Gefeliciteerd.
Je vraagt bij Osp dan om een alser Grip ?
Met zelfde laagopbouw kun je de uitvoering natuurlijk ook custom laten varieren,
De ene laag wat dikker en andere wat dunner kriijg je dan meer of minder verschil
met de standaard Osp frames qua sppeelkarakteristiek, Meer abachi maakt het frame zachter en wat meer "muted".
Gemoedelijker.
Griphelften en daarmee het hele frame worden dan ook wat lichter met zelfde bladgewicht dus komt
de frame balans wat verder van het handvat.
De eerste laag is bij de alser grip al meteen abachi als bij het Osp frame wat ik
destijds van Osp kreeg. bij de introduktie. Dat was een Virtuoso met dikkere kern .
Helaas door mij vernaggelt Toen ik de grip wou aanpassen kwamen de fineerlagen van het blad los.
Van de kern heb ik daarna nog wel een heel leuk frame gemaakt. en lang mee gespeeld tot een ander het frame overnam,
Een van mijn beter geslaagde pogingen maar toch wel jammer,
k wou dus een soort alser opbouw maken maar wel de Osp dekschalen weer gebruiken.
Eerste laagjes abachi zijn in principe dus zelfs zachter als bij de standaard grip.
Alsergrip heeft nog drie harde lagen en nog twee abachi, Totaal zes lagen,
Met totaal twee dikkere hardhout lagen en twee achachi kan ook nog.
Een kant een griphelft met drie lagen en andere kant vier kan ook.
Dan wordt het een asymmetrische grip en dat bevalt mij altijd goed.
Beetje meer risico op kromtrekken maar in praktijk valt dat mee en het blad trekt niet mee krom
De gripvorm staat natuurlijk los van de construktie.
De afwisseling van lagen geeft versnellingen en vertragingen.
Met meer lagen meer versnellingen en vertragingen maar minder opvallend,
Net als bij fietsen, Met tien versnellingen meer versnellings en vertraginsmogelijkheden met schakelen dan bij vijf
maar per stapje ook kleinere verschillen.
Hoe meer lagen des te meer lineair spelend gaat het aan voelen omdat het schakelen minder merkbaar wordt.