Nieuwe rubbers voor volgend seizoen

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Nieuwe rubbers voor volgend seizoen

Berichtdoor Timo B. » 30 Jan 2018, 23:08

Aangezien mijn huidige Rozena’s minder aan het worden zijn ga ik me vast oriënteren op andere rubbers voor na dit seizoen. Hierbij zit ik te denken aan de volgende rubbers:

GEWO PROTON NEO 475
GEWO HYPE KR PRO 47.5

ANDRO RASANTER R42 / R47 / R50
ANDRO RASANTER V42 / V47

DONIC BLUESTORM Z1 / Z2 / Z3

Iemand die een of meerdere rubbers hiervan geprobeerd heeft en zijn ervaring wil delen?

Rubbers komen t.z.t. op een Butterfly Tiago Apolonia ZLC.

Ben een spinner met de FH (vaak hard en vlak) en met de BH meer een tikker. Wil veel spin kunnen geven met serveren. Speel vaak/meestal 2e positie.

Groeten,
Timo B.
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG3 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Nieuwe rubbers voor volgend seizoen

Berichtdoor Danny1973 » 31 Jan 2018, 06:36

https://www.youtube.com/watch?v=8zdFpYKktk8

Hierin staat een uitgebreide video review van de Rasanter serie. De R47 is voor zover ik gelezen heb wel de populairtste in de serie rubbers met een dikkere spons en dunnere toplaag. Ik heb zelf deze week voor het eerst even met de Joola Rhyzer 48 gespeeld. Te snel om echt een review te kunnen geven. Maar het voelt wel weer even anders. Veel rotatie lijkt wel te kloppen.
Donic Waldner World Champion 89 - 93 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Waldner World Champion 89 - 91 gram FL
FH: Joola Rhyzer 48 max
BH: Joola Rhyzer 48 2.0

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 31 Jan 2018, 13:30

Ken Rasanter R42 (2.0) en R47 (2.0 en max) goed, en V47 (2.0) oppervlakkig. Op mijn Treiber K was V47 een heel geschikt rubber, zowel FH als BH, voor de stijl die je beschrijft. Met name bij counterspins vond ik 't met al deze Rasanters comfortabel ballen van heel prima kwaliteit (inspin, snelheid, diepte) te krijgen. Een bolle slow spin op een diepe backspin bal is weer wat lastiger, en in 't korte spel is het even wennen. In blok en contra vond ik R47 de beste.

Gewo Hype KR ken ik oppervlakkig, maar heb ik snel terwijze gelegd omdat een andere kandidaat zich meer naar voren wist te dringen. Zie onder. Van de Bluestorms heb ik nog te weinig gezien om er iets van te zeggen anders dan 't bij eerste indruk in ieder geval wel kwaliteiten heeft

Overigens heb ik Gewo Nanoflex FT48 nog net iets hoger zitten dan Rasanter V47 (en R47). Gebruik het nu op mijn BH. Met name (maar niet alleen) tegen verdedigers gaf T05 me toch net wat meer vertrouwen, ik leek er net iets meer pressie op basis van spin uit te kunnen halen.
Frame: "Vanity One", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Anigre)
FH: Butterfly Tenergy 05 | BH: Gewo Nanoflex FT48

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 31 Jan 2018, 19:06

Mooie info yoass. Heel toevallig ook al eens met de Rhyzer gespeeld?

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 31 Jan 2018, 21:39

Nee, nog niet tegengekomen en ben niet hard zoekende. Ik krijg wel eens wat doorgeschoven van mensen bij wie een experimentje tegenvalt, dat wel. Dus nog genoeg T05 en T80 liggen voor als het huidige spul overlijdt — en een mooi stel Nanoflex FT40 waar ik nodig eens iemand een plezier mee moet doen. En Gold Arc 8, fantastisch spul voor betere spelers dan ik.

Ik zie de Joola-rubbers sowieso niet zo vaak. Af en toe, vooral in het zuiden.
Frame: "Vanity One", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Anigre)
FH: Butterfly Tenergy 05 | BH: Gewo Nanoflex FT48

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 31 Jan 2018, 22:06

Ik heb vandaag mijn tweede ontvangen. Eerst had ik een gebruikte in max rood van iemand overgenomen, nu een zwarte in 2.0. Ik lijm nog ouderwets, met oplosmiddelhoudende lijm. Ik smeer altijd de spons in en dan na een paar uur het houtje. Het rubber trekt behoorlijk bol. Lastig om hier mee te plakken. Heb dit eerder wel eens bij Xiom rubbers gehad. De rubbers zijn zeer waarschijnlijk beter geschikt voor watergedragen lijm. Best even lastig. De Rhyzm-p had dit niet. Toch echt een heel ander rubber. Zodra ik er een pasr keer mee heb gespeeld zal ik er wat over berichten.

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 03 Feb 2018, 11:14

Gisteravond wederom met de Rozena's gespeeld en ze beginnen behoorlijk aan vervanging toe te raken. Merk dat de spin in mijn forehand redelijk is verdwenen (te weinig in ieder geval naar mijn zin!). Ga toch weer denken aan terug gaan naar de Tenergy 05. Ben op zich ook wel geïnteresseerd in de Butterfly Bryce-serie. En dan met name met name de Bryce High Speed. Zou dit wat zijn voor de forehand om vooral vlak mee te kunnen spinnen? Of wordt dit rubber meer gebruikt als backhand rubber? Backhand hoef ik niet mee te kunnen spinnen, die slag heb ik helaas (nog) niet... Met mijn backhand moet ik de bal kunnen schuiven, controleren, op tafel kunnen houden en af en toe een vlakke directe tik mee uit kunnen delen. Kan dit bijvoorbeeld ook met anti???
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 03 Feb 2018, 14:42

Met mijn backhand moet ik de bal kunnen schuiven, controleren, op tafel kunnen houden en af en toe een vlakke directe tik mee uit kunnen delen. Kan dit bijvoorbeeld ook met anti???
Met anti heb je (ik iig wel) veel controle, je kunt de bal makkelijk op tafel houden en schuiven gaat uitstekend. Er zit wel een stuk minder backspin in. Tikken gaat goed, zelfs topspin gaat prima, levert regelmatig een punt op omdat de tegenstander meer topspin in de bal verwacht dan er feitelijk inzit. Het tikken gaat ook makkelijk omdat de anti zelf vrij ongevoelig is voor inkomende spin van de bal. Let wel, ik speel met een klassieke anti, zachte spons met een zacht rubber dat nog een beetje grip heeft. De nieuwe anti's zijn vaak keihard en spiegelglad zodat je zelf geen effect mee kunt geven.
Meppers 1
3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Barricade
BH Sauer & Tröger Super Stop 1,9mm
FH Imperial China Super Soft 1,5mm

Testvehikel:

Mank Limba MB Special :)
FH 999t 2,2mm
BH Butterfly Super Anti 1,9mm

ELO per 2-4 1409

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 03 Feb 2018, 15:49

Had al gezien dat je tegenwoordig met de Super Anti van Butterfly speelt. De 1.9 versie hiervan vond ik ook best interessant én niet al te duur ook! Ermee spinnen hoef ik niet, maar wil er wel gewoon mee kunnen tikken en een bal vlak mee af kunnen slaan. Lukt dit met dit soort rubber?
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 03 Feb 2018, 16:15

Mij lukt het al na 3 weken spelen
Meppers 1
3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Barricade

Testvehikel:

FH 999t 2,2mm

ELO per 2-4 1409

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 03 Feb 2018, 16:40

"Mij lukt het al na drie weken spelen"

Knap werk, Ik speelde een keer tegen een speler die met dispensatie meedeed bij de senioren.
Frame, keek ik later even naar nadat ik was weggetikt, Een Toni hold Joola.
Niet alleen weggetikt met de anti op zijn backhand (tibhar ellen geloof ik) natuurlijk.
Ook defensief en met fh allround . Hij viel op bijna alles aan met de bh zodra de bal iets te makkelijk werd aangespeeld. Te makkelijk voor hem dan, Dat had hij ook niet in drie weken geleerd natuurlijk, Je hebt in feite nooit iets geleerd met tafeltennis. Zo voelde het voor mij tenminste tegen die speler. Kampioensklasse jeugd .
Ik denk wel dat ik meer kans had gemaakt als ik vaker tegen zulke spelers zou hebben gespeeld en of als ik meer topspin in mijn slagen had kunnen leggen als met de eerste generatie tensors. Dan is zo,n speler wel naar achteren te dwingen en nu lukte dat niet.

Alles kwam met nare blokballen terug die mij naar achteren dwongen en dan was het prijsschieten, Geen excuus want ik zeg alleen "meer kans "en een partij kun je niet herhalen,
Gewoon mijn nuchtere spelanalyse achteraf.
Zijn spel was niet zo nar geweest als wat hij deed in drie weken te leren zou zijn maar zeker niet nog sneller natuurlijk.
Dan zou ik de volgende dag gelijk een joola toni hold met een anti gekocht hebben,
Zou hij met een offensiever frame gespeeld hebben dan had ik hem ook makkelijker en vaker naar achteren kunnen dwingen en dichter bij tafel spelend zelf meer tijd gehad voor mijn aanvallende spel met topspins en smashes. Dan waren we meer aan elkaar gewaagd geweest maar dit is deel van het spel tussen een aanvallende speler en een verdedigende speler. Dus was ik niet aan hem gewaagd omdat hij mij te vaak tot de verdigende partij wist te maken met hem als aanvaller.
Prima aanvallende combinatie dus dat frame met een anti maar tot iemand echt topspin kan spelen iig beter dan ik toen kon,
Dan wordt het een ander verhaal, ander spelbeeld, andere partij.
Natuurlijk kon hij ook nog goed varieren met passieve trage kort vallende blokballen en met kappende blokballen meer backspin geven of pseudo topspin juist minder, Mee dank zij die frame rubber combinatie was het contrast in de variatie voor mij op dat moment te groot.
Dat had ik met zelf meer spin in mijn topspins kunnen verminderen maar zonder snellijm,chinese rubbers of moderne tensors ontbrak dat er bij mij wat aan (weet ik nu dank zij meer ervaring met snellijm, ervaring met chinese rubbers alss higher transcend en met moderne tensors)..
Had ik hem meer van tafel weggekregen dan was hij defensief natuurlijk ook nog behoorlijk goed geweest en mogelijk ook te sterk geweest maar was het iig meer een partij geworden. Nu won hij op de voor hem meest makkelijke manier met als motto : "Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ?"
Laatst gewijzigd door mank op 03 Feb 2018, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 03 Feb 2018, 17:02

Vanzelfsprekend is ook het frame erg belangrijk als je er andere rubbers op gaat plakken.
Hoe zou een anti-rubber 'spelen' als die op een zylon-carbon frame zou plakken?

En daarnaast sta ik vaak wat verder van de tafel (2e positie).
Is anti niet meer geschikt voor kort bij de tafel blok-spel?
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 03 Feb 2018, 17:23

Ik zie je volgende post nadat ik vorige bericht nog wat bijgevoegd had, Dat is een antwoord op je vraag, Jij denkt in termen van frame temmen. Je hebt dus een dikke spons nodig.
Die speler had een dunnere wat met een toni hold natuurlijk makkelijker tikt. Anders ook dan bij Benn met zijn stijvere en lichte balsa frames, Je krijgt ook met dikkere spons alleen niet het contrast in de variatie zoals hij dat kon. Je komt meer in ee grjjs gebied terecht en dat is makkelijker spelen voor je tegenstanders.
Bovendien kijk je als je denkt aan promoveren tegen een muur op van spelers die met elke klasse hoger betere topspins in huis hebben. IIg wordt rubbers kiezen door zo,n frame veel kritieker als wanneer je met iets als een Korbel zou spelen of Clipper, Ludeack, Osp Ultimate II etc. Zowel je fh als bh.
Dat maakt het ook voor anderen hier lastiger om je te helpen. Er ontstaan gewoon sneller hiaten in je spel waar andere spelers op gaan spelen als de rubbers even niet goed vallen,
Met een houten frame los je dat zelf taktisch makkelijker op en passen de rubbers dus ook eerder. Benn leerde dat tikken daardoor vrij makkelijk waarbij het rubber niet een wonder rubber is en kan ook goed passief blokken en kappen. Als je dat met een Zlc frame ook zou kunnen speelde je nu misschien vier klassen hoger en die flexibilliteit om met grotere range aan rubbers op hetzelfde frame uit de voeten te kunnen tegen groter aantal spelers die allemaal anders spelen geldt hetzelfde voor.
Je maakt het jezelf dus in alle opzichten nog steeds moeilijk volgens mij.
Beetje als op een koordje dansen. Laat de ander je dansen dan geweldig maar een duwtje valt je spel ook eerder iin duigen vooral als het rubber even niet past en een speler je achileshiel wet te vinden. Andere spelers past het weer perfect maar de muur aan spelers die h zij vooral spelers tegen wie je materiaal niet meer zal passen. Die weten je van tafel te krijgen en maken jou dan tot de verdediger.
.
Laatst gewijzigd door mank op 03 Feb 2018, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 03 Feb 2018, 17:29

Natuurlijk gaat het tikken en afslaan met de anti nog niet optimaal maar het lukt al steeds vaker. Uit tweede positie kun je moeilijk tikken met de anti, dan moet je meer zoals bij noppen de bal laag pakken en "inwikkelen" voor veel controle en backspin. Maar omdat dat met de anti dezelfde soort slag is als met noppen is dat voor mij heel makkelijk en natuurlijk, het grote verschil is dat ik bij de tafel makkelijker kan blokken, tikken en zelf wat spin mee kan geven.
Meppers 1
3e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Dr. Neubauer Barricade

Testvehikel:

FH 999t 2,2mm

ELO per 2-4 1409

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 03 Feb 2018, 17:40

"Natuurlijk gaat het tikken en afslaan met de anti nog niet optimaal maar het lukt al steeds vaker. ". Zo had ik het ook al begrepen natuurlijk. Je legde alleen terecht een accent op het leren wat erbij komt met die drie weken. Ik heb een speler gekend die kocht een medium rubber nadat de zachte variant was uitverkocht. Koste hem een waardeloos seizoen , daarna normaal en vervolgens klasse hoger. Geen andere training of vaker spelen, al wat oudere speler en zelfde frame. Eerst de dip dan weer beter worden en dan soms ook verder door kunnen, Dan ben je twee competities verder. Hij had altijd met softe spons gespeeld en het zichzelf in veel opzicihten makkelijk gemaakt maar zijn tegenstanders ook. Die keer had hij toevallig de standaard versie wat het spelen moeilijker maakte en waar hijzelf eerst het meeste last van had. Het werd voor hem (wat eerst moeilijk was) alleen steeds makkelijker en voor zijn tegenstanders alles steeds moeilijker.
Frame was een offensiv classic en de medium variant op zijn fh maakte zijn fh uiteindelijk beter om ook tegen betere spelers genoeg aan te kunnen richten qua druk.
Zijn bh werd hij hiermee ook minder kwetsbaar dankzij prima voetenwerk met omlopen.
Dan kan zoiets zo maar dankzij een paar graad hardere spons op één kant.
Mark V ipv Gps versie was het. Hij bleef bij het rubber en tegen dat het op was voelde hij zelf ook aan dat hij er meer mee kon.
Achteraf een logische stap gezien het frame maar gewoonte en gewenning maakte het niet logisch.
Bij een Zlc frame kan ik voor vierde of derde klasse spel geen logische stap bedenken qua rubber. Geen speltype wat veelzijdig genoeg is en gevarieerd genoeg om echt potentie te hebben richting hoger niveau.
Op gegeven moment moet je volgens mij aan je spelontwikkeling gaan werken en niet erop vertrouwen dat dit wel komt als je maar veel traint of denken dat je gebrek aan talent hebt. Speel je gedwongen dichter bij tafel
(toch Timo ?) dan moet je zorgen dat je ondanks dat toch een wat compleet spel krijgt en dan wint op wat langere termijn denk ik een houten frame het van een composiet frame,, Mis je daarmee de composiet qua gevoel dan kom je bij de duurdere houten frames terecht a la waar Mepper mee speelt.
Dan is de rubberkeus makkelijker ook omdat je ook in dat opzicht flexibeler bent met zo,n frame. Technisch, rubberkiezen en taktisch meer flexibel, variabel, allround ook als spelers wel betere bolle topspins spelen , beter retourneren etc. Dat gaat alleen niet in drie weken, De mogelijkheid van spelontwikkeling moet er aleen eerst zijn of dit stimuleren tenminste.
Er is natuurlijk altijd wel wat mogelijk maar je kunt het ook versnellen.
Dit adviseerde ik je al eerder maar blijf ik dus bij (op basis van wat ik over het Apollonia frame gelezen heb bij tt-news destijds).
Dat dit soort frame en rubber combinaties je aanspreekt en je er mee overweg kan zegt me eigenlijk dat je qua niveau potentie veel te laag speelt.
Je basis techniek moet best goed zijn en dan valt er volgens mij veel meer uit jezelf te halen of - beter- te ontwikkelen.
Door je prima fh basis mis je bij de goedkopere houten frames ook de composiet. Power is vooral ook techniek. Bij meer power kan zo,n frame als Mepper heeft het bijbenen terwijl dan de goedkopere houten frames het vaak wat opgeven. Ze toppen uit en de bal lijkt ahw aan je batje te kleven.
Spingevoeligheid neemt toe en de sweetspot wordt dan klein.
Dat kleven bij meer powervolle slagen noemen ze in het engels "stalling".
De balcontakttijd neemt niet meer lineair toe maar progressief en gaat pieken ahw. De spingevoeligheid piekt mee en de raakpreciesie komt nog preciezer dus minder consistentie en minder snelheid ook. De snelheid topt dus ook uit. Bij de kwaliteitshouten frames is dat wat verlegd zodat dit pas later een issue wordt, Beter kan ik het niet uitleggen maar zo kun je ahw wat nu je forte is meer houden en met bh kun je door het zachtere speelgevoel eventueel wat dunner met de spons (en fh eventueel ook) . Ook de Esn rubbers kom je qua spin beter mee uit en zelfs een anti wordt beter speelbaar etc

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 03 Feb 2018, 18:41

Ik vind het een lang en onoverzichtelijk verhaal geworden zo en ik word er niet echt wijzer uit zo... *-)

Gaat het een meerwaarde hebben in mijn spel qua punten halen i.c.m. een snelle sterkte forehand? Speel momenteel 3e klasse en zal denk ik altijd tussen de 3e en 4e klasse blijven schommelen. Potentie om hoger te komen heb ik niet, aangezien ik weet dat dat in mijn geval toch niet reëel is. Ik 'train' 1x per week, maar dat is vrij spelen en her en der wat partijtjes. We hebben een trainer die ook oefeningen etc. doet, maar omdat mijn vrouw werkt op woensdag red ik het niet om die trainingen bij te wonen.

Mank jou lijkt het dus wijzer mijn Apolonia te verkopen en te gaan voor een OSP Expert/Virtuoso?
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 03 Feb 2018, 20:33

Heb ooit een OSP Martin OFF frame gehad maar helaas in een impulsieve bui weer verkocht...

De frames van BSA zullen ongetwijfeld goed zijn, maar ik vind ze niet mooi...

Wat ik qua houten frames wél erg mooi vind is de Rapscallion van Ross Leidy!
5-ply blade with a kiri core, mahogany medial plies, and masur birch outer plies

Zou dit qua houtsoorten geschikter zijn dan mijn huidige Tiago Apolonia ZLC?
Bijlagen
20120728-DSC_3784.jpg
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 03 Feb 2018, 21:03

Het is niet onsamenhangend als je steeds tijdsgerelateerd blijft lezen zoals Ben met zijn opmerking dat hij binnen drie weken met bh kon tikken. Die slag onder de knie kreeg met dat rubber, Dat is al een spelontwikkeling in drie weken tijd en nog niet afgelopen,
Hij wordt daar steeds beter in,
Hij kon het al met ln maar toch moest hij het weer even leren.

"Gaat het een meerwaarde hebben in mijn spel qua punten halen i.c.m. een snelle sterkte forehand? "

Deze vraag zit geen tijdsbepaling bij. Hoeveel meerwaarde binnen welke termijn verwacht je ? Accepteer je een tijdelijke minderwaarde en voor hoelang, ?
Ik kan het er niet uit halen, Ik gaf een voorbeeld van een speler die een halve competitie minder was en uiteindelijk op lager percentage uitkwam. Hij merkte alleen dat er progressie in zat dus spelontwikkeling. Hij leerde beter met het rubberomgaan, kon de moeilijkhede overkomen en oftaktisch omzeilen waar hij dat eerst niet kon, Hij leerde de positieve mogelijkheden tegelijk beter benutten, Bouwde weer ervaring op tegen alle mogelijke soorten spelers. Werd dus weer allrounder, flexibeler met een drukvollere fh.
Dat is een compleet proces.
Hij speelde de competitie daarna al beter qua percentage (einde eerste competitie mogelijk ook al) en het team promoveerde toen of daarna naar Noordelijke eerste divisie en later met een sterkere speler nog derde divisie,
Dan is mark V of Mark V Gps een slok op een borrel voor een fh georienteerde speler met prima voetenwerk en topspin, Atletische speler die van alle afstanden van de tafel. speelde maar eerste tweede positie als forte.. Voor hij dat qua controle weer onder de knie had duurde een tijdje en dat koste hem een belabberde seizoenstart waarmee het hele seizoen minder was.
Het is veel meer dan wennen aan het rubber of frame met training war je vaak de reviews van leest,
Dit is ook niet meer te onderscheiden van gewone spelontwikkeling want hij had niet eerder derde divisie gespeeld. De materiaalverandering gaf letterlijk een trainingsprikkel of beter de materiaalverandering in combinatie met zijn tegenstanders en dan de mindere uitslagen eerst. Ook omdat hij opeens even niet meer de sterkste speler in het team was misschien (ik ook niet, ik was derde man en later tweede team, heb nog wel een keer van hem gewonnen in de bedrijfsbond maar toen had hij zijn fh niet gelijmd geloof ik en mijn materiaal had ik ook beter voor elkaar, meer spin). Hij moest opeens aktiever spelen, op tijd erbij scherp ziin om consistent te blijven en controle te houden dus nam dat toe als bij een trainingsprikkel op langere termijn gebruikelijk is. Toen dat "klaar" was en hij niet meer teveel "slordige fouten" maakte speelde hij een stuk beter tegen eerder sterkere tegenstanders.

Bij jou zou je dus ook naar de sterkere tegenstanders moeten kijken. Dat zijn degenen die je in begin juist minder aan kunt na een materiaalverandering omdat ze de techniek hebben om ook taktisch beter te spelen,
Jij kunt niet opeens met een houten frame wat je ermee gekund had als je er altijd mee gespeeld had en ook tov andere spelers in je klasse voelt het dus minder,
Dat stapje terug heb jij alleen nodig denk ik om vervolgens vooruit te kunnen kijken.
Die jongen had dat stapje vooruit nodig met de spons als je kijkt naar niveau om zijn aanval drukvoller te krijgen. Bij jou is dat het punt niet. Je spel kan allrounder ontwikkeld. Daar is veel meer winst te halen, Hij moest zijn spel terug krijgen, Speelde ook paar klassen beter.

Dat stapje terug bijhalen moet ok bij jou tegen de tweede helft van een competitie al merkbaar zijn en als het goed is gaat de progressie dan nog door omdat je een blokkade voor je spelontwikkeling in de breedte hebt weggehaald. Flexibilliteit variatie, tactiek etc .
Je alroundbasis versterk je zo geleidelijk en specialiseren kan dan wat materiaal betreft veel subtieler. Die specialisatie mag er dus ook best wat in blijven,
Het is niet zo dat je je hele spel overboord hoeft te zetten
Ik beweer ook niet dat een Zlc frame perse niet genoeg allround en flexibel is maar voor jou denk ik niet want anders speelde je met zo,n kombi hoger omdat het aan tempo druk iig niet kan ontbreken. De spindruk is alleen belangrijker naarmate je hoger komt en de spincontrole.
Dit zou je dus veel meer moeten moeten laten meewegen volgens mij en dan
niet uitgaan van "Jou spel" want daarmee sluit je spelontwikkeling al uit en zou je altijd bij zelfde materiaal moeten blijven en ook nooit weer om advies moeten vragen op dit forum.
:) . Zo is het toch ? Als jij je spel hebt dan moet je dat gewoon blijven doorspelen en twee nieuwe Rozena's kopen, Flauw en wat vilein gedacht misschien maar wel consekwent,
Ik zie als ik toeschouwer ben en naar het spel kijk ook altijd twee spelers die met één spel bezig zijn en beide willen winnen. Hoe kan jij dan je spel hebben en die ander ook ?
Dat zou tafeltennis tot een autistisch spel maken..

Allround frame hoeft niet perse maar tussen een allround frame en een apollonia zit nog een hele wereld aan frames, Dus kun je ook ergens halverwege denken. Zelfs met composiet is dat wel mogelijk. Tsp oa heeft fleece frames, je hebt unidirektionale frames die milder zijn. Mijn ontbreekt het daar aan ervaring maar de zin van composiet is ook minder, aanwezig en voor mij nog minder omdat ik uitga van kwalitatief echt goeie frames en dan ook nog bij die harde vlakke spinballen hoewel dat met een clipper ook prima gaat.
In het hele spel is dat alleen maar één slag per ralye want als het goed is komt zo,n bal in de derde klas niet terug. Bij mij iig zelden en ik speel met ayous limba limba frames.
Dat met zo,n frame kunnen is natuurlijk ook even wennen als je composiet gewed bent en leren,
Daarin zit volgens mij de overeenkomst met die speler die eerst te zacht rubber gebruikte.
Het speelt lekker en makkelijk. Nu speelt hij net zo makkelijk weer en beter maar beide duurde even.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 03 Feb 2018, 21:16

Pff wat gaat dit snel. ..
Osp standaard frames zijn meest niks voor jou als je moeite hebt met voetenwerk van en naar de tafel en spelen verder van tafel. Uitzondering de wat dikkere zevenlaags Ultimate II misschien, Ook 0,2 mm dikker bad dan het Martin model.
Ross Leidy Rapsxallion f andere frames ken ik niet Ik weet niet hoe hij te werk gaat en of de prijs kwaliteit verhouding echt goed is. Mooi is ook niet alles. en van korte duur als het frame je niet bevalt.
Bsa is maar een van vele zelfbouwers en geen professionele fotografie. Rubbers erop lijkt het ook al direkt beter terwijl een Ross Leidy er dan lang niet zo mooi meer uitziet.

Je zou met Mepper anders eens kunnen overleggen.
Hij kan je wel wat een vergelijking geven tussen zijn alser Virtuoso en standaard off - frames denk ik. Je kunt alleen problemen krijgen met de springerigheid van vijflaags houten frames, De Martin is nog behoorlijk flexy terwijl de ultimate II wat stijver is voor dichter bij tafel onder druk kunnen spelen is dat eenvoudiger met spin sterke rubbers.

Het cor du buy frame wat ik heb heeft die vijglaags springerigheid minder door dikkere kern, Of die is er wel maar sneller offensiever voor vlakkere hardere topspin,. Is een korbel ook niks bij. Een eigenbouw van mij net zo.
Ook vier mm kern. Virtuoso blad was mij te flexibel ook. Vroeger was dat meer mijn dinf want ging i k meer naar achteren, Later kon ik me dat minder permitteren en kwam ik bij wat offensievere stijvere houten frames uit,
Vrij kort blad en zwaar, voor de bladmaat maar wel standaard breedte en dankzij de besparing op rubbergewicht en topzwaarte nog redelijk licht.
Mijn offensievere balsa frames zouden je ook kunnen bevallen maar Osp kun je nabestellen en bij mij niet, Prijzen verschillen ook nogal. Ze zien er alleen wel fraai uit op moment al zeg ik het zelf :-)

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 03 Feb 2018, 21:48

Wat voor iets zou je me dan bijvoorbeeld adviseren zowel qua frame als ook qua rubbers en dikte?
TIBHAR AURUS SOFT 1.9