Nieuwe rubbers

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
PieterTerAar
Beginner
Beginner

Nieuwe rubbers

Berichtdoor PieterTerAar » 20 Feb 2017, 14:51

Hallo,

Ik ben opzoek naar nieuwe rubbers en kan wat advies gebruiken. Ik heb momenteel een Donic ovtcharov soft carbon v1 houtje en Barracuda rubbers. Ik ben niet de gene die elke bal probeert aan te vallen maar toch wel regelmatig spint. De Bluefire m2 en de Evolution El-s leken mij erg geschikt. Het verschil tussen de El-p en de El-s is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik vermoed dat de S staat voor spin en de P voor power. De vraag is welke rubbers van de Evolution & Bluefire serie jullie het beste vinden en of er nog andere rubbers zijn waar ik naar moet kijken. Ook vraag ik mij af welke dikte sponge ik moet nemen.

Dank

ps: Ik speel promotieklasse jeugd west.
Laatst gewijzigd door PieterTerAar op 20 Feb 2017, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Nieuwe rubbers

Berichtdoor mank » 20 Feb 2017, 15:19

Gezien je frame zou ik in ieder geval de el-p niet nemen. Toplaagrubber is qua samenstelling harder waardoor het op een hard frame denk ik minder goed speelt. Op mijn houten frame met limba buitenlagen vond ik het toen ik er nog mee speelde wel prima,
Als je je frame wat snelheid betreft wat wilt temmen zou je bij de xiom rubbers met zwarte spons kunnen kijken. Die spons is niet al te springerig en op een offensief frame met carbon komt dat de spin en controle ten goede. Vega Japan bijvoorbeeld op fh en vega europe op bh. El-s lijkt me alleen ook prima als die wat langere "balvoering" geeft dan de el-p. Anderen weten daar wellicht meer over.

PieterTerAar
Beginner
Beginner

Berichtdoor PieterTerAar » 20 Feb 2017, 19:17

Gezien je frame zou ik in ieder geval de el-p niet nemen. Toplaagrubber is qua samenstelling harder waardoor het op een hard frame denk ik minder goed speelt. Op mijn houten frame met limba buitenlagen vond ik het toen ik er nog mee speelde wel prima,
Als je je frame wat snelheid betreft wat wilt temmen zou je bij de xiom rubbers met zwarte spons kunnen kijken. Die spons is niet al te springerig en op een offensief frame met carbon komt dat de spin en controle ten goede. Vega Japan bijvoorbeeld op fh en vega europe op bh. El-s lijkt me alleen ook prima als die wat langere "balvoering" geeft dan de el-p. Anderen weten daar wellicht meer over.
Volgens tabletennisdb is dit een medium hard batje en EL-s heeft een harde toplaag. Kan dit niet samen?

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 20 Feb 2017, 20:42

[quote]Ik ben niet de gene die elke bal probeert aan te vallen maar toch wel regelmatig spint.[/quote]

Het gaat vast wel samen maar je had dit erbij staan.
Ovtcharov zijn spel kennende zal het frame ook harder zijn dan waar ik toen de El op gespeeld heb,
Alle bij elkaar lijkt me dan de el-s geschikter van de twee bij dit frame.

Inmiddels heb ik hier ook wat over het frame gelezen.
http://www.tabletennisdb.com/blade/doni ... on-v1.html.
De smalle bladmaat maakt het ook een echt offensief framepje. Met een hardere toplaag versterkt dat nog.

PieterTerAar
Beginner
Beginner

Berichtdoor PieterTerAar » 20 Feb 2017, 21:18

Ik ben niet de gene die elke bal probeert aan te vallen maar toch wel regelmatig spint.
Het gaat vast wel samen maar je had dit erbij staan.
Ovtcharov zijn spel kennende zal het frame ook harder zijn dan waar ik toen de El op gespeeld heb,
Alle bij elkaar lijkt me dan de el-s geschikter van de twee bij dit frame.

Inmiddels heb ik hier ook wat over het frame gelezen.
http://www.tabletennisdb.com/blade/doni ... on-v1.html.
De smalle bladmaat maakt het ook een echt offensief framepje. Met een hardere toplaag versterkt dat nog.
Ik heb dit houtje een paar jaar terug gekocht met het idee dat het een all+ batje was. Misschien omdat het "soft" carbon was?! Bedankt voor je advies in ieder geval!

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 23 Feb 2017, 14:40

Soft carbonweefsel of unidirectionaal, alle carbon loopt in maar één richting.
http://img.directindustry.de/images_di/ ... 812201.jpg

http://www.carbon-vertrieb.com/shop/ima ... s/34_0.gif
Standaard carbonweefsel.

Beide types weefsel kunnen frames mee gemaakt worden van defensief tot en met off + .