Donic Waldner

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
RobbieDelfgauw
Beginner
Beginner

Donic Waldner

Berichtdoor RobbieDelfgauw » 03 Mei 2019, 22:53

Wie heeft ervaring met het Donic Waldner world champion 89 frame ?

Het frame kost € 80 en wil graag weten of het een perfect frame.

Heel vroeger heb ik met een Donic waldner Dicon frame gespeeld waar ik heel over tevreden was en wil ook graag weten of
er nog verschillen zit tussen deze twee frames .

GarField000
Beginner
Beginner

Re: Donic Waldner

Berichtdoor GarField000 » 04 Mei 2019, 10:13

Kan voor jou het perfecte frame zijn maar voor mij bagger.
Ik denk dat je dan even wat meer moet vertellen over je huidige frame, waarom dat wel of niet bevalt en wat je speelstijl is.

Zelf kan ik er niks over zeggen want heb hier nooit mee gespeeld.

Theoretisch ......
De WC is veel en veel sneller dan de Dicon. HIj is veel harder en stijfer en weegt 3 gram meer.
Ik zou dus zeggen dat het totaal niet overeenkomt .....

Danny1973
Platinum Member
Platinum Member

Re: Donic Waldner

Berichtdoor Danny1973 » 04 Mei 2019, 17:58

Ik heb met beide een tijdje gespeeld. De Dicon is wat trager, maar zeker niet langzaam en heeft veel meer gevoel en controle. Zeker als je naar 10 jaar weer gaat spelen, en van normale, naar rubber met lijmeffect gaat is het misschien handig om niet zowel rubbers als frame snellef te memen als wat jou bekend was.
De waldner WC89 is een heel goed afgewerkt frame, en zijn geld zeker waard. Je kunt de afwerking vergelijken met dure Butterfly frames. Ik vind de WC89 heel goed als jezelf de druk erop weet te houden. Heerlijk in de contra, super om te spinnen en goed met blokken. Het is echter een wat lastiger frame dan de Dicon op het moment dat de tegenstander jou onder druk zet. Het is gevoeliger voor inkomende spin, en lastiger om de bal kort te houden bij schuiven, en serveren. Persoonlijk zou ik na zo'n lange pauze eerst de Dicon nemen. in combinatie met acuda rubbers, heb je een voldoende snel combinatie met behoorlijke controle waar je zeker aanvallend mee kunt spelen.
Sanwei F3 pro 87 gram FL
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

Sanwei Dynamo 82 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 2.0
BH: Donic Acuda blue p2 1.8