Nog eens rubberadvies

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Nog eens rubberadvies

Berichtdoor Skinny » 29 Sep 2017, 09:31

Dag Leden,

halfweg vorig seizoen nieuwe rubbers gelegd. Xiom Omega V Tour. Was hier op zich wel tevreden mee.
Hou enorm van de ongevoeligheid voor inkomende spin van Xiom. Echter kan ik zelf onvoldoende spin genereren.
Vooral in de service doe ik enorm veel moeite, maar ballen zijn te vlot terug te spelen.
Nu vooral mijn voorhand aan vernieuwing toe is ben ik opnieuw op zoek naar rubbers. Lees enorm veel reviews.
Toch raak ik er niet aan uit. (zo veel keuze)

Kan iemand mij advies geven?

Ben dus op zoek naar Xiom-achtige rubber, maar meer spin (mag iets inboeten in snelheid)
Dacht er eerst aan de combinatie van Omega V euro op BH en Omega V Asia op VH eens te proberen, maar twijfel echt nog.

Elk advies is welkom.

Groetjes
Bram
FH Xiom Omega V Tour 2.0
Xiom classic offensive S
BH Xiom Omega V Tour 1.8

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Nog eens rubberadvies

Berichtdoor mank » 02 Okt 2017, 13:18

Wat voor frame speel je ? Ik kon met omega tour juist behoorlijk veel spin genereren.
Daarvoor is een frame nodig wat niet te zacht is, niet te dik blad en niet te licht.
Een offensiv classic of yinhe E1 of e3 bijvoorbeeld of avalox p500., korbel vanaf 85 gram ongeveer.
Lichter is het rubber te zwaar voor.
Dunnere versies kunnen (voor spinspel) ook goed op vergelijknare wat lichtere frames in de allround all plus klasse.
Stijvere dikkere frames licht of zwaar wordt het sneller en mist de flex en dwell voor spin wat om makkelijk met veel spin te spelen. Zachter frame helpt ook niet hiervoor.
Het kan dan nog wel maar vergt dan speltechnisch meer. anders neemt de consistente teveel af of de spin (veranderiing) blijft gewoon laag als het frame te zacht is,
Laatst gewijzigd door mank op 02 Okt 2017, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 02 Okt 2017, 13:22

Houtje is de Xiom classic offensive S

Is 5 lagen hout, toch behoorlijk dik.

Was jouw rubber ook de V? Want ik had er voor de IV euro en dat was toch een heel ander rubber.
FH Xiom Omega V Tour 2.0
Xiom classic offensive S
BH Xiom Omega V Tour 1.8

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 03 Okt 2017, 09:09

De vijf, Een zwarte 2,0. Heb het nog steeds en is ook nog wel speelbaar na iets van vier jaar (?).
Beste is er natuurlijk wel af.
Ik vond het effect de verandering van traagheidsmoment van de bal wat iets anders is dan rotatie of traagheidsmoment of spin, niet geweldig bij alle slagen.
Meer bij de slagen waarbij ik het traagheidsmoment sterk wou veranderen.
Dat is vooral bij topspin counteren. Dus topspin op topspin of spinblok op topspin.
Dat is meer een power kwestie. voor spin verandering die hoog is door de omkering van de draairichting van topspin naar topspin. De wat hogere balsnelheid dan maakt ook verschil. Als een rubber dan teveel uittopt door de balsnelheid neemt de spinpower ook af.. Wat stevige spons helpt hier dus bij.
na een half jaar ongeveer werd het effect met openen en serveren wel wat minder makkelijk.
Beetje rommelen met olie houdt ik dat dan nog een tijdje op peil