Gambler Reflectoid

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
iCupboard
Beginner
Beginner

Gambler Reflectoid

Berichtdoor iCupboard » 18 Mar 2017, 02:18

Hoi, allemaal! Na veel wikken en wegen, via internationale tafeltennis sites, heb ik besloten dat ik de Gambler Reflectoid zou willen kopen, en dan in zwart 1.0mm, voor mijn backhand.

Alleen... Nu kan ik hem niet vinden hier in Nederland... Weten jullie toevallig of het ook voordelig via bijvoorbeeld een Amerikaanse site te kopen?

MDP
Super Member
Super Member

Re: Gambler Reflectoid

Berichtdoor MDP » 18 Mar 2017, 08:35

Ik heb deze gekocht op ttdd.de
Goede prijzen en goede service. Je kan ze eveneens contacteren in het engels.
Tibhar Genius 2.0mm
custom all wood
Yasaka Rakza7 2.0mm

Onno
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Onno » 18 Mar 2017, 19:10

Is echt een goed rubber. Of hij ook in 1,0 te krijgen is weet ik niet, heb ze zelf ook bij ttde besteld, paar weken terug. 15 € per stuk, dus een gokje waard. Ze verzenden het wel verzekerd, dus dat kost 5€ extra.
Evt heb ik nog een gloednieuwe op groot frame gesneden 2,0 rood liggen. In die dikte werd hij voor mij te traag (dikker is trager, inderdaad, de spons is erg zacht, waardoor je met een dunnere spons de snelheid van je frame beter benut).
In 1,5 mm perfect om van de tafel te verdedigen, heb deze nu op fh en bh :)

Bijkomend voordeel: de lichte plakkerigheid gaat snel verloren, maar als je het goed verzorgt, blijft het heel lang bruikbaar (wordt eigenlijk alleen maar beter). Het wordt na een jaartje lekker vlekkerig, groezelig, maar blijft superstroef.
Joo se Hyuk
Coppa X2 2,0
Reflectoid 1,5

iCupboard
Beginner
Beginner

Berichtdoor iCupboard » 19 Mar 2017, 01:23

Is echt een goed rubber. Of hij ook in 1,0 te krijgen is weet ik niet, heb ze zelf ook bij ttde besteld, paar weken terug. 15 € per stuk, dus een gokje waard. Ze verzenden het wel verzekerd, dus dat kost 5€ extra.
Evt heb ik nog een gloednieuwe op groot frame gesneden 2,0 rood liggen. In die dikte werd hij voor mij te traag (dikker is trager, inderdaad, de spons is erg zacht, waardoor je met een dunnere spons de snelheid van je frame beter benut).
In 1,5 mm perfect om van de tafel te verdedigen, heb deze nu op fh en bh :)

Bijkomend voordeel: de lichte plakkerigheid gaat snel verloren, maar als je het goed verzorgt, blijft het heel lang bruikbaar (wordt eigenlijk alleen maar beter). Het wordt na een jaartje lekker vlekkerig, groezelig, maar blijft superstroef.
Dat klinkt goed! Is die 2.0 goed te gebruiken als FH rubber? Ik heb nu een Mark V GPS, en die vind ik heel goed, maar net niet. Toch iets te snel voor mij denk ik? Ik weet niet. Zou dat als vervanger van de GPS worden gedaan?

Onno
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Onno » 19 Mar 2017, 12:27

ik spinde niet makkelijk met de 2mm. Speelt heel anders dan de lijmeffect rubbers zoals de MarkV. Als je aanvallend/opbouwend wilt spelen, dan moet je een aanvallend rubber nemen, niet dit.
Spinnen gaat met 1,5 mm beter, maar vergt wel een andere slag. Je wordt gedwongen veel meer op gevoel en controle spelen, en in een topspin zal je niet evenveel effect krijgen als met een modern rubber.
Je mag hem in 2 mm proberen, zoals gezegd heb ik die liggen. Tegen verzendkosten...
Joo se Hyuk
Coppa X2 2,0
Reflectoid 1,5

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 19 Mar 2017, 14:32

ttdd geeft heel goeie vergelijkingen tussen rubbers binnen het eigen assortiment incl ook voor gewicht en sponshardheid
Vergeleken met bekende europese en japanse merken moet je er wat betreft snelheid, elasticiteit en lijmeffect alleen wat marketingzout bij weg denken.
Controle en/of spin kun je die dan er deels of helemaal zelfs bij doen maar dat heeft ttdd zelf al gedaan. Veel spin hebben veel chinese rubbers natuurlijk zonder meer en een aantal rubbers bij ttdd doen voor de dhs rubbers ook niets onder qua aanvallende mogelijkheden en voor de japane en europee merken ook niet als je het frame een categorie offensiever denkt. Bijvoorbeeld "even offensief met een off - frame als bekende japanse en europese rubbers met een all + frame". Alleen met gewicht valt het dan wat zwaarder, katapult snelheid wat trager bij het rallyen maar met betere vernellingsmogelijkheden voor tempodruk en scorend bedoelde slagen. Meer het chinese spel dan ook maar er zijn ook rubbers bij die met passend frame een soort hybride batje kunnen geven. Half chinees en half Japans of europees.

Een tacky toplaag met een lichte zachte spons die ook nog van duidelijk minder elastisch rubber is maakt alleen dat de toplaag voor spin niet goed aankoppelen kan met het frame via de spons en dan haal je er niet de spin uit die met de toplaag anders mogelijk zou zijn als dezelfde spons harder zou zijn of een even zachte spons elastischer. Chinese sponzen zijn vaak al minder elastisch en van een bewust voor defensief spel afgestemd rubber moet je dan niks verwachten voor aanvallend topspinspel als het rubber zo licht is.
De palio premium rubbers zijn bijvoorbeeld ook nog redelijk zacht en met die rubbers is wel minstens zoveel spin mogelijk als met mark V en met het korreltje zout eraf voor snelheid en korreltje erbij voor kontrole kom je dan goed uit als je een rustiger, gecontroleerder spelend spinrubber zoekt dan Mark V. Met een bescheiden snellijmeffectje er nog bij ook wat het speelgevoel alleen maar ten goede komt.
De Ak 47 red en blue van palio zijn interessant als gecontroleerdere, goedkopere alternatieven voor de modernere snellijmrubbers maar alleen in max. Voor al deze rubbers of de meeste zijn wel review filmpjes van TTdd te vinden bij you tube waarbij ook het frame steeds is aangegeven.
De premium rubbers zijn ook in 1,8 leverbaar.

iCupboard
Beginner
Beginner

Berichtdoor iCupboard » 21 Mar 2017, 22:43

Bedankt, Mank! Ik ben in gegaan op het aanbod van Onno, waarvoor mijn dank, Onno!
Dus ik ga eerst de Reflectoid 2.0mm proberen.

Nog een vraag. Ik wil uiteindelijk waarschijnlijk gaan voor de Dr. Neubauer Barricade. Wat vinden jullie van dit frame? Is het ook goed voor mensen die niet veel kappen, maar schuivend en plaatsend punten te maken? Of is het echt alleen goed voor verdedigen achter de tafel?

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 22 Mar 2017, 15:43

Ik speel al een paar jaar met de Barricade. Heerlijk supertraag frame. Ik kan er mee blokken, schuiven en duwen (met noppen). Als je er erg trage rubbers op legt wordt het lastig om direkte punten te maken, ikzelf speel met een Adidas P7 1,8mm en die doet het voor mij geweldig. Het frame is vrij zacht aan de zijkant, dus deukjes heb ja al gauw. Verder is het erg licht, van mij is 51g, en erg groot, 162x162mm.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH Spinlord Waran 2,0mm
BH Spinlord Stachelfeuer OX

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Agenda OX
FH Spinlord Degu 1,5mm

ELO per 1 aug: 1408

Onno
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Onno » 23 Mar 2017, 13:35

Ik denk dat de combi met een traag frame minder goed werkt. Rubber is van zichzelf traag, maar met een directe slag (tik) sla je door de spons heen en benut je de snelheid van het frame. Beetje zoals een anti.
Joo se Hyuk
Coppa X2 2,0
Reflectoid 1,5