Neubauer Bulldog AN

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Neubauer Bulldog AN

Berichtdoor TwoFace » 06 Jun 2024, 13:42

Het Frame heb ik geruild met @Foobear voor mijn Yasaka Goiabao 5 en ik heb er gister voor het eerst mee gespeeld. Ik had het telkens te druk en eigenlijk niet meer de juiste rubbers liggen.

Aangezien ik nu betercompetitie speel en ik bemerkte dat mijn huidige combi iets te snel/te springerig is tegen de echt snelle spelers (d.w.z. degenen die echt hard slaan ook), was ik toch wel eens benieuwd naar dit frame.

Ik had nog een Yasaka New Era rubber liggen voor de FH en op de BH een DHS Cloud and Fog III, moet zeggen het speelt lekker. Ik ga er morgenavond ook de beker mee spelen. Alleen het FH rubber vind ik eigenlijk iets te sloom, maar voor nu even prima, echter daar moet op termijn een andere op. Ik had nog wel een snellere liggen, maar die komt van een veel kleiner blad dus dat ziet er niet uit en speelt niet echt lekker denk ik.

Ook voor het eerst met een anatomisch handvat gespeeld, want dat heeft deze en ik moet zeggen dat ik best wel snap dat mensen dat prettig vinden, dat ligt echt lekker in de hand zeg.
Ik heb verder flared en recht ook wel in mijn combi's en met beiden geen issues, recht vind ik iets makkelijker draaien... iets losser in hand, echter bij verdedigen juist met de noppen, merk ik dat ik soms meer knijp, terwijl dat niet wenselijk is ... ik heb wel het gevoel dat dit komt door het rechte handvat.. je hebt namelijk sneller het idee dat je het per ongeluk los gaat laten.

Iemand anders ook deze verschillende ervaring met de handvatten?

Ik vind die anotomische ook makkelijk draaien, maar tegelijkertijd ligt het heel goed in de hand, waardoor ik minder snel knijp.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

CSBV
Super Member
Super Member

Re: Neubauer Bulldog AN

Berichtdoor CSBV » 06 Jun 2024, 20:25

Voor mij is het op volgorde van voorkeur: conisch, recht, flared. En alleen als er helemaal geen andere handvatten meer bestaan anatomisch, maar dan schuur ik hem zelf wel bij.
Nooit het gevoel gehad dat mijn bat uit mijn hand kan vliegen terwijl ik mijn bat toch behoorlijk losjes vast houd. Draaien maakt me niet uit, doe ik toch niet.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Jun 2024, 11:21

Conisch heb ik eigenlijk nog nooit in handen gehad.

Dit lijkt op flared toch?

Het gevoel van uit de hand vliegen wel gehad, maar in praktijk nog nooit gebeurd... soms ben je gewoon te bang.... hahaha
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

CSBV
Super Member
Super Member

Berichtdoor CSBV » 12 Jun 2024, 15:13

Conisch zit tussen recht en flared in. In rechte lijn taps toelopend naar speelblad toe, zowel in breedte als dikte van het handvat.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48