Eerste echte frame voor jeugd

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Remco78
Beginner
Beginner

Eerste echte frame voor jeugd

Berichtdoor Remco78 » 27 Mei 2016, 15:10

Onze jeugd op de vereniging spelen tot mijn grote spijt nog allemaal met van die standaard Dunlop batjes. Dit is me echt een doorn in het oog en ik wil en ga daar verandering in brengen.

Qua rubbers heb ik wel aardig een idee hoe en wat, maar wat is nu een goede (niet te dure) vervolgstap wat frame betreft? Het zijn bij ons geen wereldsterren en hebben nog niet een heel specifiek aanvallend of verdedigend spel. Daarom zit ik te kijken naar de Allround frames. Zelf had ik in ieder geval de Stiga Classic Allround als keuze, maar wat zijn nog meer goede alternatieven van <€40?

Ik zie graag jullie adviezen met kleine uitleg tegemoet.

Grtz,
Remco

krisvd
Advanced Member
Advanced Member

Re: Eerste echte frame voor jeugd

Berichtdoor krisvd » 28 Mei 2016, 10:34

Goede beginnersframes (heb zelf met een aantal gespeeld):
Donic Persson Powerplay
Donic Appelgren Allplay
Andro Temper Tech All+
Yasaka Sweden Classic

Stiga Allround Classic is zeker een goed houtje en je kan gemakkelijk upgraden naar bvb Offensive Classic, ook een goed houtje.

Belangrijk is dat de jeugd van hun prefab-palletjes afstappen, zodzt ze hun techniek op de correct manier kunnen aanleren. Met die prefabs, krijg je geforceerde slagen om toch maar die bal over het net te krijgen.

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 29 Mei 2016, 19:27

Bij mijn club (Tempo-team) begint de jeugd met Stiga Allround Classic. Daarna stappen ze meestal over op de Classic Carbon. De eerste tijd spelen ze eigenlijk altijd met Yasaka Mark-V rubbers. Er zijn vast meer goede beginners houtjes maar dit is de keus van onze jeugdtrainer.
Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 29 Mei 2016, 19:28

Bij mijn club (Tempo-team) begint de jeugd met Stiga Allround Classic. Daarna stappen ze meestal over op de Classic Carbon. De eerste tijd spelen ze eigenlijk altijd met Yasaka Mark-V rubbers. Er zijn vast meer goede beginners houtjes maar dit is de keus van onze jeugdtrainer.
Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0