Nieuwe rubbers voor houten frame

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Timo B.
Silver Member
Silver Member

Nieuwe rubbers voor houten frame

Berichtdoor Timo B. » 01 Jun 2016, 22:02

Beste forumleden,

Ik speel al een aantal jaren (behalve dan afgelopen seizoen) met carbon-frames. Nu zit ik eraan te denken om voor komend seizoen met een houten frame (Stiga Rosewood NCT V of VII) te gaan spelen. Aangezien mijn huidige rubbers (Tenergy 05 en Tenergy 80) aan vervanging toe zijn zat ik eraan te denken om eens met wat anders als Butterfly rubbers te gaan spelen. Welke rubbers zouden jullie mij aanraden?

Een aantal rubbers die ik wel interessant vind zijn:
- Andro Rasant Grip / Rasant Beat
- Double Happiness (DHS) Gold Arc 3
- Joola Rhyzm-P / Rhyzm-Tech
- Tibhar Quantum (S)
- Xiom Omega V Asia
- Yasaka Rakza X

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Timo B.
Butterfly Tiago Apolonia ZLC
Butterfly Rozena / Butterfly Rozena

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Nieuwe rubbers voor houten frame

Berichtdoor Danny1973 » 02 Jun 2016, 05:37

Lastig om aan te geven wat het beste is. Ik heb vorig seizoen met de rhyzmp gespeeld en dat is mij goed bevallen. Behoorlijk vlot, veel spin, soms ietsje springerig als je hard wil spinnen. Goed qua serveren en schuiven, en redelijk qua blokken.
Ik heb nu redelijk nieuwe omega v asia liggen. Iets hardere spons en een wat softere toplaag. Speelt met meer effect, maar voelt iets minder soepel aan. Tempo is vergelijkbaar aan de rhyzmp. Schuiven en blokken is iets betrouwbaarder, spinnen iets minder vergevingsgezind.
De beat zou redelijk op mijn vega europe df, de nieuwe versie moeten lijken. Ik heb deze net een paar keer gespeeld op de virtuoso plus, ook een volhout, en nu op de ai fukuhara pro. Het rubber scheelt per setje ongeveer 10 gram ten opzichte van bovenstaande rubbers, en die zijn vergelijkbaar met tenergy gewichten. Dat vind ik een voordeel. De rubbers zijn echt behoorlijk zachter. Dat voel je echt meteen bij het uitpakken. Het speelt ook heel anders. Ik was bijna vergeten hoe soft de gewone vega europe was, dit gaat nog ietsje verder. Maar het voelt heel gecontrolleerd. Met contra contra voel je al meteen heel duidelijk waar je de bal plaatst. De wat gripvollere toplaag en de zachtere toplaag maken openen eenvoudig. Eerste bal openen en de tweede doorspinnen gaat beter dan de eerste heel hard openen. Actief blok gaat heerlijk en maakt goed gebruik van de snelheid van de tegenstander. Schuiven is wel even aanpassen qua badstand. Na met wat hardere rubbers gespeeld te hebben moet de stand iets rechter anders springen de ballen wat op. Sereveren gaat met deze het minst van deze drie genoemde rubbers. Niet slecht, maar iets minder effect. Plaatsing gaat wel goed. Ik vind het qua snelheid een stapje terug, maar qua compleetheid een zeer goed rubber. Zoals het er nu uitziet ga ik hier komend seizoen mee spelen.
Donic Waldner Dicon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner Dicon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

ELO-Rating 1438