Help me even voor een nieuwe combinatie aub

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Help me even voor een nieuwe combinatie aub

Berichtdoor Skinny » 19 Mar 2020, 17:07

Dag allen,

Gezien Covid de boel heeft komen verstoren zit mijn derde seizoen er nu op. Na mijn heupoperatie van augustus ben ik nog steeds niet volledig hersteld en heb dus geen spetterend seizoen achter de rug (de twee vorige wel). Zoals elk jaar kijk ik om mijn rubbers te gaan vervangen. Ik wil toch iets anders proberen, want ik mis wat spin in mijn setup. Nu zit het eigenlijk in mijn kop om ook mijn houtje te gaan vervangen, want ik mis de mogelijkheid om korte ballen over het net te leggen. En veel schuifballen gaan over de tafel.
Huidige setup:
Xiom classic offensive S
2x Gewo Thunderball 2.0

Speelstijl:
Ik denk dat ik een echte allrounder ben. Mijn grootste sterkte is zorgen dat mijn tegenstander zijn eigen spel niet kan spelen. Dit wil voor mij zeggen dat ik snelle, aanvallende spelers probeer te vertragen door trage geplaatste ballen te spelen. Aan de andere kant kan ik zelf behoorlijk aanvallend uit de hoek komen. Ik open veel met mijn rughand, maar vooral op spin en plaatsing, minder op snelheid. Enige wat ik naar mijn mening echt niet goed kan is schuiven (duwen zoals wij zeggen) met de voorhand.

Oh ja, ik speel 90% op 30cm van de tafel. Heel zelden ga ik verder.

Waar denk ik aan:
Ik zou graag een iets trager frame hebben, want ik denk dat hij de oorzaak is van het niet kort genoeg over het net plaatsen. Ik ben ondertussen telkens van rubbers vertraagd (ben dol op Xiom omega en Vega europe (zwarte sponzen)) maar deze waren telkens te snel. Zelf met de Battle II (waar ik zo dol op was) vond ik dat het te snel ging.
Momenteel is mijn oog op de Spinlord Marder rubbers gevallen. Ik hou van het gevoel van mijn Gewo’s, maar ik kan hier toch te weinig spin mee maken in vergelijking met alle andere rubbers die ik al heb geprobeerd.
Eerst dacht ik om een allround frame met Carbon in te gaan zoeken (voor sweet spot), maar dit is telkens met balsa en ik vrees dat balsa meer om te meppen is dan om te spinnen. (vb Gewo Hybride Carbon all+)
Ik zit er ook mee in als ik een allround frame neem met zachter buitenlagen voor controle. Dat deze samen met Marder voor een week gevoel (te zacht) gaan zorgen.

Gezien ik voor een vriend ook nog een frame moet bij bestellen en we toch wat eisen van merken hadden zou ik nu bij Sport Europe bestellen. Dus voor suggesties graag daar kijken aub.

Sorry voor mijn lange tekst.
En bedankt voor de reacties.
FH Gewo Thunderball2 2.0
Xiom classic offensive S
BH Gewo Thunderball2 2.0

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Re: Help me even voor een nieuwe combinatie aub

Berichtdoor GarField000 » 20 Mar 2020, 11:20

Ik heb zelf ooit een keer een echt OFF+ rame gehad en ik kon er helemaal niks mee.
Ook ik ben erg allround maar toch meer aanvallend, vooral met backhand rustig openen met spin en niet perse snelheid.
Met backspin serveren, en dan openen met de backhand. Komt de bal terug kun je met een allround frame toch best snel contra/blok de bal weg zetten. Ik heb een ALLround frame. Ben net overgestapt naar een allwood andro frame met veel controle. Carbon is wat harder voor meer snelheid en vind ik niet prettig.

Die vega europe rubbers zijn volgens mij supersnel en jumpy ..... en in combo met een off frame zal dat toch wat snel zijn voor schuiven/kort over net ballen, maar zou moeten kunnen bij kort ballen die je zelf krijgt.

Maar je zegt het zelf all .. ik ben een allrounder .... :D

Verder kan ik niet zoveel toevoegen omdat ik jou hardware niet ken ..... ik speel de laatste 20 jaar en ben nu 1 x van frame veranderd om meer controle te krijgen (na het OFF probeersel) ... van donic epox allround naar mijn andro ligna all.
Aan rubbers heb ik alleen echt ervaring met de tacky DHS rubbers .... maar met niet al te veel verschillen (van hurricane 2/3 skyline 2/3 naar hurricane 8, naar skyline 3 - 60
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 20 Mar 2020, 11:32

Aan de hand van wat Skinny zegt: een goed gecontroleerd (en heel betaalbaar) all+/off- frame is de Yasaka Sweden Extra. Ingetogen, maar met een iets hardere (anegre) buitenlaag dan de meeste frames in deze snelheidsklasse; en dat werkt heel goed aan de tafel.
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)
FH: Andro Rasanter R53 | BH: Nittaku Fastarc-G1

pipplayer
Beginner
Beginner

Berichtdoor pipplayer » 20 Mar 2020, 14:44

Wat dacht je van een Stiga allround classic carbon ? Bewezen kwaliteit en in de carbon uitvoering een grotere sweetspot en toch nog enigzins flexibel.
Frame: Stiga Clipper
Forehand: Friendship 729 Super FX
Backhand: Yasaka Rakza 7

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 20 Mar 2020, 18:48

https://www.sporteurope.nl/nl/4/yas0100 ... assic.aspx

Zou deze dan iets zijn?
(Is dit wel de echte? Ik kan deze enkel bij sporteurope vinden)

Weet wel niet zeker hoe de buitenlaag is, want ik hou van zachte rubbers en op een zachte buitenlaag vrees ik dat dat dan te melig gaat zijn????
FH Gewo Thunderball2 2.0
Xiom classic offensive S
BH Gewo Thunderball2 2.0

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 20 Mar 2020, 20:17

De Sweden Classic (goed frame, ook!) is Limba/Limba/Ayous/Limba/Limba. Limba is wat zachter.

Dit is een heel gecontroleerd allround frame. Een stuk trager dan jouw Xiom Offensive S (Limba/Ayous/Ayous/Ayous/Limba). De Sweden Extra (Anegre/Limba/Ayous/Limba/Anegre) zit daar weer tussenin, en is mijn persoonlijke favoriet. Hoeveel langzamer wil je?
Frame: "Vanity Two", eigen ontwerp; door http://www.dattblades.com gebouwd (Koto/Limba/ALC/Kiri/ALC/Limba/Koto)

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 20 Mar 2020, 21:26

Hoeveel langzamer zal ook afhangen van de rubbers die er op komen. Ik heb wel schrik als het te traag wordt dat ik weer te veel mijn spel moet gaan aanpassen. Tegen bepaalde spelers probeer ik juist heel offensief te spelen. Dit moet nog steeds mogelijk zijn. Ik wil alleen meer storend spel kunnen spelen. Meer snelheid uit het spel kunnen halen en korter plaatsen als ik dat wil.
Begin momenteel ook te twijfelen om de Xiom allround S te nemen. Deze zou bijna hetzelfde spelen, maar iets trager. Als ik dit dan combineer met de Marder of Marder II (denk ik beiden trager dan Thunderball) kom ik misschien waar ik heen wil.

Denk je dat de Yasaka echt is op die site????? Heb daar ook wel interesse in hoor.
FH Gewo Thunderball2 2.0
Xiom classic offensive S
BH Gewo Thunderball2 2.0

hellbringer
Beginner
Beginner

Berichtdoor hellbringer » 20 Mar 2020, 22:24

Hey

Als ge iets unieks wilt en kwalteits racketje wilt raad ik echt aan om te overwegen naar een re-impact houtje.

Zijn balsa houtjes met toch veel controle en zeer licht. Waardoor je veel makkelijker kan spelen dan gelijk welk andere houtje omdat gek genoeg die houtjes pakken geen effect is rare ervaring maar nooit eerder gehad bij iets anders.

www.re-impact.de

In mijn ervaring de customer service die ze daar geven is echt super goed en hij kan gemakkelijk al je vragen beantwoorden.

Suc6 in je zoektocht

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 21 Mar 2020, 15:46

Denk je dat de Yasaka echt is op die site????? Heb daar ook wel interesse in hoor.
Als 't om Sport Europe gaat: heel betrouwbaar. Daar steek ik mijn hand voor in 't vuur.

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 25 Mar 2020, 08:27

Heeft iemand ervaring met de Primorac, en waar deze zich zou bevinden t.o.v. Yasaka Sweden Extra?
Ik kan hier toch behoorlijk goede revieuws van vinden op het net.
Natuurlijk geen idee hoe die van snelheid staan t.o.v. mijn Xiom Offensive S.
De Stiga Allround Classic carbon is blijkbaar niet zo makkelijk te vinden.
Veel andere allround frames met Carbon in kan ik ook niet zo direct vinden, behalve dan met balsa in.
Klopt dit nu dat balsa niet goed is voor spin?
FH Gewo Thunderball2 2.0
Xiom classic offensive S
BH Gewo Thunderball2 2.0

yoass
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor yoass » 25 Mar 2020, 12:46

Primorac (ook een prima frame) is iets langzamer dan je Offensive S, met dezelfde compositie. De bladgrootte (head size) is iets kleiner, en de Primorac is iets dunner, en dus iets minder stijf (flexibeler). Vrij kleine, maar wel merkbare verschillen.

1 op 1 vergelijkbaar met je Offensive S is de Korbel. De Primorac zit daar heel dicht bij, de vraag is hoeveel verschil je wilt; de Sweden Extra is wel wat langzamer/gecontroleerder, terwijl-- tevens net iets harder is.

De "tik" van de Sweden Extra vind ik net iets fijner, voor een 100% spinspel waarbij het gevoel dat de bal iets langer blijft hangen is een zachtere buitenlaag misschien lekkerder. Net een iets andere balans in 't spel.

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 25 Mar 2020, 18:13

Ok, als ik mijn ervaringen uit het verleden er bij haal, zou ik liever niet hebben dat het frame veel meer flex heeft dan de Xiom. Dat was denk ik de reden waarom ik steeds terug naar mijn Offensive ging toen ik ander frames uitprobeerde. De Xiom gaf me een solide gevoel. Ik denk dus dat waar ik naar op zoek ben even stijf, of iets stijver mag zijn. En dit dus met een zachtere tussenlaag of kern denk ik. Want een zachte buitenlaag zal dan weer moeilijker samen gaan met de 35° rubbers die ik voor ogen heb. De vraag is dus eigenlijk, neem ik de extra of de classic? Iemand een vergelijking in snelheid, als je de Xiom als 10 erkend op een schaal?
FH Gewo Thunderball2 2.0
Xiom classic offensive S
BH Gewo Thunderball2 2.0

Skinny
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Skinny » 27 Mar 2020, 15:04

Viola, voor mij een Sweden Extra met Marder II 1.8 in bestelling en voor mijn collega de Sweden Classic met Marder 1.8.
Hopelijk is het wat we er van verwachten. Zal nog even duren voor ik kan testen, want heb geen tafel thuis staan.
FH Gewo Thunderball2 2.0
Xiom classic offensive S
BH Gewo Thunderball2 2.0