn in de vijfde. Vervelend als iedereen nu al denkt/verwacht dat je kampioen gaat worden. Ik weet dat er voor mij in de zesde ook nog moeilijke tegenstrevers (vlaams) bestaan.
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Dylan
Beginner
Beginner

Berichtdoor Dylan » 03 Dec 2013, 00:15

Gisteren verloren van HTC Hoofddorp met 7-3. Wij zijn gedegradeerd naar de zesde klasse! Ik heb echter heerlijk gespeeld en twee tegenstanders met 3-0 verslagen. Ook het dubbel gewonnen. Wij hebben dit seizoen bijna alles verloren, een gelijk gespeeld en een gewonnen. Dan liikt het mij terecht dat we degraderen. Op onze club (Tempo-Team) gaat iedereen ervanuit dat we dan een seizoen zesde spelen en dan weer terug zijn in de vijfde. Vervelend als iedereen nu al denkt/verwacht dat je kampioen gaat worden. Ik weet dat er voor mij in de zesde ook nog moeilijke tegenstrevers (vlaams) bestaan.
Succes volgend seizoen, jullie waren hele gezellige tegenstanders! :)

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 04 Dec 2013, 19:36

Ik heb gisteren in ieder geval goed nieuws gehad qua nieuwe competitie. Ik ga komende competitie over naar een van onze teams in de 5e klasse dus ben heel benieuwd hoe dat gaat worden maar is wel meer mijn type spel verwacht ik en minder gepiel.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 04 Dec 2013, 20:31

Wij hebben vrijdag in de laatste wedstrijd 5-5 gespeeld waardoor we gedeeld derde zijn geworden in de tweede klasse. Vooraf leek de poule me te sterk, maar uiteindelijk een heerlijk seizoen waarbij we alle 5 goed gespeeld hebben. Zelf 60 procent. Beter dan ik in mijn vier eerdere seizoenen tweede klasse heb gespeeld. Al met al, heel tevreden en genoten van dit seizoen.
Sanwei Fextra 86 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 05 Dec 2013, 12:16

Inmiddels de laatste wedstrijd ook gespeeld.

Had last van een blessure en twijfelde al na de eerste wedstrijd of ik wel door moest spelen. Toch gedaan en uiteindelijk 2 van de 3 en de dubbel gewonnen.

Eindscore was 8-2, Roy kon helaas niet zijn 3 partijen winnen en ik verloor er dus ook 1.

Eindstand:
Stand
-----------------------------------
*Herpen 1 10 - 75
Taflan 1 10 - 61
TT Nijmegen 5 10 - 59
MOVC 1 10 - 44
DNW 1 10 - 41
xx Bit.nl 7 10 - 20

Persoonlijke prestatie: 23/30 - 77%
Winst dubbel: 6/10 - 60%

Tevreden over hoe het seizoen is gelopen, niet iedere wedstrijd gespeeld zoals ik zou kunnen, maar denk dat dat onmogelijk is om naar te streven. Ik wilde 70% halen dit seizoen en 80% zou ik perfect hebben gevonden. 1 winstpartij daar vanaf, heb deze competitie geen wedstrijd tegen verhouding in weten te winnen, wel verloren waarin ik beter was, dus mag niet klagen.
Komend seizoen zal het een ander verhaal worden en zullen we vol aan de bak moeten voor de puntjes.

Iedereen gefeliciteerd indien ze kampioen zijn geworden, succes voor iedereen!
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 05 Dec 2013, 16:39

He Johan ,
gefeliciteerd en succes volgend seizoen.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 05 Dec 2013, 22:16

Johan, hoe hoog speel jij nu. Zijn jullie nu kampioen in de eerste klasse geworden? In ieder geval van harte met jullie kampioenschap en je nette percentage.
Sanwei Fextra 86 gram FL

Sanwei Dynamo 92 gram FL

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 09 Dec 2013, 14:07

Hoi Danny,

We gaan nu Promotie-Hoofdklasse spelen, inderdaad kampioen in de eerste klasse. Vergelijkbaar met Hoofdklasse in de meeste andere afdelingen.

Bedankt wederom ;)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64