DHS Neo Skyline 3 TG of wat anders?

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Timo B.
Gold Member
Gold Member

DHS Neo Skyline 3 TG of wat anders?

Berichtdoor Timo B. » 15 Apr 2019, 20:50

Afgelopen seizoen op aanraden van een aantal heren hier op het forum voor het eerst op de FH gespeeld met de DHS Neo Skyline 3 TG. Prima seizoen gedraaid voor mijn doen alleen merk ik dat het rubber wel enigszins aan vervanging toe is. Nu twijfel ik of ik weer voor hetzelfde rubber zal gaan of de overstap zal maken naar iets anders. Merk dat ik met mijn slag redelijk moeite moet doen om er goed spin in te krijgen. Als dat lukt zit er ook zat spin en snelheid in! Zal ik makkelijker kunnen spinnen met bijvoorbeeld een Butterfly Rozena of Tenergy 05 bijvoorbeeld? Heb eerder met deze rubbers gespeeld, maar nog nooit op een volledig houten frame. Frame bevalt erg goed dus dat is sowieso een blijvertje! Backhand zit Tibhar Aurus Soft en die kan nog wel mee in de najaarscompetitie denk ik...
OSP VIRTUOSO ‘MEPPER’ (Y)
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

TwoFace
Super Member
Super Member

Re: DHS Neo Skyline 3 TG of wat anders?

Berichtdoor TwoFace » 16 Apr 2019, 14:33

Moet je dat rubber echt al na 1 seizoen vervangen!?!?

Dat vind ik erg snel... onderhoud je je rubber wel enigzins?

https://revspin.net/rubber/dhs-neo-skyline-3-tg3.html
https://revspin.net/rubber/butterfly-rozena.html
https://revspin.net/rubber/butterfly-tenergy-05.html

Als je puur naar de cijfers kijkt, dan zou je het meeste hebben aan de tenergy qua spin, maar de dhs neo skyline 3 tg3 komt er aardig van in de buurt... de rozena zou niet zo goed in spin zijn volgens de getallen...

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 16 Apr 2019, 14:38

M'n opslagen en schuifballen hebben denk ik wel eens met meer spin kunnen laden met andere rubbers dan Rozena. Als ik een bal echt met een goed contact spin, daarentegen, krijg ik ze heel zelden op tafel terug. Met name de 2e, 3e spin uit tweede positie kan verschrikkelijk geladen worden. Daar zit Rozena niet ver van Tenergy 05 niveau af.

De prijs van spin geven bij licht contact is spingevoeligheid bij licht contact. Dat kan voor mensen die niet Timo Boll heten een behoorlijk hoge prijs zijn. De bal op tafel houden, daar is Rozena echt beter in (bij mij, in ieder geval) dan T05 — terwijl ik ook met T05 nog steeds een solide spel heb.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: DHS Gold Arc 8/50 | BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Apr 2019, 09:06

Goede toelichting Yoass, zo te horen heb je ze dus ook beiden gespeeld, dat scheelt in het vellen van een oordeel.
Ik vind het heerlijk als mensen op mij gaan spinnen... aangezien ik een behoorlijk goede blocker ben...

mitchy
Beginner
Beginner

Berichtdoor mitchy » 08 Mei 2019, 00:00

Hoi Timo,

Ik speel zelf met de DHS Neo Skyline 2 TG op de fh dus niet de 3. Wat ik lees lijkt het verschrikkelijk veel op elkaar, dus ik denk dat ik wel je rubber herken. Daarnaast heb ik jaren auris soft (fijn rubber) gespeeld en altijd een houten frame gehad.

Ik kan je aanraden om met de skyline te blijven spelen als je je slagen echt wil ontwikkelen. Je geeft zelf aan dat je moeite moet doen, maar dat er dan veel uit komt. Als je in staat bent om die energie er in te steken dan zou ik nogmaals zo'n zelfde type rubber gebruiken. Het resulteert namelijk in ontzettend veel spin en een vrij vlakke bal vaak ook.

Goed, dat was mijn betoog wel weer.

Mvg,

Mitch

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 29 Jun 2019, 12:43

Hoi Mitch,

Sorry tijdje niet meer hier geweest en lees nu pas je reactie. Ik heb besloten om de najaarscompetitie nog gewoon door te spelen met de huidige rubbers. Ga daarna wel verder kijken of er een nieuwe op moet tegen die tijd of dat het nog wel een jaartje kan. Bedankt voor je toelichting.
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

mepper59
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor mepper59 » 29 Jun 2019, 17:26

je kan de toplaag'verversen' met wd -40, zijn ze weer als nieuw. gewoon beetje in de dop spuiten even wachten en dan met een doekje uitsmeren. Volgende dag als nieuw!
De spons eventueel met blanke lampolie, insmeren dag wachten idem.En dat scheelt heel veel euro,s Ik heb dit met allerlei rubbers gedaan ook tenergy e.d en het werkt goed. Met dank aan mank, die beschreef dit een tijdje terug.

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Timo B. » 29 Jun 2019, 18:36

Goede tip!
DHS NEO SKYLINE 3 TG 2.1
TIBHAR AURUS SOFT 1.9

TwoFace
Super Member
Super Member