Hurricane Hao

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Floris
Super Member
Super Member

Hurricane Hao

Berichtdoor Floris » 07 Feb 2016, 10:36

Ik heb verleden jaar bij Killypong in België een Hurricane Hao gekocht voor 40 euro. Nu zie ik op internet vaak melding van fake DHS en Butterfly producten. Die zijn echter meestal op E- bay gekocht. Kan ik er van uit gaan dat mijn Hao echt is omdat ik hem bij een reguliere winkel gekocht heb?
Hij kwam wel in de mooie DHS box zoals het hoort. Als iemand iets meer weet...
Alser Allround 5
F.H. Friendship Faster 1.8
B.H. Xiom Vega Japan 1.8

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Hurricane Hao

Berichtdoor Danny1973 » 07 Feb 2016, 11:12

Zou mij enorm verbazen als ze bij zo'n winkel fake verkopen. Het is echter wel een zorgwekkend iets, die fake frames en rubbers op de markt. Als je op aliexpres gaat zoeken heb je voor minimale prijzen, fake topframes. Gister zag ik tijdens een jeugdwedstrijd een jongen van 12-13 met een Zhang jike super zlc spelen bij een 4e klasse wedstrijd. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat zijn ouders €350 neerleggen voor deze beginnende speler.
Ik vind het door deze ontwikkeling wel spannend om een gebruikt topframe te kopen. Wie kan je nu nog blind vertrouwen?
Maar nogmaals, verwacht ik dat je bij bekende winkels en internetshops geen namaak zult kopen. Zij willen hun goede naam graag behouden.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 07 Feb 2016, 11:29

Bedankt voor je snelle reaktie Danny!
Ik denk dat 40 euro misschien niet zo heel gek is voor een oud model. De Hao was altijd al goedkoper dan de King of Long.Ik ben het wel met je eens dat er veel nep in omloop is. Op de Butterfly site leggen ze uit hoe je dat kan herkennen. Eerste en belangrijkste teken van een fake is volgens hun de prijs. Jij en ik weten tenminste dat onze Virtuoso's echt zijn!
Alser Allround 5
B.H. Xiom Vega Japan 1.8

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 08 Apr 2017, 11:06

Ik speel nu al weer vanaf februari competitie met dit frame.
Ben er zeer tevreden mee. De bouw, ayous, cypres, koto is als een oude Stiga offensive classic maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
Alser Allround 5
B.H. Xiom Vega Japan 1.8

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 08 Apr 2017, 13:50

Toen ik bij Vroco één kocht bij ongeveer die prijs was dat afgeprijsd van ongeveer zeventig euro.
Dat was in die tijd vrij gangbaar voor dat frame. De Hurricane Wl was toen overal veel duurder.
Het lijkt me dus nog een redelijk normale prijs voor een aanbieding.
Het is wel mogelijk dat de hwl, waarmee ik nooit gespeeld heb, nog wat betere kwaliteit was,
de Hurricane Hao later verbeterd is naar die standaard en de prijs toen een stuk verhoogd. .

Bouw is ayous, spruce, koto. Geen ceder.
Inderdaad een fijn frame maar nu wel vrij duur. overal.

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 09 Apr 2017, 09:29

Je hebt gelijk Mank, inderdaad spruce als tussenlaag. Ik las ergens dat de Stiga O. C. vroeger ook zo gebouwd was maar nu met limba toplaag wordt geleverd. Dat lijkt me toch een ander gevoel geven. Meer een Infinity idee.
Alser Allround 5
B.H. Xiom Vega Japan 1.8

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 09 Apr 2017, 11:15

Yinhe E1 en avalox p500 hebben - onder andere - exact dezelfde opbouw geloof ik.
De produktie is bij de hurricane Hao ook anders dus verwacht ik niet dat die frames precies hetzelfde spelen.
.