Nieuwe rubbers voor houten frame

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Timo B.
Silver Member
Silver Member

Nieuwe rubbers voor houten frame

Berichtdoor Timo B. » 01 Jun 2016, 22:02

Beste forumleden,

Ik speel al een aantal jaren (behalve dan afgelopen seizoen) met carbon-frames. Nu zit ik eraan te denken om voor komend seizoen met een houten frame (Stiga Rosewood NCT V of VII) te gaan spelen. Aangezien mijn huidige rubbers (Tenergy 05 en Tenergy 80) aan vervanging toe zijn zat ik eraan te denken om eens met wat anders als Butterfly rubbers te gaan spelen. Welke rubbers zouden jullie mij aanraden?

Een aantal rubbers die ik wel interessant vind zijn:
- Andro Rasant Grip / Rasant Beat
- Double Happiness (DHS) Gold Arc 3
- Joola Rhyzm-P / Rhyzm-Tech
- Tibhar Quantum (S)
- Xiom Omega V Asia
- Yasaka Rakza X

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Timo B.
Butterfly Tiago Apolonia ZLC
Butterfly Rozena / Butterfly Rozena

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Nieuwe rubbers voor houten frame

Berichtdoor Danny1973 » 02 Jun 2016, 05:37

Lastig om aan te geven wat het beste is. Ik heb vorig seizoen met de rhyzmp gespeeld en dat is mij goed bevallen. Behoorlijk vlot, veel spin, soms ietsje springerig als je hard wil spinnen. Goed qua serveren en schuiven, en redelijk qua blokken.
Ik heb nu redelijk nieuwe omega v asia liggen. Iets hardere spons en een wat softere toplaag. Speelt met meer effect, maar voelt iets minder soepel aan. Tempo is vergelijkbaar aan de rhyzmp. Schuiven en blokken is iets betrouwbaarder, spinnen iets minder vergevingsgezind.