Wat is een goed Allround rubber?

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Bles
Beginner
Beginner

Wat is een goed Allround rubber?

Berichtdoor Bles » 06 Jul 2011, 18:23

Hallo,

Ik ben na 5 jaar opnieuw begonnen met tafeltennis en het materiaal waarmee ik speel is nog een stuk ouder, dus ik speelde met de gedachte om beide rubbers te vernieuwen. Echter ik ben totaal niet thuis in de wereld van het materiaal.

Komende seizoen begin ik waarschijnlijk in de 3e klasse en ik zou mijn speelstijl allround noemen met de drang tot aanvallen. Ik zoek een rubber waarmee ik kan aanvallen maar waarbij ik wel de controle over de bal hou. Op dit moment heb ik op mijn forehand (want daar gaat het om) Samba van Joola zitten.

Sinds ik weer ben gaan spelen vind ik het vooral lastig om ballen te openen aan mijn forehand zijde en het controleren van aanvallende ballen. Dit kan natuurlijk aan mijn techniek liggen, maar allicht dat het na zo'n 6 a 7 jaar tijd is om een rubber te vervangen.

Hopelijk is er iemand die een idee/advies kan aandragen, voor een forehand rubber.

Groeten

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Re: Wat is een goed Allround rubber?

Berichtdoor Gybe » 06 Jul 2011, 18:39

Dag Bles,

welkom op het forum!
Op zich wordt een rubber langzamer indien deze ouder is maar de controle zou hierdoor niet echt slechter moeten worden. Ik neem aan dat je het rubber een keer schoon gemaakt hebt voordat je begon? De moeite met openen kan er op duiden dat het rubber te glad geworden is..

Zoals is de keuze uit een nieuw rubber enorm waarbij er natuurlijk veel rubbers minimaal van elkaar verschillen. Veel van deze hebben een ingebouwd lijmeffect wat inhoud dat het effect en de snelheid enorm vergroot worden.
Het helpt denk ik wel om aan te geven op welk frame je ze wilt lijmen.
cheers,

Gybe

cstt
Moderator
Moderator

Berichtdoor cstt » 06 Jul 2011, 18:57

Als je echt iets allrounds wilt hebben dan moet je toch wel denken aan de volgende rubbers: Butterfly Sriver, Donic Coppa, Yasaka Mark V.
Allround met ingebouwd lijmeffect kan je denken aan een Andro Hexer, Joola X-pLode en Donic Baracuda
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same

Bles
Beginner
Beginner

Berichtdoor Bles » 07 Jul 2011, 11:38

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik speel met het frame, ulitmate wood legend van stiga. Als dat de juiste benaming is ik kan het frame niet terugvinden in een shop. Ik geloof niet dat het een erg snel frame is.

Ik begrijp dat ingebouwd lijmeffect zorgt voor meer snelheid dus waarschijnlijk is het verstandig om dat type rubber nog even over te slaan.