Nog maar es over rubbers :-)

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
staycool
Beginner
Beginner

Nog maar es over rubbers :-)

Berichtdoor staycool » 17 Apr 2018, 16:36

Hoi allen,

Ik had verleden seizoen nieuwe rubbers laten plakken, Joola Maxx 400, BH en FH.
De rubbers bleken echter veel te snel voor me. Ik val nogal snel aan met de FH, BH is fel
verdedigend (moet BH nog ontwikkelen, wordt aan gewerkt).
Mijn FH smashes verdwenen regelmatig in het decor, en waren zeer dikwijls te ver. Het lijkt wel of ik m'n slag kwijt ben....
Btw, ben vrijetijdsspeler :-)
Ik dacht nu tragere rubbers te leggen.
Wat denken jullie van deze : BH - Donic Slice 40CD
FH - Donic Vario Cooper S, Donic Acuda Blue P3, of Donic Vario Big Slam.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Nog maar es over rubbers :-)

Berichtdoor mank » 18 Apr 2018, 11:36

Hallo Staycool,

Niemand reageert nu denk ik met een hint omdat er te weinig informatie in je bericht staat om dat goed te kunnen doen.
Ik denk dan aan competitieklas, vijfde- vierde- derde- ........
Huidige frame ?
Spons dikte van je huidige rubbers ?
Andere "bijzondere omstandigheden" als je die relevant lijken als rolstoel moeten gebruiken , ouderdom, uitgesproken klein van postuur of juist lang etc. Kan allemaal van invloed zijn op hoe een rubberkeus uitpakt voor wat de problemen betreft die je nu hebt en kunt tegenkomen met volgende.
Ik geef je graag wat inzicht in hoe dat ongeveer werkt zodat je zelf je rubbers kunt kiezen en als het dan nog niet helemaal bevalt - eventueel later - nog wat meer kunt aanpassen of juist wat minder of wat anders,
(Ik geef alleen hints als richting om te kunnen testen met uitleg waarom die richting volgens mij zinvol is en hopelijk bevalt dat dan..)

Op basis van de informatie worden problemen als met die smashes alleen herkenbaarder te adresseren voor iedereen met de nodige ervaring met bijv het typeframe of de sponsdikte. Zo kun je van meerdere personen hints krijgen en onderbouwing vanuit de ervaring en je keus uiteindelijk zelf zien te bepalen. Nu is dat allemaal niet goed mogelijk en hield iedereen zich dus nog wat stiller.

Hoe je wil spelen of later denkt te kunnen, hoeft ook niet perse overeen te komen met hoe je tijdens wedstrijden speelt.

Dan kun je een batje samenstelllen om op korte termijn je spel te verbeteren of ook wat verder kijken en wat meer op de verdere ontwikkeling van hoe je nu speelt inzetten.
Als je ideen hebt qua spelontwikkeling en trainingsdoelen kunnen die dus ook relevant zijn voor de keuze van andere rubbers en mogelijk is je frame dan ook minder geschikt voor je ambitie., Daar andere rubbers bij zoeken heeft dan weinig zin

.

staycool
Beginner
Beginner

Berichtdoor staycool » 20 Apr 2018, 23:29

Hartelijk dank voor je eerlijke antwoord.
Dikte v.d. spons en merk frame weet ik niet meer spijtig genoeg. Er liggen wel carbonlaagjes in het houtje, dat kan ook de snelheid
verklaren.
Zoeken dus maar........
Nogmaals bedankt hoor.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 21 Apr 2018, 07:28

Of de rubbers die je nu in gedachten hebt de oplossing zijn betwijfel ik.
Denk dat je het ook vanwege je backhand eerder bij het frame moet zoeken. Niks verkeerds over carbon frames maar dit is wel wat mijn praktijkervaring inmiddels.
Voor de meeste spelers kom ik voor het goed matchen met rubbers uit op een soort onmogelijke paradox. Het rubber past dan bij de persoon maar niet bij het frame of wel bij het frame maar complete batje en rubber past niet meer bij de persoon. Zoek dan maar eens rubbers die in alle opzichten voldoen. Het is dan vaak wat als bij die boot waar een gat in zit.
Je kunt dan maar beter hard richting de kust varen want als je probeert het gat te dichten zit voor je het weet elders al een ander gat. Je houdt hiaten. Los je het ene probleem op komt er een ander probleem voor in de plaats. Wat ben je dan opgeschoten,
Of dit in jou geval opgaat kan ik niet bepalen of zelfs schatten maar met carbon is dit volgens mij vaker het probleem.
Je moet een frame met de rubbers geschikt voor jezelf [u]kunnen[/u] maken.
Bij veel frames en spelers kan dat volgens mij gewoon niet goed.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 21 Apr 2018, 17:48

Als je ivm een frame rubbers nodig hebt om je frame tot zijn recht te laten komen en het batje laat jou niet meer tot je recht komen dan heb je een probleem wat bij het frame begint.
Dat bedoel ik ongeveer.
Dan zuinig zijn met -stilzwijgend- argument " rubbers zijn af, moeten vervangen worden, duur". ..Misschien bij jou niet zo maar ik kan dan even niks met de vragen die je stelt en oproept. Dan maar de botte bijl er even in toch ?

Ik bedoel dit niet verkeerd maar er is vaak sprake van dit soort paradoxale vragen. Jij treft het nu even ahw.
Dan gaat het over de rubbers terwijl het onderliggende probleem het frame is wat tot die paradoxale vragen leidt.
Ik ga ervan uit dat als je tachtig euro spenderen wilt je een goed batje wil hebben en desnoods compleet nieuw (wat helemaal geen probleem hoeft te zijn) of deels tweedehands.

Backhand fanatiek kappen is een heel andere spelstijl dan fh smashen. Ik zou zeggen een def plus frame past dan. Defensief met bh offensief met fh,
Bh defensief kan alleen ook een zwaktebod zijn als je liever wilt aanvallen met bh.
Voorkeur,, spelontwikkelingsmogelijkheden en ideeen ..

Dat soort vragen begint bij een frame maar wel al wat rekening houdend met type rubbers als chinees of japans, duits (budgetvraag ook), "klassiek" (zou ik vergeten voor twee kanten) , dun of dik, hard of zacht rubber etc. Daar is het frame al wel wat op af te stemmen als je daar ideen over hebt.

Het leuke is dat het niveau voor wat framekeus betreft dan ook niet zo veel uitmaakt,
Dat is met de rubbers wel aan te passen zolang je niet professioneel bundesliga gaat spelen.
je bh spel moet alleen keuze zijn geen onvermogen.
Dat is pas als je weet dat het onvermogen niet aan je frame ligt,
Anders bepaalt het frame ahw ( teveel) hoe je speelt en (verder) wilt spelen.
Mij maakt dat niet zo veel meer uit en vindt ik wel leuk zelfs als uitdaging.
Pak ik een seizoen een def pus frame en passende rubbers en speel ik daar ook naar. Kan iedereen ook doen natuurlijk.
Op mijn leeftijd, speelklasse en ervaring maakt het voor mijn resultaten toch amper wat uit.
allround, meer offensief.allemaal spelstijlen en wel graag wat bijhorende en goeie batjes . Batje en spelstijl vallen dan als het goed is wat samen en dan helpt het batje me die spelstijl te leren en te spelen. Dat leren gaat veel sneller voor mij dan voor een echte nieuweling.
Het kiezen van een frame en samenstellen van batje moet alleen sowieso wel een aantal ideen achter zitten anders kan ik niet helpen met samenstellen van wat uiteindelijk een goed batje moet worden.Daar zou je me even bij moeten helpen dus en dan kan ik je misschien wat tips geven.
Budget mag je mee laten spelen. Je huidige frame kan ook keus zijn en dan van daaruit verder wat dan meteen een spelkeus is maar dan heb ik wat basis gegevens nodig en mogelijk past het frame dan niet echt maar is er wel iets mee te maken wat redelijk past bij je ideen, budget etc. Ik vindt dat soort compromissen gezien de prijzen die voor veel rubbers gevraagd worden alleen wat vreemd, Voor minder dan de prijs voor twee rubbers kan ik dan vaak al wel een compleet batje bedenken

.