Voorjaarscompetitie 2017

Hier vind je informatie over de competitie
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaarscompetitie 2017

Berichtdoor mepper59 » 11 Apr 2017, 22:05

Sinds gisteren officieel kampioen, de laatste wedstrijd ook met 5-0 gewonnen van de degradant. Totaal op 45 van de 50 punten. Zelf 1 partij verloren , mijn teamie 3, en 1 dubbel. Kortom , terug naar de 2e klas, daar speel ik het lekkerst. Win minder maar meer lekkere partijen. Streven is tussen de 50-65% en handhaven. Voorlopig lekker meppen met mijn Mepper deze zomer, al ben ik er nog niet helemaal uit kwa rubbers.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 18 Apr 2017, 13:21

Wij zijn weer eens gedegradeerd uit de hoofdklasse. Met 42 punten 5de geworden en dat is helaas niet genoeg om erin te blijven. Komend jaar weer naar de 1ste klasse :)
Butterfly Viscaria
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Rating: 1608

If you can believe it, the mind can achieve it.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 19 Apr 2017, 00:02

Zaterdag aangetreden tegen de nummer 3. Daarin zat ook mijn kwelgeest uit de eerste ronde van wie ik verloren had dus ik was gebrand op revenge. Uiteindelijk 3 enkels gewonnen en totaal met 7-3. Omdat de nummer 2 verrassend 5-5 speelde tegen de nummer 4 waren we zomaar kampioen :) . Donderdag de laatste wedstrijd in Asten, proberen om de competitie met 29 uit 30 af te sluiten.
Volgend seizoen 2e klasse, daar worden andere koeken uitgedeeld! ;)
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 09-10 1455

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 19 Apr 2017, 18:30

Gefeliciteerd. En succes volgend seizoen, net als wij naar de 2e klasse.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 07 Mei 2017, 14:25

Onze competitie is nog niet over helaas.

Het was voor ons het tweede seizoen 3e klasse (Limburg). We begonnen heel slecht met een 10-0 nederlaag en 6-4 nederlaag, in beide wedstrijden verloren we 6(!!!) en 5(!!!) vijf-setters, dus het was nogal geflatteerd te noemen.
Daarna begon een hele lange inhaalreeks op de rest, want elke wedstrijd lag het niveau heel dicht bijelkaar. Gelukkig wisten we de voorlaatste wedstrijd met 8-2 te winnen. Hierdoor waren we niet meer laatste en betekende een zege in de laatste wedstrijd veiligheid. Bij gelijkspel bleven we voorlaatste en moesten we beslissingswedstrijdenspelen. Helaas werd het 5-5, vooral doordat we in het dubbel een 2-0 voorsprong weggaven.

Nu dus komende zaterdag beslissingswedstrijden, 3 teams die strijden om twee plekken. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Voor mezelf was het een redelijk seizoen, ik begon slecht, maar had daarna lange tijd de goede vorm te pakken. Helaas was de laatste wedstrijd weer wat minder, maar toch 50% gespeeld en van vrijwel iedereen in de competitie minstens 1x gewonnen, zelfs degene met de hogere percentages.

Vorig jaar speelde ik 33% en dat was met een zwakke broeder erbij waarin je sowieso 3 wedstrijden won. Dus 6 wedstrijden cadeau. Dan voelt dit seizoen als een behoorlijke progressie.

Verder begin dit jaar samen met mijn teamgenoot en neefje het LK dubbel in de 3e klasse gewonnen, geheel onverwacht. En nog 2e geworden in de recreantencompetitie Limburg (5e klasse), met 95% (5e klasse is dan ook wel wat te laag). Dus overall best tevreden.. Nu die beslissingswedstrijden nog overleven.
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Tenergy 05 Max
BH: Grass Dtecs 1.2mm