Traag frame hinoki toplaag/carbon innerlaag.

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
60cent
Beginner
Beginner

Re: Traag frame hinoki toplaag/carbon innerlaag.

Berichtdoor 60cent » 06 Jun 2017, 21:11

Graag gedaan en succes, Kris. De TT all+ blijft so wie so een prima houtje. Dank ook Mank voor de wijze lessen. Gr René

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 12 Jun 2017, 21:52

http://mytabletennis.net/forum/forum_po ... N=1#983526

Ik kwam net deze thread tegen over het zachter en flexibeler worden van frames.
Op zich hoeft dit trouwens niet erg te zijn natuurlijk want niet iedereen wil met een hard en stijf frame spelen. Het is alleen iets om rekening mee te houden.
Bij twijfel een iets offensiever frame nemen bijvoorbeeld en dan wat geduld ermee hebben. ,Hoe de elastische kwaliteit zich houdt verschilt denk ik ook nog. Als die tegelijk teveel verloren gaat kan er ook sprake zijn van een kwaliteitsteruggang. Een door thermische behandeling brossere kern heb ik wat dat betreft wat minder vertrouwen in.
Wat natuurlijke taaiheid helpt het hout denk ik om te zetten zonder teveel (brosse) microschade en mogelijk zelfs om meer elasticiteit op te bouwen uit de aanvankelijk zachte taaiheid,
Zo worden Criquetbats gemaakt uit wilgenhout wat een behoorlijk taaie en vrij zachte houtsoort is.
Voor ermee gespeeld wordt worden de bats alleen ingeklopt met "een hamer die een bal nadoet"
Het zacht taaie gaat dan juist over in meer hardheid en het hout wordt elastischer omdat het ahw weerstand opbouwt tegen de klappen,
De steel van het bat wordt niet voorbewerkt en
het zachte speelgevoel waarvan sprake is in deze thread komt denk ik juist vooral door het buigzamer worden in de nekzone en minder door laminaat verandering midden op het blad.
Die belasting is denk ik ook niet zo hoog als bij de nekzone.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 14 Jun 2017, 14:11

..verkeerd gepost