Fh rubber aanpassing

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Fh rubber aanpassing

Berichtdoor GarField000 » 07 Mar 2020, 11:44

Ok .. ik speel sinds 2003 tafeltennis hier in afdeling midden.
Ik ben destijds begonnen met een andro racemonster frame, plus een supersnel forehand rubber en een normaal backhand rubber. Alles Andro.
Het bleek dat alles veel te snel was ... de bal afsprong op het rubber was echt veel te erg. Ik ben toen rubbers gaan testen en ben uitgekomen op de DHS Skyline 2 en DHS Skyline 3. Dit was not met de oude bal uiteraard. Ik heb wel mijn oude snelle frame gehouden.
Het ging voor mijn gevoel best goed, maar het weinig controle. Ik verving mijn rubbers eens per jaar (2 seizoenen).

Ik was toen bij menereis en die man begon me bijna uit te lachen ... want zo'n snel frame met zulke trage rubbers kan echt niet.
Dus op zijn advies een menereis all frame gekocht met sriver rubbers ...... 1 avond spelen en ik sloeg geen bal raak. Ze vlogen alle kanten op .... ik had totaal geen controle ........ Dus dat ding achter in de kast gegooid ....

Naar de tafeltennis winkel gegaan hier in utrecht en met hem besproken wat slim is. Als ik lekker met die skyline speel waarom zou ik dat dan veranderen? Dus weer naar de skyline, maar op een Donic All round frame (Donic Epox Powerallround). Dit ging weer een stuk beter ........ al miste ik wel een beetje snelheid. Iets dikkere rubbers gepakt maar daar merkte ik niet heel veel van ...... Dus maar zo blijven spelen want ik was bang dat de NEO versies te veel zouden springen.

Vorig jaar ben ik gaan experimenteren met de lange noppen. Met lange noppen aan de ene kant leek de skyline wel een keer zo langzaam ... ik moest echt mijn best doen hem uberhaupt over het net te krijgen. Dus FH vervangen voor DHS Hurricane 8 ..... maar die was snel slecht dus die weer vervangen voor de DHS Skyline 3 - 60. Ik voelde voor de lange noppen weinig controle dus ik heb mijn frame vervangen na veel inlezen voor een Andro TP_Ligna ALL. Dat voelde zeer goed aan. 5 lagen hout geen carbon oid.

Na het lange noppen avontuur heb ik hetzelfde rubber ook op de backhand geplaatst ....... Het gaat nog steeds goed.
Maar ... ik heb toch problemen met de forehand. BH gaat er goed voor mijn speelstijl ......
Serveren met backspin, bal die terug komt openen met de BH, en dan de bal die terug komt kan ik meestal met een snelle contra/block weg leggen .... Maar de forehand wil ik toch iets anders ...... iets zonder tacky plakrubber maar met a) iets meer snelheid ..... maar zonder super bouncy tensor rubber. Dit rubber vergt toch een lange beweging om er snelheid in te krijgen ...... ik zeg altijd het zijn werkrubbers .....
Nou ben ik al een jaartje ouder (50) dus ik wel iets minder werken :D ....

Nou ben ik nog steeds Andro fan ..... dus ik zat te denken om eens te proberen met de Andro Hexer Grip SFX.
Maar ik weet niet of dat bij mijn spel past .... Ik ben erg aanvallend (want als je druk zet kan je tegenstander minder tot niks en kun je makkelijker winnen) maar speel met de forhand vaak op save omdat als ik echt wil spinnen ik vaak niet goed sta, de bal dus niet goed (of helemaal niet) raak. Dus ik wil gewoon iets meer snelheid maken, maar ook wel het nodige effect geven als ik dan wel een keer een echte spinbal wil geven.

Ik had voor het talent een aantal rubbers gekregen/gekocht en daar zat 1 rode Xiom Euro DF bij. Maar die springt me echt veel te hard als de bal erop komt. Weinig controle ....
Wie kan me tips geven waar ik eens naar moet kijken, en wie kent die andro hexer grip sfx .....
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Re: Fh rubber aanpassing

Berichtdoor GarField000 » 09 Mar 2020, 15:53

Ik neem van yoass een razanter R47 over en dan kan ik kijken wat me hier wel of niet aan bevalt.
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Jun 2020, 12:44

Zo .... per juli gaan we weer lekker aan de slag.
De R47 is een R42.

Ik ben blij dat ik eindelijk weer kan spelen ....
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 04 Jul 2020, 11:59

Zo .... gisteren eindelijk weer gespeeld ... hehe ...
Ging niet helemaal vlekkeloos .... ik had verwacht dat de rasanter meer afsrpong had en dat was niet het geval.
Dus daar was ik wel blij mee ..... Ik had de rasanter op mijn Andro Ligna ALL frame geplakt en de snelheid viel op zich mee.
Ik had wel veel ballen in het net bij een bal met backspin om die te spinnen ...... daar moet ik nog aan mijn slag werken .......
----------------
Groetjes Marc