Alternatieve rubbers

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Jensrata
Beginner
Beginner

Alternatieve rubbers

Berichtdoor Jensrata » 21 Apr 2016, 14:14

Beste allen,

Momenteel speel ik met een andro rasant grip 2.1 op mijn FH en andro hexer 1.9 op mijn BH, deze rubbers liggen op een donic waldner senso carbon houtje. Ik ben heel tevreden van dit materiaal. Doch enig min puntje..
De rubbers zijn na 6-7 weken volledig hun effect kwijt.. Zijn er alternatieve rubbers die wat langer meegaan dan 6 weken?

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Alternatieve rubbers

Berichtdoor Danny1973 » 21 Apr 2016, 18:27

Ik heb het laatste jaar met Joola Rhyzm-p gespeeld. Die gaan bij mij met gemak een seizoen mee. Ik merk nog weinig van achteruitgang. Ze worden iets matter, maar wat mij betreft kwalitatief goed. Ik heb veel Xiom rubbers gehad, en daar merkte ik eerder slijtage en achteruitgang.
Donic Waldner Dicon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner Dicon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

ELO-Rating 1438

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 22 Apr 2016, 11:00

http://mytabletennis.net/forum/forum_po ... N=1#929383

Op een andere site kwam ik toevallig gister dit lijstje tegen. Geeft aan dat de rhyzm een behoorlijk populair rubber is.
Donic Waldner Dicon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.

Donic Waldner Dicon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

ELO-Rating 1438

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 24 Apr 2016, 09:48

Bij rubbers die al wat langer op de markt zijn is de versheid vaak minder, Bij snellijmrubbers vooral.
Het zou dus ook een nieuwe marketingstrategie kunnen zijn om de mindere houdbaarheid van snellijmrubbers op te vangen door steeds maar één batch te maken en dan de rubbers gewoon uit laten lopen op mogelijk een uitzondering na ?
De versheid van nieuw uitgebrachte rubbers garandeert dan dat ze beter spelen dan de vorige die tegen die tijd al langer geleden gemaakt zijn en waarvan niemand zich dan nog herinnert hoe ze speelden toen ze nieuw uitkwamen. Regelmatig kleine series maken van hetzelfde rubber is qua produktie per rubber natuurlijk duurder.

TT-freak
Beginner
Beginner

Berichtdoor TT-freak » 28 Apr 2016, 12:19

Als je niet dagelijks 4u speelt en jouw rubbers zijn al na 6 weken versleten dan is er niets mis met die rubbers. Dan veeg je vermoedelijk zelf jouw rubbers af tegen jouw T-shirt of handdoek want anders zijn ze nooit zo snel versleten. Speelde zelf ook met Hexer : met de rode speelde ik gerust 6-7 maanden en de zwarte was iets sneller aan vervanging toe. Momenteel speel ik met Donic BlueFire JP01 en die gaat nog langer mee. Al is er een verschil tussen de rode en de zwarte versie : de rode plakt helemaal niet en blokt daardoor nog beter, de zwarte is heel lichtjes kleverig waardoor ik hem nu op voorhand heb genomen. Beste Rubbers ooit.

Jensrata
Beginner
Beginner

Berichtdoor Jensrata » 28 Apr 2016, 15:33

Ik train 4 keer in de week een 2tal uurtjes en eenmaal wedstrijd.
Nee ik doe niets speciaal met de rubbers, enkel een stukje keukenrol en wat water erop om deze schoon te maken.