Voorjaarscompetitie 2016

Hier vind je informatie over de competitie
van_doorn
Moderator
Moderator

Re: Voorjaarscompetitie 2016

Berichtdoor van_doorn » 29 Mar 2016, 09:40

Wij zijn vorig seizoen kampioen geworden in de 1ste klasse dus we mochten dit seizoen in de hoofdklasse proberen stand te houden. Leuke poule, met veel bekende teams, maar het grote nadeel dat de onderste 3 teams uit de hoofdklasse poule degraderen. De helft van degradeert dus eigenlijk wat best veel is.

Nog 1 wedstrijd te gaan en het ziet er naar uit dat we als 4de gaan eindigen. De nummers 2 t/m 5 zitten redelijk dicht bij elkaar, maar met nog 1 wedstrijd te spelen, verwacht ik niet dat we nog als 3de kunnen eindigen, maar we zullen zien :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 02 Apr 2016, 10:50

Gisteren 5-5 gedaan tegen ZTTC.
Ik heb alle partijen met 0-3 verloren.
Heb nu in de afgelopen zes partijen twee games gemaakt, een all- time low! Ik zal deze negatieve flow toch moeten zien om te draaien.
Gewoon morgenmiddag weer lekker ballen!
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 02 Apr 2016, 13:13

Gisteren 7-3 verloren, terwijl onze concurrent tegen degradatie een verrassende 7-3 overwinning neerzette. Zelf 1 partij gewonnen en dus helaas 2 singles en ook de dubbel verloren. Alles in vijven gespeeld.. vijf 5-setters gedurende de avond, waarvan er maar één in ons voordeel uitviel... wederom een vertekende uitslag dus.. Degradatie ontlopen wordt heel lastig
TTV Papendrecht 5 - Papendrecht - 1e klasse

Frame: Donic Waldner Senso Carbon
Forehand: Joola Tango
Backhand: Joola Topspin C

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 03 Apr 2016, 01:22

Vandaag tegen de koploper aangetreden die ons bij hun thuis nog met 8-2 had ingemaakt. Ondanks dat zij in hun sterkste opstelling speelden en wij met 1 invaller (jeugdspeelster) toch 5-5 gespeeld. Zelf twee gewonnen en onze invalster ook 2!
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 07 Apr 2016, 21:00

Gisteren tegen TSTZ Haarlem gespeeld. We wonnen met 1-9. Ik won mijn drie partijen met twee keer 3-0 en een keer 3-1. Ook de dubbel met 3-0 gewonnen. Dit was wel nodig na slechts twee games uit de afgelopen zes partijen!
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

BBB
Beginner
Beginner

Berichtdoor BBB » 08 Apr 2016, 22:59

Wij proberen degradatie te ontlopen in de 1e klasse (holland noord). Morgen de kraker tegen de concurrent, we staan 2 punten voor!

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 09 Apr 2016, 21:07

Vandaag tegen de nummer 1 gespeeld. We moesten minstens winnen en liefst met 7-3 of meer (we stonden 4 punten achter). Onze derde man deed niet mee dus viel er een jeugdspeler in. Hij speelde wel goed maar kwam in elke partij net wat tekort. Zelf had ik een goede dag met 3 winstpartijen en mijn teamgenoot deed met 2 partijen ook goed mee. De dubbel waren we kansloos, 5-5 dus. Niet slecht (uit met 7-3 verloren) maar voor het kampioenschap onvoldoende. Volgend seizoen beter.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 16 Apr 2016, 13:55

Gisteren tegen Nootwheer 5-5 gespeeld. Voor de vierde keer dit seizoen alle drie de enkels verloren!
Wel het dubbel gewonnen.
Ga de laatste wedstrijd niet spelen want de lol is er wel een beetje af.
38% is gewoon ver onder mijn niveau.
Wel zin om de hele zomer zonder competitiedruk te spelen/trainen.
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 17 Apr 2016, 01:08

Gisteren uit naar de nummer voorlaatst geweest. Leuke tegenstanders maar ietwat te zwak voor ons. Alleen de dubbel (verdiend) verloren.
9-1 was een leuke uitslag voor ons. Ik begin langzaamaan handigheid te krijgen in mijn P1-r rubber op de BH.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 19 Apr 2016, 20:00

Mooie 8-2 overwinning neergezet op de nummer laatst en voor de eerste keer in de eerste klasse een hattrick gescoord. Wel helaas het dubbelspel kansloos verloren. Was mijn laatste wedstrijd van het seizoen en ben geëindigd met 10 uit 19 (53%). Zeker niet verkeerd, aangezien ik 2 seizoenen geleden nog 3e klasse speelde. Als er een wonder gebeurt, kunnen mijn teamgenoten a.s. vrijdag degradatie nog voorkomen. Duimen maar!

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 22 Apr 2016, 09:57

Na 5 wedstrijden 3 punten voor op de nummer 2 maar onderling met 7-3 verloren in wedstrijd 6. Vervolgens twee goede wedstrijden waardoor we nog stiekem naar het kampioenschap in de tweede klasse mochten kijken. Tijdens de 9e wedstrijd ging het echter goed mis tegen de nummer 3 uit onze poule, en verloren we kansloos met 7-3. De concurrent waarmee we gelijk stonden won met 9-1, dus gelijk een gat van 6 punten. Die gaan we in de laatste wedstrijd helaas niet meer goed maken. Vanavond speel ik zelf niet mee. Een redelijk siezoen gespeeld, waarbij ik in de eerste 15 partijen slechts 2 maal verloor, is mijn percentage door twee slechte avonden gezakt naar 71%. Vooraf zou ik daar zeker tevreden mee geweest zijn, maar door in de laatste twee wedstrijden slecht 2 van de 6 te winnen had er voor mijn gevoel toch net iets meer in gezeten.
Sanwei Fextra 86 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

The Unevers
Beginner
Beginner

Berichtdoor The Unevers » 24 Apr 2016, 12:14

Voor het eerst naast het reguliere ook een duo competitie gespeeld. Omdat we voor het eerst begonnen met duo begonnen we ook gewoon braaf in de zevende klasse. Daar zitten we volgend seizoen niet meer in omdat 41 van mogelijke 50 punten voldoende was om naar de zesde te gaan. In mijn reguliere 6de klasse team zijn we helaas op de 5de plaats geëindigd eigenlijk gelijk gespeeld met de nummer 4 maar die hadden net onderling 2 punten meer..

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 24 Apr 2016, 18:19

Vrijdag de laatste wedstrijd gespeeld, theoretisch konden we nog kampioen worden (4 punten achter) maar dat leek ons al stug. Lekker gespeeld, de controle met mijn P1-r wordt steeds beter en ook aanvallend loopt de BH steeds beter en gevaarlijker. Daarbij begint mijn FH steeds beter te gaan, vooral de snelle bal met veel top en zijspin scoort goed. 2 van de 3 tegenstanders hadden totaal geen grip op mijn spel, de derde wel maar die was niet goed genoeg om me te verontrusten. 3 enkels gewonnen wat mijn totaal dit seizoen op 23 uit 27 brengt, waarvan 14 uit 15 van de tweede competitie helft. Nu hopen op een beter scorende derde man in de NJ competitie en we zijn in de running om kampioen te worden.
Uiteindelijk met 6-4 gewonnen en als tweede de competitie afgesloten.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 27 Apr 2016, 14:19

Op een wonderbaarlijke manier in de 1e klasse gebleven. Teamgenoten wisten met 6-4 te winnen bij de nummer 1 en onze concurrent om degradatie verloor met 8-2 van de nummer 2. Onze tegenstander verspeelde hierdoor het kampioenschap en wij wisten met 1 punt voorsprong op de nummer 5 te eindigen. Hierdoor mag ik volgend seizoen weer 1e klasse spelen; heel blij mee! Binnenkort een nieuw frame en nieuwe rubbers kopen en dan hard trainen! :)

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 02 Mei 2016, 19:20

We zijn nog steeds bezig (poule van 7 teams)..

Afgelopen zaterdag tegen de nummer 2, TTV Asterix, wij (Destatec) stonden 2 punten voor. Laatste wedstrijd van Asterix is tegen laagvlieger helden (waarschijnlijk 10-0, 9-1). Onze laatste wedstrijd is tegen nummer 4 Armada (eerder 7-3, 6-4, 5-5...). Dus we moesten eigenlijk wel winnen om wat lekkerder die laatste wedstrijd in te gaan.

Eerste drie wedstrijden gingen allemaal onze kant uit, al had ik een zeldzame vijfsetter nodig (niet veel gehad dit seizoen), lange noppen tegen korte noppen en ik durfde niet veel aan te vallen met mijn FH zoals normaal. Dus het werd een partij schuiven wat niet om aan te zien was. Gelukkig won ik dus wel.
Dubbel ging verloren en daarna won ik met wederom bijzonder veel moeite (12-10, 14-2, 8-11, 11-8) mijn tweede partij tegen een zeer aggresief spelende linkshander. Ik was er niet helemaal bij met mijn concentratie en speelde hem veel te vaak op zijn sterke forehand. Die was zo snel dat ik ook geen tijd kreeg om goed te kappen of te blokken. Maar later in de wedstrijd lukte het wat beter om hem op z'n BH te houden en te storen met de noppen. En een paar keer zelf topspinnen was ook genoeg om erachter te komen dat ie niet zo heel lekker blokt op spinballen.

We liepen uit tot 5-2, mijn laatste wedstrijd tegen hun beste speler won ik frappant genoeg dan wel relatief eenvoudig met 3-0, en daarna werd het nog 7-3. Dat betekent dat we zes punten voorsprong hebben en dat bij een 10-0 zege van Asterix een 5-5 al genoeg is. Bij een 4-6 nederlaag zou het een beslissingswedstrijd worden, maar ik ga er niet vanuit dat we kunnen verliezen.
90% in mijn eerste seizoen 4e klasse na jarenlang 5e klasse is boven alle verwachtingen. Maar volgens mij is de 4e klasse een stuk zwakker dan wat het is geweest. Dus volgend seizoen 3e klasse, mits we slagen in kampioen worden, wordt echt een heel ander verhaal. Ben iig benieuwd
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 07 Mei 2016, 19:00

Laatste wedstrijd 10-0 gewonnen :D dus kampioen, zelf 91% gespeeld en gewoon een heel lekker seizoen gedraaid. Kom maar op 3e klasse.
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 08 Mei 2016, 10:25

Op een wonderbaarlijke manier in de 1e klasse gebleven. Teamgenoten wisten met 6-4 te winnen bij de nummer 1 en onze concurrent om degradatie verloor met 8-2 van de nummer 2. Onze tegenstander verspeelde hierdoor het kampioenschap en wij wisten met 1 punt voorsprong op de nummer 5 te eindigen. Hierdoor mag ik volgend seizoen weer 1e klasse spelen; heel blij mee! Binnenkort een nieuw frame en nieuwe rubbers kopen en dan hard trainen! :)
Volgens mij zag ik een chinees met GSM op de tribune zitten........ ;)

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 09-10 1455

Davey_nl
Super Member
Super Member

Berichtdoor Davey_nl » 14 Mei 2016, 17:07

Volgens mij zag ik een chinees met GSM op de tribune zitten........ ;)
Hahaha, ik weet van niks 8-|