Najaarscompetitie 2014

Hier vind je informatie over de competitie
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Najaarscompetitie 2014

Berichtdoor Danny1973 » 21 Okt 2014, 19:37

Na een onverwachte 7-3 overwinning in de eerste wedstrijd tegen de degradant uit de eerste klasse, hadden we het zwaar tegen een op papier minder sterk team3-0 achter en gelukkig toch nog om weten te buigen naar een 6-4 overwinning. Tegen de onderste twee teams wisten we redelijk overtuigend 8-2 en 9-1 te winnen. Tegen de koploper kwamen we helaas niet verder dan een 7-3, waardoor we op de tweede plaats staan met 7 punten achter. We staan al wel 14 en 17 punten voor op de onderste twee. Het moet raar lopen, maar normaal gesproken is behoud dit jaar nu al redelijk veilig. Zelf 10 van de 12 en 4 van de 4 dubbels. Het gaat dus lekker.
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 26 Okt 2014, 09:50

Een vervelende nederlaag. 9-1 tegen de nummer 4 van dat moment. Vooraf had ik dit team van Stedebroec ook wel als een kampioenskandidaat verwacht. Jammer dat ze nu tegen ons zo'n goede uitslag neerzetten. De voorsprong op de nummers 5 en 6 is heel ruim, dus behoud zal geen probleem worden. Zelf het ene puntje behaald. Eentje met 11-9 in de 5e verloren, en een voor mijn gevoel super sterke partij gespeeld tegen hun heel sterke invaller ( hoort denk ik twee klassen minimaal hoger te spelen, maar speelt zeer zelden) ik vind het wel leuk om er dan vol voor te gaan en te kijken hoe ver je kom. En waarom zou het niet kunnen. Een tijd terug dat we zo dik verloren met dit team in de tweede klasse. Balen.
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 26 Okt 2014, 21:38

Deze week helaas mijn eerste partij verloren, en daardoor 3-2 verloren. Nu op 2e plaats met 2 punten achter op de koploper, die we a.s dinsdag treffen. Wij wel wedstrijd minder gespeeld, dus er is nog perspectief op het kampioenschap. Ook doordat veel duo teams veel spelers hebben met onderling grote krachtverschillen, kan mee of tegenvallen wie er meespelen.
OSP Expert / custom Alser grip
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 30 Okt 2014, 21:12

dinsdag 4-1 gewonnen. alleen dubbel verloren. We staan weer bovenaan met 2 punten voor. Jippie!
was wel een hele spannende partij.Ik speelde beide partijen in 5-en.de eerste met 5x 11-9, de tweede met 11-8 11-8 11-9 11-8 11-8. was heel moe en daardoor heel wisselvallig. Zo mepte ik 2 ballen er keihard langs en zo vielen de volgende twee van me bat af.
waarschijnlijk wordt de laatste wedstrijd op 28-11 beslissend.
Zelf nu 9 uit 10.
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 31 Okt 2014, 15:09

Maandag in de reguliere competitie ingevallen bij ons 2e klasse team - mogen invallen tegen TVS. Mijn debuut in de 2e klasse tegen een team dat bovenin meedraait in de 2e klasse (2e plaats). Door de zenuwen stond ik dan ook redelijk gespannen te spelen. Voor mij een leerzame avond.

Ik verloor de eerste game van hun speler door minimaal 5 fouten op serviceontvangst. Deze zijn een klasse hoger vaak weer net wat beter geplaatst; iets wat ik nog niet zo gewend ben. Na wat tips ging dit beter en kwam ik eindelijk verder dan service-ontvangst. Aangezien de tegenstander alles op z'n BH eerst omliep en met FH te openen, was ik in de rallies sterker en kon zo 3-1 winnen.
Hun 2e speler had pas 1 partij verloren én ik verloor hier in de 1e game nog wat meer punten op service-ontvangst - ook vanwege zijn kwalitatief nog wat betere services en in openingen/rallies was hij ook vaster dan de eerste tegenstander. Mijn 2e game ging de service-ontvangst wederom beter en won deze met 11-3. Kon ik dit helaas niet vasthouden, maar kon er wel een spannendere partij van maken 1-3.

De laatste partij was tegen een invaller - uit de DUO-competitie; echter niet echter zwakker aangezien hij de twee voorgaande competities nog 1e klasse speelde. Voor de verandering serveerde hij op zo'n manier dat ik direct in de rally kon komen en stond na 2 games (11-5 en 11-3) dan ook comfortabel voor. Op het moment dat ik 2-0 voor kom, gaat de 3e game vaak een stuk minder en zo ook nu....de invaller paste zijn strategie aan door anders -kort op FH - serveren en lukte het mij niet meer in de rally te komen. Mijn return was vaak te makkelijk direct af te slaan en niet laag genoeg... verloor die laatste dan ook met 3-2. @Mepper59 gefeliciteerd ;-)

Al met al een leerzame avond. Qua service-ontvangst kom ik op dit moment nog net wat tekort voor de 2e klasse, maar kwam ik eenmaal in de rally dan had ik naar mijn idee meestal het betere van het spel. Ik weet nu dat ik weer meer aandacht zal moeten besteden aan trainen op service-ontvangst. Uiteindelijk won ons team nog wel met 6-4.

Donderdag 3e klasse DUO tegen 'materiaal' Barneveld 1:
Speler 1 speelt met lange noppen op BH en Anti op FH. Hij speelt 80% met zijn Anti rubber en probeert hier zo snel mogelijk mee aan te vallen. Als ik een topspin-opening speelde en een 'dode-korte' anti-blok terug kreeg die ik vervolgens iets te hoog terug tikte, sloeg hij ze allemaal keihard met zijn anti-FH in. In de eerste wedstrijd ging ik er op deze manier zo af. Nu probeerde ik direct op elke service een lichte opening te spelen om direct druk te zetten. Vervolgens werkte het erg goed om druk blijven zetten door de vervolgballen contra op zijn BH te plaatsen.
Hierdoor werd dit een 3-0 overwinning en wist mijn teamgenoot ook 3-0 van hem te winnen. De andere speler was een linkshandige speler die veel zijspin in zijn topspin opening gaf. Hij speelde ver van achter tafel en met te weinig tempo/plaatsing om het mij lastig te maken.

Over de DUO-competitieklasses wordt vaak gezegd dat deze iets zwakker zijn als dezelfde regulier klasses. Deze DUO-poule is erg sterk. De 'anti/lange noppen' -speler van Barneveld staat in de reguliere competitie op 100%, 1e met zijn team en 13 punten los van de nr.2. In de DUO-competitie staat dit team laatste. Net als wij spelen zij met hetzelfde team zowel regulier als DUO.

Kampioen worden in de DUO is in deze poule vrijwel onmogelijk. Het DUO-team dat bovenaan staat heeft één speler die tot 2013 nog hoofdklasse speelde, geblesseerd raakte en hierdoor een jaartje gestopt is. Hij is nu weer begonnen in de 3e klasse DUO en verliest zoals verwacht geen enkele partij. Door het grote niveauverschil tussen dit team en de overige teams verpest dit helaas wel een beetje de spanning.

Vanavond weer reguliere afdelingscompetitie: een uitwedstrijd tegen de nr.3 waar wij thuis met 7-3 van wonnen.
Onze concurrent is begonnen aan een sterke come-back dus zullen er vanavond weer punten verzameld moeten worden!
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm

ELO 1-7-2017: 1516

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 31 Okt 2014, 18:08

hey Ducoel,
bedankt voor het compliment ;)
je staat gewoon goed te spelen ,man. Leuk. Succes verder. Mep ze. :)
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 01 Nov 2014, 13:26

Ondertussen de 7e wedstrijd er op zitten.
Gisterenavond 3 singles en de double weten te winnen, maar helaas met 6-4 verloren.
Geluk was aan mijn zijde en juist niet aan de zijde van mijn teamgenoten. Ik won er 2 in vijven en de dubbel ook en mijn teamgenoten verloren er 2 in vijven. Wat dat betreft een terechte uitslag alleen hadden de persoonlijke resultaten misschien wat anders mogen zijn.
Desondanks blijven we lekker meedoen in de 3e klasse.
Kampioenschap is nog een kleine mogelijkheid, maar degradatie daarentegen ook.
Aangezien de laatste 2 degraderen..
Stand
-----------------------------------
Sliedrecht Sport 1 6 - 40
Top Spin '83 1 7 - 38
Papendrecht 5 6 - 34
Tavernie 1 6 - 31
Gorkum 3 6 - 30
Sliedrecht Sport 3 7 - 17

Persoonlijk sta ik op 16 uit 21, waar ik toch zeker tevreden mee mag zijn :)
Wedstrijden nog tegen de nummer 1, 4 en 6 van dit moment.
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 04 Nov 2014, 00:00

Tegen de nummer 2 gespeeld. Die hadden afgelopen week goed ingehaald, 4-1 en 5-0 ,wij stonden daardoor nog maar 1 punt voor. helaas 3-2 verloren, dubbel was sleutel partij ,net aan in 5-en verloren.
Ik zelf weer 2 gewonnen, mijn teamgenoot helaas niets, al scheelde het heel weinig . wel 5-3 voor ,maar ff dippie en dan met 11-9 verliezen. Jammer.Sta nu 11 uit 12. Nog wel gedeeld eerste nu. nummer 3 kan wel gelijk komen maar heeft een wedstrijd meer gespeeld. Volgens mij gaat het heel spannend worden de laatste 2 wedstrijden,, , wij hebben wel als voordeel dat we de laatste wedstrijd spelen als de anderen al uitgespeeld zijn.
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 07 Nov 2014, 12:00

Wij moesten afgelopen woensdag uit spelen. Thuis hadden we van dit team 6-4 gewonnen. Zelf wist ik er twee te winnen en verloor ik de andere wedstrijd met 16-14 in de 5e game :-# van dezelfde speler waar ik thuis ook al net in vijven van verloor. Balen dus! Wel een persoonlijke overwinning, omdat ik van één van de andere spelers nog nooit had gewonnen tot nu toe.

Helaas had één van mijn teamgenoten totaal zijn avond niet en hij verloor dus al zijn wedstrijden en ook de dubbel die hij met mijn andere teamgenoot speelde werd (vrij kansloos) verloren. Die andere teamgenoot wist er wel 2 te winnen, waardoor uiteindelijk het resultaat een 6-4 verlies was. Beetje jammer, maar aangezien de nummer 1 van de poule vrij ver uitgelopen is, is een 2e plaats het hoogst haalbaar.

Ik heb vorige week ook nog mijn debuut gemaakt in de 2e klasse tijdens een invalbeurt, maar daar wist ik niks te winnen. Wel nog een wedstrijd in vijven gespeeld, maar daar was alles ook wel mee gezegd :P
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 10 Nov 2014, 10:37

Afgelopen vrijdag een thuiswedstrijd gespeeld tegen de nr.2 Laren in onze poule (3e klasse). Voorafgaand aan de competitie had ik hen samen met Vitac bestempeld tot titelfavoriet. Uit wonnen wij 4-6 én dit was dan ook de kans voor Laren om op ons in te lopen. Dit keer kwam Laren in hun sterkste opstelling: anti-tafeltennisser Jos kwam dit keer mee én onze mede-kopman wist weinig raad met zijn agressieve anti-spel.
Binnen de kortste keren stonden keken wij dan ook tegen een 0-3 achterstand aan; ik verloor mijn 2e partij van het seizoen - wederom van Johan - die vaste muur is achter de tafel. Gelukkig wisten wij in 5-en het dubbel binnen te slepen én wist mijn teamgenoot Johan wederom één van zijn zeldzame nederlagen toe te brengen. Tegen mijn eigen verwachting had ik totaal geen moeite met de anti-speler. Aangezien hij deze competitie pas 2 partijen verloren had (vooraf op 83%), leek hij na 2 games (11-8, 11-6) mentaal gebroken en won ik de laatste game met 11-4. Onze laatste teamgenoot speelde een stuk beter als in de uitwedstrijd, maar had nog steeds veel moeite met het hogere niveau én vooral de vastheid van deze tegenstander. Elke eigen fout was er één teveel want dit keer lukte het hem helaas niet om een game te winnen.
De laatste partij was die van mijn teamgenoot (mede-kopman met 90%) tegen hun zwakkere speler waar wij beiden in de uit-wedstrijd geen game van verloren. Dit werd - achteraf gezien - de kraker van de avond. Deze zou bepalen of de voorsprong 6 punten zou blijven of slinken naar 4 punten. Na de eerste game met 11-9 te hebben gewonnen, volgden 4-11 en 6-11 waarmee André van Laren zijn revanche inzette. Onze aangeslagen teamgenoot wist een spannende 4e game vervolgens wederom met 11-9 te winnen, waarna iets ontspanner met 11-7 de laatste game en een 5-5 einduitslag op het scorebord stond.

De stand
1. Hilversum 17 - 8-52
2. Laren 2 - 8-46
3. Vitac 1 - 8-45

Door onze 4-6 uit-overwinning én dus een beter onderling resultaat zal Laren minimaal 7 punten moeten inlopen om ons van het kampioenschap af te kunnen houden. Aankomende speelronde speelt Laren thuis tegen Vitac én in de laatste speelronde mogen wij het tegen ze opnemen.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 10 Nov 2014, 23:54

vandaag 5-0 gewonnen,dus nu wachten tot 28 nov de allerlaatste partij tegen de nr 4(Vitac) of we daar kampioen worden.
De nr 2 moet nog tegen nr 3 en 4,dus ik verwacht wel dat ze wat laten liggen.
We wachten het af. Door sommige grote duo teams is er veel krachtverschil, soms sterke opstelling soms heel zwak.
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 11 Nov 2014, 11:12

Vrijdag 5-0 gewonnen? ik zie een 2-3 tegen Woerden (uit)?
Denk wel dat 3e klasse toch echt een niveau te laag voor jou (en jouw sterkere teamgenoot) is Mepper.
Aankomend seizoen gewoon lekker 2e klasse DUO spelen.
Wij hebben ook een veel te sterk team in de poule zitten - Smash.
Spelen met een voormalig hoofdklasse/1e klasse speler in de 3e klasse.
5-0 overwinningen vind ik persoonlijk niet echt leuk.

Mepze :-)

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 11 Nov 2014, 13:59

was maandag.gisteren dus . 2e klas is mijn nivo,al jaren. dan win ik minder maar speel lekkerder ;) :)
we gaan het zien de 28e.
mep ze! :)
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 17 Nov 2014, 17:53

de nr 2 heeft 4-1 gewonnen,dus we staan 1 punt voor met nog 1 wedstrijd te gaan. Nu mogen zij de 27e spelen en wij de 28e dus we kunnen zien wat we mogen spelen om kampioen te worden. Weet alleen niet of ik daar tegen kan..... ;) Spannend!
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

Mark
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Mark » 19 Nov 2014, 09:59

Gisteren een 10-0 overwinning behaald op de hekkensluiter van de poule. Ging makkelijker dan verwacht, want ze waren ten eerste maar met z'n tweeën en ten tweede deed hun sterkste man niet mee. Zelf geen enkele game verloren en ik geloof dat er totaal maar twee games naar de tegenstanders zijn gegaan.

We staan nu gelijk met de koploper, maar die heeft een wedstrijd minder en moet vrijdag tegen de nummer 3 van de poule. Volgende week ontvangen wij de koploper thuis. Theoretisch kunnen we dus nog kampioen worden, maar in de praktijk zal dit wel betekenen dat we een hele dikke overwinning moeten halen. Aangezien we de uitwedstrijd 8-2 verloren, ben ik bang dat dit een beetje onrealistisch is :P

Zelf sta ik nu op 16 uit 21 wedstrijden. Als ik volgende week alles verlies kom ik precies even hoog uit als vorig seizoen, maar ik hoop dat toch wel te kunnen verbeteren.
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 27 Nov 2014, 13:36

Competitie zit er op.
Zelf een degelijke 2e helft van het seizoen neergezet. Na 11 uit 15 in de eerste helft, uiteindelijk uitgekomen op 24 uit 30, hetgeen een zeer degelijke 80% opgeleverd heeft. Ook 7 van de 9 dubbels die ik speelde in winst omgezet. Gisteren helaas de 10e dubbel niet meegedaan uit fysieke overweging. Helaas wat pijntjes in de knie en dan blijft tafeltennis toch maar een gevaarlijke sport m.b.t. onverwachte bewegingen en zeker in een dubbelspel.. Gelukkig ondanks dat gisteren 2 v/d 3 singles weten te winnen.
Als team zijnde op de 4e plek geëindigd.

Sliedrecht Sprt 1 10 - 63
Papendrecht 5 10 - 63
Tavernie 1 10 - 53
Top Spin '83 1 10 - 52
Gorkum 3 9 - 38
Sliedrecht Sprt 3 9 - 21

Nu is het de vraag hoe de vereniging er volgend seizoen voorstaat. Onze 3e man heeft aangegeven om volgend seizoen te stoppen met competitie. (1 uit 15) Het niveau is simpelweg te hoog voor hem. De 4e man die ook 4x mee heeft gedaan (2 uit 15) is ook maar een vraagteken of hij dit gat op kan vullen. Wie weet dus een vertrek naar een andere vereniging.. Desondanks knap om je te handhaven terwijl de 3e en 4e man bij elkaar maar 3 punten weten te sprokkelen..
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 28 Nov 2014, 21:57

Dinsdag onze laatste wedstrijden gespeeld. De afgelopen twee seizoenen werden we laatste maar mochten we van de bond toch in de vijfde blijven spelen. Dit jaar zijn wij op de tweede plaats geeindigd. Op de laatste speelavond won ik alle drie de partijen. Dat is voor mij in de vijfde klasse de eerste keer. Ben best tevreden met mijn 56 procent. Volgende maand begint de Harry Feenstra Bekercompetitie dus ik kan lekker door gaan met wedstrijden spelen.
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 29 Nov 2014, 14:00

Gisteren laatste wedstrijd gespeeld. We moesten 3-2 winnen om kampioen te worden, helaas is dat niet gelukt. Mijn beste teamgenoot was de hele week al snotterig en de tegenstander had hun sterkste opstelling ingezet aangezien ze 2 punten nodig hadden om er zeker in te blijven. Zelf wel allebei mijn partijen gewonnen, en in het dubbel ging het net mis na 4-5 in de 5e game maakten we teveel fouten ,terwijl de opstelling gunstig was. Jammer, dan volgend seizoen weer 3e klas.Dan wel met een andere teamgenoot aangezien deze gaat verhuizen en stage lopen.
Merk wel dat ik een (klein )dagje ouder wordt, tegen die jonge knapen moet ik steeds dieper gaan om te winnen. Maar 3e klas is nog steeds goed te doen, heb er totaal 1 verloren van de 16. :)
tenergy 25 1.9
tenergy 25 1.9
elorating 1345

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 30 Nov 2014, 17:29

En dat met zestien verschillende batjes. :D

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 04 Dec 2014, 17:47

Mijn bange verwachting is gedeeltelijk uitgekomen. Zonder onze sterke teamgenoot en met een steeds sterker wordende klasse 3 kon ik er maar 67% winnen. Mijn teamgenoten deden het met 33, 33 en 18 % helaas minder zodat we volgende week een p/d wedstrijd moeten spelen tegen oude bekenden uit Geldrop. Dat team hebben we in NJ2013 dik verslagen in de derde klasse maar je weet maar nooit met zo'n one-off.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH GD Talon OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH Tibhar Grass DtecS OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO per 28-7 1375