Najaarscompetitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
Davey_nl
Super Member
Super Member

Re: Najaarscompetitie 2013

Berichtdoor Davey_nl » 12 Aug 2013, 14:59

Klopt, we zitten nu al voor 4 seizoenen achter elkaar bij hetzelfde team van Papendrecht..
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 09 Sep 2013, 21:18

Jaja bij ons staat de 1e competitiewedstrijd voor de deur aanstaande vrijdag tegen Tanaka, ben benieuwd hoe wij het gaan doen als team en of ik zelf mijn niveau weer kan oppikken. Heb er zelf wel goede hoop op dat het beter zal gaan met mijn nieuwe batcombinatie tov vorige competitie.

Jullie ook allemaal succes geweest want neem aan dat jullie ook deze week de spits afbijten ;-)
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 09 Sep 2013, 21:52

Ook wij mogen aanstaande vrijdag weer beginnen. Ik heb er behoorlijk veel zin in. De laatste weken heerlijk getraind en een aantal zeer goede oefenpartijtjes gespeeld. Op papier een zeer lastige poule, maar we gaan ervoor.

Jerrot, hoe speelt je nieuwe combinatie. Het lijkt mij een verstandige solide setup.

Iedereen ook veel succes en uiteraard veel plezier toegewenst tijdens de komende competitie.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 09 Sep 2013, 22:23

Hoi Danny,

De combinatie speelt op zich niet verkeerd ik moet alleen nog beetje mijn slagen leren timen, ik kan er lekker kort mee achter het net leggen. En ook nog belangrijk voor me is dat ik genoeg ruimte moet maken voor slagen, heb er nu 2 keer mee getraind.

2e keer ging het veel minder lekker dan 1e keer er mee maar toen was ik redelijk moe waar door ik vrij traag was qua reageren en bewegen. Wat me opvalt aan de combi is dat het frame echt 2 versnellingen heeft, je kan er langzaam kort mee leggen en als je de sweet spot raakt komt er toch redelijk wat tempo nog in de ballen, qua handvat bevalt het frame me beter dan het Andro frame. Morgen nog de laatste training afwerken voor de competitie.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Herbert
Super Member
Super Member

Berichtdoor Herbert » 10 Sep 2013, 11:34

Volgende week met goede hoop in de Hoofdklasse beginnen, de laatste vijf degraderen dus spannend gaat het niet meer worden :P

jullie ook allemaal succes!
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 10 Sep 2013, 14:56

Ook ik mag vrijdag weer aan de bak :P Op papier gelijk tegen de sterkste tegenstander. Zijn er hier nog mensen die tegen een team van Drivers moeten spelen toevallig? Succes iedereen! (H)
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 10 Sep 2013, 20:36

Wij mogen aanstaande donderdag beginnen en heb er erg veel zin in!!
Valt voor mijzelf weinig te verliezen gezien mijn redelijk korte TT verleden, wat het natuurlijk niet minder spannend maakt.
Maar heb dan wel het gevoel dat ik wat losser kan spelen (H)

Heb er zin in (Y)
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 12 Sep 2013, 00:06

Eerste wedstrijd van het seizoen gehad. Prima begonnen met een 7-3 overwinning tegen een 'mede-degradatiekandidaat'!
Alle 3 men singles en de double gewonnen, totaal 1 setje verloren. Heel lekker gespeeld, hopelijk nu een keer een constant seizoen met goed spel, dan kan er nog wel eens een mooi percentage uitrollen!
Iedereen succes de komende week!

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 14 Sep 2013, 01:56

Vanavond de competitie start gehad. Gewonnen met 8-2 van Unicum en tot m'n eigen verbazing heb ik m'n eerste drie partijen in de derde klasse gewonnen. Ook de dubbel met m'n nieuwe teamgenoot werd gewonnen. Al met al een zeer tevreden Mepper hierzo.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 14 Sep 2013, 10:01

Ook hier een overwinning gisteravond, 7-3 gewonnen. Ik heb er zelf ééntje verloren helaas. Heb vooral de laatste wedstrijd heerlijk staan spelen, na 2-0 achter te staan en in de 4e game 4 (!) punten via netballen achter elkaar tegen te krijgen, toch nog binnen gesleept. Dinsdag mogen we gelijk weer.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 14 Sep 2013, 16:32

Gisteren 1e wedstrijd. tegen promovendus uit 2e klas, die ik vorig seizoen ook tegen kwam in 2e klas, ik speel nu 1e klas in het 1e team, topper. ;)
Had 2 maanden niet gespeeld, eerste partij winst ,wisselvallig spel, maar daar ben ik zowiezo om bekend... :P
tweede partij nog wisselvalliger... verlies.
derde partij 2-0 achter, toen kwam ik los, flow en 3-2 winst.
Uiteindelijk 8-2 winst, en we staan bovenaan!Op naar het kampioenschap :) :P
Speelde met de virtuoso S van 93 gram, is toch nog wat feller als de M van 91 gram, mag nog iets rustiger slaan/smashen, veel power.
Uiteraard een tevreden man, 66% 1e klas...oude glorie tijd herleeft... :D
En ook rustiger beleving, heeft te maken met medicatie, heb adhd, voel nu pas hoeveel spanning pingpong opriep/roept bij mij.
Heb B gespeeld, ook handig dan kan ik uithyperen na de partij ipv thuis nog te stuiteren en niet slapen.
Kortom een goed begin van het laatste seizoen.
Mepp ze.
mepper.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

adil
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor adil » 15 Sep 2013, 16:18

Dit seizoen nadat wij dachten gedegradeerd te zijn naar de 3de klasse, toch op een miraculeuze wijze niet gedegradeerd.
Wij mogen het weer proberen om in de 2de klasse niet als laatste te eindigen.
Onze eerste wedstrijd is niet op een positieve manier gestart. Wij hebben onze eerste wedstrijd gespeeld tegen Landgraaf.
Eindstand 8 -2. Ikzelf kon geen potten breken en verloor ook al mijn enkel partijen in de dubbel heb ik ook niks kunnen presteren. Zo begint voor mij het seizoen eigenlijk niet als verwacht, gelukkig hebben mijn teamgenoten beide 1 partij kunnen winnen.
We kunnen het ook van een positieve kant bekijken. De eerste 2 punten zijn binnen en mijn eerste overwinning dit seizoen komt ook dichterbij. Laten we hopen dat het de volgende wedstrijd iets beter gaat.
Duitsland

Frame: TimoBoll ALC
Backhand: ANDRO RASANT POWERSPONGE
Backhand: ANDRO RASANT GRIP

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 15 Sep 2013, 22:00

Ik heb afgelopen vrijdag gespeeld tegen Tanaka. Het team heeft 6-4 verloren maar een 5-5 had beter op zijn plaats geweest. Ik zelf heb er 2 van de 3 gewonnen. 1 partij gewonnen van iemand die normaal 3e klasse junioren speelt :D en iemand die op 5e klasse niveau speelt. Helaas met nipte punten verschil verloren van de 3e man 2x 11-9 en 1 keer 11-6 mede door pech in de vorm van rand en netballen want het had zeker omgekeerd kunnen zijn.

Al met al dus wel tevreden hoe het ging zeker omdat ik nog maar 4 keer gespeeld heb met mijn nieuwe combinatie. Dinsdag mogen we weer tegen Smash 76 en hoop ik hetzelfde vervolg er aan te kunnen maken.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Dylan
Beginner
Beginner

Berichtdoor Dylan » 16 Sep 2013, 01:53

Dit seizoen voor het eerst bij de senioren, na vorig seizoen 90% 2e klasse jeugd te hebben gespeeld. Ben begonnen in de 5e klasse, wat eigenlijk veel te makkelijk is vergeleken met het niveau bij de jeugd. Eerste wedstrijd tegen Tempo Team met 6-4 gewonnen, zelf drie gewonnen en de dubbel. Teamgenootjes hebben er beide ééntje gepakt. Onze vierde man is m'n jeugdcoach met ongeveer hetzelfde niveau als ik, dus het kampioenschap moet te halen zijn. Waarschijnlijk hebben we een van de jongste senioren teams met twee 19-jarigen een 17 jarige en iemand van rond de 30.

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 18 Sep 2013, 00:30

Vanavond met 6-4 gewonnen. Wederom 3 uit 3 en de double, resulterend in 13 punten uit 2 wedstrijden en voor mezelf 6 uit 6 in men singles en 2 uit 2 in de doubles. Dan te bedenken dat we 2x met personen gespeeld hebben die officieel in de 5e en 6e klasse thuishoren (resulterend in 6v/d7 verliespunten). Als je er op deze manier naar kijkt doen we het gewoon heel goed, hier typt dan ook een tevreden mens :)

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 18 Sep 2013, 09:01

Goed gedaan Davey! (Y)

Wij moesten gisteravond ook weer spelen. Ondanks dat ik zelf voor m'n gevoel geen bal raak sloeg, heb ik er toch maar één verloren en was de eindstand een 2-8 overwinning! De dubbel was helemaal drama en die verloren mijn teamgenoot en ik dus dik :-# Laten we het erop houden dat deze tegenstanders me totaal niet lagen qua spel.

Voorlopig staan we nu bovenaan, eens kijken of we dit volgende week kunnen voortzetten :)

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 18 Sep 2013, 11:48

Gisterenavond hebben wij weer gespeeld en hebben 8-2 gewonnen. Zelf heb ik er 2 gewonnen alleen 1e partij ging verloren helaas want ik was te onrustig en te traag. De partijen erna me rustig kunnen houden en allen in 4 games gewonnen. Dubbel ook gewonnen en mijn andere teamgenoot 3 partijen.

Tot nu toe ben ik in ieder geval happy met mijn score en volgende week vrijdag naar Markiezaat toe.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 20 Sep 2013, 11:20

Wij beginnen vanavond ook weer in de eerste klasse, tegen 1 van de 2 promovendussen. Ze komen uit de 3e klasse over, dus ik gok dat er een team is weggevallen. Echter spelen 4/5 wel een percentage van in de 90%.

Hopen op een goed resultaat, als we kampioen willen worden zal namelijk ieder punt tellen!
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 21 Sep 2013, 09:39

Gisteren 2e wedstrijd. tegen de waarschijnlijke kampioen. 1e partij tegen iemand die ik in de beker dik had verslagen, maar die duidelijk beter was geworden.Ging wel gelijk op maar ik was te onrustig, was gespannen door te laat van huis gaan/boos op mijn ega die laat terugkwam met auto, geen goede start. in 3-en eraf maar close standen-9-10-7.
daarna tegen speler die 2e divisie heeft gespeeld, kansloos door service, in ralley nog wel punten. helaas 5-5-5.
3e partij tegen jonge speler 80 % landelijk a, in 5-en,laatste game kwam hij los en miste ik net te veel. dus 0 partijen voor mij.
snot.
teamgenoten deden het iets beter, uiteindelijk 3-7, maar zoals jullie ook wel eens ervaren hebben, ;) 6-4 of 5-5 had ook gekund.
Helaas, volgende week beter.
mep ze.
:)
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 21 Sep 2013, 19:59

Vandaag de tweede partij gespeeld tegen de favoriet voor het kampioenschap. Na een aantal spannende partijen toch nog 5-5 gespeeld waarvan ik 2 singles gewonnen heb en de derde door stomme fouten in de vijfde game verloren heb. Alweer de dubbel gewonnen met dezelfde teamgenoot dus toch wel wat tevreden na vandaag.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469