Rubberadvies gevraagd

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Rubberadvies gevraagd

Berichtdoor Skinny » 01 Jul 2016, 20:01

Beste leden,

vorig seizoen speelde ik met standaard goedkope Chinese rubbers. Ik was hier eigenlijk zeer tevreden over. Gezien ik nog beginnende was heb ik hier veel mee geleerd. Nu merk ik echter dat ze regelmatig iets te traag aan het worden zijn. Ik had ook een setje Xiom rubbers, maar die waren en zijn veel te springerig voor mij. Mijn techniek is nog onvoldoende verfijnd om met zo'n rubbers te spelen. Vooral schuiven is hier mee voor mij moeilijk. Bij het spinnen ging ik veel over de tafel.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe FH rubber voor komend seizoen. BH zal ik waarschijnlijk ook vervangen, want de rubbers zijn al behoorlijk versleten. Ik speel ongeveer 10u per week.
Wat is voor mij belangrijk:
Gewicht (als ik de keuze heb zal ik voor de lichtere kiezen)
Prijs (mijn huidige rubbers kosten max. €10 per stuk, ik zou liever niet boven €25 per stuk gaan)
Spin
En dus iets sneller dan beginnersrubbers.

Ik speel met een 5-laags houten frame.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en vragen.
FH Xiom Omega IV Europe max
Palio B21 flared
BH Xiom Omega IV Europe 2.0

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Re: Rubberadvies gevraagd

Berichtdoor CSBV » 02 Jul 2016, 17:17

Skinny,

Wat je het beste kunt doen is op de club eens rubbers van andere spelers proberen. Het liefst op jouw frame, al zullen de meesten dat niet zomaar toestaan. Maar er is vast wel iemand die met een combinatie van een allround frame en wat snellere rubbers speelt. Je speelt nu met kleverige Chinese rubbers en dat speelt toch wel anders dan de niet kleverige Europese en Japanse rubbers.

Mocht je die testmogelijkheid niet hebben, dan zou ik voor iets duurdere Chinese rubbers gaan, zoals DHS Hurricane 3, DHS Neo Hurricane 3, Sanwei Target Provincial (of National). Qua prijs vallen die vaak nog wel (net) binnen je gestelde prijsklasse en qua spin en snelheid moet dit ook wel een stap voorwaarts zijn. Nadeel is wel dat die vaak een dikke spons hebben en daardoor wat zwaar. Ander nadeel van Chinese rubbers is dat de kwaliteitscontrole wat minder is waardoor twee dezelfde rubbers toch behoorlijk anders kunnen spelen.

Succes met je zoektocht.
Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Sanwei Target National max Sanwei Target National max
MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating juli: 1319

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 03 Jul 2016, 10:07

Neem anders een "classic rubber", 1.8 dikte, markV,sriver, oid, zijn licht en niet te springerig. of een friendship super soft, veel minder kleverig,zijn iets minder duurzaam maar in 2.0 prima te handelen als allround rubber. en niet duur. Gewoon schoonmaken met water na het spelen en dan kan je er een jaar mee vooruit.
succes
OSP Virtuoso -S (157x150) / 91 gram/ custom Alser grip
Tenergy 80 2.1
Rozena 2.1
ELO rating 1349 :) High score... ;)

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 04 Jul 2016, 09:02

Zouden volgende iets zijn?
729 focus III snipe
Yasaka x-tend
Giant dragon superveloce V12
FH Xiom Omega IV Europe max
Palio B21 flared
BH Xiom Omega IV Europe 2.0

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 06 Jul 2016, 19:44

De X-tend ken ik wel ,goed allround in 2.0, licht lijmeffect en redelijk zacht.
OSP Virtuoso -S (157x150) / 91 gram/ custom Alser grip
Tenergy 80 2.1
Rozena 2.1
ELO rating 1349 :) High score... ;)