Keuze uit frame en rubbers

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Tjabo020
Beginner
Beginner

Keuze uit frame en rubbers

Berichtdoor Tjabo020 » 18 Apr 2017, 10:44

Ik zit al een tijdje met een vraag.

Ik speel 4e klasse jeugd, dit is mijn 2e seizoen hier dat ik tafeltennis. Ik speel voor mijn gevoel te lage klasse, ze zeggen dat 2e klasse wel een uitdaging voor me is, volgend seizoen ga ik in de senioren beginnen, waarschijnlijk 5e klasse duo.

Als frame gebruik ik Andro Kanter Off+ en de rubbers: Andro Shifter zwart en rood.

Ik speel meestal aanvallend, soms verdedigend. Ik heb op de Tafeltenniswinkel gekeken voor een nieuw frame en nieuwe rubbers. Ik heb de Andro Kanter All+ gezien die lijkt me wel wat, wat is het verschil tussen de Andro Kanter Off+ en All+?

Verder wil ik als rubbers Stiga Boost TS gaan halen, is dit handig met dat frame of iets? Ik zie wel dat er veel snelheid in dat rubber zit en controle, lijkt me wel wat aangezien ik aanvallend speel en vrij veel spin.

Red
Beginner
Beginner

Re: Keuze uit frame en rubbers

Berichtdoor Red » 18 Apr 2017, 13:13

Ik kan geen oordeel geven of je keuze goed of slecht is voor je, helaas. Daarvoor zou ik echt een tijd mee moeten kijken van hoe je speelt tijdens het trainen en tijdens wedstrijden.

Wat betreft het Kanter frame, All+ lijkt zachter en meer flexibel dan het Off+, misschien zelfs sterk voelbaar. Ik zou eerst kijken of alleen al een verandering bij het frame zinvol is. Pas als je daar een voor je passend frame hebt zou ik overgaan om bij de rubbers verandering in te brengen mede door te kijken wat anderen allemaal gebruiken. Misschien hoef je niet eens de €10+ meer voor een rubber neer te tellen.

Mijns inziens zit je met meer controle voor 5de klasse beter dan met meer spin/snelheid, je treft daar op tientallen jaren ervaring in het schuifspeel en dat kan nogal ontmoedigend zijn voor op zich technisch redelijke maar onervaren (jeugd)spelers. Verder zou ik kijken om zo snel mogelijk omhoog te komen, zo nodig ook met extra training of stages.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2016/2017: Palio TCT Palio CJ8000 Kokutaku 110
Reserve Yinhe T-7 Palio CJ8000 RITC/729 755 Mystery III