Nieuwe setup NJ 2020

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
benxx
Silver Member
Silver Member

Nieuwe setup NJ 2020

Berichtdoor benxx » 21 Jun 2020, 15:54

Na eindeloos experimenteren was ik daar een jaar geleden wel klaar mee. Neubauer Special met Fastarc g-1 op FH en SL Strahlkraft OX op de BH leverde me 100% (29 uit 29) in de derde klasse op. Maar ik merkte dat ik het steeds leuker vond om ook met de BH aan te vallen maar kon helaas de safety van de lange noppen niet missen. Dus, 0,5mm spons onder de strahlkraft geplakt en wat meer aanpakken. Ging wel lekker in de tweede klasse (78%) totdat Corona een abrupt einde aan het seizoen maakte. Dan maar thuis tegen de robot meppen. Ik pakte een fun batje op (KN fh en LN OX bh) en merkte meteen het plezier van weinig gewicht (ding weegt 115g). Neubauer even gewogen en dat viel niet mee, 167g. Aangezien ik genoeg (lees: teveel) frames heb was een nieuw en lichter frame geen optie. Ik heb er aan zitten denken om de Neubauer te verkleinen maar toen bedacht mijn moeder dat ik bijna jarig was en ik van haar wel een nieuw frame mocht kopen. Even wezen shoppen bij Achim (Re-Impact) en nu ligt er sinds 2 weken een op maat gemaakte spinplay 2020 in mijn hoesje. BH is een Lion Claw met 1,5mm reactor spons (35 graden) en op de fh wilde ik een lichter rubber met voldoende snelheid en spin. Uiteindelijk voor de Gewo Proton Neo 325 gekozen, ook 35 graden zacht en super licht (52g bij 170x170mm). Tape om het handvat en klaar is kees. Frame weegt 62g (zo licht mogelijk laten maken) en alles tesamen weegt het een prettige 138g. Al een paar keer staan meppen tegen de robot en dat speelt geweldig. Lekker licht en toch behoorlijk wat power in de fh. De bh speelt ook heerlijk, backspin ballen zijn makkelijk te openen en de typische noppenslag bij weinig tijd lukt ook nog steeds. Het frame speelt met deze rubbers veel directer en minder "dof" dan de Neubauer en nodigt me zowat uit om wat aggressiever te spelen. En wat het ook nog is, niet super belangrijk maar wel leuk: de combi klinkt heeeerlijk aggressief, komt ws door de zachte spons maar als je de bal goed raakt dan hoor je zo'n heerlijke droge knal. Ben nu super enthousiast met het speelgedrag tegen de robot, kijken of het met menselijke tegenstanders ook nog zo goed loopt. En eigenlijk het belangrijkste : Ga ik in de competitie ook wat aggressiever spelen ipv op safe de puntjes pakken? We gaan het hopelijk meemaken in juli, anders in september waarschijnlijk. Iedereen alvast een goede vakantie, hou jezelf gezond en mep ze!
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm Reactor
FH Proton Neo 325 1,8mm

Test:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-12 1486

GarField000
Advanced Member
Advanced Member

Re: Nieuwe setup NJ 2020

Berichtdoor GarField000 » 22 Jun 2020, 13:11

Hoe is het verschil in noppen rubber zelf?
Een 1.5mm spons geeft je inderdaad wat meer aanval mogelijkheden, maar het chopblokken vond ik daarmee niet te doen :).
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro LIgna ALL+
FH: DHS Skyline 3-60
BH: DHS Skyline 3-60

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Nieuwe setup NJ 2020

Berichtdoor benxx » 24 Jun 2020, 18:42

Hopelijk kunnen we vanaf 1 juli weer wat meppen in onze zaal, dan weet ik pas echt hoe het speelt. Tegen de robot ging iig wel lekker.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm Reactor
FH Proton Neo 325 1,8mm

Test:

Nimatsu Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-12 1486