Najaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
ardane
Super Member
Super Member

Re: Najaar 2023

Berichtdoor ardane » 14 Sep 2023, 13:15

Tjonge, jullie boffen maar!
Hier in Nedersaksen draait alles in teams van zes spelers. Competitiematches duren dan ook doorgaans ongeveer drie uur, en met wat pech speel je, als je ergens onderin het team bent ingedeeld, in die tijd hooguit een dubbel en een enkelpotje. De rest van de tijd zit je te wachten.
Ja, dat werd enkelen ook te bont, en daarom is een paar jaar geleden besloten dat de twee laagste lokale klasses ook een competitie mogen aanbieden met viermansteams.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24, Bp24Pro
Roterende snijtafelset Bs24
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 14 Sep 2023, 13:44

Tot afgelopen seizoen vond ik de DUO inderdaad een stuk zwakker als regulier.
Maar vorig jaar zat ik in een poule die een stuk sterker was. Waar mijn duo spelers met rating <1000 normaal nog wel mee konden komen, waren ze nu nergens. We zijn dan ook keihard gedegradeerd.

Ik heb gelukkig wel de mogelijkheid gehad om hoger te spelen. Wel 2e klasse wat misschien een stapje te hoog is, maar misshien kom ik daar ook wel beter tot mijn recht. Dat gaan we zien. Ik speel dus wel in beide competities.
DUO sta ik alleen in het team omdat ze anders te weinig spelers hebben ... zo blijkt ... de eerste 2 wedstrijden moet ik al spelen. Met mijn rating zou ik anders ook niet in mogen vallen. Ben benieuwd of er grenzen zitten in rating verschil. Ik weet dat mensen bij het destijds afdelingsbestuur heb geklaagd omdat er een 1396 rating speler meedeed in de 3e klasse duo terwijl er nog teams op zijn club waren waar hij zou kunnen spelen.

4 personen bij de divsie is echt de slechtste keus die ze hebben kunnen maken. Wij hadden 2 teams van 3 spelers (2e en 3e divsisie). Ze zijn nu terug naar 1 teams omdat ze geen 8 spelers hebben op dat nivo.

Persoonlijk ben ik voorstander van gewoon regulier, 3vs3 met een dubbel. Maar ik begrijp dat er mensen niet zo laat willen spelen, of zelfs verenigingen die wel 2 duo teams kunnen maken maar geen 2 trio (hier in IJsselstein is dat er 1 van). 2 teams 2e klasse met 5 personen (en een 3e team 5e klasse).

Alles heeft zijn voor en nadelen, maar ben het eens met yoass dat het de competitie wel vermagerd.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 14 Sep 2023, 14:32

Maar dan is het eigenlijk heel simpel en dat had de bond alles maar moeten laten zoals het was, dus alleen reguliere 3x3 competitie en alleen innoveren op het digitaal invoeren van de uitslagen (immers nergens hoef je meer het scoreformuliertje te gebruiken). Wij doen dat overigens nog wel. Zetten alleen de voornamen van de spelers erop om het later in de app (ook de TT-app) in te voeren. Soms doet een speler dat tussendoor. We gaan echt niet na elke set die app bijwerken.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 14 Sep 2023, 14:42

Moeten laten, of moeten wijzigen - motivatie genoeg Er zijn ook andere keuzes denkbaar, zoals minder wedstrijden spelen in de reguliere competitie (als het alleen gaat om eerder naar huis). Bijvoorbeeld: 9 wedstrijden (het dubbel niet) of 7 wedstrijden (de laatste 3 niet). Géén echite keuze maken is vaak de slechtste keuze. Kool, geit, kind, badwater.

In dit geval ook. Twee competities naast en ten koste van elkaar, da's wat mij betreft de slechtst mogelijke keuze.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 14 Sep 2023, 15:16

Klopt, die duo-competitie had er nooit mogen komen. Ook al speelt dit niet in de afdelingen waar ik mee te maken heb. De gevolgen in de andere afdelingen daarvan zijn wel merkbaar.

Overigens zie ik het niet zitten om op de manier te spelen zoals ze in de Eredivisie doen. Dus maar 7 wedstrijden, waardoor je niet tegen iedere tegenstander speelt.

Het dubbel moet blijven vind ik. Dat zorgt voor afwisseling en daarnaast mijn club oefent er ook nog eens op. Het komt regelmatig voor dat een avondje vrij spelen (dus partijtjes tegen elkaar) wordt afgesloten met een dubbel als laatste wedstrijd. We merken dat we hierdoor echt voordeel door hebben tov andere teams.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 14 Sep 2023, 15:49

De een is blij met 2v2 (5 wedstrijden), de ander is blij met 10 (of 9). De een is blijf met dubbel de ander vind er niks aan.
Het blijft een lastige keus ..... Je kan nooit iedereen blij maken.

maar NIET kiezen is wat nu de problemen geeft.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 14 Sep 2023, 17:30

Niet kiezen van de bond geeft de problemen, maar ze krijgen niet voor niets weerstand en input uit de regio's en daarmee doen ze vrij weinig of juist verkeerde dingen.

Hier (afdeling Gelre) zijn ze gelukkig niet van veranderingen. Sterker nog alles wat de bond voorstelt wordt zo ongeveer afknalt. Dit komt ook omdat afdeling Gelre tov andere afdelingen nog een positief saldo heeft. Met andere regio's schijnt het qua liquiditeit minder te gaan. Heel lang heeft er een goede afdelingshoofd en bestuur gezeten in afdeling Gelre. Ook hebben clubs onderling goed contact, zelfs zo goed dat als de NTTB qua aanpassingen te ver gaat dat minstens de helft van de clubs stopt en een wilde bond en competitie gaat opstellen buiten de bond om. Dat zorgt er mede ook voor dat de NTTB zelf aardig bij afdeling Gelre buiten de deur blijft.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 14 Sep 2023, 18:55

De afdelingsbesturen zijn weg en de NTTB heeft nu de vrije hand om te doen wat ze willen.
Nou ja meer de vrije hand. Zie 4 spelers in de ere divisie. Ik ken niemand die dat positief ziet.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 15 Sep 2023, 09:37

Hier (afdeling Gelre) zijn ze gelukkig niet van veranderingen. […] Dat zorgt er mede ook voor dat de NTTB zelf aardig bij afdeling Gelre buiten de deur blijft.
Er is geen afdeling Gelre. En ook niet zoiets als een eigen saldo. Die hele laag is weggesneden, en alle afdelingsfinanciën zijn vervallen. Er zijn helemaal geen afdelingen meer. Er zijn nu 24 "kieskringen" (https://www.nttb.nl/over-nttb/bestuur/o ... structuur/). Die kiezen (of: kunnen kiezen, niet alle kieskringen functioneren) vertegenwoordigers in de bondsraad (kieskringen 1, 2, 3, 9, 10, 11, 19: vacant).

Formeel zou de Bondsraad het Bondsbestuur moeten aansturen. Maar het bestuur heeft volledige regie over de agenda van de bondsraad, een achterstand die feitelijk garandeert dat de Bondsraad alleen maar kan instemmen met voldongen feiten. In principe zou het uitvoerende orgaan, het Bondsbureau, strategisch aangestuurd moeten worden door het Bestuur. Maar de directeur van het Bureau heeft gek genoeg vaak zitting (en stem) bij bestuursbijeenkomsten, en de voorzitter van het bestuur wordt nauw betrokken bij de operationele zaken (waarover het bestuur alleen taakstellend zou moeten optreden).

Ex-bestuurder hier. Niet voor niets teruggetreden als afdelingsvoorzitter, nog voordat de afdelingen (en elke vorm van ledendemocratie in de bond) ophielden te bestaan.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 15 Sep 2023, 12:39

De afdelingen zitten wel zelf voor de competitie indeling.

Daarnaast was afdeling Gelre wel een van de afdelingen die aardig wat liquiditeit had ten opzichte van de bond zelf, dus ze hebben wel zeker een inbreng daarin gehad.

We spreken en werken samen met behoorlijk wat andere clubs. Ook over afdeling grenzen heen. Dit omdat ik op zeg maar zo'n grens zit en we hebben het er wel eens over dat mochten we te ver moeten (of de bond blijft maar stomme zaken voor de competitie introduceren of de bonds en de competitie bijdrage worden te duur) dan een eigen competitie maken of aansluiting zoeken bij meer 'wilde' competities.

Stel de helft van de clubs van een paar afdelingen stapt uit de competitie. Tevens besluiten ze ook om niet meer onder de NTTB te vallen als club. Dan heeft de bond een nog groter probleem en ik zie dat dit mogelijk wel gebeuren in de toekomst.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Sep 2023, 12:52

Ik was penningmeester van afdeling midden. Er kwam totaal geen eigen 'geld' aan te pas.
Alles werd gedaan door de NTTB zelf en als penningmeester kon je opdracht tot betaling even, of verzoek tot facturering. Maar de afdeling had geen eigen rekening. Al het budget wat over was aan het eind van een jaar was 'weg' en werd niet overgeheveld naar het nieuwe jaar.

Ik neem aan dat dit op alle afdelingen zo was.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 16 Sep 2023, 01:50

Nou. Mijn eerste avond in de 2e klasse zit erop.
We moesten tegen het team met de hoogste rating. 1414, 1355 en 1302
Ik dus 1100 en mijn 2 teamgenoten 1250-1260.

Ik mocht eerst tegen de 1414 rating. Ik bleef dichtbij maar het was hem net niet. 11-9, 11-9 en 12-10 .... maar op zich wel goed gespeeld.
Beetje nog te gretig ... 2e klasse vallen ze gewoon aan en hoef ik zelf niet te openen ...... Verloren en 0 punten kwijt :D. Verschil was te groot.

Daarna tegen de 1302 rating. Waren wisselvallige games, voor door de mentale gesteldheid van de tegenstander. Als hij 6-4 achter stond ging hij wild meppen en verloor dan. 11-7 eerste gewonnen. 2e met 11-13 verloren. 3 heel dik verloren met 4-11 en de 4e weer met 11-3 gewonnen. Ik moest rustig blijven, niet te wild en gewoon goed plaatsen. Hij viel niet heel veel aan dus moest toch zelf wat meer doen. De 5e gewonnen met 11-6. Wauw. Mijn eerste wedstrijd gewonnen in de 2e klasse. Super.

Daarna tegen de goede 1355 rating. Hij had tot nu toe alles gewonnen. Hij is erg sterk. De eerste verloor ik met gemak :D. 4-11. Tweede bleef ik koel en vooral goed plaatsen. 11-2 maar liefst. 3e ging niet helemaal zoals ik wilde en verloor het met 6-11. Daarna ging het beter. HIj ging meer aanvallen en ik kon hem goed weg plaatsen .. ballen die hard op de noppen kwamen kon ik terug brengen ..... 11-4 gewonnen, en de laatste met 11-3.

Wauw. 2 gewonnen. Dat had ik echt niet verwacht. Rating +71 ..... kom nu al bijna op de 1200. Ik speelde erg lekker. Bleef kalm en goed plaatsen.

Ik kan goed slapen vannacht :D. Beetje verbaasd. Nu maar hopen dat ik meer kan winnen en dat dit geen eerste beginners gelukavond was.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 16 Sep 2023, 11:39

Hier was het wisselvallig en dus geen fijne avond. 1e wedstrijd in 3 gewonnen al kwam ik de 2e game goed weg want daar stond ik 4-8 achter. Bij de dubbel wonnen we de eerste game met 11-3, maar daarna ging het helemaal mis en verloren we in 4. Ik speelde gelijk na het dubbel en meestal doet mij dat goed, maar dit keer speelde ik de eerste 2 games heel gespannen waardoor ik ze verloor. 3e game won ik en de 4 game stond ik 5-0 en later 8-4 voor maar verloor door een kantbal met 10-12 waarschijnlijk omdat ik mijn concentratie er niet bij kon houden. Speelde erg tegen mijzelf. Gelukkig maar 10 rating eraf.
Laatste wedstrijd wist ik na de eerste game dat ik die niet ging verliezen. Grote voorsprong in alle games dus nog wat uitgeprobeerd.
Uiteindelijk 4-6 verloren tegen een concurrent voor het kampioenschap. Had zeker meer ingezeten ondanks onze zwakste man niets won.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 16 Sep 2023, 12:08

stond ik 5-0 en later 8-4 voor maar verloor door een kantbal met 10-12
Als je zo ver voor staat verlies je niet door een kantbal, maar doordat je hem terug liet komen en je verliest met een kantbal :).

Tafeltennis is en blijft voor een groot deel ook gewoon een mental game.

Als je dubbel niet goed gaat vind ik het lastig om gelijk door te gaan en in een goede mood je enkel te starten.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 16 Sep 2023, 12:19

Tafeltennis is en blijft voor een groot deel ook gewoon een mental game.
Het verschil tussen "SHO-LÉ" en "Ik maak de hal nog eens met de grond gelijk" is vaak één kantballetje.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 16 Sep 2023, 14:24

Vergeet derhalve even er niet bij dat ik aardig wat motivatie problemen heb om überhaupt in deze voor mij te lage klasse te spelen. Dat zorgt ervoor dat ik niet geconcentreerd en niet scherp ben.
Ik speel veel liever tegen spelers die ook het spel maken die met een goede techniek spelen en waar ik mij aan kan optrekken. Dan kom ik zelf beter in mijn spel en kan ik mij helemaal in wedstrijd vast bijten en daardoor super geconcentreerd zijn. Op dit moment gaat dat echt niet helaas en dat gaat deze competitie denk ik ook niet snel veranderen omdat ik te laag speel.

Nu mooi Eredivisie kijken bij mijn andere club. Wellicht kan ik daar nog wat van leren. lol

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2023, 09:30

Wat een verhalen weer gemist zeg. Bijzonder wat jij zegt Ardane (maar jij speelt in Duitsland als ik het goed begrijp?).

Zoals al vaker gezegd is er bij ons (regio Oost) geen DUO competitie, dus die invloed merken we (denk ik) niet hier..... maar ik kan me best voorstellen dat als die competitie er wel is, dit een aanslag kan doen op de reguliere competitie... want er zijn vast speler die DUO meer zien zitten en dan stoppen met regulier (of in elk geval ook minder kunnen en dus logischer wijs minder zullen spelen).

Ik heb de eerste wedstrijd zelf niet gespeeld afgelopen vrijdagavond, aangezien mijn vrouw jarig was en we het huis vol hadden zitten (bovendien wilde iedereen verder uit ons team ook wel spelen dus geen noodzaak voor mij (aangezien ik al de meeste wedstrijden speel van ons team).

We verloren deze met 6-4, 1 team genoot van mij wist er 2 te winnen, de andere 2 wonnen allebei van dezelfde tegenstander. Ik heb begrepen dat met name degene met de hoogste rating (ook de hoogste uit de poule (1262 nu)) het iedereen te moeilijk maakte, dus die pakte 3 uit 3 en hij speelde ook in de dubbel, die ging in een 5 setter ook naar de tegenstander.

We staan nu 1 na laatste met 4 puntjes.... maar hebben nu wel mogelijk 1 van de sterkste teams al getroffen.... al zegt dat nog helemaal niks nu.

kant -en net balletjes kunnen wel erg frustrerend zijn, maar inderdaad een dikke voorsprong hebben en dan de tegenstander laten terugkomen is denk ik vooral een gebrek aan focus op zo'n moment (en wellicht Uber focus bij de tegenpartij).... zelf kom ik best vaak terug van een achterstand juist omdat ik me dan beter kan focussen, daarom houd ik ook meer van een best of 5 dan een best of 3....

Ik weet wel dat ik mijn eerste seizoenen al de meeste 5-setters had in de poule en van de club.... en dat ze dan toch vaak wist te winnen.... Ik zeg ook meestal dat het 90% een mindgame is... als het koppie goed staat grote kans om te winnen... staat het ff niet goed, snel verlies mogelijk.

Tuurlijk komt techniek ook om de hoek kijken, maar koppie is belangrijker nog denk ik.

Ik weet nog goed dat ik vorig jaar tijdens afdelingskampioen schappen in de halve finale tegen een voor mij bekende speler stond (die ik ook al had getroffen in de competitie)... toen gingen 2 club genoten heel erg actief kijken/coachen... je kent het wel een beetje... Toen vond ik het enerzijds natuurlijk leuk dat ze dit deden. Maar ik heb ze toen wel vriendelijk verzocht even weg te lopen en dit niet meer te doen (ik stond 2-0 achter in games toen), ik zei toen ook tegen ze: het leid me echt heel erg af....
Uiteraard waren ze wat gefrustreerd en zeiden ze: ok, maar dan nu wel winnen he.... en dat deed ik ook, ik won de partij in een 5 setter... terwijl dat natuurlijk niet meer de verwachting was, maar mijn koppie kon ik toen focussen en het feit dat ik zei tegen hun dat ik dit nog ging winnen, zorgde voor die extra focus.... zijn techniek was vele malen beter dan die van mij... maar mijn focus won toen de wedstrijd.

Daarom weet ik ook al heel vaak aan het begin van een avond dat ik wel of niet kans maak zo'n avond, omdat ik soms voor mijn gevoel een avond begin, maar mijn hoofd nog op het werk zit of ergens privé mee bezig is... als het dan nog niet uit mijn hoofd is, lukt dat vaak ook niet meer.
Heel stom misschien maar soms kijk ik van te voren wedstrijdjes op Youtube... natuurlijk leer je er ook wat van, maar voor mij helpt het om focus naar het tafeltennis te verleggen.

Ik klets alweer te lang, ik moet aan het werk.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Globe 979
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Sep 2023, 09:58

Kletsen over tafeltennis is nooit te lang :)

Dus je raakte erg afgeleid van je eigen teamgenoten?

Ik heb normaal hele rustige teamgenoten die rustig kijken en af en toe kom op Marc roepen. Maar dat hoor ik amper.
Tussen de games door krijg ik van 1 normaal gesproken tips wat ik moet veranderen in tactiek. Dingen als laat hem lopen dus links rechts plaatsen, of kort serveren en dan aanvallen .. gewoon wat dingen waar ik punten mee haal om die wat vaker te doen. Dat merk ik zelf niet altijd in een wedstrijd. Hierdoor heb ik regelmatig echt wedstrijden gewonnen. De laatste jaren deed hij dat wat minder. Nu ik erover denk, sinds ik de vorige keer met noppen ben begonnen :).

Mijn nieuwe team is heel anders. 1 komt na elke set terug en geeft iedereen een high 5. De persoon die niet speelde gaf coaching (hij vind zichzelf de captain). Maar omdat ik met noppen speel en zei dit niet kennen weten ze tactisch weinig te geven. Hoe vind je dat het gaat, gaat goed toch? (1e wedstrijd). Ging inderedaad niet slecht maar kon beter. Ondanks dat achteraf bleek dat hij dus de 1414 rating was :D.
De andere 2 wedstrijden zat ik meer in mezelf. Wel terug naar de tas. Slokje water. Maar geen high 5, gewoon zelf concentratie. Achteraf ook aangegeven dat ik dat die wedstrijd nodig had. Ik heb niks aan advies als rustig aan doen of wat dan ook. Wel tactisch advies, maar dat niet. Dat gaf de captain als advies aan 1 van de andere spelers. Maar ik wist donders goed waar het fout gaat en goed ging. Rustig blijven, goed plaatsen en aanvallen daar waar het kan. Niet zelf de opening gaan forceren. Ik ga deze heren nog wel beter leren kennen en zij mij :). Nieuwe team, nieuwe gewoontes .....
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 18 Sep 2023, 10:55

TwoFace:
Bijzonder wat jij zegt Ardane (maar jij speelt in Duitsland als ik het goed begrijp?).
Ik train bij drie clubs in Duitsland (totaal vijf keer per week), maar speel sinds anderhalf jaar geen competitie meer. Hooguit af en toe een toernooi.
Dat heeft alles met de wedstrijdstructuur te maken: tijdens een competitiewedstrijd zit je hier meer te wachten dan dat je speelt, terwijl ik graag twee uur aktief tafeltennis wanneer ik twee uur in een sporthal ben. Vandaar: alleen nog maar training - en dus "sporten voor mijn plezier, niet voor een bepaalde prestatie of rating".
Veel voldoening geeft mij ook het instrueren van jeugdige talenten en het feit dat ik bij die clubs als "materiaalgoeroe" word gezien (waardoor ik ook vaak de klos ben als er weer eens wat geplakt of gerepareerd moet worden).
Zo heb ik een tijdje terug voor een club "net-boxen" onder de tafels gemaakt

Afbeelding

GarField000:
Ik heb niks aan advies als rustig aan doen of wat dan ook.
Prachtig toch, hoe sommige mensen denken iets nuttigs bij te dragen? :D
"Meer bewegen!"
"Je staat niet altijd goed bij elke bal"
"Hou je koppie erbij, hoor!"
Gelukkig is het altijd goed bedoeld en is het tenminste een teken dat zulke teamgenoten het beste met je voor hebben!

Het nuttigste wat ik tijdens een wedstrijdje ooit heb gehoord, nadat ik tijdens de eerste sets veel met de backhand in het net blokte: "Maak er maar rustig vandaag een puinhoop van. Morgen gaan we samen op de training een half uurtje op die backhand oefenen."
(Y)

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 18 Sep 2023, 11:38

Een nieuw najaar, en een nieuwe najaarscompetitie. Inmiddels is de reguliere competitie geslonken tot 150 teams; de duocompetitie heeft er 222. Duidelijke trend; NJ 2022 was regulier 162 om 195 duo; NJ 2021 166 om 176; 2020 169 0m 202; 2019 213 om 208; 2018 218 om 180; 2017 246 om 175; 2016 267 om 150; 2015 300 om 99; 2014 (1e jaar Duo) 342 om 51; 2013 366 reguliere teams.

In een paar jaar is de reguliere competitie met zo'n 60% gekrompen. De trendlijnen, geëxtrapoleerd (lichte kleuren), zeggen: niet levensvatbaar.
midden.png
midden.png (29.58 KiB) 3980 keer bekeken

Enfin. In deze vermagerde reguliere competitie speelden we 'n goede avond, thuis. 2e klasse. Mijn drie partijen elk in drie games gewonnen; de rest van 't team had flink wat meer moeite, met wins in vieren en vijfen. En één verlies.