Donic Waldner World Champion 89

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Danny1973
Gold Member
Gold Member

Donic Waldner World Champion 89

Berichtdoor Danny1973 » 18 Nov 2017, 10:57

Weer eens een nieuw speeltje aangeschaft. Kort geleden had ik de WC89 al via een duits forum gekocht. Helaas was het met 98 gram wel erg zwaar voor mijn eigen voorkeur. Toch was ik wel onder de indruk van het gevoel na een korte training. Inmiddels is de zware naar Amerika, en heb ik een nieuwe besteld op gewicht. Mijn huidige frame weegt 88 gram en heeft een prettig flared handvat. Netjes afgewerkt, waarbij ik alleen de onderkant van het blad even iets heb geschuurd. Dit is iets wat ik bij nagenoeg alle frames moet doen.
Ik had dit Donic frame al een tijdje op mijn wensenlijst staan. Na mijn Xiom periode qua rubbers ben ik al een tijdje helemaal over op Donic rubbers. Kort daarna ben ik begonnen met een oude klassieker, de zeer voordelige Waldner Dicon. Een goed frame dat ik zeker iedereen die met hout wil spelen, redelijk tempo en een zeer goede controle zoekt aan kan raden. Zeker als je geen enorm bedrag uit wil geven voor een batje.
De Waldner World Champion 89 is een carbon frame wat redelijk vlot is, maar geen extreem snel frame. Een klein tikje sneller dan de Dicon, maarwat trager dan bijvoorbeeld de Timo Boll Spirit.
Het gevoel is redelijk soft, maar toch wel heel anders als ik gewend ben. Bij contra inspelen is het vanaf de eerste bal een vertrouwd gevoel. De ballen zijn goed te plaatsen. Tempo is goed aan te passen van rustig naar snel. De boog is gemiddeld hoog.
Topspin is met heel veel gevoel. Bij een rustige spinbal is het gevoel heel goed. Het is heel eenvoudig om een serie spinballen te slaan waarbij je de bal goed voelt. Waar ik nog iets moeite mee heb is een flinke versnelling. Dan wil de bal nog wel eens over de tafel heen gaan. Op 90% is het frame heel betrouwbaar en door het zachtere gevoel is het eenvoudig om goed te varieren en te plaatsen.
De controle bij schuiven en service ontvangst is iets beter dan bij de Dicon, en beter dan de wat hardere en snellere carbon frames, zoals een Viscaria.
Met setveren lukt het om goed kort en lang te spelen. Bij backspin geeft het veel rotatie. Iets meer dan bij de Dicon, en veel meer dan ik met een Viscaria of T5000 kon geven. Mijn servicebeweging is wellicht te traag om echt de mogelijheden uit zo'n snel en hard frame te halen.
Het grootste pluspunt is de backhand opening en actief blok. Ik krijg steeds meer gevoel met backhand, en daar helpt dit frame met de Donic Acuda Blue P2 zeker aan mee. De openingen zijn nog niet heel hard, maar blijven inmiddels wat lager en er komt steeds meer effect in. Dit frame heeft door het goede en softere gevoel iets meer tijd en minder foutmarge dan een heel hard frame. Het frame voelt zelfs wat softer en beter qua gevoel dan een Virtuoso off-
Actief blokken is een fantastich. Als iemand spint en je zet je bat er met iets slagbeweging tegen aan versnelt de bal enorm. Toch zijn deze snelle ballen goed te plaatsen.
In het passievere spel is het nog beter mogelijk om goed te sturen.
Niet echt mijn sterkste spel, is keepen vanuit de tweede lijn. Toch mocht het zo zijn dat je naar de achter moet heeft het bat voldoende power en is het goed mogelijk om de bal terug te brengen.
Kort samengevat, een zeer positief gevoel na 3 trainingen en 1 wedstrijd. Een redelijk soft gevoel, goed qua plaatsing, eenvoudig om te topspinnen met zowel fh als bh. Actief blokken is geweldig. Alleen bij volluit versnellen kan de bal wat van het batje afschieten. Wellicht is dat mijn gebrek aan tempo en techniek. Een aanrader, en via Sport Europe voor €89 vind ik het een heel goed frame met een zeer redelijk prijs.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.
BH: Donic acuda blue p2 1.8mm

Donic Ovtcharov True Carbon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max

mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: Donic Waldner World Champion 89

Berichtdoor mepper59 » 18 Nov 2017, 19:38

ben benieuwd of je er mee blijft spelen......ik wist niet dat dit een carbon frame was. dacht dat waldner met volhout speelde.kwa prijs dus vergelijkbaar met een expert(85)/virtuoso. Ben ook benieuwd of die niet te soft wordt na inspelen.
veel plezier er mee.
meppuh!
OSP Expert
rozena 2.1
tenergy 25 1.9

Danny1973
Gold Member
Gold Member

Re: Donic Waldner World Champion 89

Berichtdoor Danny1973 » 18 Nov 2017, 23:45

Ondanks een waardeloze conpetitie, net wel ern nette overwinning tegen een lange noppen speler met een gevaarlijke aanvallende forehand.
Dit is. Inderdaad een carbon frame. Ern beetje richting de waldner senso carbon. Iets sneller, maar meer gevoel en een vol handvat. De senso handvatten klinken raar, en de Dicon met zijn sleuven maakt veel geluid, maar niet mooi. De WC89 is door het volle handvat ook beter in balans.
Ik hou inderdaad niet heel erg van carbon. Ik kan de extra power en versnelling vaak niet goed genoeg handellen met mijn trage bolle spinspelletje. Toch is deze wel lekker.
Ik heb ook de zo Ovtcharov True Carobon gekocht. Ben benieuwd hoe die speelt. Waarschijnlijk is die wel te snel. We zijn toch al gedegradeerd, dus ik kan even wat testen.
De serie world chapion 89 bestaat uit 3 frames. De Persson is harder en wat sneller en de Appelgren trager en softer. Wel allemaal met carbon.
De Ovtcharov was een beetje impulsief na zijn. Winst in Belgie en Duitsland. Wat een power en een geweldige backhand. Helaas won hij beide finales van Boll.
Donic Waldner World Champion 89 - 88 gram FL
FH: Donic acuda blue P2 2.0.

Donic Ovtcharov True Carbon 84 gram FL
FH: Donic acuda blue p2 max