Stiga Hybrid Wood NCT

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Floris
Super Member
Super Member

Stiga Hybrid Wood NCT

Berichtdoor Floris » 12 Aug 2018, 22:53

Zou iemand mij kunnen vertellen uit welke houtlagen dit frame is opgebouwd?
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Stiga Hybrid Wood NCT

Berichtdoor mank » 13 Aug 2018, 10:58

Houtsoorten weet ik niet maar het model heeft vijf houtlagen en vier NCT lagen,
De houtlagen worden - misschien wat simpel gesteld maar zo kun je het zien - dan verlijmd met lijm waar nano carbon aan toegevoegd is, Epoxy als lijm.
Die vier lagen werken dan als ultra dunne carbonlagen maar dan nano carbon ipv fiber.
Er is dan wat extra lijm nodig en om het gewicht niet te hoog te maken zullen de houtsoorten niet al te zwaar zijn. Nano carbon of pixie dust ipv gewone vezels in draden verwerkt en draden gewoven.
Op het oog schijnt het een soort poeder te zijn vandaar dat ik denk dat het gewoon in de lijm gemengd wordt als soort vulmiddel en dan doet wat het moet doen,
Stiga frames zijn meest ayous en limba dus lijkt me dat voor de houtsoorten ook met oog op gewicht en bladgrootte (ook als clipper) meest waarschijnlijk.
3 ayous en 2 Limba ? Dat zou zelfde zijn als bij de allround en Clipper ( clipper 5 ayous allround 3) waarbij de bladdikte meer bij Clipper in de buurt ligt. Anders zou het - model -veel zwaarder als clipper moeten zijn of er moet kiri gebruikt zijn voor de kern of eventueel ultra licht geselecteerd ayous om echt hard hout bij redelijk gewicht mogelijk te maken,
Kiri gebruikt Stiga bij mijn weten niet i of zelden behalve wellicht voor de echte komposiet frames (en voor zover Stiga frames maakt ipv laat maken).
Hybride dus speelt als het goed is meer als de houten frames van stiga maar dan met die NCT versterking harder, stijver voor sneller en makkelijker lossen van de bal met minder impulsverlies tijdens de stuit (minder natrillend hout, lijm en pixiedust).
Zo,n frame (exemplaar afhankelijk) zal ook door vijf houtlagen ipv zeven anders spelen dan Clipper.
Ook goed voor offensieve topspin verder van tafel wat met zeven lagen meestal minder is,
Gezien de dikte en vijf houtlagen en NCT vooral stijf denk ik maar met ayous in die dikte ook nog redelijk zacht,
Clipper alleen zachter, net zo zacht als allround maar ook veel stijver dan allround. Ik heb alleen naar de model kenmerken gekeken en die vergeleken Ken ook alleen een paar allround en clipper frames van zien en zelf er mee spelen, Mijn eigen bouwsels waren me qua spelen ook hybride genoeg :)

pipplayer
Beginner
Beginner

Berichtdoor pipplayer » 13 Aug 2018, 12:16

Helaas staat jouw frame er niet tussen. :(
Trouwens wel leuk om te weten van welk hout welke frames zijn opgebouwd.

http://stervinou.net/ttbdb/index.php

http://www.tennis-de-table.com/forums/s ... 906-1.html
Frame: Xiom Extreme S
Forehand: Ritc Friendship 802-40 1.8 mm
Backhand: Yasaka mark V 1.8 mm

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 13 Aug 2018, 17:39

De "stervinou". Blade composition site gebruik ik ook. Ik heb de opbouw van zo'n 6 frames doorgegeven. Ik vind het inderdaad leuk om te weten van welk hout mijn frames zijn gemaakt. Ik heb bv drie frames met dezelfde bouw; ayous, spruce en walnut; Stiga Intensity, Stiga Exclusive off en Yasaka Ma Lin Extra Offensive, en die zijn toch heel verschillend.
Yasaka Ma Lin Extra Offensive
F.H. Milkyway Venus 2.0
B.H. Avalox Sogno max

Giant Dragon Superbalsa 2 mod.
F.H. Globe 999 1.0
B.H. Globe 999 1,0

pipplayer
Beginner
Beginner

Berichtdoor pipplayer » 13 Aug 2018, 17:47

De "stervinou". Blade composition site gebruik ik ook. Ik heb de opbouw van zo'n 6 frames doorgegeven. Ik vind het inderdaad leuk om te weten van welk hout mijn frames zijn gemaakt. Ik heb bv drie frames met dezelfde bouw; ayous, spruce en walnut; Stiga Intensity, Stiga Exclusive off en Yasaka Ma Lin Extra Offensive, en die zijn toch heel verschillend.
Het is dan wel dezelfde opbouw maar waarschijnlijk is de dikte van de hout fineerlagen anders . Ook hoe het verlijmd is en het type handvat zal verschil maken. Maar voor ons gewone stervelingen is het een leuke leidraad.
Frame: Xiom Extreme S
Forehand: Ritc Friendship 802-40 1.8 mm
Backhand: Yasaka mark V 1.8 mm

mank
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor mank » 15 Aug 2018, 12:22

Zelfs als er geen verschillen zijn of spelend iig niet merkbaar zullen het verschillende frames zijn. :)
Dat is bijvoorbeeld relevant voor als later het ene frame een jaar in gebruik is of is geweest en andere één of twee frames in een kast lagen,nooit mee gespeeld,
Waar er eerder geen verschil merkbaar was zal dan toch verschil zijn ontstaan. (buiten het verschillend zijn omdat het om meerdere frames gaat)
Merkbaar verschil ook als ze dan weer vergelijkend getest worden maar dit is wat voorspellend want ik weet niet wat een ander wel of niet als verschil ervaart. Een verschil is niet perse merkbaar bij elke slag of voor iedereen bij een soort slag,
Het is meer de vergelijking zelf die dan eigenlijk veranderd is maar niet voor iedereen hetzelfde merkbaar