Backhand rubber JOOLA Rhyzm-P

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
viscaria
Silver Member
Silver Member

Backhand rubber JOOLA Rhyzm-P

Berichtdoor viscaria » 01 Mei 2016, 13:33

Hoi,

Kan iemand mij wat meer info geven over dit rubber wil dit rubber op mij backhand gebruiken.

Ik speelde namelijk ook met de vega Japan alleen vindt ik dit rubber iets te snel op mij osp expert en niet zo grippy.

En wil graag weten wat het grootste verschil is t.o.v. Vega Japan.

Danny misschien kan jij hier wat over schijven.
Omdat jij met bijde rubbers heeft gespeeld.

Gr. Viscaria

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Backhand rubber JOOLA Rhyzm-P

Berichtdoor Danny1973 » 03 Mei 2016, 19:23

Ik vind met de nieuwe ballen de rhyzmp een wat completer rubber. Het past prima op alle frames waarop ik de heb geplakt. Mijn probleem met de vega japan is dat ik het gevoel had dat ik de bal soms niet lekker meeneem bij een spinbal, dat deze niet lekker opgepakt wordt door het rubber. De rhyzmp spin echt veel eenvoudiger. Tempo is niet extreem verschillend. Inslaan is wat veiliger met de rhyzmp. In een schuifrally vind ik ze beide betrouwbaar, waarbij je met de vega net iets veiliger en korter kunt spelen. Bij blokken is het een kwestie van voorkeur. De rhyzmp is iets dynamischer en pakt wat meer inkomend effect op. Bij een actief blok vind ik de rhyzmp beter, bij passief blokken is de vega japan beter. Mijn grootste probleem met de rhyzmp is serviceontvangst. Doordat het rubber wat dynamisch speelt en veel effect oppakt is het lastig om zeker hardere effectservices te controlleren. Overall is de rhyzmp een heel goed rubber en behoorlijk compleet. Zeker qua openen vind ik het rubber de reclameuitingen van Joola waarmaken waarin ze aangeven dat het speciaal ontwikkelt is voor de nieuwe ballen. Bijkomend voordeel is het relatief wat lagere gewicht. Bij twee rubbers heb je bij de rhyzmp ongeveer 10 gram minder gewicht tenopzichte van de vega japan. Ik vind dat zelf een voordeel, maar dat is persoonlijk. Of jij met de rhyzmp je controle en snelheidsprobleem oplos, dan denk ik dat je toch beter nog even verder kunt zoeken. Daar ga je niet veel voordeel uit halen. Wellicht de Baracuda? Die ken ik zelf niet voldoende, maar heb er veel goeds over gelezen, en laatst tegen een speler gespeeld die ik er heel gemakkelijk mee vond spelen bij het schuiven en blokken. Wellicht dat iemand anders jou daar meer over kan vertellen
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

viscaria
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor viscaria » 04 Mei 2016, 20:03

Danny, bedankt voor de reactie. Ik ga even de rasant grip proberen en als dat ook niks is ga ik weer wat nieuws zoeken.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie.

Gr. Viscaria

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 04 Mei 2016, 20:27

Probeer jij ook 1.8 rubbers in plaats van 2.0 en max, en overweeg eens een klassieke topper zoals sriver of mark v.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max