Voorjaarscompetitie 2014

Hier vind je informatie over de competitie
Davey_nl
Super Member
Super Member

Re: Voorjaarscompetitie 2014

Berichtdoor Davey_nl » 18 Mar 2014, 13:57

Toevallig tegen Gorkum Mark?
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 20 Mar 2014, 10:40

Toevallig tegen Gorkum Mark?
Toevallig wel Davey :P We blijven elkaar tegen komen dit seizoen haha.

Gisteravond dus uit tegen Gorkum gespeeld. Helaas konden onze 3e man en de reserve weer niet, dus speelde onze invaller uit de 6e duo klasse weer mee (die inmiddels wel toegevoegd is aan ons team, dus officieel is hij geen invaller meer ;) )

Ik speelde een stuk beter dan vorige week en kon dan ook al mijn wedstrijden en de dubbel binnenslepen. Vooral de dubbel liep met vlagen erg goed en ik heb flink staan klappen. Mijn vaste teamgenoot verloor één wedstrijd net in 5en jammer genoeg. Voor de 'invaller' is het niveau gewoon te hoog, die won niks. Uiteindelijk dus toch een 4-6 overwinning :)

Voorlopig kan deze poule alle kanten op, zowel kampioenschap als degradatie lijkt nog mogelijk, zo dicht zit alles op elkaar.
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 20 Mar 2014, 15:42

Ook ik mocht dus aantreden in en tegen Gorkum.
Dinsdagavond heerlijk staan trainen, dus gisteren met goede moed aan de wedstrijd begonnen.
Uiteindelijk niet zonder succes. Alle 3 mijn enkel partijen (in 4en, 3en en 5en) gewonnen en ook de dubbel (in 3en) binnen wetten te slepen. Helaas waren mijn teamgenoten niet helemaal in vorm en kwam er nog maar 1 puntje bij. Uiteindelijk dus met een 5-5 huiswaarts gegaan.

Brengt mijn persoonlijke score op 16 uit 18 en onze dubbel nog steeds op 100% (6/6)!

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 21 Mar 2014, 16:03

Onze competitie is ook weer begonnen maar ik ga maar niemand meer vermoeien met verslagen uit de tt-onderwereld van de Groninger bedrijfsbond.

Wat nieuwe leden kunnen we overigens altijd goed gebruiken en gaat ook inteelt tegen.
Mocht je dus in de buurt van Groningen wonen en interesse hebben wat extra te spelen (of voorkeur voor korte reisafstanden en een ontspannen sfeer) dan ben je altijd welkom. Op gbtb.nl is dan de nodige informatie te vinden mbt clubs, lokaties en speelavonden.
Om een idee van het niveau te geven ; Eerste klas spelen meerdere spelers ook Nttb varierend van derde tot klas tot een enkeling noordelijke eerste divisie. Het niveau per klasse varieert natuurlijk meer dan bij Nttb met dan veel meer speelklassen.

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 22 Mar 2014, 20:19

Ontzettend blij met mijn prestatie vandaag, 7-3 als team gewonnen, zelf alledrie gewonnen. Twee wedstrijden waren erg simpel. De derde was tegen een persoon waar ik eerder dit seizoen kansloos van verloor. Een routinier (bondsnummer 00xxxx... je kent het wel).. 4 sets ging het gelijk op en in de laatste maakte ik het af (11-3). Bam! Topspin aan beide kanten liep erg goed. En ik was deze keer op tijd om te counteren. Vorige keer werd ik verrast door zijn snelle backhand contra.
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 26 Mar 2014, 15:34

Gisterenavond de wedstrijd tegen de nummer laatst gespeeld. Na een 3-7 overwinning in de uit-wedstrijd hebben we nu een puntje extra weten te pakken en dus met 8-2 gewonnen. Het enige verschil vergeleken met de eerste wedstrijd is dat ik er nu gelukkig wel 3 wist te winnen nadat ik er vorige keer nipt ééntje verloor. Twee materiaal-spelers en een ''normale'' speler. In men enkelpartijen geen set af hoeven te staan, maar de dubbel krapjes aan in vijven gewonnen tegen de twee materiaal spelers. Geen feest voor mij om tegen te spelen, maar punten zijn punten! Nog 3 speelrondes te gaan en alles is nog open!

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 31 Mar 2014, 12:24

Vorige week 2 wedstrijden gespeeld. Behalve voor mijn eigen team moest ik ook onverwachts meespelen bij het 6e klasse duo team waarbij ik ingeschreven sta, omdat iemand ziek was.

De wedstrijd voor mijn eigen team was tegen de nummer 5 (wij stonden zelf gedeeltelijk nummer 3). Bij de uitwedstrijd hadden we 6-4 verloren, maar dat kwam doordat wij met een invaller speelden en mijn andere teamgenoot zijn dag niet had. Ik wist er zelf toen 2 te winnen. De man waar ik vorige keer van verloor (de benxx look-a-like) speelde helaas weer mee :P. De eerste wedstrijd was tegen een jongen die net uit de jeugd gekomen is. Deze won ik vorige keer vrij makkelijk, doordat hij zo ongeveer geen enkele spinbal wist te blokken. Hij was echter flink beter geworden en ik moest serieus aan de bak om de partij te winnen. Wel een heerlijk open spelletje gespeeld. De tweede wedstrijd was tegen een wat oudere man, met een erg goede forehand aanval als een molenwiek. Na een 2-0 achterstand besloten om niks meer naar z'n forehand te spelen op een verrassingsbal na en dit had succes: 3-2 gewonnen. Inmiddels stonden we als team 7-1 voor. Helaas kon mijn teamgenoot niet opboksen tegen het snelle spel van de jonge speler en verloor deze wedstrijd. Mijn laatste wedstrijd tegen de materiaalspeler kon ik al voorspellen. Alleen de 2e game kwam in ik in de buurt van 12-10 verlies, maar de 2 andere games gingen kansloos verloren. Uiteindelijk dus een 7-3 overwinning!

Mijn invalwedstrijd in de duo ging erg makkelijk en ik wist dus ook beide partijen en de dubbel zonder gameverlies te pakken. Sterker nog, mijn teamgenoot verloor ook geen enkele game en het resultaat was dus een 5-0 overwinning. Mijn tweede wedstrijd verliep wel apart :P. Na de 2e game 11-0 te winnen, stond ik in de 3e game opeens 8-0 achter. Deze wist ik vervolgens toch nog te winnen.

Kampioenschap met mijn eigen team lijkt helaas niet meer haalbaar. We staan nu gedeeltelijk 3e, met 1 punt achterstand op de nummer 2, maar wel 9 punten op de nummer 1 *-) De laatste wedstrijd is thuis tegen de nummer 1, dus als ze niet verder uitlopen kunnen we ze nog met 10-0 pakken :P. Persoonlijk draai ik mijn beste seizoen ooit tot nu toe: 14 uit 18 = 78%! :) Als we niet 3 keer met invaller hadden moeten spelen, had het er denk ik heel anders uitgezien.

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 31 Mar 2014, 13:02

Wij moesten tegen de koploper. Twee spelers die ik moest kunnen hebben en 1 waarvan ik bij voorbaat al wist dat dat vrijwel onmogelijk werd. Die speler speelde namelijk 2 seizoenen geleden nog 60% in de 3e klasse en hoort gewoon niet thuis in de 5e klasse.

De eerste wedstrijd tegen een aanvallende speelster won ik vrij makkelijk. De vorige keer verloor ik er in 5 van maar toen ging ik veel te veel mee in haar contra-aanvalsrallies. Deze keer zo veel mogelijk spinballen naar haar backhand geslagen want die kan ze niet overnemen en ze blockte die vrij matig terug waardoor ik het kon afmaken. En af en toe een behoorlijk bolle topspin naar haar forehand, want dan kon ze het niet weerstaan keihard te meppen en door de spin over de tafel te slaan.

De tweede wedstrijd werd ik de eerste twee games uit mijn spel gehaald door een lastige service van mijn tegenstander. Hij had er meerdere die lastig waren maar waar ik het meest moeite mee was was een zij/topspin bal naar mijn backhand. Die kwam dan altijd op het midden terug waardoor hij met de FH (linkshandig ook nog) kon afmaken. Ik kreeg er eerst geen grip op waardoor ik eigenlijk al altijd 2 punten achterstond.
In de derde set veranderde ik van tactiek en ben ik alles of niets gaan spelen. Ik heb alleen nog maar snelle services gegeven (contra, topspin of top en zij-spin) en daar had hij al veel meer moeite mee. En ik kreeg zijn service beter terug op zijn backhand waardoor hij niet kon komen. Nadat ik twee sets had teruggepakt was hij het volgens mij kwijt in de laatste.
Ik speelde zelf ook niet goed maar omdat hij zo wild aan het slaan was won ik eigenlijk vrij makkelijk door zijn fouten met 11-6 in de laatste set.. Goed wild gekregen dus.

De laatste speler was gewoon echt 2 klasse te goed.. Ik stond voor mijn gevoel gewoon goed te spelen en pakte dan ook verrassend de eerste game met 12-10. Maar toen werd ie wakker en ging hij even de turbo aanzetten. Na games met 11-1 en 11-2 te verliezen wist ik ook weer waar ik stond. Het rare is dat ik die games nauwelijks fouten heb gemaakt of (voor mijn doen) slecht heb gespeeld, maar in elke rally was hij gewoon superieur.. plaatsing, overzicht, spin.. en veel vaster dan mij.
Geen schande. Laatste set nog eer gered door tot 6-6 bij te blijven. Daarna was het over (en was ik ook moegerend eerlijk gezegd).
Mijn teamgenoot pakte ook nog een puntje tegen de aanvalster van hen team. Maar daar bleef het ook bij. Toch hebben we de schade goed beperkt in tegenstelling tot de 9-1 nederlaag van de vorige keer. Dus mogen we nog hopen op een 2e plek.
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 02 Apr 2014, 17:51

Helaas gisterenavond 7-3 verloren en mijn percentage een beetje om zeep geholpen. Waar ik er de vorige keer (toegegeven: dat was wel verrassend) er 3 won tegen deze tegenstander, kon ik er gisteren helaas maar 1 op mijn conto bijschrijven.
Verloren van een speler die al zijn potjes tot nu toe won, behalve tegen mij in de heen wedstrijd, met 3-1.
Vervolgens de dubbel heerlijk staan spelen en deze met 3-0 binnen gesleept. Daarna was de energie weg en begonnen er wat fysieke probleempjes op te spelen. Niet prettig als je nog tegen twee noppenspelers moet spelen. Ik verloor mijn partij na de dubbel met 11-13, 11-13 en 8-11. Niet kansloos dus, maar ik miste net de scherpte en energie om het mijn kant op te laten vallen. De laatste pot heb ik alle energie er uit geperst die er nog in zat, waardoor ik keurig op een 2-0 voorsprong kwam. Echter kwam de slordigheid weer om de hoek kijken en gaf ik de volgende twee sets weg en moest er alsnog een vijfde set aan te pas komen. Gelukkig was ik hierin wel weer scherp en wist ik uiteindelijk toch nog één potje te winnen.

Persoonlijke tussenstanden:
20 uit 24 singles
8 uit 8 doubles

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 09 Apr 2014, 19:10

Gisterenavond tegen een degradant gespeeld. 6-4 verloren en helaas de dubbel van de 100% af na een dramatisch slechte pot..
Wel alle 3 mijn singles kunnen winnen.

Persoonlijk:
23 uit 27 singles
8 uit 9 doubles

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 06 Mei 2014, 10:48

Wij hebben de competitie er ook alweer 2 weken opzitten. Helaas weer geen kampioen kunnen worden en zijn weer 4e gewonnen :P Alles zat uiteindelijk dicht op elkaar, op de nummer laatst na. De laatste 3 wedstrijden hebben we helaas niet goed gepresteerd: 7-3 overwinning uit tegen de nummer laatst (thuis 10-0 gewonnen). Hierbij verloor ik er helaas ééntje en een andere teamgenoot had een totale off-day en verloor er dus 2. Week erop 6-4 verlies uit tegen de uiteindelijke nummer 3, waarbij ik niks wist te winnen. Dit was echt mijn baalavond van het seizoen, met vlagen erg goed spel, maar ik maakte zelf wel te veel fouten met m'n forehand spin.

De laatste wedstrijd was thuis tegen de kampioen. Deze moest bij ons 3 punten halen om kampioen te worden. Wij speelden weer met onze 'vaste invaller' uit de 6e klasse, dus bij voorbaat waren ze al kampioen. Grappig was wel ik de 3e wedstrijd moest spelen en ze daardoor bij een 2-0 voorsprong nog even van het kampioenschap kon afhouden :P Maar na de dubbel in 5en verloren te hebben waren ze kampioen. Ik wist zelf nog een wedstrijd te winnen en mijn andere teamgenoot ook, wat uiteindelijk een 7-3 verlies opleverde. Tegen de topspeler van hun team was wel een wedstrijd van hoog niveau, maar ik redde het helaas niet tegen hem.

Persoonlijk resultaat dit seizoen: 18 uit 27 = 67%. Doelstelling dus gehaald :D Leuk is ook dat er een speler is die heel de competitie niks verloren heeft, behalve zijn wedstrijd tegen mij. Beetje jammer is wel dat ik bijna heel het seizoen rond de 80% gestaan heb, maar door tijdens één wedstrijd alles te verliezen m'n percentage nogal verknald heb :( Volgens seizoen ga ik voor 80%!

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 11 Mei 2014, 21:33

Ook deze competitie slechts 33% behaald. Een van mijn teamgenoten deed het veel beter maar de andere twee slechter dus werden we ook dit seizoen weer laatste. Verleden jaar kregen we dispensatie van de bond en mochten we vijfde klas blijven spelen. Misschien deze keer weer maar eigenlijk vind ik dat we een echte degradatie verdienen en gewoon laagste klasse moeten gaan spelen.
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max