Najaarscompetitie 2019

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Re: Najaarscompetitie 2019

Berichtdoor GarField000 » 24 Sep 2019, 11:44

En betreft mijn eerste week competitie ....
DUO gewonnen met 3.2. Ik heb ze alle 3 gewonnen, dubbel (eerste keer met deze speler) verloren, ook omdat mijn teamgenoot niet echt ballen kan afmaken dus als de bal door mijn noppen hoger terug komt kan hij er niks mee.

Normale competitie hebben we met 6.4 verloren van de titelkandidaat. Teamgenoot en ik beide 2 gewonnen. 2e teamgenoot 0 gewonnen (die gaat sowieso niet veel winnen). Nadeel van dit team is dat er 1 speler HEEL ERG goed is (250 rating hoger, kan makkelijk 2 klasses hoger spelen). En de andere passen goed op dit nivo. Het is team 1 dus het kan niet anders, 100% in deze klasse.
Dus voor nu 4 vd 5 gewonnen.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 24 Sep 2019, 15:42

[gewist]
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: DHS Gold Arc 8/50 | BH: Nittaku Fastarc-G1

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 24 Sep 2019, 15:44

Waar en wanneer: inderdaad, ALV van de club, ALV van de regio (waar typisch het bestuur als delegaat van de eigen ALV optreedt), bondsraad (vertegenwoordigers van regios plus functiezetels).

Een enquête klinkt lekker gemakkelijk, maar levert hooguit oriënterend materiaal voor de discussie op 't beslisniveau. Regionale competities worden (nu) op het niveau van de regio gereglementeerd.

Je krijgt het niet cadeau, maar meebeslissen gaat eerst en vooral door niet weg te blijven. Dat geldt ook voor de leden. Soms denk ik: wie de gelegenheid om te sturen voorbij laat gaan, heeft even later niet zo heel veel recht om over de richting te mopperen...
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Sep 2019, 09:47

Ok er kwamen nog wat langere reakties achter :).
Wist niet dat de DUO niet overal beschikbaar was.

Wij zijn in het gelukkig bezit van een eigen zaal en we zijn 7 dagen per week open.
Met al die wedstrijden/trainingen moeten we wel. Zaterdag voor de jeugd. Zondag voor de divisie teams.
Doordeweek hebben we wedstrijden op ma, di en vr.

We hebben we vaker de laatste 2 of 4 wedstrijden op 2 tafels gespeeld als de buren klaar waren.
Maar wel op verzoek van de tegenstanders. Alle wedstrijden op 2 tafels gaat bij ons niet passen.
Of wordt in ieder geval erg krap. 4 zou nog net kunnen, maar 5 thuis teams niet.

Als ze dan iets willen doen zou ik ook kiezen voor de 30 games optie.

Betreft zeggenschap. Zie wat er in oost is gebeurd. Maar wanneer hebben wij inspraak?
Je zou via een ALV wat kunnen inbrengen naar het bestuur die dat op kan nemen met de nttb (afdeling)
Bij ons is de ALV bezocht door minder dan 10% vd leden.
Het bestuur zou zelf onderzoek/enquete kunnen doen en opnemen met de nttb (afdeling)
Maar ik zie het weinig gebeuren.
Ook wij spelen soms op 2 tafels tegelijk mits het kan en er behoefte aan is bij beide teams, maar meestal hebben we bij thuiswedstrijden maar 1 tafel over en die wordt vaak door allerlei spelers gebruikt om warm te spelen... die tafel heeft ook minder ruimte erom heen omdat het niet voor de competitie is opgesteld.

Via bestuur brengen wij wel dingen in en ik ga er ook vanuit dat ze ons goed vertegenwoordigen, maar ik heb ook gehoord dat er veelal 'onenigheid' is op de ALV/discussie blijft bestaan.

DUO competitie hebben wij ook niet... geld voor huren van de ruimte is altijd al lastig, we hebben helaas ook geen eigen ruimte/gebouw.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Sep 2019, 14:55

Even over mijn competitie ......

Mijn tweede wedstrijd DUO is 3.2 gewonnen. Ik heb er 2 gewonnen plus ons 3e teamgenoot was er en hebben we samen gedubbeld en gewonnen.
Nu 8 punten uit 3 wedstrijden. De eerste zonder mij hadden ze met 3.2 verloren.
Ik had een tegenstander die ook lange noppen had. Maar die deed er niet zoveel mee anders dan terug schuiven tot de bal hoog komt en afslaan. Dan ben je bij mij op het verkeerde adres .. dat kan ik beter. 2e wedstrijd was iemand met een veel lagere rating dus dat was geen probleem.
Nog 100% in de duo.
----------------
Groetjes Marc

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 27 Sep 2019, 11:20

Gisteren uit naar Budel, team wat duidelijk te licht is voor de 3e klasse. 10-0 gewonnen en met 26 punten uit 3 wedstrijden goed op weg naar het kampioenschap.
Meppers 1, 3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Special
BH Strahlkraft OX
FH Nittaku Fastarc-G1 1,8mm

Testvehikel:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Yinhe Qing OX
FH 729 802 Mystery III 1,9mm

ELO 01-12 1486

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 27 Sep 2019, 14:02

Gisteren uit naar Budel, team wat duidelijk te licht is voor de 3e klasse. 10-0 gewonnen en met 26 punten uit 3 wedstrijden goed op weg naar het kampioenschap.
Goed bezig!

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 01 Okt 2019, 00:44

Dit seizoen regulier (4e klasse) en duo (3e klasse).

Regulier nu 3 wedstrijden gespeeld en met 24 punten bovenaan. Zelf 9 uit 9 en rating is inmiddels gestegen naar bizarre hoogte voor mijn doen. Heb ooit, jaren geleden eens net aan 1200 gehaald en sta nu zelfs op 1239!

Duo pas 1 wedstrijd meegedaan en 2 uit 2 dus vooralsnog nog op 100%

Mepper wat ben ik nog steeds blij met het frame dat ik van je heb overgenomen! Met de DHS en Andro combinatie nog steeds erg fijn om mee te spelen!
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 05 Okt 2019, 17:17

Gisteren tegen de nummer 3 gespeeld met daarin een ex hoofdklasser. Spannende partijen tegen hem gespeeld en als team 2 enkels tegen hem gewonnen en 1 verloren. Samen met dochter Iris de dubbel dik gewonnen en daarnaast 3 enkels. 8-2 gewonnen en met 34 uit 4 gaan we lekker.

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Special
BH Strahlkraft OX

Testvehikel:

BH Yinhe Qing OX

ELO 01-12 1486

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 06 Okt 2019, 12:22

Bizarre pot. Tegen de concurrent, die een paar punten voor staat.

Bij het inspelen duizelig en koortsig, en werd misselijk; en het werd inderdaad spelen tussen het braken door. :| Dat kostte helaas ook het dubbel, dat dorst ik niet aan.

Enfin, gek genoeg toch ijzersterk en dominant gespeeld. Een wanhopige tegenstander vond het niet eerlijk dat "de broer van Timo Boll hier in de derde klasse komt spelen". (H) Heh. En zo pakte ik twee potten.

In de laatste pot, tegen een linkshandige speler met lange noppen met spons, kostte het lezen van de spin de eerste game. Daarna blies ik er relatief gemakkelijk overheen — en toen gebeurde er iets geks. De tegenstander begon een korte "reverse pendulum" service naar mijn FH te geven die side-top of side-backspin was, meestal met vrij veel, met een deceptie die ik niet doorgrond kreeg. Gekke balans: ik won alle rallies, maar wist nagenoeg geen service fatsoenlijk te retourneren. En zo kwam het tot een verlies met 15-13 in de 7e game.

Jammer, maar al met al kwamen we met 5-5 weg en dat biedt nog goede kansen.

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Okt 2019, 14:10

Lekker gespeeld dus allemaal! Wij hadden helaas een vrije week (ik snap nog niet waarom)... wel lekker getraind en daar viel me op dat ik stukken lekkerder speelden, aan het einde deden we even een onderlinge competitie en stond ik in de finale, waar het na 1-1 in games afgelopen was voor de avond, ik was tevreden want veel van mijn tegenstanders die ik versloeg spelen 2 klassen hoger :-)

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 07 Okt 2019, 21:38

DUO competitie nu 4 wedstrijden ondeweg. Ik heb er 2 gespeeld en sta op 100%.
We staan 3e met 11 punten. Nr. 2 heeft 12 punten en nr. 1 14. We moeten morgen tegen de nr 1 :).

Gewone competitie staan we 5e met 18 punten. Maar we moeten nog 1 wedstrijd inhalen tegen de nummer laatst. Die heeft 9 punten. Stel dat we dan 6 punten halen staan we aan kop. Hier ging het wat minder met persoonlijk resultaat. 1e avond tegen iemand die normaal minimal 200 punten hoger staan in rating. 2e wedstrijd tegen iemand die al jaren met noppen speelt en net verloren in 5 ........ later merkte ik pas op dat hij helemaal, maar dan ook helemaal niet aanvalt. Dus die had ik veel rustiger moeten aanpakken. morgen kom ik hem misschien weer tegen in de DUO.
Maar .... die avond heb ik van nog iemand verloren. Die had 150 punten minder in rating .... maar ik maakte gewoon te veel fouten. Hij was links ..... Ging heel mooi bol spinnen precies op mijn noppen .... en ik kreeg geen bal terug. Precies zoals ik wil en toch dik verloren. 32 !!! punten verloren. Sta nu in totaal op 67% en mijn rating is nu 3 punten lager als in het begin (1099).

Vorige week kreeg ik mijn twijfels of noppen nou wel zo'n goed idee is. We speelden tegen niet zulke hele hoge ratings (1066, 942, 938). Ik speelde tegen ze in deze volgorde. 1e wedstrijd ging ok .. de andere 2 totaal niet. Ze vallen bijna niet aan. Ik was ik veel te ongeduldig en wilde zelf aan vallen maar draaien van noppen/normaal gaat nog met voorbedachte rade. En als ik dan een aanval in gedachten heb en hij komt op de noppen ga ik nog aanvallen. Die gaan voor de helft fout. Ik heb ze wel gewonnnen, maar met veel frustratie van mijn kant.

MAAR ... Ik heb mezelf een jaar de tijd gegeven. Dus dit seizoen moet ik het zeker afmaken. 67% zou toch nog wel een twijfelgeval zijn OF ik met noppen blijf spelen. Vorig jaar 83% met het normale batje.
----------------
Groetjes Marc

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 12 Okt 2019, 01:39

Maandag ingevallen in een ander 4e klasse team tegen de koploper in de poule en een nette 5-5 neergezet. Zelf 3 weten te winnen dus als invaller prima gepresteerd!

Vanavond met mijn eigen team tegen de nummer 4 gespeeld. Zelf wederom 3 gewonnen dus uitermate tevreden. Onze invaller won er ook 3 en mijn eigen teamgenoot wist er met een hoop strijd nog 1 te winnen. Dubbel was weer duidelijk en dik verdiend voor ons. Uitslag 8-2 overwinning.

Alle wedstrijden met invallers gespeeld en met 8 punten voorsprong op de nummer 2 bovenaan met 32 punten uit 4 wedstrijden. Zelf nog op 100%
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 13 Okt 2019, 18:38

Gisteren de 5e wedstrijd van het seizoen afgewerkt. Ik moet helaas constateren dat de derde klasse echt te laag voor mij begint te worden. Zonder al teveel moeite 9 games gewonnen en 0 verloren. Samen met dochterlief de dubbel nog meegenomen en zo met 8-2 gewonnen. We staan nu op 42 punten en nummer 2 op 28 :)

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Special
BH Strahlkraft OX

Testvehikel:

BH Yinhe Qing OX

ELO 01-12 1486

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 14 Okt 2019, 08:58

afgelopen vrijdag weer gespeeld en helaas weer met slecht resultaat... ik pakte maar 1 punt... een teamgenoot pakte alles en een invaller uit team lager pakte ook 1 punt. We wonnen dus met 5-4, maar niet dankzij mij.

Ik stond wederom meer tegen me zelf spelen dan tegen de tegenstander en dan houd het al snel op...
Ik ben eigenlijk dit seizoen nog geen een keer in mijn spel gekomen tijdens de competitie, terwijl ik tijdens training regelmatig heel goede dingen laat zien... deze week kom ik helaas niet aan de training toe en vrijdag weer een wedstrijd... wie weet helpt het juist wel.

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 19 Okt 2019, 01:01

Na 4 overwinningen (9-1/8-2/7-3/8-2) nu 5-5 gespeeld tegen de nummer 3 uit de poule. Zelf mijn eerste partij verloren, sta nu op 14 uit 15. Gespeeld met 2 invallers uit een klasse lager. Wout had al 2x eerder ingevallen en won er nu 2 (7 uit 9 nu) en samen met mij de dubbel. Bram wist helaas niets te winnen en ik zelf 2.

Volgende week vrijdag thuis een inhaalwedstrijd tegen de nummer 2 en de woensdag erop tegen dezelfde tegenstander maar dan uit. Worden cruciale wedstrijden in de strijd om het kampioenschap! Daarna mag de nummer 2 nog 2x achter elkaar op bezoek bij de nummer 3, die wij nu al 2x hebben gehad.

Wel bizar dat we ondanks de vele invallers toch nog bovenaan staan. Ben door de ene nederlaag vanavond wel 19 punten in rating gezakt, maar die het toch nog steeds wel aardig met 1235. Op naar volgende week!!
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 21 Okt 2019, 14:42

Afgelopen vrijdagavond uit gespeeld, we wonnen met 3-6, niet echt dankzij mij, aangezien ik maar 1 wedstrijd won..
We staan nu gedeeld 2/3de plek met 28 punten en de nummer 1 op 35... het kan nog alle kanten op al ziet het er in elk geval naar uit dat de eerste plek er niet in zit voor ons, een van onze beste spelers gaat ons onverwacht ook verlaten en heeft afgelopen vrijdag haar laatste wedstrijd gespeeld. dus dat is een extra uitdaging voor ons.

We mikken nu op plek 2/3 de nummer staat maar 1 puntje achter op 27 punten , nummer 5 op 26 punten en nummer 6 op 18 punten...

Best wel dichtbij elkaar dus allemaal, alleen lijken de nummer 1 en nummer 2 nu wel duidelijk te worden al.

Gek genoeg hebben we de eerste wedstrijd tegen de nummer 1 wel gewonnen met 5-4, met zeker niet onze sterkste opstelling.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Okt 2019, 16:22

Vorige week vrijdag gewonnen met 6.4 van de nummer laatste :( .......
We staan nu 2e met 10 punten achter op de nummer 1, maar met 1 wedstrijd minder gespeeld (nu vrijdag inhalen).
Dus kampioenschap zit er niet in ..... Ik sta op 3 uit 12 dus niet zo goed. Dat verhaal zal ik zo typen in mijn noppenavontuur, of een nieuw topic maken (weet niet of ik het hier allemaal geschreven had :D).
Duo sta ik nog wel op 100%. We staan 2e met 2 punten achter.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Okt 2019, 10:24

Vorige week vrijdag gewonnen met 6.4 van de nummer laatste :( .......
We staan nu 2e met 10 punten achter op de nummer 1, maar met 1 wedstrijd minder gespeeld (nu vrijdag inhalen).
Dus kampioenschap zit er niet in ..... Ik sta op 3 uit 12 dus niet zo goed. Dat verhaal zal ik zo typen in mijn noppenavontuur, of een nieuw topic maken (weet niet of ik het hier allemaal geschreven had :D).
Duo sta ik nog wel op 100%. We staan 2e met 2 punten achter.
Wij hadden precies hetzelfde, alleen dan 3-6 van de nummer laatst omdat we geen dubbels meer spelen bij ons in de competitie...
En ook ik sta 3/12... wat toevallig :-( ook beroerd dus.

Duo hebben we helaas niet bij ons, anders had ik daar wellicht ook aan mee gedaan.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Okt 2019, 15:47

Ow sorry ... 3 uit 12 verloren :) hahaha. Stupid me.
Ik sta 9 uit 12 ... maar ik heb er 3 verloren van de 12 en dat is 2 te veel als ik naar de tegenstanders kijk.
----------------
Groetjes Marc