Nieuw rubber €20,- per vel

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Longspin
Beginner
Beginner

Nieuw rubber €20,- per vel

Berichtdoor Longspin » 10 Mei 2017, 11:43

Ik heb een batje van een sportwinkel en ik wil graag het rubber vervangen voor maximaal €20,- per vel. Wat zijn voor die prijs de beste opties voor een speler die ongeveer tussen een beginner en gevorderde speler in zit? Ik ben een beetje een allround speler, dus niet overwegend offensief of defensief.

Ik kies niet voor een los frame omdat ik denk dat het frame wat ik nu heb voorlopig goed genoeg is. Ik vind het handvat in elk geval prima. Tenzij ik een fatsoenlijk frame die een vooruitgang is t.o.v mijn huidige frame voor een tientje kan kopen, koop ik liever geen nieuw frame. Ik had wel een nieuwe frame gezien die me goed leek en die €30,- kost (de Donic Walder Allplay), maar ik wil het voorlopig houden op alleen nieuw rubber. Later kan ik altijd een nieuw frame kopen.

Ik denk dat het rubber voor een beginner niet te snel moet zijn.

Zelf dacht ik aan deze combinatie
Forehand: https://www.tafeltennisnu.nl/Donic-Liga ... nic%20liga
Backhand: https://www.tafeltennisnu.nl/Donic-Liga ... nic%20liga

Deze rubbers lijken mij goed. De specificaties lijken ook goed voor een beginner (veel controle, niet te snel en niet te veel spin). In de reviews van de Donic Liga las ik dat het goed rubber is op 1 punt na: Snelheid. Het rubber schijnt sloom te zijn, maar dus wel goed voor beginners.

Van de Donic Liga Plus kon ik geen reviews vinden, maar het is hetzelfde rubber met een hoger tempo. Aangezien ik met mijn forehand kant sneller ben dan met mijn backhand kant kies ik dus voor de Liga Plus aan mijn forehand en de Liga aan mijn backhand. Ik weet niet of het verstandig is om 2 rubbers met een andere snelheid te kiezen. Misschien kan ik beter aan beide kanten de Donic Liga of Liga Plus gebruiken.

Ik twijfel vooral of de snelheid en het effect van het rubber goed is. Ik kies voor een dikte van 1.8 mm. Ik heb op dit moment een batje met 2.2mm dik rubber en ik ondervind geen problemen met de snelheid, maar veel mensen zeggen dat je beter geen dik rubber kunt nemen als je een beginner bent.

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Nieuw rubber €20,- per vel

Berichtdoor benxx » 10 Mei 2017, 12:09

Kijk eens naar rubbers van Spinlord, uitstekende prijs kwaliteit verhouding
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

Longspin
Beginner
Beginner

Berichtdoor Longspin » 10 Mei 2017, 13:50

Kijk eens naar rubbers van Spinlord, uitstekende prijs kwaliteit verhouding
Bedankt voor de suggestie. Denk je dat een Spinlord Tiger op de forehand met een Arder II op de backhand een goede optie is?

Ik kan voor de Arder II niet veel reviews vinden. De Tiger schijnt wel goed te zijn. Met mijn forehand ben ik wat sneller dan met mijn backhand en voor mijn backhand heb ik meer controle nodig. Ik speel wel vergelijkbaar (qua tactieken) met zowel mijn backhand als mijn forehand.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 10 Mei 2017, 15:56

Een Tiger 1,8 voor de FH speelt prima, speelt mijn dochter ook mee (hoofdklasse/landelijk c). Adler is wel traag maar heeft veel controle. In 1,5 heb je daar een prima controle rubber aan.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

Longspin
Beginner
Beginner

Berichtdoor Longspin » 10 Mei 2017, 20:47

Een Tiger 1,8 voor de FH speelt prima, speelt mijn dochter ook mee (hoofdklasse/landelijk c). Adler is wel traag maar heeft veel controle. In 1,5 heb je daar een prima controle rubber aan.
Ik heb wel gelezen dat het veel moeite kost om het rubber van een kant-en-klaar batje af te halen. Misschien kan ik toch beter een los frame kopen.

Wat is een goed frame die ik voor maximaal €30 kan krijgen en die goed past bij het rubber wat ik heb gekozen?

Gekozen rubber:
FH: Spinlord Tiger
BH: Friendship/729 RITC 2000 Tack Speed

Ik dacht zelf aan een Donic Waldner Exclusive Allplay.

PS: Ik heb gekozen voor een ander BH rubber omdat ik geen te sloom rubber wil hebben. Het BH rubber wat ik nu heb gekozen is ondanks dat toch iets slomer dan mijn FH rubber, met iets minder effect, en wat meer controle. (Het Friendship rubber is sneller dan de Spinlord Adler II, maar slomer dan de Tiger)

Daarnaast kan ik geen winkel vinden waar ik beide rubbers + een A-merk frame tegelijk kan kopen. De meeste winkels verkopen geen Spinlord rubber. Sporteurope verkoopt wel beide rubbers, maar hun website is niet beveiligd met encryptie. Dus als je je gegevens invult kan iedereen het lezen.

Als ik alles apart moet kopen komen er meer verzendkosten bij en dan moet ik ook zelf het rubber er op plakken. Ik laat liever iemand anders dat voor me doen.

Moet ik daarnaast mijn frame laten lakken of is dat niet nodig?

Winkelwagen: http://imgur.com/a/xHCrG

Ik had zojuist gezien dat ik 2 rode rubbers heb. Ik heb de fout al gecorrigeerd door het rode friendship rubber te vervangen door een zwarte.

Longspin
Beginner
Beginner

Berichtdoor Longspin » 11 Mei 2017, 13:58

Update: Ik heb een Donic Waldner Exclusive Allplay frame met twee Friendship 2000 tack speed rubbers besteld. Ze komen hopelijk z.s.m aan.

Bedankt voor het advies.