Nieuw batje voor competitie-starter

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Maksim
Beginner
Beginner

Nieuw batje voor competitie-starter

Berichtdoor Maksim » 24 Mei 2019, 20:05

Beste tafeltennisliefhebbers,

ik heb na 35 jaar druk bezig met werk & gezin weer het tafeltennissen opgepakt. Van honderden potjes tafeltennis vroeger in de garage met broertje en vrienden nu een half jaar actief op de club en mijn eerste competitieseizoen afgesloten (6e klasse, 67%). Ik speel met een kant en klaar batje van Butterfly, Timo Boll Black, 40 euro, met kenmerken: speed 100, control 70, gewicht 165 gram. Het lagere gewicht voelt goed aan (zeker in vergelijk met zwaardere batjes van anderen), maar de ballen springen wat vaker en harder weg dan ik wil. Ben op zoek naar wat meer controle, snap dat dat in de eerste plaats het verbeteren van mijn techniek is, maar wil ook naar een ander batje kijken. Heb gekeken naar Andro Ligna All, Stiga Allround Classic, Andro Gauzy of Andro Timber 5 All, maar weet niet goed of ik hiermee op de juiste weg zit. Ik heb veel op internet gekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer, laat staan als het om de keuze van de rubbers gaat. Heb een Stiga Celero gespeeld, maar die voelde zwaar, minder explosief dan eigen batje, wel wat meer controle, maar minder gevoel in het batje. Ik speel zelf veel met bloks en slices, veel effect, weinig topspinballen, wat minder smashes, en sta eerder kort op de tafel. Hopelijk geeft dit wat beeld.

Ik kan kortom wel wat feedback en tips gebruiken!
Alvast dank,
Maksim

mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: Nieuw batje voor competitie-starter

Berichtdoor mepper59 » 24 Mei 2019, 20:12

bij sport europe ,een aanbieding, gewo all frame plus 2x 2.0 megaflexx voor 49,95 ipv 90. Spelen bij ons herstarters mee, prima combi. Succes.

Maksim
Beginner
Beginner

Berichtdoor Maksim » 24 Mei 2019, 20:14

Bedankt voor deze tip, ga ik achteraan

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 25 Mei 2019, 20:55

Prima spul van Gewo. De Allround Classic doet zijn naam ook eer aan, en past zo te zien bij je speltype. De Donic Appelgren Allplay en Yasaka Sweden Extra zijn ook uitstekende allround frames.

Maar, probeer vooral de batjes van anderen eens. Vooral van mensen met een vergelijkbare stijl, en een niveau niet te ver van het jouwe.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: DHS Gold Arc 8/50 | BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Super Member
Super Member

Berichtdoor TwoFace » 27 Mei 2019, 08:47

Beste tafeltennisliefhebbers,

ik heb na 35 jaar druk bezig met werk & gezin weer het tafeltennissen opgepakt. Van honderden potjes tafeltennis vroeger in de garage met broertje en vrienden nu een half jaar actief op de club en mijn eerste competitieseizoen afgesloten (6e klasse, 67%). Ik speel met een kant en klaar batje van Butterfly, Timo Boll Black, 40 euro, met kenmerken: speed 100, control 70, gewicht 165 gram. Het lagere gewicht voelt goed aan (zeker in vergelijk met zwaardere batjes van anderen), maar de ballen springen wat vaker en harder weg dan ik wil. Ben op zoek naar wat meer controle, snap dat dat in de eerste plaats het verbeteren van mijn techniek is, maar wil ook naar een ander batje kijken. Heb gekeken naar Andro Ligna All, Stiga Allround Classic, Andro Gauzy of Andro Timber 5 All, maar weet niet goed of ik hiermee op de juiste weg zit. Ik heb veel op internet gekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer, laat staan als het om de keuze van de rubbers gaat. Heb een Stiga Celero gespeeld, maar die voelde zwaar, minder explosief dan eigen batje, wel wat meer controle, maar minder gevoel in het batje. Ik speel zelf veel met bloks en slices, veel effect, weinig topspinballen, wat minder smashes, en sta eerder kort op de tafel. Hopelijk geeft dit wat beeld.

Ik kan kortom wel wat feedback en tips gebruiken!
Alvast dank,
Maksim
Ik zou vooral niet te snel voor een specifiek batje kiezen, probeer je eigen spel goed te vinden, als ik je spel zo hoor zou je bv prima een noppenspeler kunnen zijn...

Experimenteer anders zelf met een Yinhe Y13 frame, kost maar ongeveer 15 euro. Plak er een Reactor corbor rubber op, een rubber met veel controle, desnoods op je BH noppen of ook een reactor corbor... en koop er een paar goedkope rubbers bij om te proberen hoe dat speelt.

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Jun 2019, 13:53

Ik kan zelf alleen praten over de Andro Ligna All+.
Deze heb ik pas aangeschaft met hurricane 8 chinees rubber.

Ervoor had ik de Donic Epox Powerallround.
Beide prima frames. De andro is een stuk lichter (147 inc. rubbers) . Doordat het andro embleem dieper ligt dan de handvat vind ik dat wel lastig.
Donic frame was niet zo duur, die andro was 80 euro dus daar zou ik niet mee beginnen.

Ik weet niet waar je woont, maar je zou mijn oude Donic frame kunnen krijgen om te testen.
Is niet supersnel maar je kan er aardig snelle slagen mee maken hoor :D

Let met de rubbers op ingebouwd lijmeffect. Hierdoor springen ze redelijk snel van je rubber af.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Hurricane 8
BH: Dr. Neubauer Viper