Najaarscompetitie 2014

Hier vind je informatie over de competitie
jerrot
Silver Member
Silver Member

Re: Najaarscompetitie 2014

Berichtdoor jerrot » 14 Sep 2014, 21:10

Afgelopen dinsdag heb ik de eerste wedstrijd gespeeld van het jaar en qua resultaat voor mij boven verwachting omdat ik toch nog last had van mijn blessure aan mijn voet. We hebben 7-3 gewonnen en ik verrassend ze alle 3. We hadden helaas wel minimaal 9-1 moeten winnen.

Hopen dat mijn voet beter gaat voelen komende periode anders denk ik dat ik me toch terug moet trekken uit competitie.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 14 Sep 2014, 22:23

Afgelopen woensdag de eerste wedstrijd afgewerkt. Een bekende tegenstander, waar ik er eigenlijk altijd 2 tegen won en altijd van dezelfde persoon verloor. Eerste partij tegen iemand waar ik altijd wel van win, degelijk in drieën. De tweede pot, tegen mijn angstgegner, won ik verrassend genoeg gedecideerd in 3 sets. Helaas was mijn humeur na de 3e partij weer flink wat minder door een onnodig verlies.. Vorm is prima, het lezen van het spelletje van mijn tegenstander kan helaas nog wel wat verbetering gebruiken. Op naar dinsdag, de eerste thuiswedstrijd tegen een leuke tegenstander!
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 15 Sep 2014, 09:04

Afgelopen vrijdag waren wij aan de beurt om onze eerste wedstrijd te spelen. Gelijk een moeilijke wedstrijd, want thuis tegen de degradant waar we 2 seizoenen geleden de strijd om het kampioenschap van verloren ging niet makkelijk worden. Ook kon één van mijn vaste teamgenoten niet, waardoor we dus niet in de sterkste opstelling waren. Ik moest gelijk tegen hun kopman, waar ik nog nooit van heb weten te winnen en waar ik dus ook van verloor. Niet met overtuigende cijfers, maar toch jammer.

De dubbel wisten mijn teamgenoot en ik op de valreep in de 5e game binnen te slepen. De twee andere wedstrijden wist ik wel te winnen, maar helaas haalden mijn teamgenoten samen maar één puntje extra binnen. Eindstand: 4-6. Had met wat meer geluk misschien zelfs nog 1 of 2 puntjes meer ingezeten. Tegen deze tegenstander alsnog geen slecht resultaat!

Omdat we maar met 5 teams in de poule zitten, hebben we helaas geen wedstrijd deze week.
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 15 Sep 2014, 11:06

Vrijdag m'n eerste wedstrijd gespeeld als invaller in het eerste team. Voor het eerst spelen in de 2e klasse en er dan 2 winnen, ik was best tevreden ondanks het verlies met 6-4. Met het eigen team kon ik helaas niet meedoen omdat ik als coach met ons J1 team mee moest maar supersub Edwin wist er 3 te winnen en zo is mijn team toch met een 6-4 overwinning gestart.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 15 Sep 2014, 14:51

supersub Edwin
Edwin G.? :P Grappig, daar won ik een paar weken geleden nog van bij Thomas. Heeft hard getraind dan (of ik was zo goed natuurlijk (H) )

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 16 Sep 2014, 07:49

supersub Edwin
Edwin G.? :P Grappig, daar won ik een paar weken geleden nog van bij Thomas. Heeft hard getraind dan (of ik was zo goed natuurlijk (H) )
Het laatste natuurlijk. :D

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 22 Sep 2014, 08:35

Afgelopen zaterdag mijn eerste wedstrijd in het eigen team. 3 partijen en de dubbel gewonnen met Patrick en na de allerlaatste partij van Patrick die hij wist te winnen konden we toch nog 5 puntjes bijschrijven. Had meer ingezeten.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 28 Sep 2014, 14:45

Donderdag 1e duo wedstrijd gespeeld.Zelf 2 gewonnen,uitslag 4-1 winst.
Vond het best spannend ,had in november laatste keer comp gespeeld, plus nieuw frame met nieuwe rubbers.
maar ging lekker.
8 uur begonnen, 10 uur klaar, half 11 weg ...heerlijk.Gewoon op tijd thuis. En ook lekker sneller doorspelen, ipv twee of drie partijen wachten.
Voor mij dus perfect.
Vrijdag verder.
Staan nu gedeeld tweede.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 29 Sep 2014, 09:24

Afgelopen vrijdag onze tweede wedstrijd gehad. Deze keer wel met onze sterkste opstelling, tegen een tegenstander waar we vaker tegen gespeeld hebben en waar ik een 5-5 uitslag tegen voorspeld had. Ik begon mijn eerste game gelijk goed: 11-1 winst :P Waarna ik de andere games ook zonder al teveel moeite binnenhaalde.

Mijn tweede wedstrijd begon wat stroef, maar toen ik eenmaal op gang was, had de tegenstander geen antwoord meer op mijn aanval: 3-1 winst. Inmiddels stonden we 6-2 voor en stond ik 2-0 voor in games in mijn laatste wedstrijd. Helaas begon mijn tegenstander steeds beter te spelen en lukte het me net niet om de winst binnen te halen, in een wel erg spannende en goede wedstrijd. Mijn teamgenoot verloor ook zijn laatste wedstrijd, dus uiteindelijk een 6-4 overwinning. 3 van die 4 punten verloren we in wedstrijden in 5en |-)

Ik heb nu 4 van de 6 wedstrijden gewonnen, hetzelfde percentage als waar ik vorig seizoen mee geëindigd ben. Hopelijk kan ik dat deze week verbeteren, aangezien we tegen de hekkensluiter van de poule moeten spelen.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 29 Sep 2014, 13:23

Afgelopen vrijdag uitspelen bij Flash. Eerste partij makkelijk gewonnen, de tweede werd ik eigenlijk overklast maar door stug te blijven rennen en verdedigen een vijfde game er uitgesleept. Bij 9-5 achter dacht ik verloren te hebben maar de tegenstander haalde even z'n voet van het gaspedaal en zo kon ik 6 punten op rij maken. De derde tegenstander wist mij te ontregelen en aangezien bij Flash mijn smashes en spinballen zelden de tafel raken verloor ik vrij kansloos. Omdat mijn teamgenoten er samen ook maar 1 wisten te winnen moesten met een 7-3 nederlaag afdruipen. Het wordt nog knokken om er in te blijven.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 01 Okt 2014, 16:44

Ondertussen heb ik er al weer 4 wedstrijden opzitten.
Team: 21 punten uit 4 wedstrijden.
Persoonlijk: 8 uit 12
Dubbel: 2 uit 4
Had meer ingezeten, maar helaas wisselvallige avonden..
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 04 Okt 2014, 16:12

Wij hebben gisterenavond gespeeld tegen Scaldina. Het team heeft 8-2 gewonnen en staan na 4 wedstrijden 1e met 31 punten totaal. Gisteren lekker gespeeld en 2 van de 3 gewonnen, laatste partij kwam ik 2-0 voor maar gaf ik helaas de wedstrijd onnodig nog uit handen want had er eigenlijk 3 moeten winnen. We staan nu 9 punten los van de nummer 2 dus hoop dat we deze lijn door kunnen trekken.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 05 Okt 2014, 13:53

Twweede wedstrijd voor mij in de duo.
5-0 gewonnen en na 4 wedstrijden op de 1e plaats :)
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 07 Okt 2014, 11:31

Gister tegen de mede- kampioenskandidaat gespeeld.Moest op laatste moment invaller regelen, teamgenoot was door zijn rug gegaan en de ander kon niet. half uur van te voren nog bellen. De tegenstander kwam in een iets minder sterke opstelling dan ze eerder hadden gespeeld, dat was een voordeel. Was spannend maar uiteindelijk stond er 4-1 voor ons op het bord.
Nu dik bovenaan, maar tegenstander moet nog wedstrijden inhalen.
Zelf nog alles gewonnen,6 uit 6 en alle dubbels.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 08 Okt 2014, 14:25

Gister tegen de mede- kampioenskandidaat gespeeld.Moest op laatste moment invaller regelen, teamgenoot was door zijn rug gegaan en de ander kon niet. half uur van te voren nog bellen. De tegenstander kwam in een iets minder sterke opstelling dan ze eerder hadden gespeeld, dat was een voordeel. Was spannend maar uiteindelijk stond er 4-1 voor ons op het bord.
Nu dik bovenaan, maar tegenstander moet nog wedstrijden inhalen.
Zelf nog alles gewonnen,6 uit 6 en alle dubbels.
Goed gedaan!
Wij moeten a.s. vrijdag - in de reguliere competitie - tegen Vitac 1.
Als (debuterend) 3e klassers zal dit een zware wedstrijd gaan worden;
Als ik het zo zie lijkt het alsof zij wel in hun sterkste opstelling tegen jullie zijn uitgekomen; of heb ik het mis?
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm

ELO 1-7-2017: 1516

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 08 Okt 2014, 17:16

Gisterenavond gespeeld tegen Oudelande. Team heeft 7-3 gewonnen, hier had nog wel een puntje meer in gezeten omdat we de dubbel eigenlijk hadden moeten winnen, deze gaven we uit handen omdat mijn dubbelpartner moeite kreeg met de tegenstander hun service waar door ik bijna gelijk een harde smash om de oren kreeg en ik zelf de ballen niet genoeg kon drukken.

Persoonlijk heb ik er 2 gewonnen, 1e partij ging nog redelijk maar daarna ging het mis. 2e partij verloor ik met 3-0 omdat ik eigenlijk bijna niks fatsoenlijk raakte, en bij de tegenstandster bijna alles raak ging gecombineerd met net en randballetjes. Totaalscore is voor mij nu 7 gewonnen uit 9 en dat is wel boven verwachting vanwege mijn blessure.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 09 Okt 2014, 10:01

Afgelopen vrijdag hebben wij onze derde wedstrijd gespeeld. Aangezien de tegenstander onderaan stond, moest er gewonnen worden. Aan het einde van de avond stond er dan ook gelukkig een 9-1 overwinning op het formulier :D Helaas verloor een teamgenoot zijn wedstrijd net in 5en. Ik had zelf met diezelfde tegenstander ook flink wat moeite, maar in de 5e game kon ik gelukkig net de wedstrijd binnenhalen.

We staan nu eerste in de poule, maar omdat er veel wedstrijden verzet zijn, hebben de meeste teams minder wedstrijden gespeeld. Zelf sta ik nu op 7 uit 9, waar ik wel tevreden mee ben. Vrijdag verwacht ik een moeilijke wedstrijd, tegen een team waarvan ik denk dat ze kampioen zullen worden.

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 13 Okt 2014, 13:38

Vrijdag verwacht ik een moeilijke wedstrijd, tegen een team waarvan ik denk dat ze kampioen zullen worden.
Mijn verwachtingen waren correct :P Ik begon mijn wedstrijd tegen hun sterkste speler, waarvan ik wist dat hij tijdens een invalbeurt tegen een 2e klasse team van ons 2 wedstrijden gewonnen had. Toch wist ik vrij gemakkelijk een 2-0 voorsprong te nemen. In de 3e game was mijn concentratie opeens helemaal weg en begon de tegenstander juist veel beter te spelen, waarna ik de 4e en 5e game ook verloor. Mijn teamgenoten verloren hun eerste wedstrijd ook en in de dubbel stond er aan het einde van de wedstrijd in de 5e game een 11-9 verlies op het bord. Na de dubbel ging het niet veel beter, alhoewel we zeker aan elkaar gewaagd waren.

Bij de inmiddels 7-0 achterstand had het me niet verbaasd als het een 10-0 zou worden, maar gelukkig wist mijn teamgenoot zijn wedstrijd te winnen. Met goeie moed begon ik aan mijn laatste wedstrijd, die ik na een 2-0 achterstand op mijn tandvlees wist binnen te halen. Mijn andere teamgenoot begon zijn laatste wedstrijd goed, maar kon het niveau van de tegenstander gewoon niet aan. Eindstand: 8-2 verlies.

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 17 Okt 2014, 17:31

Gisteren opnieuw gespeeld, tegen de degradant uit de 3e klasse waar we thuis 4-6 van verloren hadden. Ook deze keer deed een reservespeler van ons mee, maar wel eentje die beter is dan de vorige. Gelukkig deed hun sterkste man niet mee. Ik gokte op een gelijkspel....

Echter waar we vorige week dik verloren, wisten we wonderbaarlijk deze keer dik te winnen: 1-9! Ik verloor zelf maar één game heel de avond. De reservespeler verloor zijn wedstrijd in de 5e game, anders was het zelfs 0-10 geweest. Echt een bizarre avond, aangezien wij van deze tegenstander twee seizoenen geleden de strijd om het kampioenschap verloren.

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 19 Okt 2014, 20:49

Wij hebben dinsdag tegen ons 3e team gespeeld en het team heeft 7-3 gewonnen. Persoonlijk heb ik er 2 van de 3 gewonnen, maar hadden er ook heel makkelijk maar 1 van de 3 kunnen zijn. De 1e partij won ik vrij gemakkelijk maar daarna ging het snel bergafwaarts qua niveau.

Mijn 2e partij verloor ik redelijk kansloos, met pijn wist ik er 1 game uit te halen. Bij mijn tegenstander lukte helaas bijna alles, die kon heel makkelijk afsmashen en bij mij gingen de simpele ballen al mis.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P