Op zoek naar nieuw frame

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
ErikL
Beginner
Beginner

Op zoek naar nieuw frame

Berichtdoor ErikL » 27 Dec 2017, 19:07

Hallo,

Ik heb eens een vraag voor de forum bezoekers. Ik speel al jaren met het frame K1 van Joola, maar deze is intussen zo versleten (door het regelmatig plakken van andere rubbers) dat ik op zoek ben naar een nieuw frame.
Ik zoek dan alleen een frame dat meer explosiever is dan de K1.
Ik speel met forehand de Samba-Tech 2.0 en met de backhand Xiom vega pro 1.8
Forehand speel ik vaak iets vanaf de tafel (met veelal een top/zij spin aanvallend spel.
Met backhand speel ik iets meer gecontroleerder maar wel met veel bolle topspin.
Controle vind ik nog wel belangrijk omdat ik nu ook redelijk vlak kan schuiven als het nodig is, maar ik zoek een frame met veel snelheid zodat mijn topspinballen echt snel doorkomen maar waar ik evt. toch nog een bal mee kan schuiven.

Is het dan verstandig om bijv. voor een Carbon frame te kiezen of kan ik beter bij een houten frame blijven.

Ik had zelf zo’n beetje de volgende frames in gedachten:

Joola K7
Joola Rosskopf emotion
Joola flame fast of extreme

Donic Waldner legend carbon
Donic Ovtcharov true carbon

Het schijnt wel zo te zijn dat sommige frame’s niet goed samen gaan met de wat zachtere rubbers.
Ik ben wel op zoek naar een iets wat zwaarder frame (ca85-90gr) . Ik vind zelf dat je de bal dan meer “voelt”.

Dit is namelijk wel het geval met m’n nu huidige frame K1. Ik kan daar alleen geen informatie meer
van vinden. Daarom is het ook zo moeilijk zoeken.

Maar misschien moet ik het wel heel ergens anders in zoeken en kunnen jullie me hierin wat helpen.
Speel nivo is 1ste klasse / hoofdklasse duo afdeling West.

Ben benieuwd naar jullie reakties .........
Frame Joola K1
Forehand Joola Samba Tech 2.0mm
Backhand XIOM Vega Pro 1.8mm

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Op zoek naar nieuw frame

Berichtdoor mank » 28 Dec 2017, 14:38