Najaarscompetitie 2013

Hier vind je informatie over de competitie
Floris
Super Member
Super Member

Re: Najaarscompetitie 2013

Berichtdoor Floris » 22 Sep 2013, 12:00

Ik ben de competitie slecht begonnen met drie verliespartijen in de eerste wedstrijd. Als je in de vijfde game met 9-10 achter staat en je maakt dan een servicefout is het gewoon je eigen schuld!
Tweede avond ging veel beter en heb ik er twee van de drie gewonnen. Wel in vijfen. Morgen moeten we tegen Sparta uit Broek in Waterland, zij staan wat teamrating betreft als hoogst vijfde klasseteam in onze regio.
Ik heb er overigens toch voor gekozen om met mijn Darker te blijven spelen. Wel met verse rubbers.
Iedereen succes gewenst!
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 23 Sep 2013, 08:51

Beter beginnen was voor ons onmogelijk, meteen een 10-0 neergezet. De tegenstanders waren niet slecht maar ik verwacht wel dat ze het zwaar gaan krijgen deze competitie. Toch zie ik niet snel nog een 10-0 verlies voor ze deze competitie.

De andere teams hebben 6-4 gespeeld dus we staan meteen los haha.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 25 Sep 2013, 01:25

3e wedstrijd zit er op. Uit bij de kampioenskandidaat helaas met 8-2 op onze kloten gehad. Waar het de afgelopen 2 wedstrijd allemaal soepel liep, was het vandaag helaas hard werken. Dat in combinatie met goede tegenstanders, resulteerde helaas maar in 1 winstpartij van men 3 singles. De andere twee singles in vieren verloren, waarvan ééntje met 10-12, 11-6, 9-11, 10-12 (1 punt minder gemaakt totaal, maar wel met 3-1 de boot in..). Met het team nu op 15 uit 3 en zelf op 7 uit 9. Op naar volgende week en iedereen alle succes gewenst in deze week!
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 27 Sep 2013, 09:52

Wij hebben gisteren onze eerste nederlaag geleden: 7-3 verloren. Ik heb zelf heerlijk staan spelen en heb er daar 2 van gewonnen. Qua spel was dit voor mij tot nu toe zeker de beste wedstrijd dit seizoen. Helaas waren mijn teamgenoten minder in vorm en wist er maar één een wedstrijd te winnen, alhoewel hij ook nog een wedstrijd in de 5e met 12-10 verloor :(

Tussenstand na 3 wedstrijden is dat we gedeeltelijk 1e staan samen met bovenstaand team met 18 punten uit 3 wedstrijden. Als we kampioen willen worden moeten we nog hard aan de bak 8-)
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 27 Sep 2013, 13:37

Heb 2 weken geleden mijn debuut gemaakt in de derde klasse.
We hebben met 9-1 gewonnen, zelf heb ik 3-2, 3-0 en 3-0 gespeeld, was toch wel enigszins een verassing voor mij.
Vorige week heb ik meegespeeld met het duocompetitie team en 2 x 3-0 gewonnen (4e klasse).
Gisteren ingevallen in het andere 3e klasse team, hebben 9-1 gewonnen en zelf heb ik hier 3-0, 3-0 en 3-1 gespeeld.

Ik denk dat het snellere spel van de 3e klasse mij meer ligt dan het tragere 4e klasse spel, :D
Heb zin in de komende weken/maanden, <:o) .
Victas Koji Matsushita
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
FH Andro Rasant PowerSponge 2.1 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Friendship Focus3 2.1 mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 29 Sep 2013, 00:36

Vandaag weer een leuk resultaat gescoord, 7-3 winst op Taveres. Zelf 3 enkels gewonnen en de dubbel helaas nipt verloren. Al met al een prima start met 8 uit 9. Ik ben zeer tevreden.
*update*
Na 3 wedstrijden in de derde klasse heb ik nou niet de indruk dat het spel zoveel anders is dan in de vierde klasse. Wel valt het me op dat de tegenstanders een stuk vaster zijn, rally's duren langer, er worden minder fouten gemaakt en een direct punt met mijn service scoren gebeurt bijna niet meer, waar ik in de vierde zeker 1 tot 2 punten per game daarmee binnen haalde.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH GD Talon OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH Tibhar Grass DtecS OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO per 28-7 1375

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 30 Sep 2013, 14:00

Afgelopen vrijdag weer gespeeld, het was een beetje een rare avond en het speelde daar ook vreemd.

We hebben 5-5 gespeeld maar hadden eigenlijk 7-3 kunnen winnen, als ik in vorm was geweest misschien nog meer.

Ik kon uiteindelijk maar 1 pot winnen en mijn teamgenoten ieder 2.
Verloor de eerste partij met ik geloof 3x 11-9 en geen gevoel bij de slagen.
Tweede partij won ik met in totaal 8 punten ofzo weggeven in 3 sets, dankzij een tegenstander die veel fouten maakte.
Derde partij maakte ik in totaal ongeveer 8 punten en nogsteeds geen gevoel.
Baalavond dus.

Na 2 wedstrijden staan we nog bovenaan en 4 punten voor op de nr2 waar we 5-5 tegen speelden.
Opzich is het dus geen slecht resultaat en is er geen man overboord, vooral niet als we thuis wel de wedstrijden winnen die we hadden kunnen winnen.

Opvallend is dat het team dat met 10-0 van ons verloor nu met 6-4 wint van een team dat wij bijna gelijkwaardig aan ons rekenen.

Tussenstand:
Stand
-----------------------------------
*Herpen 1 2 - 15
TT Nijmegen 5 2 - 11 x
DNW 1 2 - 10
Taflan 1 2 - 10
MOVC 1 2 - 8
Bit.nl 7 2 - 6 x

Persoonlijke prestatie: 4/6 - 67%
Winst dubbel: 1/2 - 50%
* = Ons team
x = tegenstanders die we hebben gehad.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 30 Sep 2013, 20:56

Afgelopen vrijdag hebben wij gespeeld tegen Markiezaat. Het was een lange avond, mede omdat we al half 9 pas begonnen vanwege wegomleidingen en na 1 uur huiswaarts keerden. Wij hebben met 6-4 verloren helaas, positief voor mij was dat ik alle 3 mijn enkelpartijen gewonnen heb :D en de dubbel samen met mijn ploeggenoot ook gepakt heb.

2 van de 3 partijen ben ik terug gekomen uit geslagen positie, stond eenmaal 2-0 achter en in die partij verloor ik de 2e game met liefst 11-1. Laatste partij kwam ik terug van 2-1 achterstand. Mijn 1e partij gewonnen met 3-1 na de 1e game duidelijk verloren te hebben.

Jammer dat mijn teamgenoten niet nog een paar punten hebben gepakt want anders hadden we nog 2e kunnen staan.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 02 Okt 2013, 09:22

Gisterenavond de 4e competitiewedstrijd van het seizoen gespeeld. Aangezien we maar met 5 teams in de poule zitten, zijn we dus op de helft. Helaas 6-4 verloren. Zelf 2 singles en de double gewonnen. Mijn verloren single was weer eens tegen een materiaal speler. Volgens mij was het iets van anti.. rotzooi! 9 uit 12 op de helft v/h seizoen en 3 v/d 4 doubles gewonnen. Totaal dus voor 12 v/d 19 punten gezorgd. Gaat aardig dus.
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 05 Okt 2013, 02:20

Vanavond competitie in Valkenswaard tegen Geenhoven gespeeld. Lastige tegenstander met 3 oude rotten die al jaren op dit niveau spelen en alles wel gezien hebben. Eerste partij niet geweldig gespeeld en nipt verloren, de tweede dramatisch slecht begonnen (2-11) maar daarna mezelf kunnen herpakken en in 5 gewonnen. De derde ging in vieren zodat ik deze keer zonder te dubbelen met 2 gewonnen partijen en 7-3 winst weer naar huis kon. Mijn 10 uit 12 stemt me zeer tevreden tot nu toe.

Weapon of choice:

BH GD Talon OX

Testvehikel:

BH Tibhar Grass DtecS OX

ELO per 28-7 1375

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 07 Okt 2013, 08:26

Vrijdag de 4e competitiewedstrijd gespeeld, tegen een team dat 1 punt onder ons stond. Om nog mee te blijven doen voor het kampioenschap, was een gelijkspel minimaal wel nodig. Gelukkig stond er aan het einde van de avond een 6-4 overwinning op papier :) Ik heb er zelf weer 2 gewonnen, net als mijn beide teamgenoten. De dubbel baal ik wel van, 2-1 voor staan in games, 8-4 in punten en dan nog weggeven is gewoon zonde en had niet gehoeven.

De tegenstander waar we alle drie van verloren had wel een mooi spel om tegen te spelen, echt een verdediger die ver achter de tafel staat te kappen met veel variatie in spin. Gelijk weer wakker geschud dat ik tegen dat soort spelers met spinnen toch nog niet consistent genoeg ben.

Tussenstand nu:

Talani 2: 27
Drivers 5: 24
Sliedrecht Sport: 24
Dordrecht 2: 21
Tavernie 2: 13
Papendrecht 9: 11

Het enige team waar we dus van verloren hebben staat 1e. Deze week staat Tavernie op het programma, een team waartegen op papier wel aardig wat punten gehaald zouden moeten kunnen worden.

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 07 Okt 2013, 09:45

Zoals de meeste hier heb ook ik vrijdag weer gespeeld, gelukkig ging het nu heel wat anders dan de week ervoor.
Deze avond mochten we aantreden tegen DNW 1, een tegenstander die we afgelopen ook hebben getroffen en sowieso geen onbekende is zoals verderop beschreven.

Ik speelde weer zoals ik hoor te doen en deze avond lukte ook redelijk veel met vooral een paar backhandballen die wegdraaiden (ala Timo Boll) als hoogtepunten.

Tegen 1 tegenstander wat moeite gehad die ik normaal redelijk eenvoudig win, echter traint hij sinds dit seizoen met ons mee en kent hij mij dus beter en mijn services die hij voorheen 9/10 niet terug had, nu eerder 9/10 wel.
De andere 2 partijen redelijk eenvoudig met 3-0 naar me toe kunnen trekken.

Ook mijn medespelers gingen er lekker op los, een van mijn teamgenoten speelde voorheen in dit team dus voor hem had het een extra pittig randje, hij verloor van de speler waar hij bijna altijd van verloor. Gelukkig was dat het enige punt dat we af hoefden te staan deze avond. 9-1 dus!

Hadden we niet verwacht maar uiteraard zeer tevreden mee.

Andere uitslagen:

Taflan 1 - Bit 7: 9-1
MOVC 1 - TT Nijmegen 5: 3-7

Aankomende wedstrijd:

Taflan 1 - Herpen 1 op vrijdag 12 oktober

Hopelijk kan ik deze wedstrijd mijn niveau weer gewoon tonen en is de wedstrijd in Nijmegen de enige avond dat ik door de ondergrens zak.

Tussenstand:
Stand
*Herpen 1 3 - 24
Taflan 1 3 - 19
x TT Nijmegen 5 3 - 18
x DNW 1 3 - 11
MOVC 1 3 - 11
x Bit.nl 7 3 - 7

Persoonlijke prestatie: 7/9 - 78%
Winst dubbel: 2/3 - 67%
* = Ons team
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 07 Okt 2013, 17:37

Vanavond mag ik invallen in ons 2e team, en ik hoop dat ik er weer 3 ga winnen!
Helaas heb ik wel afgelopen zaterdag n spier in mijn bovenarm verrekt!
Zodra ik forehand ging spinnen had ik er behoorlijk last van......
Victas Koji Matsushita

Testen:
Victas Koji Matsushita

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 08 Okt 2013, 01:49

Vanavond alweer gespeeld tegen Veldhoven. Met 8-2 gewonnen waarvan ikzelf 3 enkelspelen en de dubbel. We staan nu voorlopig eerste met 5 punten voorsprong maar wel een wedstrijd meer gespeeld. Met 13 uit 15 ga ik mijn doelstelling wel halen denk ik (67% aka 16 uit 24).

Weapon of choice:

BH GD Talon OX

Testvehikel:

BH Tibhar Grass DtecS OX

ELO per 28-7 1375

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 09 Okt 2013, 16:05

Afgelopen maandag dus ingevallen in ons 2e team en we hebben 6-4 gewonnen.
Ondanks de toch wel stekende pijn in mijn binnenste tricep(caput longum) heb ik er zelf toch 2 met 3-0 gewonnen en de 3e partij maar net aan verloren (was iets van 11-5, 12-14, 11-13, 11-6 en 9-11) :P .
Zodra ik ga voorhand spinnen gaat het mis.
Gelukkig kan ik redelijk plaatsen/opbouwen en redelijk goed verdedigen waardoor het redelijk ging.
Ik zit nu op 10 uit 11 gewonnen partijen = 91%.

In ons eigen team staan we nu 5 punten voor op, het met ons concurrerende team voor de promotie strijd. Van dat team hebben we afgelopen maandag gewonnen met 6-4. Daaronder zit een gat van min. 14 punten. Dat ziet er dus goed uit!!
Victas Koji Matsushita

Testen:
Victas Koji Matsushita

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 09 Okt 2013, 20:58

De laatste twee avonden was ik de enige uit ons team die een punt wist te maken! Nu staan we onderaan met vijf punten verschil. Morgen speel ik niet mee en hoop ik dat we winnen. Anders moeten we volgend jaar ons heil een klasse lager zoeken!
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Dylan
Beginner
Beginner

Berichtdoor Dylan » 14 Okt 2013, 02:08

De laatste twee avonden was ik de enige uit ons team die een punt wist te maken! Nu staan we onderaan met vijf punten verschil. Morgen speel ik niet mee en hoop ik dat we winnen. Anders moeten we volgend jaar ons heil een klasse lager zoeken!
Speel je toevallig in Tempo Team 12?

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 14 Okt 2013, 10:38

Taflan 1 - Herpen 1

A: Jan
B: Jurgen
C: Johan

X: Roy
Y: Johan
Z: Albert

Afgelopen vrijdag wederom een paar partijtjes mogen spelen, dit keer tegen de degradant uit de promotie-hoofdklasse van vorig seizoen, Taflan 1. Het team is verzwakt na de degradatie en de kopman is ergens anders gaan spelen. Dan blijven er 2 sterkere spelers over en 2 spelers goed voor de eerste klasse. Het geluk was aan onze kant, de sterkste speler dit seizoen was op reis en de tweede sterkste speler had 5 weken niet gespeeld ivm werk in het buitenland.

A - X: Mijn teamgenoot Roy begon tegen de man die 5 weken niet had gespeeld en slaagde er niet in om hem in gevaar te brengen en ging er 3 straight sets kansloos af. Even schrikken want ondanks dat Roy niet goed speelde, zag het er toch te eenvoudig uit hoe Jan alles sloeg. 1-0

B - Y: Mijn eerste enkel begon toch met een beetje spanning, redelijk spannende partij die ik toch in de vierde naar me toe wist te trekken door op de belangrijke momenten net wat sterker te zijn of een geluksballetje te krijgen. 1-1

C - Z: Albert kende weinig moeite met zijn speler, hij verloor wel een set maar had geen moment het idee dat hij zou kunnen gaan verliezen. 1-2

A/C - X/Y: De dubbel speelde ik met Roy, zoals altijd.
We begonnen geweldig, 11-5 gevolgd door een 11-1. Daarna begon Roynet als in de eerste partij tegen zichzelf te spelen en kon ook ik geen vuist meer maken op de ballen van de tegenstander. 3 sets op rij verloren terwijl we in de derde nog 8-5 voor stonden. 2-2

B - X: Roy mocht meteen weer spelen, ondanks dat hij niet speelde zoals hij zelf wilde en hij bleef zeuren op zichzelf. De wedstrijd eenvoudig in 3 sets naar zich toe getrokken. 2-3

A - Z: Albert zei vooraf dat ook hij en ik er af zouden worden geslagen door Jan, die Roy eerder kansloos liet in de openingspartij. Ik had daar zelf echter een ander idee over. In een zinderende pot kwam Albert op 1-0, daarna weer 1-1 toen het geluk net even de andere kant op viel. Albert rechtte zijn rug en won de derde set. 2-1. Ik vroeg hem of hij nu al beetje vertrouwen kreeg dat hij kon winnen, gelukkig was dit wel het geval en dat bleek ook wel. De vierde set leek de ban gebroken en won Albert overtuigend ook deze set. 2-4

C - Y: De wedstrijd tussen de naamgenoten, aangezien de thuisspelende Johan noppen heeft op zijn forehand en hier mee tikt, even wennen in de eerste set en die eerste paar punten kostte me later de game. Gelukkig kon ik het daarna zonder het al te zwaar te hebben 3 sets op een rij winnen, echter lagen de scores dicht bij elkaar. 2-5

B - Z: Jurgen had er deze avond wat de pest in en Albert zat vol vertrouwen na de overwinning op Jan. Jurgen kon Albert het dan ook niet moeilijk maken en verloor 3-0. 2-6

C - X: Roy mocht kijken of hij zijn tweede wedstrijd een goed vervolg kon geven. Echter ging hij wederom tegen zichzelf staan te spelen en schreeuwen. Uiteindelijk kwam hij pas in de derde set in de buurt maar kon hij ook daar geen vuist maken en werd het een overwinning in 3 straight sets voor Johan. 3-6

A - Y: Ik had gezien hoe Albert het had aangepakt en daaruit kwam duidelijk naar voren dat de backhand van Jan vandaag niet op dreef was. Ik speel echter een stuk anders dan Albert en moest dus toch ook een eigen plan bedenken. Ik begon zeer scherp en blokte de snelle spinvolle slagen van Jan goed terug en kwam er zelf doorheen als het moest. Voor ik het wist stond ik al 2-0 voor in sets. Toen begon bij Jan echter het spel beter te lopen en werd het na vele mooie rallys en ook makkelijk gemiste kansen soms, ineens weer 2-2. De vijfde set moest uitkomst bieden en ik kwam al snel 4-1 voor, toen ging bij Jan het licht langzaam uit en was de echte strijd gestreden en won ik 11-6. 3-7

Een 3-7 uitslag in ons voordeel, waar we vooraf hoopte op 6 punten. Als Roy wel goed had gespeeld had er wellicht meer ingezeten. Echter zijn wij een echt team en als de 1 wat minder speelt dan vangen de andere 2 het op, zoals dat ook eerder nodig was toen ik tegen Nijmegen niet goed speelde en we toch 5-5 haalde. Dit betekend ook dat we weer boven aan bleven staan, we speelden zelf tegen 1 concurrent en de andere concurrent (Nijmegen) had op donderdag al gespeeld en wisten we dus dat we op 6 (Nijmegen) en 9 (Taflan) punten voor stonden van onze belagers. Het was een gezellige tegenstander met een aantal mooie potten, ze wilden ons al bijna feliciteren met het kampioenschap maar dat vonden wij te vroeg, hopelijk mogen ze het de wedstrijd bij ons wel doen, al is dat optimistisch en blijft het voorlopig bij dromen.

Andere uitslagen:

DNW 1 - TT Nijmegen 5: 3-7
Bit 7 - MOVC 1: 3-7

Aankomende wedstrijd:

Herpen 1 - MOVC 1 op vrijdag 18 oktober

Kijken of ik gek kan doen en van de 5 avonden 4x 3 punten scoren.
Mijn prognose voor de wedstrijd is 8-2, ik zou 7-3 gezegd hebben maar het draait nu op volle toeren en dan mag je een keer gewaagde uitspraak doen.

Tussenstand:
Stand
*Herpen 1 4 - 31
x TT Nijmegen 5 4 - 25
x Taflan 1 3 - 22
MOVC 1 4 - 18
x DNW 1 4 - 14
x Bit.nl 7 4 - 10

Persoonlijke prestatie: 10/12 - 83%
Winst dubbel: 2/4 - 50%
* = Ons team
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 14 Okt 2013, 15:11

Talani 2: 27
Drivers 5: 24
Sliedrecht Sport: 24
Dordrecht 2: 21
Tavernie 2: 13
Papendrecht 9: 11

Het enige team waar we dus van verloren hebben staat 1e. Deze week staat Tavernie op het programma, een team waartegen op papier wel aardig wat punten gehaald zouden moeten kunnen worden.
Deze wedstrijd is 5-5 geworden. Ik heb er zelf helaas maar één kunnen winnen en de dubbel samen met m'n teamgenoot. Deze tegenstanders hebben tot nu toe wat pech gehad (geen volledige opkomst aan hun kant, 7 (!) wedstrijden op een avond verliezen in 5en. Ik heb al vaker tegen hun gespeeld en ik vond het ook al zo raar dat ze zo laag stonden. Ik heb één wedstrijd echt heel beroerd gespeeld, tegen een linkse speler die z'n batje vast had in een soort hamergreep met korte noppen. Ik kon echt totaal niet in m'n eigen spel komen en raakte gefrustreerd van mezelf. De andere wedstrijd die ik verloor heb ik wel aardig gespeeld, maar de tegenstander was goed in z'n doen en won ze daarna ook alledrie die avond.

Stand na de halve competitie is dat we 2e staan:

Talani 2: 33
Drivers 5: 29
Sliedrecht Sport 3: 28
Dordrecht 2: 26
Tavernie 2: 18
Papendrecht 9: 16

Persoonlijk resultaat is 9 uit 15 = 60%. Net op schema dus voor mijn doel van 60-70%.

Vanavond moeten we gelijk weer spelen, tegen de nummer 3. Vorige keer 7-3 gewonnen thuis, hopelijk een stand die we weer kunnen evenaren!

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 14 Okt 2013, 18:15

Hoi Dylan, dat heb je goed gezien ik speel inderdaad in Tempo-team 12. Groeten, Floris.
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max