Breken Frame

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Rammer72
Beginner
Beginner

Breken Frame

Berichtdoor Rammer72 » 30 Jan 2019, 10:58

Recent is het frame gebroken. Het batje is na mijn inziens nog niet zo oud ( 2,5 jaar ). Persoonlijk vind ik het vrij snel. Wel heb ik een vrij stevige handdruk. Daarnaast ben ik ook niet te vrijwaren, als het niet goed gaat, dat ik het batje langs mijn been sla of vlak tegen mijn hand. Wellicht speelt dat ook mee. Frame is van het merk Andro off-. Nu heb ik er 1 met carbon en titanium toevoeging. Hopelijk is dat iets steviger. :-)
De rubbers zijn ook wat harder, zodat mijn nicknaam wat meer ten goed komt :-)

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Breken Frame

Berichtdoor benxx » 30 Jan 2019, 16:28

Tegen je been of hand slaan. Deed ik vroeger ook. Resultaat: batje gebroken na 1,5 jaar. Bij iedere klap op je hand of been krijgt de hals waar het blad in de steel overgaat een enorme opdonder en dat is meteen ook het zwakste punt van het frame. De bal geeft een tegendruk van een paar gram, je hand of been waarschijnlijk een paar kilogram.
De kracht die je frame te verduren krijgt is dan ook meteen zo'n duizendmaal groter (F=m*a, tweede wet van Newton)
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm Reactor
FH Proton Neo 325 1,8mm

Test:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-12 1486

TwoFace
Super Member
Super Member

Re: Breken Frame

Berichtdoor TwoFace » 31 Jan 2019, 10:21

Nog niet gebeurd, maar ook ik vertoon het gedrag tegen mijn been aanslaan als het echt ff niet lukt... mijn huidige frame heeft 2 lagen fiberglass erin zitten dus ook die zal iets minder snel breken denk ik.