Rubber gezocht (WANTED)

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Rubber gezocht (WANTED)

Berichtdoor Skinny » 08 Apr 2019, 11:53

Dag allen,

nu het seizoen bij ons is afgelopen, vervang ik opnieuw mijn rubbers. Ik heb me voorgenomen om met een bepaalde setup te spelen zodat ik ook bepaalde zaken leer ontwikkelen.
Op mijn voorhand heb ik een behoorlijk harde tacky rubber geplaatst. Voorlopig 1 week mee gespeeld en hou er erg van.
Op mijn rughand zoek ik van een Chinese fabrikant een jap/euro stijl rubber. Heb momenteel een 729 Focus III snipe gelegd. Ben ook hier behoorlijk tevreden over, maar de afsprong is enorm hoog. Geeft een voordeel bij het topspinnen van een duwbal, maar bij het terug duwen gaan er toch enorm veel over de tafel.

Mijn vraag dus:
Zijn er mensen die dergelijke rubber kennen, aan schappelijke prijs, maar met een medium afsprong in plaats van een hoge.
(of moet ik me leren aanpassen??)

Groeten
Bram
FH Friendship 729 Battle II
Xiom classic offensive S
BH Friendship 729 Focus III snipe

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Re: Rubber gezocht (WANTED)

Berichtdoor yoass » 08 Apr 2019, 12:24

Stiga Genesis en Genesis II zijn puik, maar of je de prijs schappelijk vindt en of ze bij jouw spelniveau passen is maar de vraag.

Op de club heb ik mensen blij zien worden van Gewo Thunderball2. Het is meer CN dan JP, maar biedt wel meer power dan de meeste CN-stijl plakrubbers, en is zeker schappelijk geprijsd. Schuiven, blokken en spinnen gaat er fantastisch mee, contraspelen vraagt om een wat meer geopend bat dan de meeste mensen gewoon zijn.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Butterfly Tenergy 05 | BH: Gewo Nanoflex FT48

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 09 Apr 2019, 10:03

Ik ken helaas het rubber niet persoonlijk welke je noemt, maar ik ben erg te spreken over de rubbers van Reactor, ik ben nu aan het experimenteren met het volgende rubber waar ik tot nu toe erg tevreden over ben :
https://revspin.net/rubber/reactor-thunder.html

Of het minder springerig is dan de 729 Focus durf ik niet te zeggen, ik vind het in elk geval niet erg springerig, maar een ander ligt natuurlijk ook aan je frame in combinatie met het rubber/spons.

carlos
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor carlos » 09 Apr 2019, 15:20

Probeer de focus II die heeft de eigenschapprn die je zoekt en gaat heel lang mee, harder dan de snipe en zeer gecontroleerd boven tafel
Heel licht plakkerig in het begin maar toch maar japans achtig

Gr
Carlos

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 09 Apr 2019, 15:30

Langs die lijn: Friendship Battle II. Misschien te plakkerig, maar speelt levendig genoeg om het ook een plek in de buurt van de euro-japanse familie te gunnen.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Butterfly Tenergy 05 | BH: Gewo Nanoflex FT48

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 12 Apr 2019, 23:27

De Battle II ligt op mijn voorhand en vind ik te hard voor een rughand. Heb een Thunderball besteld. Als deze niet zou bevallen kan ik hem zeker kwijt op de club. Het is niet dat de Snipe te springerig is, de afsprong is gewoon te hoog. Hierdoor kan je in mijn gevoel je bat niet plat genoeg houden om te duwen. Je moet hem iets verticaler houden en meer naar de tafel duwen dan vooruit.
FH Friendship 729 Battle II
Xiom classic offensive S
BH Friendship 729 Focus III snipe