Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
ardane
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2024

Berichtdoor ardane » 03 Dec 2024, 10:46

Ardane, ik vind dit eerlijk gezegd absoluut geen hoog bedrag... ik betaal ook zoiets (200 euro per jaar)... ga je naar een sportschool of iets dergelijks betaal je vaak rond het dubbele per jaar. Voetbal is volgens mij ook duurder?
Op een sportschool staan voor tienduizenden euros apparaten, die telkens gerepareerd moeten worden. En er lopen betaalde krachten rond als instructeur. Voetbalvelden zijn arbeidsintensief qua onderhoud. Als je wilt vergelijken, dan is het wellicht beter dat te doen met sporten die eveneens nauwelijks materiaal vergen. Of vergelijk dezelfde sport met buurlanden.

Ik noemde Hoogstede, Nordhorn en Wietmarschen.

In Hoogstede betaalt een gezin (2 ouders, onbeperkt kinderen) 16,50 per maand, één volwassene 7,50 per maand en een 65-plusser 5,00 euro per maand.
In Nordhorn zijn die bedragen vergelijkbaar.
Maar let op: dit zijn multi-verenigingen die tot wel 12 sporten aanbieden, inclusief gymnastiek, fietsen, volleyball, badminton en noemmaarop. En voor dat lidmaatschapsgeld mag je aan alle sporten deelnemen, zodat je bijvoorbeeld drie dagen in de week kunt pingpongen, een avond kunt badmintonnen, of bijvoorbeeld jeudeboulen, handballen of volleyballen, danwel met een yogagroep kunt meedoen. Allemaal voor dat ene tarief.

In Wietmarschen-Lohne betaal je per kwartaal: 12 euro voor volwassenen, 8 euro voor 65-plussers. Bij die multivereniging betaal je per kwartaal bovendien _per sportsoort_ een extra bedrag van vijf tot tien euro. Per kwartaal, wel te verstaan.
Zo betaal ik 64 euro per jaar voor het tafeltennissen en kan voor dat geld op vijf dagen per week trainen, en eventueel aan wedstrijden deelnemen (bondsafdracht zit er in). Ga je aan sport bij meerdere sportafdelingen van die vereniging meedoen, dan betaal je daarvoor dus telkens een klein bedrag per kwartaal extra. Maar hoe dan ook, aan 200 euro per jaar kom je lang niet. Eerder hooguit de helft, als je het al bont maakt.

Kijk, op die manier komen zulke dorpen aan sportverenigingen met elk een paar duizend (!) leden, verdeeld over de verschillende sportafdelingen.

Heeft iemand van jullie inzicht in de boekhouding van jullie tafeltennisclub? Welke kosten heeft jullie club en wat komt er behalve contributies binnen?
Montage van rubbers nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php
Nu tijdelijk met gratis prima plakstift!

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 03 Dec 2024, 10:53

EDIT:
Zojuist bezocht ik eens wat websites van Nederlandse tafeltennisclubs. Wat me opviel waren de torenhoge contributies die leden moeten betalen om te pingpongen. Bedragen van 150, 180 en zelfs duidelijk meer dan 200 euro per jaar vliegen me om de oren.
Ja, vind je het gek dat mensen dan niet staan te popelen om naar een club te komen?
De contributie AAN de tafeltennis bond is jaarlijks: €87,50 p/j (competitie spelers), € 23,50 zonder competitie.
Dus van die 180 euro die ze betalen komt er 92,50 bij de club uit.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 03 Dec 2024, 10:54

Volgens mij kreeg ik een mail van de NTTB tijdje terug dat het leden aantal voor het 3e jaar op rij gestegen is. Dus totaal wordt meer en niet minder.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 03 Dec 2024, 11:00

Heeft iemand van jullie inzicht in de boekhouding van jullie tafeltennisclub? Welke kosten heeft jullie club en wat komt er behalve contributies binnen?
Ja, ik ben de penningmeester :)

Meer dan 50% van de inkomsten is de contributie.
Daarnaast hebben we de barinkomsten.
Verder wat sponsorbedragen, grote clubaktie/vriendenloterij, evenementen etc.

Kosten:
ENERGIE REKENING hahaha.
Onderhoud en schoonmaak gebouw, afdracht NTTB, verzekeringen en uiteraard inventaris als tafels, koelkasten, vriezers etc. Dit jaar moesten we een nieuwe ketel anders is er geen warm water.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Dec 2024, 12:06

Op zich is het wel interessant om een de contributies met elkaar te vergelijken hier en wat je daarvoor terug krijgt (de contributie excl. bonds- en competitiebijdrage bedoel ik dan met name). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen tussen de clubs.

Hoeveel betaal je per (half)jaar?
Hoe vaak per week kun je daarvoor vrijspelen/trainen? Wat zijn de tijden op een avond (bijv. 1,5 uur)?
Daarnaast tot hoelang loopt een seizoen door en wanneer wordt het weer opgepakt (bijv. tm mei en dan vanaf september? (vaak zijn er zomerstops namelijk).

Ik ben ook lang penningmeester geweest van een van de clubs. Kascontrole heb ik ook met enige regelmaat ingezeten. Dat gezien mijn achtergrond.
Laatst gewijzigd door Wizzy82 op 03 Dec 2024, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 03 Dec 2024, 12:15

Hoeveel betaal je per (half)jaar?
Hoe vaak per week kun je daarvoor vrijspelen/trainen? Wat zijn de tijden op een avond (bijv. 1,5 uur)?
Daarnaast tot hoelang loopt een seizoen door en wanneer wordt het weer opgepakt (bijv. tm mei en dan vanaf september? (vaak zijn er zomerstops namelijk).
Contributie per jaar gemiddeld bij mijn drie clubs per jaar, na aftrek competitie-afdracht:
- jeugd €50
- 65-plus: €60
- volwassenen: €80

In Hoogstede en Nordhorn is de zomerstop 4 weken en de kerststop 2 weken. In Wietmarschen is er geen stopperiode en kan het hele jaar door getraind worden.

Hoogstede: driemaal per week telkens 2 uur
Nordhorn: tweemaal per week telkens 3 uur
Wietmarschen: maandag/dinsdag/donderdag telkens 3 uur, zaterdag/zondag telkens 2 uur.

Nergens kantine of zo. Gewoon overal een zaal met tafels en speelveldbegrenzingsbanden. Kleedkamers en douches. Verder niets.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Dec 2024, 12:31

Dat is een koopje ardene voor hoe vaak je terecht kunt bij die clubs.

Bij de club waar ik nu het meest speelt betaal je per halfjaar, maar voor het gemak noteer ik ook de jaarlijkse contributie:
Jeugd 70 euro
Senioren 106 euro

De jeugd kan maar 1x per week trainen 1,5 uur en de volwassenen kunnen 3x per week 1,5 uur terecht waarvan 1x 1,5 training wordt gegeven.
Huurt een gymzaal van een school en kantine inkomsten zijn van eigen verkoop van blikjes etc (niet echt een eigen kantine).
Seizoen voor 3x stopt in mei en gaat dan over naar 1x per week en vanaf september is het weer 3x per week.

Bij mijn andere club is het dacht ik uit mijn hoofd zo'n 90 euro per jaar en daarvoor kun je 2x per week 1,5u terecht (1x van deze 1,5 u wordt er naast tafeltennis ook dynamictennis aangeboden).
Huurt een sportzaal met een kantine. Als je barpersoneel levert krijg je wel korting op de huur.
Seizoen loopt tm mei en begint weer in september.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Depavan » 03 Dec 2024, 13:18

Wij betalen €14,00 per maand en kunnen daarvoor van ma t/m vr dagelijks spelen. Ook op de dag. Recreanten betalen een tientje per maand en kunnen spelen op woensdag middag woensdag avond en donderdagmiddag. Voor jeugd is de contributie €7.00 pm. Daarvoor krijgen ze 2 uur training en kunnen vrijwel dagelijks spelen maar maken daar geen gebruik van. Daarnaast kun je als niet lid een strippenkaart kopen waarmee je voor €1,50 een middag of avond kan komen spelen.
Frame: OSP Ultimate II
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Dawei 388 C-2 1,8 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 1,2 mm lange noppen

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 03 Dec 2024, 14:06

Onze contributie zonder nttb is 74,75 per half jaar.
Hiervoor krijg je eens per week training van een 'echte' trainer die ook onze ere-divisie traint.
De zaal is 7 dagen per week open en je kan spelen wanneer je wilt.
In de basis zijn de dinsdag, donderdag en vrijdagavond het drukste. De competitiespelers van die dagen spelen buiten de competitie om die dagen vrij.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 03 Dec 2024, 14:10

Wat een uiteenlopende combinaties hoor ik hier, eerst even reageren op het ledenaantal, met name m.b.t. de jeugd:

Jeugd vasthouden heb ik inderdaad ook al eens genoemd, sinds ik begonnen ben heb ik in totaal 5 jeugdleden zien doorstromen naar senioren, waarvan ze allemaal na 1 seizoen stopten.... en dan ook helemaal stoppen met tafeltennis.
Zelf ben ik wel een fanatiekeling, dus tenzij het echt niet anders kan, speel ik zoveel mogelijk wedstrijden, maar ja, heel veel anderen merk ik ook dat ze vaker niet kunnen dan wel... feestjes gaan bv altijd voor wedstrijden bij hen.

Wij betalen op dit moment 45€ per kwartaal, dus 180€ per jaar, al heb ik begrepen dat dit omhoog zal gaan i.v.m. ik hoor hier net dat daarvan 87,50€ naar de bond gaat (ik wist niet hoeveel).
Ik weet dat wij de zaal huren voor 25€ p uur, de kantine komt daarbij bovenop (huren we alleen met competitieavonden) voor 7,50€ p.uur.
We krijgen hiervoor 2 avonden in de week dat we kunnen trainen. In principe van 20.30-21.30, soms kunnen we doorspelen tot 22.00uur.
Verder op de vrijdag als er geen competitie is van 19.00-21.00uur. Als er wel competitie is, moet ik natuurlijk spelen, uit of thuis...

Een trainer hebben we niet, de zaal is alle andere momenten gesloten. Soms wordt de zaal op vrijdag ook niet gehuurd, mits daar een bepaalde reden voor is (bv te weinig animo).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 03 Dec 2024, 14:57

We krijgen hiervoor 2 avonden in de week dat we kunnen trainen. In principe van 20.30-21.30
Ja, nu begrijp ik ook waarom je hier al een hele tijd zegt dat het nog niet zo lukt met noppen aan te vallen. Bij zo weinig trainingstijd zal het vast wel gebeuren dat je aan het eind van het uurtje een beetje de slag te pakken hebt, maar als je dan pas een week later (of zo) bij een volgende training bent, kun je min of meer weer van voren starten.
Vooral als je begint met het inslijpen van een nieuwe techniek zul je het, met name als er geen trainer aan te pas komt, moeten hebben van veelvuldige herhaling, liefst vlot achter elkaar.

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor BBB » 03 Dec 2024, 17:39

Tafeltennis is a dying game en COVID heeft dat wel versneld.
Maar hoe komt het dan dat andere landen wel telkens met jonge talenten weten te verrassen? Denk aan Korea, India, Duitsland en Frankrijk, maar ook Afrika en Zuid-Amerika.
Kijk, onlangs vonden de U19-kampioenschappen plaats, een evenement dat het duidelijkst laat zien hoe de verdeling van de krachten momenteel is.
Natuurlijk waren er Chinesen bij de bovenste plaatsen. Maar wat te denken van de Duitse Annette Kaufmann als wereldkampioene, Hana Goda uit Egypte met brons, en bij de jongens Leonardo Izuka uit Brazilie met brons? In de breedte groeit tafeltennis al een hele tijd, want twee jaar geleden zagen we opeens sterren als de Lebrun-broers, Harimoto en Truls Moregard naar boven drijven. En kijk naar India!

Je zou kunnen tegenwerpen dat het hier om uitzonderlijke talenten gaat, maar als je dan ziet uit wat voor jeugdopleidingscentra die jongelui naar voren komen kun je wel vermoeden, dat er heel wat achteraan komt (spelers, die dan wel geen wereldtop halen maar op nationaal of regionaal niveau geweldig presteren).

Is tafeltennis dan een "dying game" in de breedtesport?
Ik lees hier dat de reguliere competitie hier en daar dunner wordt in verband met DUO. Maar die spelers zijn dus niet verloren gegaan. En hoe zit het met de clubs die recreantenpingpong aanbieden, zowel voor schooljeugd als voor grijze eerwaardige pensionado's? Hoe dat in Nederland zit weet ik niet precies, maar hier bij ons is daar een grote vraag naar. Om mij heen hebben clubs in Hoogstede, Nordhorn en Wietmarschen bloeiende recreantengroepen met tientallen aktieven.

Nee, ik zie tafeltennis niet als aflopende zaak, al is het natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de energie die clubs er zelf in steken om een aangename tafeltennishobby en gerichte talentenontwikkeling aan te bieden.

EDIT:
Zojuist bezocht ik eens wat websites van Nederlandse tafeltennisclubs. Wat me opviel waren de torenhoge contributies die leden moeten betalen om te pingpongen. Bedragen van 150, 180 en zelfs duidelijk meer dan 200 euro per jaar vliegen me om de oren.
Ja, vind je het gek dat mensen dan niet staan te popelen om naar een club te komen?
Sorry - ik was niet precies genoeg.

In Nederland is het een aflopende zaak. En daar baal ik ook van.

Kijk naar de leeftijdsopbouw van veel clubs en je ziet dat de sport vergrijst. Aantrekken van nieuwe leden stokt en clubs verdwijnen. Dat zijn helaas de feiten - kijk maar in TTapp . Redenen zijn uiteenlopend en een discussie op zich.

Maar eens dat de situatie in andere landen laat zien dat het wel anders kan en dus omgekeerd kan worden.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8

Super123
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Super123 » 03 Dec 2024, 18:10

Bij ons is jeugd 100 euro per jaar.
En volwassene 150 per jaar, volwassene met competitie is 200 per jaar.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Dec 2024, 10:05

We krijgen hiervoor 2 avonden in de week dat we kunnen trainen. In principe van 20.30-21.30
Ja, nu begrijp ik ook waarom je hier al een hele tijd zegt dat het nog niet zo lukt met noppen aan te vallen. Bij zo weinig trainingstijd zal het vast wel gebeuren dat je aan het eind van het uurtje een beetje de slag te pakken hebt, maar als je dan pas een week later (of zo) bij een volgende training bent, kun je min of meer weer van voren starten.
Vooral als je begint met het inslijpen van een nieuwe techniek zul je het, met name als er geen trainer aan te pas komt, moeten hebben van veelvuldige herhaling, liefst vlot achter elkaar.
Gelukkig train ik ook nog mee bij een andere club, dat is nog een uurtje extra per week (1,5 uur meestal in de praktijk).
Maar die slag oefen ik ook nauwelijks op, omdat we veelal meer rallies tegen elkaar doen, als ik die slag wil oefenen lukt me dat niet rallies. Ik moet dan iemand hebben die bewust aanspeelt op de BH om dit te oefenen.

Nu denk ik er te weinig aan omdat we gewoon in rallies zitten en het niet mijn natuurlijke slag is.

Wat me ondertussen wel 'aanvallend' goed afgaat met de BH, is het tikken. Dus een meer tikkende slag met specifieke plaatsing. Dit kon ik eerder ook niet, heb ik er heel langzaam in geslepen. Maar terecht wat je zegt, zonder specifieke veelvuldige herhaling wordt het lastig, zeker omdat we geen trainers hebben. Toch probeer ik het door wekelijks herhalen aan te leren, geduldig werkje.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 04 Dec 2024, 13:36

Ik heb een ballenrobot gekocht om te oefenen toen ik net mijn noppen begon. Ik kan gelukkig altijd terecht en een tafel afschermen met die hekken.
Ik wil binnenkort weer een paar uur trainen op lange dode service (nou ja lange ballen op de BH) en backspin ballen overnemen met een aanval.

Ik heb ook wel eens een maat gevraagd even specifieke ballen te slaan, maar dat is voor hem een stuk minder interessant dus dat heb ik maar 1 x gedaan.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Dec 2024, 13:58

Ik heb een ballenrobot gekocht om te oefenen toen ik net mijn noppen begon. Ik kan gelukkig altijd terecht en een tafel afschermen met die hekken.
Ik wil binnenkort weer een paar uur trainen op lange dode service (nou ja lange ballen op de BH) en backspin ballen overnemen met een aanval.

Ik heb ook wel eens een maat gevraagd even specifieke ballen te slaan, maar dat is voor hem een stuk minder interessant dus dat heb ik maar 1 x gedaan.
Toen ik net begonnen was met tafeltennis heb ik ook een tafel en ballenrobot gehad, toen hadden we er ruimte voor, dit heeft slechts een half jaar geduurd, toen kreeg die ruimte een andere bestemming en heb ik zowel tafel als robot verkocht.

Dat specifieke ballen laten slaan, wil ook meestal niemand tegen me... ze hebben allemaal eigen wensen en ideeën... dus het moet wat tussendoor.

Vanavond ga ik eens een keer niet trainen, ik begin last van mijn schouder te krijgen (eerder een peesontsteking en slijmbeursonsteking aan gehad, en ik wil voorkomen dat dit weer gebeurd.). Vorige week iets te gek gedaan denk ik... 2 avond achter elkaar tafeltennis, toen een middag padellen met het werk, daarna competitieavond en zaterdags veel in de tuin gewerkt met zwaar gereedschap boven mijn hoofd.
Gisteravond wel getraind en ging redelijk, maar wel last en 's nachts kon ik er niet eens op liggen vanwege de pijn.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Dec 2024, 14:22

Yess, wat cadeautjes uit China binnen :-)
Afbeelding

Dit is de eerste bestelling :-) een week geleden besteld, nu al netjes in huis :-) En voor de kosten minder dan wat de meesten voor 1 rubber uitgeven, nu 6 stuks om lekker mee te experimenteren (ik ben overigens bekend met die Reactor rubbers en daar ben ik zeer positief over, de rest ga ik uit van de reviews van velen).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Dec 2024, 09:36

Het was voor ons in de DUO nog spannend of we in de 2e klasse zouden blijven.
Ik was in de veronderstelling dat de wedstrijd vrijdag gespeeld zou worden, maar hij was afgelopen maandag al.
De koploper heeft gewoon zijn ding gedaan en met 4-1 gewonnen. Hierdoor zijn we veilig. 4e plek met 23 punten.
Niet heel goed. Ik heb een slecht duo seizoen gedraaid vind ik. Totaal maar 56% 9 uit 16. Doel was 66% (2 uit 3)

Morgenavond de laatste wedstrijd in de reguliere competitie. Kijken of ik daar naar de 66% kan (moet ik ze alle 3 winnen).
----------------
Groetjes Marc

Setup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 05 Dec 2024, 12:57

Het was voor ons in de DUO nog spannend of we in de 2e klasse zouden blijven.
Ik was in de veronderstelling dat de wedstrijd vrijdag gespeeld zou worden, maar hij was afgelopen maandag al.
De koploper heeft gewoon zijn ding gedaan en met 4-1 gewonnen. Hierdoor zijn we veilig. 4e plek met 23 punten.
Niet heel goed. Ik heb een slecht duo seizoen gedraaid vind ik. Totaal maar 56% 9 uit 16. Doel was 66% (2 uit 3)

Morgenavond de laatste wedstrijd in de reguliere competitie. Kijken of ik daar naar de 66% kan (moet ik ze alle 3 winnen).
Moet te doen zijn. Gewoon lekker ontspannen spelen en geen druk op je leggen. Ik zal proberen te tellen en als je zelf wilt tellen erbij is ook goed. Haha

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Dec 2024, 14:46

Nou tegen Bertje wordt het zwaar hoor :).
Maar ik wil gewoon lekker spelen. Die slecht wedstrijd van vorige week eruit en met een goed gevoel de winterstop in :D.

Oja ik moet niet vergeten me scorebord mee te nemen .....
----------------
Groetjes Marc

Setup: