De Mank Limba MB Special :)

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
benxx
Silver Member
Silver Member

De Mank Limba MB Special :)

Berichtdoor benxx » 02 Aug 2017, 15:07

Na diverse frames van Marc (Mank) getest te hebben heeft hij er uiteindelijk 1 gemaakt wat groot genoeg was naar m'n zin. Groter dan een Re-Impact middenblad (158x158). Zelf bijgewerkt tot die maat en belegd met op de FH een Waran 2,0 en op de BH een Keiler OX. Ik wilde af van mijn verdedigende stijl en door korte noppen op de FH te gebruiken kan ik de ballen makkelijker afslaan en de halflange noppen op de BH dwingen me meer te blokken en slaan in plaats van in te kappen. Het frame, door mij Mank Limba MB Special :) genoemd, voldoet uitstekend met deze rubbers. Het is een stuk stijver en harder dan een Re-Imapct Mephisto en dus wat mij betreft prima om mee te slaan en te blokken. Met de Waran op de FH kan ik zelf ook redelijk wat spin genereren terwijl de Keiler op de BH veel meer variatie biedt dan de lange noppen van weleer. Al met al een geslaagd frame van Marc, ik heb hem al laten weten dat als hij er nog zo een maakt ik hem graag wil overnemen.
Meppers 1 (Heeze)
2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Mank Limba MB Special :)
FH TSP Ventus Soft 2,0mm
BH Lion Claw 0,5mm

Testvehikel:

MDP Teak
BH Spinlord Dornenglanz OX
FH Adidas P7 1,8mm

ELO per 1 aug: 1408

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: De Mank Limba MB Special :)

Berichtdoor mank » 06 Aug 2017, 11:17

Mooi dat het frame je bevalt. :) .
Ben benieuwd hoe je met die kombinatie op tournooien of in de volgende kompetitie uitkomt.

Voor ik weer frames ga maken moet ik eerst de kosten
van de vorige houtkoop er uit hebben.
Ik wil niet goed geld terug kunnen blijven garanderen en me dat kunnen veroorloven.
Wie interesse heeft een frame of een paar frames te testen kan kontakt met me opnemen.
Via het open forum of pb kan natuurlijk ook.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 07 Aug 2017, 12:26

Ik heb nog wat batjes, plankjes, die voor een zacht prijsje overgenomen kunnen worden varierend van vijf tot dertig euro.
Oa het eerste framepje wat Benn te klein vond,
Prijs overeen te komen na testen en voor eventueel reviewen. Die hangt verder af van hoe een frame oogt, hoe de afwerking uitviel , eigen "onderhandelingsvaardigheid", en gulheid of zuinigheid op basis van de testervaring,
(Meer dan dertig mag altijd :) .)

Het gaat om unieke exemplaren en ik maak ook geen customframes of (alleen) voor mezelf
maar voor verschillende "spelertypes",.
(Spel- of spel-sportstijl is tafeltennis :) ).
Later als ik een frame af heb zijn individueel vaak nog wel (custom) aanpassingen mogelijk qua gewenste gripdikte of bladmaat voor ik een frame toestuur. Iemand die een dunnere grip wil bijvoorbeeld of lichter batje en dan de bladmaat wat kleiner. Soms kan dat soms niet (speltechnisch) afhankelijk ook van spelertype en frame, rubbervoorkeuren etcetera.
Dat beoordeel ik dan en laat wel weten of het kan.
Het gaat dan om aanpassingen die iedereen ook zelf zou kunnen ondernemen..
Dat ligt de een alleen meer dan de ander.

Custombouw kan ik alleen als ik spelers echt ken en regelmatig heb zien spelen
of - tot op zekere hoogte - aanpassingen tov een eerder frame van mij wat iemand getest heeft zonder dat ik die persoon heb zien spelen.
Het gaat ook dan dus weer om een unikum ipv serieproduktie,
Niet op bestelling dus.
"De klant moet hier geen koning worden". :)
.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 08 Aug 2017, 11:27

Reviewen hoeft trouwens niet.. Ik waardeer het alleen als ik feedback krijg. maar dat kan ook per pb.
Als ik wat meer frames verkocht heb kan ik oa weer nieuw balsa hout kopen
om een reserve frame voor Ben te maken. Dat doe ik dan weer wel al zal dat ook geen exacte kopie worden.

Voor wat de zakelijke kant betreft :
Zou ik meer gaan verdienen dan mij bij mijn uitkering is toegestaan (plm 150 euro) dan zou ik kontakt opnemen met het Uwv om er een zakelijk projekt van te maken. Dan moet er alleen nog heel wat water door de maas stromen voor het zover is. .
Het is dan eerstens de vraag of ik dat aankan,
Huidige woonadres is dan niet geschikt
Voor ik aan zo,n winst kom zou ik al moeten investeren in machines en meer.
k verwacht niet dat het Uwv dat mee zou financieren zoals bij opleidingen wel gedaan wordt.
IKomt eerlijk is eerlijk ook bij dat ik er niet veel trek in heb om dit als produktiewerk te doen ipv als vooral hobby,
Wat bijverdienst is alleen ook niet verkeerd al kan ik redelijk rondkomen.

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 11 Aug 2017, 23:52

Van de frames die ik nog heb zijn er zes met balsakern drie met abachi.
Vooral speeltechnisch gaat het volgens mij om kwaliteitsframes.
Mijjn beste spel van afgelopen twintig jaar, ook qua resultaten,
heb ik tenminste met zelfbouw frames gespeeld.

.