Voorjaarscompetitie 2014

Hier vind je informatie over de competitie
benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaarscompetitie 2014

Berichtdoor benxx » 21 Jan 2014, 23:27

Ik val liefst aan zowel backhand als forehand.
Aha, mijn favoriete tegenstander! :D
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 22 Jan 2014, 08:57

Ik val ook graag aan met FH en BH, verdedig je bij de tafel of van verder weg?

Leuk om te horen dat je zoveel favoriete tegenstanders hebt :p
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 22 Jan 2014, 09:19

Ik val ook graag aan met FH en BH, verdedig je bij de tafel of van verder weg?

Leuk om te horen dat je zoveel favoriete tegenstanders hebt :p
Ik pas mijn spel wat aan aan de tegenstander. Als die weinig druk zet speel ik kort bij de tafel en probeer de ballen hard in de hoeken te drukken om makkelijke ballen daarna af te smashen. Als het beter uitkomt sta ik een halve meter achter de tafel en breng alles met veel backspin terug en wacht op de fouten van de tegenstander.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 23 Jan 2014, 10:05

Bij mij was het de bedoeling om over 2 weken de spits af te bijten in de 5e klasse, alleen gooit n blessure roet in t eten, heb bij de motorcross mijn hielbeen gebroken dus ben vele weken out helaas.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 23 Jan 2014, 22:45

Dat is balen Jerrot... nooit lekker zo'n blessure, onderschat ook niet dat het na de blessure even duurt voordat je weer in je ritme komt.
Een jaar geleden verloor ik na terug te komen van een ingegroeide teennagel opeens twee keer van spelers waar ik niet van mag verliezen (met alle respect).

Voor mij ook geen lekker begin trouwens, volgende week beginnen we maar kon door omstandigheden deze week niet trainen. En volgende week zie ik ook maar 1 mogelijkheid. Had gehoopt mijn goede ritme van het LK (4e in 5e klasse) en CK (kwartfinale B-poule) niet te verliezen
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 29 Jan 2014, 00:24

Een prima begin neergezet vanavond! 7-3 gewonnen tegen naar mijn verwachting toch wel één van de kampioenskandidaten. Zelf heerlijk begonnen met een hattrick inclusief de double! Twee potten in 4 en één pot in 5 sets en tevens de double in 5 sets. Toch weer mooi 18 setjes gespeeld op een avond en om dan alle partijen te winnen, geeft zeker een goed gevoel. Zeker omdat het niet echt mijn type spelers zijn. Iedereen succes deze week!
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 01 Feb 2014, 18:12

Eerste competitiewedstrijd uit tegen Ready 4 in Valkenburg. Punten netjes gedeeld. Zelfs 2/3 gewonnen, de laatste was tegen een speler die er 5 jaar uit was geweest, maar een schat aan ervaring had (50 jaar tafeltennis vanaf zijn 10e..). Vroeger had hij hoofdklasse en eerste klasse gespeeld. Logischerwijs verloor ik die.. Het vreemdste vond ik zijn backhand, op zijn forehand had hij noppen maar daar heb ik niet veel problemen mee gehad. Maar als hij met zijn backhand aanviel (volgens hem gewone gladde rubbers) dan kon ik blokken wat ik wilde, ging altijd recht naar beneden of het net in. Net of ze compleet dood vielen. Nog niet eerder meegemaakt.. De andere wedstrijden gingen eenvoudig naar mij, en de dubbel was ook goed.
Ben tevreden over mijn eigen spel dus ik ga niet klagen dat ik er 1 verlies ;)

Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor Sun Tzu » 03 Feb 2014, 09:27

Wij zijn begonnen met een 7-3 verlies tegen 1 van de 2 titelkandidaten.

Ik speelde zelf alleen de dubbel mee en kon die met mijn vaste dubbelpartner voor dit seizoen gelukkig winnen.
Onze nieuwe aanwinst wist daarnaast ook nog 2 enkels te pakken met goed spel.

De andere teamgenoten misten net dat laatste beetje om ook een wedstrijd te pakken.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 03 Feb 2014, 10:23

Vrijdag het seizoen goed begonnen met een 6-4 overwinning, tegen een op papier sterke tegenstander. Ik vond zelf dat mijn spel niet zo goed uit de verf kwam, maar desondanks wist ik toch alle drie de wedstrijden te winnen, waarvan 2 wedstrijden zelfs vrij makkelijk in 3-0! De andere wedstrijd ging erg moeizaam in 5en. Dit betekent dat ik volgens mij voor het eerst in mijn tafeltenniscarrière 100% sta (H) De dubbel met m'n teamgenoot liep helaas niet zo lekker en verloren we, maar dat kwam voornamelijk door zijn gebrek aan training (lees: dit jaar nog niet gespeeld :P) Deze teamgenoot wist dan ook maar één wedstrijd te winnen.

Deze week wordt een drukkere week. Donderdag moet ik voor mijn eigen team spelen, vrijdag maak ik mijn debuut in de duo-competitie in de 6e klasse. Het team waar ik bij inval heeft maar twee spelers en ik was gevraagd als reserve voor noodsituaties, omdat er geen lagere teams zijn om dit op te vangen. Waarschijnlijk wordt dit dan ook de enige keer dat ik speel voor dit team.
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 03 Feb 2014, 22:51

Wij zijn best sterk begonnen met een 7-3 overwinning. Zelf nog wat roestig en angstig om voor de backhand te spinnen in mijn 1e pot, maar daarna wel lekker kunnen spelen en die potten binnen kunnen halen. Ik mik zelf op 40% winst, dus dit is voor mij een prima begin.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 07 Feb 2014, 12:52

Gisteren de tweede wedstrijd van het seizoen gehad tegen een potentiële degradant. Na een moeilijk en helaas teleurstellend begin tegen een materiaal speler ging het de rest van de avond gelukkig steeds beter. Die eerste wedstrijd voor mij ging dan ook verloren (heel krap in vijven..), waardoor mijn 100% ook weg was. Vervolgens de dubbel in 4 sets gewonnen, mijn 2e single (tegen een speler met een open spelletje) in drieën gewonnen en de laatste pot, tegen een noppen-speler, normaal niet mijn favoriet, ook in drieën gewonnen. Uiteindelijk een 7-3 overwinning net als vorige week. 14 punten uit twee wedstrijden, 5 uit 6 qua singles en 2 uit 2 met de dubbel. Tot nu toe zeer tevreden dus!

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 08 Feb 2014, 21:11

Vandaag een hoop pech tegen de meest waarschijnlijke kampioen in onze 5e klasse.. Twee spelers die 3e klasse hebben gespeeld, en 1 speler die 4e klasse (80%) heeft gespeeld. Tsja, dat het lastig ging worden was wel duidelijk.
De eerste wedstrijd verloor ik meteen in 5 na een 2-1 voorsprong. Laatste 2 sets in 9-11 verloren.. In totaal aantal punten had ik de wedstrijd gewonnen haha.. Maar op belangrijke momenten net niet.
De dubbel verloor ik samen met een jeugdspeler die bij ons inviel ook net in 5, ook weer 9-11 in de laatste.
De tweede wedstrijd verloor ik in 3, maar het verschil was wederom klein (8,9,8)...
En de laatste wedstrijd tegen een speelster met lange noppen op de backhand (weinig tot geen ervaring mee), geen probleem met de noppen kant gehad maar wel wederom in 5 verloren (en uiteraard 9-11 in de laatste set).
Echt zonde, als team 1-9 verloren (onze jeugdspeler won verrassend wel 1 potje). Maar zwaar geflatteerd :( Ook de eerste keer in drie seizoenen dat ik eens alle wedstrijden verlies individueel. Maar goed, tegen het kaliber tegenstander wat we tegen hadden geen schande.
Gelukkig zijn de andere teams een stuk slechter

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 10 Feb 2014, 08:53

Vorige week twee wedstrijden gespeeld. De eerste was voor mijn eigen team. Toevallig stond ik precies naast Davey te spelen, omdat we bij dezelfde vereniging uit moesten spelen. Omdat één van onze vaste teamleden en de reserve allebei niet mee konden spelen, hadden we een invaller uit de 6e klasse duo meegenomen. We begonnen goed, tijdens de pauze stonden we 1-3 voor, met alleen een verliespartij van de invaller. Na de pauze ging het echter minder goed en wist alleen ik nog een wedstrijd te winnen, met als resultaat een 4-6 verlies. Voor de invaller was het niveau duidelijk te hoog. Hij wist geen enkele game te winnen. M'n andere teamgenoot zat niet lekker in z'n vel en verloor daardoor ook een wedstrijd onnodig. Zelf verloor ik van een lange noppenspeler die ongeveer zoals benxx speelde :P Niet onverwacht, had al vaker tegen hem gespeeld en nog nooit weten te winnen :-#

Vrijdag moest ik invallen in de duo 6e klasse, bij dezelfde speler die donderdag bij ons had meegedaan. Ondanks dat het niveau duidelijk lager was, ging het minder makkelijk dan verwacht. Uiteindelijk geen enkele game verloren, maar toch nog m'n best moeten doen. De dubbel wonnen we ook, maar mijn teamgenoot miste duidelijk de ervaring en verloor beide wedstrijden, met als resultaat een 2-3 overwinning. Wel raar om zo snel klaar te zijn met spelen.

Dit betekent dat ik in mijn eigen competitie 5 uit 6 sta en 100% in de duo competitie :P Geen slecht begin van het seizoen voor mezelf. Deze week krijgen we de hekkensluiter van de poule op bezoek. Met 1 punt uit 2 wedstrijden lijkt dit duidelijk het zwakste team te zijn.

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 13 Feb 2014, 17:27

Gisteren wedstrijd 3 van het seizoen gespeeld. Een thuiswedstrijd tegen een team dat al jaren meedraait in de 3e klasse (twee v/d drie spelers). Hun kopman, speelt eigenlijk ieder seizoen wel in de 90%. Hun tweede man is een hele vaste speler met korte noppen op de backhand en hun derde man is een speler die nu een paar seizoenen meedraait in de derde klasse en steeds meer potjes begint te winnen (wel met lange noppen, maar gebruikt ze puur voor een makkelijkere serviceontvangst).

Ik begon tegen de kopman. Ik begon wat zwakjes en stond al gauw een punt of vier achter. Uiteindelijk teruggekomen tot 9-10 en na een heerlijke rally, helaas de set af moeten staan met 9-11. Het niveau van het einde van de 1e set heb ik de rest van de wedstrijd vol kunnen houden. Ik won de 2e en 3e set redelijk eenvoudig en ook in de 4e set kwam ik 8-3 voor. Toen kwam het moment dat ik iets begon te forceren en ik hem helemaal terug in de wedstrijd liet komen. Ik kreeg nog een setpoint tegen op 11-12, maar ik kon de set en dus ook de wedstrijd uiteindelijk winnen met 14-12 in de vierde set! Toch een onverwachte overwinning en mijn tegenstander van de 100% afgehaald :)

De tweede en derde partij heb ik met respectievelijk 3-0 en 3-1 gewonnen en ook de dubbel viel in ons voordeel uit.

Helaas werd er door mijn teamgenoten maar één single meer gewonnen hetgeen dus resulteerde in een 5-5.

Na 3 wedstrijden op 19 punten.
Singles: 8 uit 9
Dubbel: 3 uit 3

Niets te klagen dus!

Nu twee weken geen wedstrijd en dan gaat de competitie weer verder!

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 17 Feb 2014, 10:20

Deze week krijgen we de hekkensluiter van de poule op bezoek. Met 1 punt uit 2 wedstrijden lijkt dit duidelijk het zwakste team te zijn.
Dit team afgelopen vrijdag op bezoek gehad. Ze gingen met evenveel punten weg als ze kwamen :P Dit betekent dat we 10-0 gewonnen hebben! Dit team was, zoals ze het zelf zeiden, per ongeluk gepromoveerd uit een erg zwakke poule uit de 5e klasse. Voor mij waren het wel erg vervelende spelletjes om tegen te spelen. 2 oude mannetjes waarvan één met anti zijn niet m'n favoriete tegenstanders om tegen te spelen (A).

We staan nu 2e na 3 wedstrijden, met 1 punt achterstand op de nummer 1. Iedereen behalve bovenstaand team staat echter dicht bij elkaar, dus het kan alle kanten op. Volgende wedstrijd is pas over 2 weken, maar dan ben ik op vakantie, dus ik heb de komende 3 weken geen wedstrijden.

Dylan
Beginner
Beginner

Berichtdoor Dylan » 25 Feb 2014, 20:03

Echt een prima start van het nieuwe seizoen gehad! Na vorig jaar tweede geworden te zijn in onze poule in de 5e klasse, mochten we toch naar de 4e klasse. Na twee gelijke spelen en één overwinning staan we op dit moment derde, met één punt achter de nummer twee en vier punten achter nummer één Spaarne. Zelf de enige speler die nog op 100% staat bij ons in de poule, dus het gaat best lekker persoonlijk. Al ben ik bang die 100% kwijt te raken tegen de koploper.
Mijn teamgenoten presteren naar verwachting, eentje rond de 60% en de andere twee hebben helaas nog niks gewonnen, maar dat was ingecalculeerd. Gelukkig krijgen we er nu een oud-teamgenoot van me bij, uit de jeugd. Hij wordt 17 dus prima om een start te maken bij de senioren en omdat ie 2e klasse jeugd speelt past ie er kwa niveau perfect bij.

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 09 Mar 2014, 12:29

Wedstrijd 4 van het seizoen gehad afgelopen week.
7-3 gewonnen van een waarschijnlijk degradant. Wederom 3 singles en de double weten te winnen. 11 uit 12 singles en 4 uit 4 doubles. 26 punten uit 4 wedstrijden en daarmee een gedeelde tweede plaats. Aanstaande donderdag mogen we op bezoek bij die andere nummer 2!

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 15 Mar 2014, 21:36

vorige wedstrijd zonder mij heeft mn team met 6-4 gewonnen.
Vandaag er zelf weer bij, pas de 4e wedstrijd voor het team en pas mijn 3e, na bijna 1 maand (!!) geen wedstrijden. Tsja dat krijg je met 5 teams in een poule.
Wederom 4-6 gewonnen. Helaas 1 wedstrijd kansloos verloren tegen een of andere routinier met een versleten noppen rubber en versleten tackiness D rubber. Heel erg defensief spel en telkens na het openen kon je weer opnieuw beginnen. Gelukkig had ik die als eerste en ik was blij dat ik er vanaf was. Moet nog goed leren spelen tegen dat soort types.
De tweede wedstrijd begon ik veel te aggresief waardoor ik al twee games achterstond. Toen ging het beter en won ik 11-4, 11-0 en 11-9.. tsja. Die had makkelijk in 3 gekund.
Laatste wedstrijd wel normaal gecontroleerd aanvalsspel kunnen spelen en mijn tegenstander met 11-4, 11-1, 11-5 van de tafel geveegd. Dubbel ook gewonnen waardoor ik samen met die persoon in 3 seizoenen niet meer ben verslagen in het dubbel ondertussen..

Volgende week maar weer eens aan mn percentage werken tegen een zwakke tegenstander

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 17 Mar 2014, 09:41

Ons seizoen loopt nog niet echt lekker :-# Twee weken geleden tijdens mijn vakantie heeft mijn team 3-7 verloren, vorige week maandag hebben we weer verloren, deze keer met 6-4. Ik wist er zelf maar één te winnen. De dubbel begonnen mijn teamgenoot en ik goed, maar de laatste twee games raakten we het echt helemaal kwijt. Dit team heeft wat mij betreft wel de grootste kans om kampioen te worden, maar ik had er op z'n minst 2 moeten winnen. Waarschijnlijk toch wat vermoeidheid van de vlucht de dag ervoor en ik had geen vertrouwen in m'n backhand, die liep voor geen meter.

Hierdoor staan we nu op de 5e plek, echter maar 6 punten achter op de nummer 1, dus het kan nog alle kanten op. Woensdag weer aan de bak!

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 17 Mar 2014, 20:45

Afgelopen donderdag de 5e wedstrijd van het seizoen gespeeld en daarmee zijn we op de helft.
Helaas verre van fit moeten spelen die avond na de gehele week met een ontstoken huig rondgelopen te hebben. Mijn eerste wedstrijd ging dus ook verloren tegen een speler die ik normaal wel pak. In de dubbel kwam ik er gelukkig een beetje doorheen en kon ik mijn gebrekkige conditie oplossen met mijn techniek die eindelijk wat meer uit de verf kwam. De dubbel gewonnen en vervolgens mijn laatste 2 singles toch in winst om kunnen zetten. Als team uiteindelijk met 6-4 (verrassend) gewonnen! Na afloop van de week bleek ook nog eens dat de nummer 1 verloren had, waardoor we nu zelfs eerste staan. Persoonlijk dus helaas een kleine dip voor mijn percentage (13 uit 15 nu) maar met de dubbel de eerste helft ongeslagen (5 uit 5)!

Dit is de tussenstand op de helft van onze competitie:
Top Spin '83 1 5 - 32
Lekpongers 1 5 - 31
Papendrecht 6 5 - 30
Gorkum 2 5 - 28
HTV 1 5 - 19
TTVA 3 5 - 10

Reuze spannend dus en degradatie is al redelijk uit zicht :) !