Voorjaarscompetitie 2018

Hier vind je informatie over de competitie
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Re: Voorjaarscompetitie 2018

Berichtdoor Timo B. » 01 Mar 2018, 20:24

Begin steeds meer te wennen aan de Mepper en ga er voor mijn gevoel toch steeds beter mee spelen. Ballen vlak af tikken met de forehand is bizar, heb nog nooit zo hard kunnen meppen! Zowel vlak als bol spinnen gaat best aardig, al merk ik duidelijk dat er een tweedehands Tenergy op zit. Echt heel erg veel spin zit er niet meer in... Misschien dat ik deze na dit seizoen wel ga vervangen voor een nieuwe T05. Controle en tikken met de T80 2.1 op de backhand gaat boven verwachting goed eigenlijk. Service ontvangst iets springerig, maar dat was met dit rubber en deze dikte ook wel enigszins te verwachten... Handvat van het frame is super, heb er geen ander woord voor!
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 01 Mar 2018, 23:46

Springerigheid die je noemt is overwegend spinaspect denk ik.
Heb je ervaring met t64 ? Snelheidsaspect in de elasticiteit is dan sterker
maar spingevoeligheidsaspect vermindert .
Dat kan de springerigheid van de elasticiteit verminderen.
Dit frame kun je mogelijk wat meer die kant op al lijkt het misschien paradoxaal dat de springerigheid kan verminderen met "sneller rubber".
Volgens mij kun je het als nog wat een onbalans zien tussen die aspecten van de overall springerigheid of katapult of elasticiteit.

tenergy64 in zelfde dikte voelt de spons ook iets dunner en zachter dan t80 door de soepeler toplaag.. Ik zou alleen niet t05 met t64 combineren als t80 op fh ook past.
Met t64 op bh kun je ook een stap terug doen en nog met relatief gemak voldoende druk houden. of meer dan dat.
Met t80 gaat dat ook met fh denk ik gemakkelijker dan met t05.
Dan kun je op plm anderhalf twee meter van tafel heel comfortabel rallyen en met beide kanten goed snelheidsdruk houden of meer dan dat.
Tegelijk heb je dicht bij tafel een lekker vlakke balafsprong.
Openen vond ik t64 ook voor geen enkel esn rubber onderdoen qua mogelijkheden maar dit was allemaal niet met een alser Virtuoso

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 02 Mar 2018, 09:50

Begin steeds meer te wennen aan de Mepper en ga er voor mijn gevoel toch steeds beter mee spelen. Ballen vlak af tikken met de forehand is bizar, heb nog nooit zo hard kunnen meppen! Zowel vlak als bol spinnen gaat best aardig, al merk ik duidelijk dat er een tweedehands Tenergy op zit. Echt heel erg veel spin zit er niet meer in... Misschien dat ik deze na dit seizoen wel ga vervangen voor een nieuwe T05. Controle en tikken met de T80 2.1 op de backhand gaat boven verwachting goed eigenlijk. Service ontvangst iets springerig, maar dat was met dit rubber en deze dikte ook wel enigszins te verwachten... Handvat van het frame is super, heb er geen ander woord voor!
Heb je een foto van die grip, vaak wat over gelezen maar nergens een fatsoenlijk plaatje kunnen vinden.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Strahlkraft OX
FH Imperial super soft 1,5mm

Testvehikel:

Der Materialspezialist Olympea
BH SL Blitzschlag OX
FH Spinlord Marder II 1,5mm

ELO 01-12 1469

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 02 Mar 2018, 19:15

TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 02 Mar 2018, 19:23

Springerigheid die je noemt is overwegend spinaspect denk ik.
Heb je ervaring met t64 ? Snelheidsaspect in de elasticiteit is dan sterker
maar spingevoeligheidsaspect vermindert .
Dat kan de springerigheid van de elasticiteit verminderen.
Dit frame kun je mogelijk wat meer die kant op al lijkt het misschien paradoxaal dat de springerigheid kan verminderen met "sneller rubber".
Volgens mij kun je het als nog wat een onbalans zien tussen die aspecten van de overall springerigheid of katapult of elasticiteit.

tenergy64 in zelfde dikte voelt de spons ook iets dunner en zachter dan t80 door de soepeler toplaag.. Ik zou alleen niet t05 met t64 combineren als t80 op fh ook past.
Met t64 op bh kun je ook een stap terug doen en nog met relatief gemak voldoende druk houden. of meer dan dat.
Met t80 gaat dat ook met fh denk ik gemakkelijker dan met t05.
Dan kun je op plm anderhalf twee meter van tafel heel comfortabel rallyen en met beide kanten goed snelheidsdruk houden of meer dan dat.
Tegelijk heb je dicht bij tafel een lekker vlakke balafsprong.
Openen vond ik t64 ook voor geen enkel esn rubber onderdoen qua mogelijkheden maar dit was allemaal niet met een alser Virtuoso
Heb een aantal jaar geleden wel eens met de combinatie T05/T64 gespeeld, als ik het me goed herinner op mijn Butterfly Timo Boll ZLC die ik destijds had. Op dat frame i.c.m. snellijm was het een combinatie die me niet beviel. De T05 wel, die is ook nog jaren gebleven, maar de T64 niet. Jammer genoeg kan ik me niet meer herinneren waarom niet... Staat me nog wel bij dat ik de T64 harder vond dan de T05 en daardoor voor m'n gevoel wat lastig soms te controleren. De T80 waar je het ook over hebt, heb ik ook wel al eens eerder gehad, alleen was dat een 1.9 en die had ik op de backhand. Of de T80 als forehand rubber bevalt weet ik niet, maar dat is een kwestie van komende maandag met trainen het frame even omdraaien en kijken hoe dat gaat.
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 02 Mar 2018, 19:27

Krijg om de een of andere vage reden de foto niet geüpload. ^o)
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 02 Mar 2018, 20:49

Op zo,n Boll ZlC frame zal een soepeler soepeler toplaag al gauw hard spelen
Rubber is veel zachter voor de bal dan hout en helemaal met composiet en koto ipv limba.
Je ervaart dan bat en bal harder door het soepelere toplaagje vooral als je wat meer doorslaat.
Het batje wordt erg "snel- stuiterig"dan bij het rallyen en moeilijk de dwell te doseren en daarmee de snelheid spinratio doseren ook moeilijk met minder consistentie en minder kontrole als gevolg.
Op dit andere frame kan dat net goed vallen want blijft het qua gevoel zachter spelen met langere beter te doseren dwell. Het balgevoel versterkt dan vaak met een soepeler toplaag door kortere dwell. Net als met koto vaak beter met stuggere rubbers als chinees rubber of T05. Dan kan die koto hardheid ook zinvol voor het gevoel zijn door de kortere dwell en snelere respons die anders sloom en traag komt en voelt. Alsof de bal blijft hangen en kleven, Soepeler toplaag is ook wat lichter en T64 de lichtste variant Tenergytoplaag. Lichter rubber ontlast de flex wat en het zelfde frame speelt dan nog iets strakker en lichter wat voor je bh een voordeel kan zijn.
.

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 06 Mar 2018, 10:33

Gisteren 6e wedstrijd. 1-4 verloren . Wel lekker gespeeld, was allemaal net aan verlies. Wel eindelijk eens en dubbel gewonnen. Staan nog steeds stijf onderaan... ;) , dus mijn afscheidstournee duurt nog 4 wedstrijden met een degradatie. :P
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 06 Mar 2018, 14:02

Dank je, zo te zien niks voor mij, speel liefst met rechte grip, of anatomisch, gaat ook wel.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 11 Mar 2018, 10:08

Afgelopen vrijdag competitie wedstrijd nummer 6 gespeeld en na 5 dikke nederlagen (4x 9-1 en 1x 10-0) ging het eindelijk een klein stukje beter en verloren we met 'slechts' 6-4. We wonnen alle 3 1 partij en de dubbel. Staan nog steeds dik onderaan en dit zal tot het eind van het seizoen waarschijnlijk wel zo blijven, aangezien we nu op 8 punten staan en de nummer 5 op 24 punten. Maar er zit een stijgende lijn in! komende vrijdag tegen de nummer 5.
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 11 Mar 2018, 23:15

Gisteren op bezoek bij de nummer 2 en ook daar dik met 8-2 gewonnen. Ging wel wat moeizamer, onze tweede man had 3 partijen lang 5 games nodig, maar zelf in 10 games mijn 3 partijen gewonnen. Ik weet niet hoe het komt maar het gaat belachelijk makkelijk tot nu toe. Na 4 wedstrijden staan we 15 punten voor op de nummer 2. Zaterdag tegen de nummer 3 en dan weten we meer.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 17 Mar 2018, 10:40

Gisteren tegen de nummer 5 gespeeld waar we de eerste ronde met 9-1 van hebben verloren. Thuis won ik er één, de rest jammer genoeg niets. Gisteren verloor ik mijn eerste partij van de man waar ik eerst van heb gewonnen (9-11/9-11/11-8/11-8/12-10). Spannend maar niet nodig om ervan te verliezen... Vervolgens ging het hard en opeens stonden we 6-0 achter. Daarna ging het gelukkig iets beter en werd het 6-1 en 6-2, daarna 7-2 en uiteindelijk 7-3. Zelf 3 enkel partijen en de dubbel in vijven gespeeld, dus het maximale uit de avond gehaald. Wel zelf 2 partijen gewonnen deze avond!!!!

Ik begin steeds meer te wennen aan de 'mepper' en ben er van overtuigd dat ik door dit frame beter ben gaan spelen dan met de Apolonia ZLC. Heb meer gevoel met spinnen, blokken, tikken, eigenlijk met zo'n beetje alles! Ik had mijn twijfels over de T05 1.9 op de FH maar na gisteravond merk ik dat de 1.9 toch best wel goed bevalt en ga ik wellicht toch nog even wachten met de 2.1 erop te plakken die ik ook nog (gebruikt) heb liggen.

Volgende wedstrijd tegen de nummer 3 kan ik helaas niet spelen, omdat ik dan een weekendje weg ben. Maar de laatste 2 wedstrijden heb ik nu alweer zin in!!!!
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 17 Mar 2018, 19:05

Vanmiddag tegen de nummer 3 gespeeld. Had zelf helaas mijn knie verdraaid en bij de val mijn ribben gekneusd dus kon zelf niet spelen. Mede dankzij een prima invaller uit team 2 hebben we met 10 - 0 gewonnen. Na 5 wedstrijden staan we nu 19 punten voor op de nummer 2. 2e klasse, here we come again.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 17 Mar 2018, 19:28

Netjes hoor Ben, ik ben trots op je!
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Ruben_
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Ruben_ » 18 Mar 2018, 18:40

Onze kans om kampioen te worden is ook weg na een nederlaag tegen de nr 3 met 3-7. Onze beste speler (stond nog 100%) had een offday en verloor er 2. Ik won er 2 en onze derde man had ook niet z'n beste dag en verloor er zelfs 3..

Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant weet ik dat 3vd4 spelers bij ons (mezelf dus ook) nog niet klaar zijn voor de 2e klasse.
Hoop persoonlijk wel dat ik m'n mooie percentage zo halverwege vast kan houden (75%). Vorig seizoen stond ik halverwege 83% maar zakte ik nog naar 63%. Vorm vasthouden is lastig.
Hout: Donic Defplay Senso
FH:Yasaka Rakza X 1.8mm
BH: Grass Dtecs OX

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 21 Mar 2018, 14:10

Na 8 wedstrijden is de weg naar 2de klasse voor ons nu wagenwijd open, 2 hoopvolle medekonkurrenten hebben wij uit met 4:1 verslagen en de nu hardste vervolger komt in April in de laatste en finale wedstrijd, dus nog met thuisvoordeel ook. Wedstrijd 4 en 5 hebben wij met reserves gespeeld en mede hierdoor was ons voorsprong nogal gekrompen. Volgende week mogen wij deze tegen de rode lantaarn weer wat uitbreiden.
Fl ügelstutzer
Seizoen 1/2019 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe /Milky Way 955
Training 1 Palio T3 Palio CJ8000 Friendship 755 Mystery III
Training 2 Palio TCT Palio CJ8000 Yinhe/Milky Way 955

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 23 Mar 2018, 12:08

Gisteren uit tegen nummer 2. Zelf nog niet meegedaan. 6-4 verloren van het team wat we vooraf als grootste concurrent hadden ingeschat. Het was helaas verdiend.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 24 Mar 2018, 21:46

8e wedstrijd wederom 1-4 tegen de kampioenskandidaat.. wel weer lekker gespeeld. T,is veel partijen net aan verlies, maar goed, nog 1x thuis en dan zit het er op voor mij.De laatste uitwedstrijd ga ik invaller voor regelen.
OSP Expert
tenergy 25 1.9
acuda blue p2 2.0

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 25 Mar 2018, 13:18

Na een moeizame periode met schouderklachten besloten om de rest van de competitie niet meer te spelen. Door de angst om voluit te spelen, ben ik krampachtig gaan spelen en verkeerde techniek aan gaan leren om de schouder te ontlasten. Hierdoor is mijn spel binnen een half jaar echt met een sprong achteruit gegaan, en baal ik van mijn eigen dramatische niveau ( rating 1470 naar 1330 binnen een jaar ) De lol is er even goed vanaf. Op dit moment twijfel ik zelfs of ik na dit seizoen weer ga beginnen met competitie. Na 32 jaar is het misschien wel mooi geweest. Ook de verplichting om aan het einde van een drukke werkweek op vrijdagavond te moeten spelen begint mij steeds meer tegen te staan. Eerst maar eens kijken of de pijntjes weg willen gaan. Vollop bezig met fysio / tapen / dry needling / oefeningen. Ik ben wel van plan om gewoon te blijven tafeltennisen, want opzich vind ik het spelletje nog steeds heel leuk.
Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Sanwei Dynamo 92 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic Acuda blue p2 1.8

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 01 Apr 2018, 02:02

Vandaag weer meegedaan na een goede test afgelopen donderdag. Meteen met 10-0 van de nummer laatst gewonnen en weinig tot geen last van knie en ribben gehad. Met nog 3 wedstrijden te gaan staan we nu 21 punten voor, kan eigenlijk niet meer fout gaan. Zeer tevreden over m'n knie die zich goed hield vandaag.

Weapon of choice:

Testvehikel:

BH SL Blitzschlag OX

ELO 01-12 1469