Voorjaarscompetitie 2014

Hier vind je informatie over de competitie
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Voorjaarscompetitie 2014

Berichtdoor Danny1973 » 13 Jan 2014, 13:24

Het is bijna weer zover, de start van een nieuw seizoen. Ik was even helemaal klaar met tafeltennis, en heb 3 weken geen batje aangeraakt. Ondertussen de eerste trainingen weer gehad en het begint toch wel weer te kriebelen. Ook komend seizoen komen we weer uit in de tweede klasse HNRN. De poule lijkt op papier iets gunstiger dan vorig jaar, mede doordat wij vorig jaar gepromoveerd waren naar deze klasse, en nu twee andere gepromoveerde teams erbij hebben. Ik zou zelf heel tevreden zijn als we ons ook dit seizoen weten te handhaven. Mijn percentage van 60% vorig seizoen was boven mijn eigen verwachting. Ook dit seizoen zet ik op minimaal de helft. Bij deze wil ik iedereen alvast heel veel succes en plezier toewensen voor de komende competitie.
Sanwei Fextra 86 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Re: Voorjaarscompetitie 2014

Berichtdoor Timo B. » 13 Jan 2014, 13:38

Wij (Kwiek Waddinxveen 4) zijn dit seizoen ingedeeld bij Spinmill Aarlanderveen, Docos Leiden, Avanti Hazerswoude Dorp, Reflex Lisse en De Treffers Roelofarendsveen. Afgelopen seizoen gedegradeerd uit de 3e klasse dus dit seizoen naar de 4e klasse. Wel naar een iets sterkere regio dan de regio West/Gouda waar we afgelopen seizoen in speelden, dus qua sterkte zal het niet erg veel verschil maken denk ik. Wel een leuke indeling, aangezien het op Avanti en De Treffers na allemaal verenigingen zijn waar ik nog nooit ben geweest. Avanti en De Treffers ben ik wel eerder geweest, maar dat is alweer jaren geleden. Doelstelling voor dit seizoen is toch wel 67%. Afgelopen seizoen helaas slechts 33% gehaald in de 3e klasse, terwijl ik het seizoen daarvoor nog 50% speelde. Morgen weer trainen, is ook alweer even geleden... Was er na afgelopen seizoen even helemaal klaar mee! Komende woensdag of donderdag verwacht ik mijn nieuwe Butterfly Viscaria Light frame binnen, daar gaan dan m'n Tenergy's 05 en 25 op en dan weer fanatiek trainen en met frisse moed de competitie in! Ik heb er weer zin in!
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 13 Jan 2014, 14:01

Hier bij de ons is het allemaal wat sterker geworden. De Topklasse is verdwenen en er zijn uit de topklasse, hoofdklasse en 1 en 2e klasse meer teams dan anders naar beneden gegaan. Resultaat: Derde klasse bij ons bestaat uit 2 degradanten uit de 2e en verder geen promovendi uit de vierde klasse. Wordt dus flink buffelen dit seizoen.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 13 Jan 2014, 16:10

Wij komen opnieuw in de 4e klasse uit in regio West/Dordrecht, voor de tigste keer :P Net als vorig seizoen (2e plaats) is er weer geen degradant uit de 3e klasse, wat weer gunstig is voor ons. Eens kijken of we de stijgende lijn kunnen doortrekken en toch maar eens kampioen zien te worden na al die tijd :D Mijn persoonlijke resultaat voor vorig seizoen heb ik helaas niet gehaald, dus dat doel wil ik dit seizoen weer proberen te halen (60-70%).

Ik ben de laatste weken wel aardig tevreden over mijn spel. Bij het toernooi bij Thomas in de vakantie en gisteren bij de Zuid-Hollandse kampioenschappen heb ik lekker staan spelen. Hopelijk kan ik dit het hele seizoen volhouden.
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

hopper
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor hopper » 13 Jan 2014, 16:25

Voor de vierde maal ga ik weer uitkomen in de 4e klasse. :D
Vorig seizoen was een thriller met een sterke poule, waarbij op driekwart van het seizoen alle teams nog konden degraderen en promoveren (5-5, 5-5, 6-4, 5-5 etc etc)
Mijn team heeft uiteindelijk het onderspit gedolven maar onze teamrating was dermate hoog dat we gewoon weer in de 4e klasse uitkomen.

Het afgelopen half jaar laat een sterke groei zien in speelstijl en winst% (competitie eerste helft: 21% ; tweede helft: 42% en bekercompetitie: 50%) dus ik verwacht veel van het komende seizoen. Ik sta op dit moment lekker overtuigd aanvallend te spelen (met name spin) met beter/sneller voetenwerk en een betere focus op spin/snelheid verhouding. Hier heeft de door mij recent ingevoerde multibal training zeker iets mee te maken. Ook de service training werpt z'n vruchten af.

Weapon of choice: de BTY Spark en de Bluefires JP bevallen nog steeds goed. Begin langzamerhand een klein beetje punch in de Spark te missen en overweeg op termijn een overstap naar een Virtuoso (aangezien ik relatief dicht bij de tafel speel), maar zou die punch wellicht nog kunnen creeren met max. ipv 2.0 mm rubbers.

De poule is wederom redelijk zwaar, maar handhaving zou geen probleem mogen zijn.

Iedereen veel plezier en succes toegewenst.
Hopper
TTV Rapidity
4e klasse Holland-Noord

Butterfly Timo Boll ALC
Donic Bluefire JP02 (2.0 - Forehand)
Donic Bluefire JP02 (2.0 - Backhand)

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 13 Jan 2014, 16:56

Hopper, ik zou eerder mijn frame aanpassen dan de dikte van mijn rubbers. Ik speel altijd met 2.0mm en de paar pogingen in max bevallen mij altijd slecht. Wel lekker met spinnen, maar voor de rest mis ik mijn vertrouwde gevoel. Met een virtuoso kan je zowel rustig spelen en toch ook flink versnellen.
Sanwei Fextra 86 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

hopper
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor hopper » 13 Jan 2014, 17:06

Bedankt Danny.
Ik had al zo'n beetje dat vermoeden, maar dat idee was meer gebaseerd op de huidige emotienele band met m'n Spark :'( dan op wijsheid.
Van de andere kant kijk ik ook weer uit naar de ervaring met de Virtuoso, gebaseerd op oa jouw, maar ook op andermans ervaring hiermee.
Denk dat ik over een half jaar de stap maar eens ga wagen en tegen die tijd zal ik hier zeker wat over schrijven.
TTV Rapidity
4e klasse Holland-Noord

Butterfly Timo Boll ALC
Donic Bluefire JP02 (2.0 - Forehand)
Donic Bluefire JP02 (2.0 - Backhand)

roelio
Beginner
Beginner

Berichtdoor roelio » 13 Jan 2014, 23:23

Wij zijn afgelopen seizoen kampioen geworden in de 4e klasse zuidwest en gepromoveerd naar de 3e klasse zuidwest.
Zoals benxx ook al aangaf zijn de klassen, door het wegvallen van de topklasse, sterker geworden.

Wij staan in een zware poule met 2 teams die uit de 2e klasse komen. 1 team is kampioen geworden in de 3e klasse, maar staat weer in de 3e. 1 team met 2 sterke(rond 90%) en 2 zwakkere spelers, waar we 2 seizoenen terug ook tegen hebben gespeeld. Toen waren de uitslagen 8-2 verlies (met de 2 sterkste) en 5-5(met de 2e zwakkere). Het laatste team was ongeveer onze sterkte, maar hebben er een sterke speler bijgekregen, die normaal 1e of 2e klasse speelt.

Ik denk dat het een zware opgave gaat worden om onszelf te handhaven.
Frame: Spinlord Defender recht
BH: dr. Neubauer Viper ox
FH: Victas vs>401 1.8

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 15 Jan 2014, 13:42

Ik ga komend seizoen uitkomen in 2 competities:
Promotie-Hoofdklasse in Gelderland

Herpen 1*
TT Nijmegen 3
GTTC Groesbeek 2
SMD 1
SKF 4
ONI 2

We zullen moeten knokken om er in te blijven na vorig seizoen kampioen te zijn geworden, we hebben ons team wel versterkt met een speler die goed mee kan in deze klasse.

Tweede klasse in Zuid-West

ECVA 1*
ROTAC '82 1
OTTC 1
Unicum 1
Never Despair 6
Stiphout 3

Ik geloof dat de doelstelling van het team handhaven is, dit kan Thomas misschien duidelijk zeggen. Ik zelf ga gewoon voor lekker spelen en hopelijk 100% spelen. Ik doe echter maar 5/6 wedstrijden mee naar verwachting. Aangezien de uitwedstrijden ook vaak op vrijdag zijn en ik in de andere competitie moet spelen dan.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 20 Jan 2014, 15:54

Komend seizoen nog maar eens 5e klasse Limburg (ben pas in 2010 serieus begonnen met TT).
Vorig jaar zelf 81% gespeeld en dit jaar hoop ik naar de 90% te gaan. En als team eindelijk eens kampioen te worden.
We moeten vooral naar Zuid-Limburg zo te zien, Geleen, Vijlen, Sibbe, Valkenburg.. |-)
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 20 Jan 2014, 16:41

(ben pas in 2010 serieus begonnen met TT).
Aha, een lotgenoot. Na enkele jaren in de garage bij de buurman gebald te hebben ben ik oktober 2010 ook maar eens serieus begonnen. We hebben dus nog veel te leren!

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Jemmel
Super Member
Super Member

Berichtdoor Jemmel » 20 Jan 2014, 18:50

Ik mag komend seizoen 2e klasse gaan spelen.
Wij zijn vorig jaar met groot verschil op de nummer 2 in de poule gepromoveerd. Zelf 79% gespeeld.
Ben uiteraard benieuwd hoe we het gaan doen, we zitten in n sterke poel met n aamtal degradanten uit de 1e klasse.
Vwb mijzelf mag ik niet klagen, na n stop van ca. 12 jaar elk seizoen(dit wordt mijn 3e seizoen) n klasse omhoog :D
Victas Koji Matsushita
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
FH Andro Rasant PowerSponge 2.1 mm

Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 1.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 20 Jan 2014, 21:18

(ben pas in 2010 serieus begonnen met TT).
Aha, een lotgenoot. Na enkele jaren in de garage bij de buurman gebald te hebben ben ik oktober 2010 ook maar eens serieus begonnen. We hebben dus nog veel te leren!
Yep, had wel al getraind in 2008/2009 maar dat was meer een balletje slaan dan serieus wat leren.
Tot nog toe elk jaar mooie vooruitgang (http://ttkaart.nl/Spelers/3847320/R-Lampe-Ruben" onclick="window.open(this.href);return false;)

Maar ik weet niet hoe het in de rest van het land is, maar in Limburg beginnen valt echt tegen.. niveau in de 5e klasse is lastig als je nog niks kunt. En zelfs als je een beetje schuiven en contra spelen onder de knie hebt verlies je nog gemakkelijk veel. Geleidelijk aan beter gegaan elk seizoen en pas afgelopen seizoen heb ik het gevoel dat ik de 5e klasse ben ontgroeid. De 4 wedstrijden die ik verloor waren totaal onnodig (en alle in 5 games).
Beetje topspin kom je al een heel eind in ieder geval. Grootste doel is dan ook nog constanter worden met fh topspin. Backhand counter/block ik vooral (kan er ook een opening mee doen maar niet zo fel als met fh). Verder de rest ook blijven ontwikkelen... voetenwerk, service, alles..

Dylan
Beginner
Beginner

Berichtdoor Dylan » 21 Jan 2014, 03:31

Vette site man die ttkaart.nl! Kende ik nog niet. Ben zelf begonnen in 2011 met 16 jaar en drie jaar later m'n eerste halve jaar bij de senioren afgerond. Mag wel zeggen dat ik ieder half jaar een stuk beter ben geworden. In de 5e klasse beginnen bij de senioren was dan ook ver onder mijn niveau, maar aan de andere kant ook goed voor het zelfvertrouwen. Zeker als je ook nog kampioen van Noord-Holland in de 5e wordt. :P
http://ttkaart.nl/Spelers/3974101/D-Plett-Dylan" onclick="window.open(this.href);return false;

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 21 Jan 2014, 11:20

Voor mij wederom 3e klasse. Een lastige poule met wat bekende tegenstanders. Ik ga simpelweg weer voor de 67% procent, maar ik denk dat dat heel lastig gaat worden! http://ttkaart.nl/Spelers/3344932/D-W-den-Boer-Davey" onclick="window.open(this.href);return false;
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 21 Jan 2014, 13:53

Als we dan toch bezig zijn met ttkaart links naar onze eigen persoon:

http://ttkaart.nl/Spelers/3705803/J-Thomassen-Johan" onclick="window.open(this.href);return false;
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 21 Jan 2014, 14:44

Nou vooruit dan, met de jump van 100 punten (toen begon ik met noppen)
http://ttkaart.nl/Spelers/3995393/B-J-van-Hoeve-Ben" onclick="window.open(this.href);return false;

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 21 Jan 2014, 15:02

Wow, wat een enorme progressie die laatste twee seizoenen! :|

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 21 Jan 2014, 15:17

Wow, wat een enorme progressie die laatste twee seizoenen! :|
Toen een speler uit ons eerste zag dat ik constant verkeerd stond (rechtervoet voor, vroeger erg veel badminton gespeeld) en (te) veel met m'n backhand stond te spelen en verdedigen heeft hij me aangeraden om eens noppen te proberen. VJ 2013 mee begonnen in de competitie en het ging inderdaad hard vooruit. Zit er aan te denken om weer met een backside rubber te gaan spelen op de backhand maar ben bang dat ik daar de attributen voor mis ( ben ietwat te oud en en te zwaar) om er goed voor te staan.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 21 Jan 2014, 19:29

Voor mij geen optie. Ik val liefst aan zowel backhand als forehand. Enige manier voor mij om te verbeteren is gewoon techniek, techniek, techniek (zowel voetenwerk als slaan) :)