Virtuoso off- en temper tech all+

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
jerrot
Silver Member
Silver Member

Virtuoso off- en temper tech all+

Berichtdoor jerrot » 12 Nov 2016, 22:04

Hallo,

Ik ben nu in t bezit van een osp virtuoso met onderstaande rubbers

Andro rasant grip op backhand
Tibhar fx-p forehand, allebei in 1,8 mm

Nu is mijn virtuoso bij t handvat aan t scheuren/barsten, dus wil ik denk ik overschakelen op het andro temper tech all+ frame.

Zijn mijn rubbers goed bijpassend hier voor en zit er veel verschil tussen deze frames qua speelgevoel en snelheid etc. Ik speel met name eerst verdedigend en af en toe een voorzichtige topspin.

Graag hoor k jullie reacties hier of via pb.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Re: Virtuoso off- en temper tech all+

Berichtdoor CSBV » 13 Nov 2016, 10:26

Naar wat ik aan de reviews gelezen heb zal er qua snelheid en controle niet zoveel verschil tussen zitten. Stijfheid en hardheid verschillen wel, wat het speelgevoel wel wat anders maakt. De Andro is iets stijver en iets harder, waardoor die iets directer speelt. Zal even wennen zijn, maar dat geldt voor elke wisseling van materiaal.
De rubbers die je hebt zijn niet bijzonder in de zin dat ze niet bij bepaalde frames passen. Zou ze alleen niet op een DEF frame zetten.
Stiga Offensive Wood Kjell Johansson C40 Sanwei Target National max Sanwei Target National max
MDP custom all wood Sanwei Target Provincial 39° 2.2 Sanwei Target Provincial 39° 2.2

ELO rating oktober : 1370

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor Danny1973 » 13 Nov 2016, 12:03

Ik heb vaak met de Virtuoso off- gespeeld, en een tijdje terug met de temper tech off-. De frames zijn beide erg goed, maar toch wel vreschillend. Ik vind de Virtuoso al een stapje sneller dan de temper tech off- aanvoelen, en verwacht dat de all+ nog een stapje langzamer zal zijn. Ik vond de Andro een zee goed frame, zeker qua controle bij schuiven en blokken een tikje beter dan de OSP. Aanvallend vind ik de Virtuoso een beter frame, iets meer power, en iets meer topspin. Toch als jij aangeeft dat jij iets meer passief zou willen spelen lijkt het mij een veilige keuze. Klein nadeel van de temper tech vond ik de kwetsbaarheid van de relatief lichte andro frames. Je zou kunnen overwegen contact op te nemen met OSP. Ik verwacht dat ze voor niet al teveel geld het handvat weer kunnen aanpassen, of nieuwe griphelften erop kunnen plaatsen. Ik weet niet of dit nog de rechte uitvoering is waar je mee speelde. Misschien kunnen ze er zelf een holrond of anatomische griphelft op plakken.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 86 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

jerrot
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor jerrot » 15 Nov 2016, 11:59

Hoi Danny,

Ik speel inderdaad nog met de Virtuoso met recht handvat. En mijn omschrijving van de barst was beetje onduidelijk, de barst zit net boven het handvat waar eigenlijk het blad begint. Daar zal vrees ik weinig aan te doen zijn. Als ik nog een keer tegen een anatomische Virtuoso aan loop is dat misschien nog wel een optie.

En mij gaat het met name er om dat ik met de Andro ook gewoon makkelijk kort achter het net kan leggen maar toch ook wel redelijk eenvoudig aanvallend over kan nemen. Zeker omdat ik mijzelf betrap op dat ik mijn slag lang niet altijd goed doorhaal.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P